Transilvania independentă cu capitala la Cluj Napoca?

Harta Regiuni Istorice Romania Transillvania Muntenia Moldova Transilvania independentă cu capitala la Cluj Napoca?

Transilvania independentă, cu capitala la Cluj Napocaideea nu este nouă, însă era aşa…, ca un jar ce mocnea acoperit de istorie şi de cotidian în acelaşi timp. Focul se înteţeşte în momentul în care primeşte o cantitate mai mare de oxigen, pe principiul acţiunii foalelor într-o fierărie. Şi cam asta se întâmplă în momentul în care o tot mai mare parte a populaţiei, dintr-o anumită regiune (vorbim acum de Transilvania), devine pe zi ce trece tot mai nemulţumită de acţiunile politicienilor ce-ar trebui să-i reprezinte. În momentul în care se trece de o anumită linie, iar PSD-ul deja a făcut asta de nenumărate ori, există toate şansele ca jarul să se transforme în foc…

Iar asta se va putea întâmpla, evident, cu susţinerea “din umbră” a “Înaltei Porţi”. Doar că, spre diferenţă de secolele trecute, Înalta Poartă a prezentului s-a mutat undeva peste ocean, la vest… Mesajul transmis de ambasadorul american de la Bucureşti, este unul cât se poate de evident, pentru cine-l înţelege sau pentru cine vrea să-l înţeleagă…
Şeful misiunii diplomatice a SUA în România, Hans Klemm, a declarat:

Ziua Independenţei este un eveniment special, este prima dată în 100 de ani când Ambasada SUA în România sărbătoreşte această zi în afara Bucureştiului, la Cluj-Napoca.
Am sărbătorit 4 iulie săptămâna trecută la Bucureşti, dar am ales să facem o a doua sărbătorire la Cluj, ca o recunoaştere a rolului acestui oraş ca centru al unei dezvoltări economice rapide, ca centru politic, capitală a Transilvaniei. De asemenea, să recunoaştem numeroasele relaţii pe care SUA le are cu cetăţenii Clujului, dar şi relaţiile cu instituţiile de aici…

Sursa: ziare.com

ziare com Transilvania capitala Cluj Napoca Hans Klemm Transilvania independentă cu capitala la Cluj Napoca?

Hans Klemm ambasadorul SUA in Romania 2018 Transilvania independentă cu capitala la Cluj Napoca?

Iar o parte dintre români au înţeles asta. Din păcate, nu “partea” care ar fi trebuit să înţeleagă!


Acesta ar putea fi, probabil, “deznodământul” la felul în care au înţeles politicienii români să-şi reprezinte aleşii. Toţi aleşii!

313887 vizualizări

Categorie articol [ Politica ]
Ţi-a plăcut acest articol ? Atunci votează-l, aici:
   

116 comentarii la “Transilvania independentă cu capitala la Cluj Napoca?”

  • Laurentiu Cernea
    ... a scris la 11 iulie 2018, 2:36   [#1]

    Eu ca regionalist spun clar: Un articol de tot cacatul. In primul rand sufera de sindromul “valahic”, adica nevoia de “Inalta Poarta”, nevoia de un “Tatuca”, “Domn strain”, in al doilea rand e deja vesnicul cliseu de a amesteca regiunibistorice diferite, cu o ordine proprie fiecareia, si se obtine o mare tocana. Eu ca banatan nu vreau sa depind de Cluj, la fel cum nu vreau impunerea ordinii banatane in Ardeal sau Tara Ungureasca. Mai ales ca “inteligentul” autor pe sistem ceausist include Clisura Dunarii in Oltenia, ceea ce ne indica faptul ca nici nu cunoaste provinciile istorice. De Bucovina inclusa in Moldova sau Dobrogea in Valahia nici nu mai zic.
    E atat de greu sa recunoastem ca o colaborare intre Banat, Transilvania si Tara Ungureasca (Crisana, Satmar si Maramures) poate fi roditoare la nivel de alianta, si nu la nivel de uniune regionala/statala/autonomica? E atat de greu sa recunoastem ca frumusetea zace in conservarea specificului fiecarei regiuni in parte? Sau ca regiuni diferite nubpot fi guvernate cu aceeasi unitate de masura?

