Trebuie știut!

nagy magyarorszg ungaria mare Trebuie știut!

Ca orice cetățean român de bună credință, încă mă simt lezat (și revoltat) de atentatul dejucat de Ziua Națională, atunci când, prezumtivul terorist, cetățeanul de origine maghiară, Beke Istvan Attila din Tg. Secuiesc, intenționa să detoneze o bombă artizanală! Imaginați-vă ce nenorocire putea să fie!

Și de ce?! Acest individ, unul din liderii grupării extremiste “Mișcarea de Tineret 64 de Comitate”, poate (și trebuie) să răspundă. Și nu numai el, ci și alții ca el care au avut tupeul să considere 1 Decembrie, drept o … zi de doliu!!?

În fine… După ancheta de rigoare, cred că acest individ va fi “răsplătit” așa cum se cuvine. Mă uimește însă faptul că în loc de respect reciproc și bună înțelegere, indiferent de etnie, în unele zone din țară (dintre care care acel “Ținut Secuiesc” excelează) încă se mai petrec asemenea evenimente reprobabile!

Părerea mea și nu numai, este că trebuie odată și-odată aflate cauzele, adevărul adevărat despre geneza acestor regretabile situații. Dar iată că în acest context al aflării adevărului, recent, un bun amic mi-a trimis pe Net un “Mesaj istoric” semnat de Prof.univ.dr. Ion Coja, intitulat SĂ AFLE CÂT MAI MULȚI DINTRE ROMÂNI… ADEVĂRUL.

În cele ce urmează voi reda acest interesant “Mesaj” întocmai …

Pentru conaționalii noștri din Covasna, care consideră Ziua de 1 Decembrie ca o zi de doliu și arborează drapelele negre pe străzi, să se știe!

1 Decembrie s-a împlinit prin voia Domnului, dar nu ne-a picat din cer! Ungaria Mare nu a existat! Să afle și Tokes! Da, istoric așa este! Este scornită de mințile inferbantate care confundă realitatea cu visurile deșarte de mărire! Ungaria așa zis “Mare” a fost un artificiu administrativ, o găselniță birocratică a unui funcționar oarecare numit Buest, decizie luată în 1867, de azi pe mâine, într-un birou, în urma unor intrigi și aranjamente de culise. Ungaria așa zisa “Mare” nu a fost o realitate istorică, împlinită printr-un eveniment de anvergură. Nici vorbă să se compare cu procesul prin care s-a ajuns la constituirea României Mari, proces care are la temelia sa, jertfa a zeci, sute de mii de români! Prin jertfă se consolidează tot ce este trainic în istorie.

Unde este jertfa ungurească la 1867?! Unde a fost jertfa ungurească atunci când, după un veac și jumătate de ocupație turcească totală, Budapesta este eliberată de armatele imperiale austriece? Să le aducem aminte celor care calomniază România cu atâta pasiune, faptul rușinos, penibil, jenant, de care ne-am ferit să facem caz, că în armata care i-a alungat pe otomani din Budapesta și din Ungaria, nu a existat niciun combatant ungur!
Repet: când turcii (care transformaseră Ungaria în pașalâc) au fost alungați de puterile europene, creștine, în acea armată nu a fost nici un ungur care să fi ridicat sabia pentru gloria, libertatea sau demnitatea maghiară! Nici unul! La fel cum, în cele aproape două secole de ocupație turcească, nu s-a înregistrat niciun moment de rezistență, de opoziție ungurească la ocupația musulmană.

Nota bene: principatul medieval ungar, creație a Bisericii Catolice, nu a avut o omogenitate etnică comparabilă cu a principatelor, între care includ și Transilvania. Nu întâmplător regii Ungariei de origine maghiară îi numeri pe degete. Asta până la Mohaci, în 1527, când statul ungar dispare…

Despre Ungaria, dar nu și Transilvania, care continua să existe!

De ce nu dispare și principatul Ungariei, la 1527? Simplu: pentru toată lumea, pentru toate cancelariile din acea vreme, Ungaria și Transilvania erau lucruri diferite, entități complet separate, care nu puteau fi gândite împreună! Dimpotrivă, în linii mari, Transilvania se afla în aceeași situație cu Moldova și Tara Românească, fiind toate trei părtașe în mod firesc la aceeași istorie, la același model de organizare politică.

