Un nou concept pentru salvarea pasagerilor din avioane
Un nou concept pentru salvarea pasagerilor din avioane
Se spune că, cel mai sigur mijloc de transport la această oră, este avionul. În comparație cu transportul rutier, transportul aerian pare a fi într-adevăr cea mai sigură metodă de transport pentru pasageri, numai că în cazul unui accident aviatic, numărul vitimelor se poate ridica la zeci sau chiar sute de persoane.
Am fost cu avionul și nu-mi este absolut deloc frică să zbor (ba chiar îmi place), însă niciodată nu am înțeles de ce pasagerilor nu li se dă și câte o parașută!? Așa, “just in case”!?
Adică, un avion de cursă, zboară undeva pe la 8000~10000 de metri iar atunci când apar probleme, eu zic că ar fi suficient timp ca toți pasagerii să-și pună urgent parașutele și … valea din avion! Că or fi și vreo câțiva care, de frică poate că vor “uita” cum trebuie deschisă parașuta? Probabil … Însă nu e o chestiune foarte complicată, iar “șansele de succes” în salvarea pasagerilor cred că ar fi undeva la peste 90~95%. Ceea ce, este extrem de bine.
Păi, eu să văd că a luat foc vreun motor, în 15 secunde am parașuta pe mine, am fugita la ușă și … hop-țop, am sărit! Gata! Apoi, ajung eu jos, cumva, pe undeva …
Bagajele? Dă-le drecu’ … viața e importantă.
Și se pare că, cineva a găsit totuși o metodă pentru salvarea vieții pasagerilor din avioanele cu probleme. Ideea este extrem de interesantă și sper ca în curând să o vedem inclusa ca măsura de siguranță “standard” pe avioanele de pasageri …
7 comentarii la “Un nou concept pentru salvarea pasagerilor din avioane”
Misto dracia aia. Însă e doar un vis. Gândește-te cum vor trebui modificate avioanele ca sa se poata deschide din spate in sub 30 de secunde ce cand explodeaza un motor.
Și ca sa-ti raspund de ce nu-ti da si parasuta (ca la asta m-am gandit si eu demult pana am vorbit cu un pilot), este deoarece costul biletului nu include si parasuta care costa 700 de dolari. pare-se ca-i de unica folosinta, ca airbagul, altfel nu pricep…
Bun, e de unică folosință, dar … n-o folosești decât în caz de accident! Ori, în caz de accident, nici o problemă, le plătesc parașuta dacă am folosit-o.
Pai cine ii pune sa echipeze avionul cu parasute de unica folosinta? Doteaza avionul cu parasute clasice si la fiecare luna le reimpacheteaza. Asa iti cresc si tie sansele de supravietuire. Ca in caz de ceva, cu avionul nu prea ai sanse sa scapi.
Si pilotii cum scapa? Foarte tare ideea, mai greu cu practica.
Pilotii ar putea suna la 112
Pilotii ca la avioanele de vanatoare sau asteapta cursa pescarusul.
O fi doar un vis, dar si parasuta a fost doar un vis.
ps
Nu se da parasute pe aparatele de pasageri pentru ca recordurile nationale de inaltime la saltul cu parasuta sunt pe la inaltimea la care zboara aparatele de linie, iar viteza medie la care se face un salt e 200km/h, fata de viteza de croaziera 700-800km/h
Buna informatia da nu stiu daca asta e motivul. Atat viteza cat si altitudinea pot fi reduse pana la o valoare la care saltul sa poata fi executat. Iar in caz de urgenta, cred ca aceste valori pot fi depasite ca doar nu e salt de distractie.