  • MIhai
    ... a scris la 11 iulie 2018, 9:25   [#2]

    Unde scrie de “independenta” in declaratia respectiva?
    Sa iti fie rusine tradator de tara si de neam ! Mai ales in anul centenarului !
    Cine te platesc? rusii? ungurii?
    Habar nu ai istorie si de regiunile istorice ale Romaniei.

  • ... a scris la 11 iulie 2018, 9:27   [#3]

    Domnule Laurenţiu Cernea, e dreptul dvs. să aveţi o opinie şi de asemenea să vă exprimaţi opinia. Ceea ce e bine! Pentru că felul în care este condusă această ţară, în special în ultima vreme, mă face să cred că în viitorul apropiat acest lucru va fi cel puţin mai greu de făcut, dacă nu imposibil…

    Asistăm în ultima perioadă la fenomenul deturnării democraţiei prin “politica paşilor mărunţi”, la transformarea democraţiei într-o formă de guvernare agreată de hoţii şi corupţii care-au pus stăpânire pe România! Iar aceste transformări nu sunt pe placul tuturor ardelenilor! Pe zi ce trece, există un număr tot mai mare de ardeleni nemulţumiţi de felul în care a fost condusă România după 1989 şi până acum, despre asta este vorba, asta este important şi nu altceva, felul în care arată harta ori cum este denumită sau ce formă ar avea aşa numita “independenţă” aproape că nici nu mai contează. Există pur şi simplu o masă de ardeleni nemulţumiţi care s-au săturat să aştepte să se schimbe ceva în bine, care s-au săturat de minciunile din campaniile electorale, care vor autostrăzi şi şosele express pentru că sunt conştienţi că asta înseamnă dezvoltare, care vor siguranţă pe străzi şi în case şi nu eliberarea infractorilor şi scurtarea pedepselor, care vor mai puţină birocraţie, pe scurt… care vor să dezvolte! Iar cei ce-au condus România în ultimii 28 de ani au arătat că au fost şi sunt incapabili să facă asta!

    Am să las mai jos un citat:

    Declaraţia de autodeterminare naţională a fost citită la 18 octombrie 1918, în Parlamentul de la Budapesta, fiind, astfel, adusă la cunoştinţa acestei instituţii, a guvernului ungar şi a opiniei publice din imperiu, hotărârea românilor de a se “despărţi” de acesta şi de a-şi decide singuri viitorul.

    Sursa: crisana.ro

    Deci nu ar fi pentru prima dată când ardelenii doresc să-şi decidă singuri soarta, au mai făcut-o şi-n trecut.

    Autodeterminare
    Principiul autodeterminării națiunilor sau a popoarelor, este un principiu din dreptul internațional care prevede dreptul popoarelor și al națiunilor de a-și determina singure cursul propriilor dezvoltări politice, economice, culturale și sociale, fără intervenții directe sau indirecte din exterior. Principiul constituie o normă generală care produce efecte juridice pentru întreaga comunitate de state.

    Sursa: Wikipedia

    Iar până la urmă, mi se pare de bun simţ ideea ca oamenii (de oriunde ar fi ei, nu discutăm acum de români!) să aibă dreptul la a-şi hotărâ singuri soarta şi felul în care vor să trăiască -- respectând evident nişte norme de bun simţ şi civilizaţie.

  • Francisc întâiul
    ... a scris la 11 iulie 2018, 10:16   [#4]

    Stimabililor, când e s-o spun pe-a dreaptă, o spun: m-am săturat de „democrația teleorman -dâmbovițeană”. Dacă vor PSD și Dragnea, să-i aibă!. Dar asta nu înseamnă că eu nu am dreptul să mă revolt…

    Europa poate fi o uniune a regiunilor. Dacă Moldova și Muntenia vor lumină de la răsărit, atunci n-au decât. Eu prefer apusul, că tare m-am săturat de „patriotismul” cu care se tot bat în piept „reprezentanții noștri”.