Insistența cu care ne atacă detractorii maghiari, ne obliga la gestul cel mai firesc: comparația între cel calomniat și calomniator! Foarte ușor și la îndemâna oricui este să constate că oportunismul și lipsa de demnitate este mult mai prezentă la liderii maghiari, decât la cei care ne-au condus și reprezentat pe noi!
S-o spunem pe șleau și pe înțelesul omului de rând: momentele în care să-ți fie rușine de tine că ești maghiar sunt mult mai numeroase și mai jenante decât cele care i-ar indeptati pe români să trăiască acest sentiment dureros. Nu mai intrăm acum în detalii, dar aceste detalii, de urgență trebuie adunate de istoricii specialiști și puse pe tapet, căci numai așa vom închide gura celor care și-au făcut o meserie din a calomnia tot ce este românesc!

Ținem totuși să punem o întrebare pentru bravii noștri detractori maghiari, mai activi că de obicei în preajma zilei de 1 Decembrie: câți sunt românii care au făcut istorie pentru Budapesta și câți sunt maghiarii care au marcat istoria pentru români? Câți sunt românii al căror nume a fost maghiarizat și se fălesc azi cu ei toți maghiarii și câți sunt maghiarii cu nume românizat?. Să mi se ierte simplicitatea, aproape penibilă, a demersuliui pe care îl propun! Dar nu avem încotro și trebuie să ne coborâm la nivelul cerebral al celor care ne agresează, agasanți și insistenți cu orice ocazie!

Să vorbim așadar, zic, de aceste două liste, riguros alcătuite, ca să le facem publice și să tranșăm o dată pentru totdeauna disputa artificială, nefirească, la care suntem obligați să participăm, oricât de neserioasa ni se pare nouă, românilor… Pentru cei ce vor face această operațiune, de listare a românilor care împodobesc Pantheonul unguresc, le recomandan să verifice situația din satul Buia, unde s-au născut cei doi mari matematicieni Farkas și Janos Bolyai. Am prieten, un istoric din Sibiu, care mi-a demonstrat că tatăl, Farkas din Buia, scris Bolyai, era român, că tot satul Buia era românesc pe la 1800, iar numele de botez “Farkas”, adică “Lupu”, este un binecunoscut nume de botez tipic românesc, larg răspândit la românii din Ardeal, din Maramureș! Din păcate acel coleg se teme pentru persoana lui și pentru familie să-și susțină ipoteza, adevărul! Să-l ajutăm noi, dacă nu pe domnul istoric, atunci măcar pe domnul Adevăr să iasă în lume teafăr, întreg, nemăsluit!

Pentru a nu răpi prea mult spațiu, acum mă opresc aici cu destăinuirile Dlui prof. univ.dr Coja, lăsându-vă pe Dv., dragi prieteni, să faceți cuvenitele comentarii.
Promit să vă ofer, cu proxima ocazie și cea de a doua parte din interesantele destăinuiri și argumentări expuse, atât de documentat, de Dl pro.univ.dr.Ion Coja.
Deocamdata, o zi buna!…

Autor: Marc Ciubotaru – (Guest Post)

Categorie articol [ Guest Post, Istorie, Vocea poporului ]
Ţi-a plăcut acest articol ? Atunci votează-l, aici:
   

22 comentarii la “Trebuie știut!”

  • JoinT
    ... a scris la 7 decembrie 2015, 13:33   [#1]

    Sincer nu ma asteptam sa gasesc articolul asta aici.

  • ... a scris la 7 decembrie 2015, 15:49   [#2]

    Toată lumea are dreptul la opinie :)
    Însă, e adevărat că articolul conține și oareșce informații nu tocmai corecte. Lăsând la o parte latura “urâtă” a istoriei acelor vremuri, ocupația maghiară în Transilvania a avut (în timp) și efecte “benefice” (dacă pot să le numesc astfel). Transilvania este de departe cea mai civilizată regiune istorică din România, oamenii sunt în mare parte harnici, gospodari, calculați … Nu degeaba au apărut și atâtea bancuri cu ardeleni.
    Dacă e să fac o comparație, Transilvania nu a fost singura regiune ocupată din România (fiind ocupată de unguri, de austrieci, de germani, etc)…
    Moldova la rândul ei a fost vremelnic ocupată (ba de turci, ba de tătari, ba de ruși), Tara Românească a fost și ea ocupată (de turci, de greci, etc).
    “Efectele” se văd acum, după câteva sute de ani …

