De-ale chinezilor… trenul fără șine!

UsspGne De ale chinezilor... trenul fără șine!

Chinezii au lansat recent nu numai virusul mortal -coronavirusul, ci si trenul fără șine, care rulează pe linii vopsite pe asfalt!!
După doi ani de teste, noul tren, care merge pe șine virtuale, a fost inaugurat în orașul Yibin din provincia Sichuan, China.
În loc de șine, acest hibrid între tramvai și autobuz circulă pe niște linii trasate pe șosea cu vopsea albă. Trenurile au roți de cauciuc.
La fel ca în cazul mașinilor fără șofer, noile„trenuri rapide autonome” (TRA) sunt ghidate prin tehnologii GPS și LIDAR (Light Detection and Ranging), reușind să se deplaseze foarte precis pe șinele virtuale.

În cazul în care pe traseu apar obstacole, precum accidentele sau ambuteiajele, trenul își poate devia traiectoria pentru a le ocoli. Momentan, această manevră poate fi realizată doar de către conductorul vehiculului. Trenurile funcționează numai pe baza de baterii, merg pe roți de cauciuc si au viteza (70 de kilometri pe oră) . Bateriile pot fi reîncărcate în gări. Timpul de încărcare pentru o călătorie de 3-5 kilometri este de doar 30 de secunde, iar pentru 25 de kilometri este nevoie de aproximativ 10 de minute. Calea ferată virtuală din Yibin, care trece prin mijlocul orașului cale de 17 kilometri, a costat aproximativ 160 de milioane de dolari și va transporta până la 10. 000 de pasageri pe zi. După ce vor fi conectate la rețeaua de trenuri de mare viteză din apropiere, trenurile rapide autonome vor ajunge să transporte aproximativ 25. 000 de persoane zilnic.

Garnitura standard TRA, are capacitatea și fiabilitatea unui tren care rulează pe șine si este compusă din trei vagoane, care pot transporta 300 de persoane. Dacă este nevoie, garnitura poate fi extinsă la cinci vagoane, cu o capacitate de 500 de persoane.

“Trenul minune” este alimentat de o serie de baterii cu titanat de litiu și are o autonomie de 40 de kilometri. Bateriile pot fi reîncărcate în gări. Timpul de încărcare pentru o călătorie de 3-5 kilometri este de doar 30 de secunde, iar pentru 25 de kilometri este nevoie de aproximativ 10 de minute. Calea ferată virtuală din Yibin, care trece prin mijlocul orașului cale de 17 kilometri, a costat aproximativ 160 de milioane de dolari și va transporta până la 10. 000 de pasageri pe zi. După ce vor fi conectate la rețeaua de trenuri de mare viteză din apropiere, trenurile rapide autonome vor ajunge să transporte aproximativ 25. 000 de persoane zilnic.

Asadar, in timp ce chinezii lanseaza fel de fel de minuni, noi romanii ne tot vaitam, speram si… murim de frica virusului ucigas! De trenuri nici nu mai vorbim, intrucat cum bine se stie, nici pe sine nu merg cum ar trebui. Ce-i drept mai sunt si pe aici unele (si nu putine) care nu prea folosesc sinele. Cele care deraiaza!…

Autor: Marc Ciubotaru – (Guest Post)


Categorie articol [ Guest Post ]
Tagged with: [ , , , ]
Ţi-a plăcut acest articol ? Atunci votează-l, aici:
   

Adaugă un comentariu

:) :( :d :"> :(( :dancing: :x 8-| /:) :o :-? :-" :-w ;) [-( :peace: arata toate iconitele »

Anti-Spam: Ce culoare are iarba?