  • Cristi
    ... a scris la 11 iulie 2018, 11:04   [#5]

    Eh, daca v-ati saturat…
    Da’ stiti ca mintile alea luminate de care vorbesti si pe care le definesti ca democratie teleorman-damboviteana -- sunt de peste tot, nu doar din Teleorman si Dambovita. Si ca daca intr-adevar era asa smechera regiunea vietii care vrea capitala la Cluj, putea sa faca mai mult pentru tara intreaga.
    Dar ne place sa dam apa la moara unora care rad si in somn de cat de prosti suntem.
    Sa ne intelegem. N-as avea nimic impotriva sa se mute capitala. Insa cand vad bucati rupte din tara mi se face rau. Sa nu zic altceva.
    Cred ca vecinii de la vest abia asteapta sa va ia la ei acasa.
    PS Ati semnat Fara penali in functii publice? Sa va intereseaza doar autonomie dupa 25 de ani de tacere?

  • Pisticoaie
    ... a scris la 11 iulie 2018, 11:06   [#6]

    Văd cel puțin un comentariu foarte dur la adresa autorului articolului care nu face altceva decât să-și spună o părere a sa personală. Dintotdeauna nația română n-a dus lipsă de băgători de seamă (in seamă), mai ales de patrioți de mucava cum se vrea a fi autorul respectivului comentariu!!! Se pare însă că dincolo de acest #patriotism, ideea prinde tot mai mult contur in mințile celor conștienți că nu trăiesc decât o viață!!! Pentru toți acei care trăiți cu capul in stratosfera și picioarele in penalistan, mulțumiți de felul cum se desfășoară lucrurile, acum in anul centenarului, articolul de mai sus ar trebui să fie cel puțin un semnal de alarmă și nu un motiv de luat la palme pe acei care gândesc așa!!! Nu de alta dar atâta timp cât la București se flutură steagul libertăților penale, la Aiud si Gherla încă răzbat, din adâncurile celor mai temute temnițe comuniste, suficiente glasuri care să reaminteasca (celor cu probleme de memorie) de ce au fost omorâți mișelește in 89 atâția tineri!! Nu au căpătat nimic din ce au sperat atunci, drept dovadă cele 4.000.000 de români care au ales să părăsească țara pentru ași îndeplini năzuințele!! Probabil alții 4.000.000 nu vor alege aceeași solutie (să plece) vor vrea să rămână, numai că fără hoți, corupți, lichele si shaorma cu de toate din jurul Bucureștilor. Vor vrea să rămână intr-o “Austrie” cu capitala la Cluj sau oriunde se intelege că drepturile cetățenilor nu încep si nu se sfârșesc cu… codul penal, ca’n Teleorman!!!

  • Francisc întâiul
    ... a scris la 11 iulie 2018, 12:07   [#7]

    Las’-că-i bine, domnule Cernea! De ce să depindem de Cluj când au grijă nețărmurită de noi miticii ilfoveni?

    Bunicii mei s-au născut pe vremea lui Franz Josef (adică pe vremea când munții Carpați erau granița imperiului austro-ungar) și nu înțeleg de ce unii se inflamează că ardelenii vor autonomie. Nu le fură nimeni românilor istoria lui Ștefan cel Mare și Sfânt, a lui Mihai cel Viteaz sau a pandurului Tudor. Dar nici „unirea” cu orice preț nu se poate…

    Personal, mă intrigă faptul că Banatul, cândva bastion al rezistenței anticomuniste (și „fruncea” țării), a devenit fieful PSD. Să nu fi știut paorii bănățeni să-și crească urmași? Nu cred.

    Ca să închei comentariul (că prea m-am lățit la vorbă) vă pun o întrebare, domnule Laurențiu. Ce vă place mai mult: sârba oltenească sau valsul vienez? Să nu-mi spuneți că bătuta pe loc…

  • Francisc întâiul
    ... a scris la 11 iulie 2018, 13:19   [#8]

    Să ne-nțelegem, domnule Cristi: știu că „mințile luminate” ce ne conduc nu provin doar din Teleorman și Dâmbovița (vedeți, vă rog, că ați trecut prea repede de la formula de politețe la tutuit). La fel de bine știu că „democrația” nu e pentru cei cu capul pe umeri, ci pentru mulțimea de naivi ce cred că „puterea poporului” e supremă.