    Vom vedea peste alte câteva sute de ani, efectele “ocupației” țiganilor! Care ocupație, vine din “interior”! De câțiva ani buni, poporul român, în mare parte a început să-și amestece genele cu cele ale țiganilor (în special prin partea de sud a României, unde avem deja adevărate orașe de țigani!). Personal, parcă mă simt mult mai bine să știu că am genele amestecate cu cele ale nemților, ale austriecilor, ale ungurilor … decât cu ale țiganilor!
    De la țiganii ăia cu pielea cafenie, au ajuns deja să fie la fel de albi precum românii !? Și sunt convins că nu din cauza climei …
    E suficient să deschideți televizorul și o să-i vedeți: este plin de ei, mai “albi” la piele ca niciodată. Efectul “încrucișării speciilor” din ultimele decenii …

    Singurul lucru de care mă bucur, este că, eu n-o să mai prind vremurile acelea … când “România” se va scrie cu doi de “R”.

  • JoinT
    ... a scris la 7 decembrie 2015, 16:23   [#3]

    Tot citind imi era teama ca incepem iar o discutie interminabila. Bine ca esti roman. :)

  • Severus
    ... a scris la 7 decembrie 2015, 18:55   [#4]

    Toti cei care avem cetatenie RO, ar trebui sa fim mandri ca suntem romani, indiferent de etnie. Din pacate e plin de specimene care ne fac tara de ras, de la unii tigani pana la ultrasii unguri. Aceste specimene nu merita sa aiba cetatenie romana. Mai departe, toti ar trebui pedepsiti cum se cuvine daca incalca legile Romaniei.
    Am vazut ca in tara noastra sunt cetateni romani care nu stiu vorbi limba romana. Cum sa te nasti in Romania, sa traiesti aici zeci de ani si sa nu stii limba romana ????? Mai meriti cetatenia?

    Sper ca unguru bomberman Atilla (care apropo, face de ras numele marelui Atilla hunul) sa primeasca pedeapsa maxima. Sa stea dupa gratii pana uitam de el, si complicii lui teroristi, la fel.

    Tot respectul pentru prof. COJA.

  • ... a scris la 8 decembrie 2015, 14:55   [#5]

    Da, Trebuie stiut! Dar chiar daca stim, facem ceva?:(( :(( :((

  • Francisc întâiul
    ... a scris la 8 decembrie 2015, 21:26   [#6]

    Totuși, domnule Ciubotariu, v-ați întrebat măcar o secundă de ce această încercare de „atentat” comisă de un „prezumtiv terorist de origine maghiară” a fost „dejucată” chiar de ziua națională? Eu da. Și tare îmi miroase a încercare de manipulare a maselor, la fel ca cea de la Târgu-Mureș din 1990, dar cu mult mai subtilă.

    Nu știu cum să mă fac înțeles, dar încerc: În România nu a avut loc niciun atentat terorist în ultimii 26 de ani (pe „teroriștii ce trăgeau din toate pozițiile” în 1989 îi las deoparte) și dintr-o dată suntem „informați” de televiziuni că, vezi Doamne, un ungur extremist se pregătea să detoneze o bombă. Ce noroc că „organele competente” l-au prins în ultima secundă, chiar înainte de a apăsa pe detonator, exact ca-n filmele americane…

    Hai să fim serioși! Attila ăsta de la Târgu-Secuiesc e de fapt un biet vânzător de artificii și petarde în preajma sărbătorilor la fel ca mulți alți cetățeni. Iar știrea „bombă” e doar o petardă aruncată de media cu scopul de a asurzi simțul civic și de a trezi revolta unora dintre noi împotriva celorlalți, după principiul „dezbină și stăpânește”.