    Poporul e o turmă, domnule Cristi. O turmă ce merge întotdeauna după copitele măgarului din frunte, păzită de lătratul cățeilor de la stână. Oițele rătăcite ce mai behăie pe ici pe colo o fac pe lâna lor.

    Până la urmă, cu ce vă deranjează faptul că ardelenii își doresc autonomie?

  • Lori
    ... a scris la 11 iulie 2018, 15:14   [#9]

    M-am saturat sa fiu luat de prost de catre mitici. Sa fure ei de la ei si sa ne lase in pace pe noi ca ne vom descurca si fara mana lor in buzunarul nostru.

  • Og
    ... a scris la 11 iulie 2018, 15:17   [#10]

    Cine a scris articolul are ceva sânge de dac in vene si sigur acasa este strigat Pisto de ai lui. Bețivul sef a spus intr-o zi la Sf. Gheorghe ca Romania este un : STAT UNITAR ,INDEPENDENT ȘI INDIVIZIBIL. Doar asa am reusit sa rămânem ca entitate in Europa . Vad tot mai des Teleormanul invocat ca fiind sursa tuturor lucrurilor rele din țară. Ardealul vrea capitala la Cluj sau la Budapesta ? Aici e diferenta intre mâncare si mancarime. Mie unul imi place România și ar trebui să ne mobilizam si sa “plivim iarba rea” din ea.

  • doru
    ... a scris la 11 iulie 2018, 18:43   [#11]

    Og… tu faci pe prostu sau chiar esti? “Transilvania independenta cu capitala la Cluj Napoca“… Ce treaba are Budapesta cu asta ??? N-ai inteles ca nimeni dintre cei ce doresc asta, nu-si doresc alipirea cu Ungaria? Vor doar o separare de restul… Atat !… Numai ca am scapa de un infractor de dragnea… cu ai lui gasca din Teleorman… cu proasta satului viorica si altii… ar fi un MAAARE castig pentru a noastra Transilvanie…

  • Euroted
    ... a scris la 11 iulie 2018, 19:30   [#12]

    Divide et conquera” (desparte si cucereste) este un proverb care ma’nfioara !
    Bunicul meu a scapat ca prin minune sa fie belit de viu de vecinii din vest, chiar daca era Beiusean… si eu sunt Oradean, stiu Maghiara, am trait mai bine de 3 ani in Budapesta, Peste 7 in Germania, am calatorit mult, am diferite realizari inca de la o varsta frageda, si nu vreau sa ma unesc cu vestul ci fug de el(chiar daca’s cetatean Schaengen de peste 10 ani)…
    Beliti-va ochii si intelegeti odata ca nu veti fi mai puternici daca suntem divizati ! Eu as face un alt pas, as uni Basarabia cu noi, si as inchide granitele… serios !
    Toate miscarile astea sunt forte invizibile care vad ca altfel nu ne pot jecmani total!
    Toate miscarile astea interne, faptul ca suntem mai retinuti impotriva “libertatilor” vestice, faptul ca nu abandonam familia, nu inghitim homosexuali, suntem crestini, mai conservatori, nu vrem sa exploatam aurul si sa extragem gazele de sist… si muuulte altele sunt un ghimpe dureros in ochii vestului ! E si normal !!! Noi primim fonduri Europene, Transilvania (mai ales Oradea, Cluj, si zonele din vest) beneficiaza din plin de fonduri si ei nu primesc nimic in schimb… Oare nu e NORMAL sa ne desparta si sa ne cucereasca pe rand..? Autostrazile le-ar face un acces mai dorect, mai rapid sa ne goleasca tara ! inainte Rusii, acum Americanii pe-o parte si Vestúl Europei dintr-alta…
    Eu nu vreau sa renunt la iesirea de la Marea Neagra, chiar daca nu-mi place ce se intampla pe litoral si prefer Croatia… nici la Vinul din Moldova (ati baut vin de Cricova, de exemplu!?!) sau daca cercetati putin, veti vedea ca sunt multe sate de romani prin Ukraina, sau multi altii prin indepartata Rusie, care inca isi invata copiii limba Romana , cantece si poezii… au tinuta nationala si se mandresc ca provin din Carpati… si “boii” de noi… bagam piciorul in tot ! Ia cautati pe Youtube documentarul intitulat :
    “Forma de guvernamant Americana” si veti intelege unde suntem !
    Democratia e o forma de tranzitie, si daca vedeti acel documentar de 10 minute veti intelege ca e ceva normal in Democratie sa fim manipulati !!!
    Trezeste-te Romane si scapa de jogodii !
    Sa votam mai bine pedeapsa in public, ca pe vremea senatului Roman, sau in vechea Gcie !
    40 de lovoturi fara una scoate hotia din maduva oaselor !:((

  • Calin
    ... a scris la 11 iulie 2018, 20:48   [#13]

    AUTONOMIE! CLAR!

  • Mihály Sebők
    ... a scris la 11 iulie 2018, 21:15   [#14]

    Nouă etnicilor maghiari tot una e dacă trăim în Romănia ori, în Transilvania Independentă, în ambele situați sîntem și vom fii considerați dușmanii al neamului. Din această cauză ne ar fi mai cunveneabil Autonomie Teritorială!

  • paul
    ... a scris la 11 iulie 2018, 21:15   [#15]

    De ce ar vrea Budapesta 5 milione de români? Transilvania n-o să mai aparţină Ungariei nici dacă am vrea noi români.

  • Stefan
    ... a scris la 12 iulie 2018, 0:26   [#16]

    Ardealul este pământ romanesc ! In rest , dezaxați vor fi mereu !

  • Marian
    ... a scris la 12 iulie 2018, 1:04   [#17]

  • Claudiu
    ... a scris la 12 iulie 2018, 8:30   [#18]

    Credeți că nu va veni și timpul plăți a vouă ăstora care vreți să destrămați țara după propriul interes și tot din părțile acelea sa făcut gaura în Drapelul românilor mutilandul….ați sărit în ajutorul ungurului Tokes ca mai târziu să se sfârșească intr-o lovitură de stat! !!!! Câți trebuie să mai moară pentru bunul plac al câtorva TRĂDĂTORI? ???

  • Anonim
    ... a scris la 12 iulie 2018, 9:16   [#19]

    Claudiu, asa a scapat poporul roman de dictatura comunista iar tu spui ca asta a fost un lucru rau?

  • Deuteriu
    ... a scris la 12 iulie 2018, 9:17   [#20]

    Eu zic sa iesiti la vot atunci cind sinteti chemati si sa nu mai visati la cai colorati pe pereti.Transilvania independenta nu prea a axistat in istorie,cel putin dupa trecerea migratorilor si asezarea lor pe teritoriile altora.Puneti mina pe cartile de istorie si dupa aceea exprimati-va parerile “competente”.Unii se cred cu mot?Nu uitati care e cel mai cunoscut “personaj” care are acest acoperis.

  • doru
    ... a scris la 12 iulie 2018, 9:28   [#21]

    Urmatoarele alegeri parlamentare o sa conteze foarte mult in aceasta treaba a unei posibile despartiri…

  • Defrisatul
    ... a scris la 12 iulie 2018, 12:39   [#22]

    Atata timp cat cetatenii romani de alte etnii decat romanii, se comporta si gandesc ca niste straini si mai mult se pun in slujba intereselor altor state nu va fi bine nici pentru ei nici pentru tara. Vrajba intre noi, cetatenii romani, este o buruiana profund daunatoare si care trebuie eliminata cu tot cu radacina. Asa sa ne ajute Dumnezeu. P.S. Este dureros ca sunt si romani get-beget care pentru interese meschine fac jocul strainilor. Atat timp cat totul a fost si este pus la cale din afara Romaniei, lucrurile nu vor merge in sens pozitiv pentru romani. [-(

  • Ardeleanul
    ... a scris la 12 iulie 2018, 14:46   [#23]

    Domnilor, din 89 altceva nu auzim numai ca ungurii sant la granita (saracii, acolo au fost si pana acu’), nu ne vindem tara (industria din orasul Ludus e istorie), ca UDMR sau PSD e totuna,… Am vazut cum a fost pana acum, as vrea sa vad si altfel.