    Nu vi se pare ciudată mediatizarea excesivă a acestei „știri”? Subiectul rămâne de urmărit, dar personal cred că va cădea în uitare…

    Nu trebuie să luăm de bune toate palavrele ce se rostogolesc peste noi din ecranele televizoarelor…

  • Marc Ciubotaru
    ... a scris la 8 decembrie 2015, 21:47   [#7]

    Asa cum promisesem, nu cu mult timp in urma, in precedentul articol publicat sub acelasi generic, intentionam sa continui relatarile Dlui prof.univ.dr.Ioa Coja, din “Mesajul” sau istoric. Precizam atunci si repet si acum, ca spusele dumnealui (care, probabil, au deranjat pe undeva!…), nu pot fi interpretate (obiectiv vorbind) cu tendinte xenofobe, razboinice sau rau intentionate ! Dimpotriva! “Mesajul” amintit, cred ca bine documentat si intentionat, derulat cu o logica aproape perfecta, nu este altceva decat o fireasca si binevenita invitatie la calm, la colaborare frateasca si, in primul rand, la respect reciproc! Si atunci de ce i se da, probabil, o cu totul si cu totul o alta interpretare?!! Cel putin asa consider eu de moment ce, incercand (de doua zile) sa continui inserarea celei de a doua parti din “Mesaj”, repectandu-mi astfel promisiunea initiala, pur si simplu nu reusesc!!? Scriu cateva randuri si, ca un facut (?!) mi se inchide pagina!! Incerc sa reiau, sa scriu mai incet sau mai repede, dar nimic! Pagina, ca printr-o minune, se inchide din nou!
    Am dat vina pe calculator si, firesc, am incercat pe leptop. Dar, din nefericire (sau, hai, sa-i zic- ghinion!) exact aceeasi situatie pur si simplu inexplicabila! Asa stand lucrurile apelez acum la Dv solictandu-va, sincer, adevarata explicatie! Asta ca s-o stiu: mai continui publicarea (fara ghinioane!) a celor scrise de catre Dl.prof.unv.dr.Ion Coja sau nu? Daca, eventual (sau poate ca asa se cere….) nu, nu! Nu tin neaparat sa trec peste niste cerinte sau mai stiu eu ce alte lucruri pe care inca, n-am reusit sa le aflu!!
    Sper sa nu fiu inteles gresit . Tot ce-am afirmat -- va asigur -- este fara nici o intentie sau cu scop de repros la adresa cuiva… Sa auzim numai de bine!
    Marc Ciubotaru

  • ... a scris la 8 decembrie 2015, 21:58   [#8]

    Domnule Marc Ciubotaru, în primul rând vreau să vă asigur de faptul că, absolut nimic nu a fost “premeditat”. Nu reușesc să-mi dau seama exact care a fost problema, însă dacă a fost vreuna, vă asigur că a fost una de ordin tehnic și nimic altceva! Suspectez ca problema să fi apărut din cauza unei diacritice scăpate fără voie prin URL, problema pe care am corectat-o acum. Rog să verificați și să-mi spuneți dacă acum puteți ori nu, să adăugați comentarii pe site fără să fiți redirecționat !?
    Opiniile nu sunt cenzurate pe acest site, atât vreme cât respectă regulile elementare ale bunului simț și evident, regulamentul acestui site.
    Am intuit că ați trimis un “Guest Post” pentru că nu ați putut trimite un comentariu, motiv pentru care am “mutat” textul din “Guest-Post” în comentariul de mai sus …

  • Francisc întâiul
    ... a scris la 8 decembrie 2015, 22:13   [#9]

    Pentru mine regula că toată lumea are dreptul la opinie e sfântă, dar are un gust amar, Dane! Am tot spus-o și-o tot scriu: singura problemă e că „opinia” majorității ne-a adus acolo unde suntem…

    Atâta vreme cât această majoritate se impune la urne (n-are rost să mai amintesc de metodele folosite) suntem condamnați la nemulțumiri dureroase, la revolte inutile și la regrete tardive.

    Singura soluție pentru ieșirea din impas e educația (pe vremuri îi spunea „alfabetizare”), dar asta durează cel puțin o generație. Încă o generație sacrificată…

  • Francisc întâiul
    ... a scris la 8 decembrie 2015, 22:48   [#10]

    Lăsând etnia de-o parte, de ce ar trebui să fim mândri că suntem români, prietene Severus? Cu ce să ne mândrim? Cu faptul că îi ștergem la cur pe pensionarii din Germania, cu spatele aplecat pe tarlalele de căpșuni ale spaniolilor sau cu numărul de farfurii spălate în hotelurile Italei?