  • Pitc
    ... a scris la 12 iulie 2018, 15:12   [#24]

    Dupa 1921 (de fapt de la infiintare), PCR a aderat la Internationala a III-a Comunista si sustinea, printre altele, ca Basarabia este pamant sovietic. Era, asa, o parere, pentru care PCR a fost scos in afara legii, iar comunistii arestati. Eu cred ca a fost o treaba buna si s-au luat masurile necesare impotriva unor ticalosi care militau pentru destramarea tarii, asa, spunandu-si si ei o parere.

  • Emil Aluas
    ... a scris la 12 iulie 2018, 16:44   [#25]

    Sunt clujean. Clujean-american. Am buletin de Cluj. M-am bucurat cand Departamentul de Stat a aprobat a doua celebrare: “The 4th of July at Cluj. It is the first time over the last 100 years that it has occurred“. Am citit Da Capo al Fine comentariile si Documentul despre Independenta Transilvaniei. Despre capitala nu comentez pentru ca as fi acuzat de subiectivism, eu fiind clujean. Poate fi oriunde in Ardeal sau Banat. Documentul de Independenta TREBUIE modelat in sens profesionist. Dar faptul ca se vorbeste de catre voi -- probabil mult mai tineri decat generatia mea, Post Beatles-Generation -- , acest subiect este un pas pozitiv spre INDEPENDENTA Ardealului si Banatului.
    Noi dorim o INDEPENDENTA totala, fara Bucuresti si fara Budapesta. Ungurii din aceste doua regiuni sunt in majoritatea coplesitoare de acord.
    Prof. Emil Aluas, Budapesta. Fondator, Uniunea Ardelenilor si Banatenilor, Cluj.

    P. S.: Mi-am dat toate datele reale. Niciodata in activitatea mea, in Europa si SUA, NU am folosit pseudonim. Ma gasiti pe Facebook.com

  • Robi4456
    ... a scris la 12 iulie 2018, 22:32   [#26]

    Buna seara! Eu am 2 cetatenii, si romana si maghiara, mama unguroaica (sau maghiara, cum vreti sa o numiti) si tata roman, din Ploiesti (sau sa spun Republica Ploiesti?). Iubesc Romania, este tara mea, tara in care m-am nascut; am 46 de ani, am fost in toata lumea, sau aproape (Africa, Asia, Europa), dar nicaieri nu este ca acasa, in Ardeal.
    Daca vreau autonomie? Da, dar nu teritoriala, ci administrativa, sa nu mai depindem de Bucuresti…, sa nu mai mearga banii din taxele mele la toti puturosii care nu vor sa muncesca, sa ramana aici, sa vedem cum ar fi sa ne administreze oameni cinstiti, nu niste aratari cu condamnari penale…

  • Paul
    ... a scris la 13 iulie 2018, 5:48   [#27]

    O Transilvaniei independenta, face ca aceasta regiune sa fie vulnerabilă, unii au murit de-a lungul timpului pt libertatea Transilvaniei, care a fost posibilă numai cu alipirea la vechea Românie, deci daca voi credeți că independenta Transilvaniei înseamnă libertate și fără penali va cam înșelați, are și Transilvania penalii ei stați liniștiți, voi doar vreți să le faceți jocul fara să vreți și până la urmă cine e dispus să moară pt. independenta Transilvaniei dintre cei care au postat?

  • Csaba
    ... a scris la 13 iulie 2018, 20:21   [#28]

    Scrii: “Vechea Românie”, dar lucrurile nu sunt clare. Spuneţi că Sarmisegetuza era capitala Daciei, dar defapt numele acesteia provine din două popoare care conlocuiau încest oraş: sarmații şi geții -- aşadar unde sunt dacii?
    Iar susțineți că Basarab a fost român şi fondatorul Ţării Româneşti deşi era de origine turco-arabă “bas arab = căpetenie arabă” avea pielea întunecată de aceia a fost numit mai târziu Negru Vodă. Fă un test genetic şi o să vezi de unde vii. Costă 69 de euro.