    Atâta vreme cât patria în care ai crescut nu îți oferă un viitor, de ce să-ți pui „problema” mândriei? Speli vase, culegi căpșuni și ștergi curul oricui, fiindcă ești plătit să-ți faci treaba. Cu „mândria” te poți șterge la fund…

  • ciubotaru marc
    ... a scris la 9 decembrie 2015, 12:09   [#11]

    Multumesc mult, Dle Dan, pentru intelegere si deopotriva pentru sfaturile si… diagnosticul dat! Inca o data se comfirma seriozitatea si spritul prietenesc ce domina acest atragator blog!

  • JoinT
    ... a scris la 9 decembrie 2015, 12:54   [#12]

    Domnule Francisc, o fi manipulare sau nu, nu vom stii. Insa nu totul este conspiratie. Nu e singurul caz de acest gen. Sa nu traim cu impresia ca nu se poate intampla. Foarte bine ca s-a mediatizat, pt ca celelalte cazuri de acest fel au fost foarte putin amintite in presa. De aici si ideea ca “romanul intoarce celalalt obraz”.
    Eu m-am saturat de musamalizare si vreau ca toti care incalca legea sa fie pedepsiti ca atare. Ma bucur ca s-a facut public acest caz, pentru ca majoritatea romanilor din Moldova, Dobogea habar nu au de ceea ce se intampla in multe zone din Transilvania, vis-a-vis de romani si unguri. Mai ales in Covasna, Harghita si Mures.

  • JoinT
    ... a scris la 9 decembrie 2015, 12:55   [#13]

    Nu pot scrie aici nimic

  • ... a scris la 9 decembrie 2015, 13:29   [#14]

    @JoinT, și mesajul de mai sus … cum l-ai scris?

  • JoinT
    ... a scris la 9 decembrie 2015, 15:26   [#15]

    Ala a aparut, dar am scris un mesaj lung si nu s-a postat. Psihoza?

  • ... a scris la 9 decembrie 2015, 16:23   [#16]

    Nu. Mesajul a intrat la moderare (habar n-am de ce) și apare pe site numai după ce este aprobat.

  • Francisc întâiul
    ... a scris la 13 decembrie 2015, 14:23   [#17]

    Am citit și răscitit comentariul dumneavoastră, domnule JoinT. Vreau și eu (la fel ca dumneavoastră) ca toți cei care încalcă legea să fie pedepsiți. Dar nu vi se pare că acest conflict dintre români și unguri e creat doar pentru a dezbina în scopul de a stăpâni?

    Maghiarii trăiesc în Transilvania de o mie de ani, cu mult înainte ca românii să învețe a scrie românește (primul document scris, atenție, cu litere chirilice e scrisoarea lui Neacșu de la Câmpulung, pe la 1521). Nu ei sunt problema prezentului, ci politicienii pe care îi tot alegem ca să ne mintă.

    În Ardeal Istvan e însurat cu Măria, Ildiko e măritată cu Ion și trăiesc cu toții în armonie (mă rog, atâta armonie cât le este permisă de miticii din capitală). Suntem cu toții cetățenii acestei țări, indiferent de limba maternă, domnule JoinT. Problema e că unii sunt mai egali decât alții, vorba lui Orwell…

  • JoinT
    ... a scris la 14 decembrie 2015, 15:32   [#18]

    Chiar daca Istvan e insurat cu Maria si Moriko cu Vasile asta nu inseamna nimic. Armonia e relativa si conflictele nu sunt create, ele exista. Intotdeauna a fost asa, intotdeauna a existat aceasta tensiune si asta nu pentru ca asa au vrut cei de la Bucuresti. Repet, nu totul este conspiratie.
    Asta se intampla pentru ca una din minoritatile acestei tari( cea mai numeroasa de altfel), nu doreste sa respecte tara in care traiesc si vor si luna de pe cer. Povestile si doctrina maghiara nu conteaza atata timp cat suntem in Romania, nu Ungaria.

  • Severus
    ... a scris la 15 decembrie 2015, 12:31   [#19]

    Hai sa va mai zic ceva. Daca as fi nascut undeva in Africa, si as avea cetatenie de Mozambic, tot as fi mandru de tara mea. E ceva ce nu pot explica.
    Pentru mine tara mea e mai mult decat un popor care are si ,,uscaturi”, ca oriunde in lume. Romania e frumoasa, cum sa nu o iubesti ?
    Chiar daca m-am insurat cu o unguroaica, ma inteleg foarte bine cu ea si familia ei. Am o gramada de prieteni etnici maghiari si ma inteleg super cu ei. Asta nu inseamna ca sunt de acord cu o parte a ungurilor din Romania care nu isi respecta cetatenia, tara unde sau nascut si locuiesc, ba mai mult sunt si extremisti. Au drepturi egale cu noi, dar unora nu le ajung, vor mai mult.
    Ce etnie din Romania mai are asa personaje ?
    Urmeaza sirienii si restul emigrantilor care sunt adusi in Romania sa inceapa cu tot felul de chestii anti-RO, sa-si faca un partid si sa ajunga la guvernare. (exagerez, dar cine poate sti ce se va intampla in viitor?)
    Inca ceva important, eu nu privesc Romania ca si o tara divizata in zone istorice cum ar fi Transilvania, Dobrogea, Oltenia, Muntenia, Crisana, Banat, etc. M-am nascut in Romania, nu in Transilvania, asa e corect si asa scrie si in buletin.

    Cred ca am fost destul de clar si pt. dumneavoastra d-le Francisc, iar ca si completare, nu e o rusine sa lucrezi intr-o tara straina indiferent de job, daca esti harnic si vrei sa faci bani. Mandria pica jos doar daca cersesti in tarile enumerate mais sus. Patria nu iti ofera un viitor, viitorul ti-l faci singur, in urma educatiei. Ar fi frumos sa primim ceva pe tava, sau sa ne pice din cer, dar mai rar asa minuni.

  • JoinT
    ... a scris la 15 decembrie 2015, 16:28   [#20]

    Nu e rusinos sa muncesti. Toti spun ca romanii si bulgarii le iau slujbele si iti spun si de ce. Putorile occidentale nu lucreaza pt, sa zicem 1200 de lire pe luna. Pe banii astia ei stau acasa, ii tine statul. Totul e vorba in vant si propaganda dar ei sunt mult mai mizerabili decat noi. Doar vorbesc.
    Cum am mai spus, doctrina maghiara ma lasa rece. Intepaturile astea dau conflicte, dar cine e tantarul?
    Cine sunt cei care au votat un alt steag al judetului Harghita? Si care steag? Cu ce a incurcat vechiul steag?
    De ce atunci cand am mers sa cumpar un corn intr-o alimentara in Satu Mare , am fost intrebat in limba maghiara ce doresc?
    Cum e posibil ca un medic la spitalul judetean din Tg Mures, sa dea interviu la Pro TV in limba maghiara? Suntem in Romania si Pro TV nu este Dunna TV.
    Cum e posibil ca Beke, rebelul sa aiba nevoie de traducator pt ca nu intelegea ce se vorbea cu el.?
    Cum e posibil ca diverse elemente rebele maghiare sa-l puna in streang pe Avram Iancu la Cluj?
    Cum exista UDMR ca partid pe criterii entice? Asa ceva nu exista!!!
    Haideti sa nu deschidem o discutie pe care n-o puteti gestiona. Denumirea de romi cu care se face confuzie nu are nimic de-a face cu realitatea. Am aratat de atatea ori ca suntem de “n” ori mai putin romi decat cei care cu un comportament deviant demonstreaza ca sunt cu adevarat tigani.
    Inchei prin a spune, ca la fel ca si Sever, am avut, am si voi avea prieteni unguri. Si pt prietenii mei fac tot ce pot sa ajut la nevoie indifferent ca sunt unguri. Insa prietenii mei unguri stiu ce inseamna sa fi roman.

  • Severus
    ... a scris la 16 decembrie 2015, 14:54   [#21]

    Adevar graiesti Joint , si ar mai fi multe de spus dar n-are rost sa punem paie pe foc degeaba.

    Intotdeauna se vor gasi unii care nu au minte, gen Attila, care apropo, ar trebui trimis in Ungaria.

    Hai Romania ! Salutari tuturor romanilor adevarati !

  • ... a scris la 23 decembrie 2015, 3:03   [#22]

    Traian Vuia, despre Marea Unire:

    Toată Unirea s-a redus la un gest pur teatral, pe care ciocoii din Vechiul Regat l-au primit cu zâmbet

    Articolul complet, aici: http://dan-blog.ro...-marea-unire.html

Adaugă un comentariu

:) :( :d :"> :(( :dancing: :x 8-| /:) :o :-? :-" :-w ;) [-( :peace: arata toate iconitele »