  • doru
    ... a scris la 13 iulie 2018, 20:39   [#29]

    Nimeni nu trebuie sa moara… doar ca… dragoste cu forta nu prea merge :)
    Intr-o anumita perioada, un referendum doar in Transilvania/Banat, daca aceasta se mai doreste, administrativ nu neaparat si teritorial cum bine a spus cineva mai inainte, alaturi de restul… ar fi cel mai elocvent ca optiune.

    P.S: Dane… nu stiu daca poti face undeva un poll sa vedem si momentan care ar fi optiunile?

  • Liviu
    ... a scris la 13 iulie 2018, 23:36   [#30]

    Apara-ma doamne de “prieteni” ca de dusmani o pot face singur. Sunt de acord cu Robi4456, Paul, si sunt convins cu multi altii. Descentralizarea administrativa este poate, si repet, poate, o solutie de dezvoltare. Doar cretiini pot sa creda ca Dragnea este doar la Bucuresti. Puneti conducatori la Cluj, Timisoara, unde vreti, lasa-tii sa-si faca de cap, si veti vedea ce urmeaza. Despre dezmembrarea acestei tari, “ca solutie de viitor” domnule Emil Aluas, ia-ti scenariul facut la DC, cu aprobarea Moscovei si a altor “iluminati” ai planetei si du-te te rog sa sarbatoresti cate zile ale idependentei vrei alaturi de ceilalti idioti secesonisti. Chiar credeti ca suntem la pamant si nu mai putem riposta? Incercati doar.

  • ... a scris la 14 iulie 2018, 0:15   [#31]

    Scopul articolului nu este acela de a susţine secesiunea ci acela de a trage un semnal de alarmă că există această stare de spirit în Ardeal, ea devine tot mai puternică odată cu toate prostiile pe care le fac guvernele de la Bucureşti şi că politicienii ar trebui ca măcar în al 12-lea ceas să ţină cont şi de opinia şi doleanţele ardelenilor!
    Din păcate sunt mulţi care n-au înţeles asta!

    Iar ca o părere personală, mi-ar place să văd o Românie Mare (în care să avem şi Republica Moldova alături de noi) dar CURATĂ!, fără mizeriile politice ce au guvernat şi guvernează această ţară din “89 şi până acum! Doar dacă nicicum nu se poate asta şi românii din estul şi din sudul României consideră că este ok cum a fost guvernată ţara până acum şi ce decizii politice şi legislative au fost luate, atunci nu mai rămâne decât o opţiune: fiecare cu ciorba lui!

    @Doru, n-am să fac nici un poll (sondaj) deoarece instituţiile statului român, dacă sunt curioase să afle opinia ardelenilor, o pot face printr-un referendum în Transilvania.

  • Anonim
    ... a scris la 14 iulie 2018, 0:43   [#32]

  • Francisc întâiul
    ... a scris la 14 iulie 2018, 1:54   [#33]

    Oare de câte ori mai trebuie tras semnalul de alarmă pentru ca românii să se prindă că sunt cu roțile pe șina greșită, nea Dan? Despre ce „unire în cuget și simțiri” putem vorbi când la centenar avem un guvern condus de o paiață?

    „Majoritatea” îl susține pe Dragnea și pe ciracii lui. Cârcotașii ca tine (și ca mine) n-au decât să-și plângă de milă. Și, eventual, să arunce la coș pixlele goale…

  • Transilvania Anti Socialistă
    ... a scris la 14 iulie 2018, 13:40   [#34]

    Eu sunt un român din Transilvania, părerea mea e că dacă România o să tot continue cu Socialism Comunismul Dâmbovițeano Moldoveano țiganiano Ortodoxo Criminalo Danubiano Pontic, noi românii, cu tot cu ungurii și țiganii din Ardeal o să vă băgăm p*la în gură la toți și o să ne facem autonomie!
    Terminați cu partidele comuniste, dacă vreți să mai aveți țara întreagă!

  • Gigi
    ... a scris la 14 iulie 2018, 16:23   [#35]

    Transilvania independenta, cu capitala la Cluj-Napoca si Emil Boc presedinte???

  • doru
    ... a scris la 14 iulie 2018, 16:49   [#36]

    Asta spuneam si eu, dar nu asa “colorat” :)
    Daca si la urmatoarele alegeri restul aleg diferit de Transilvania… atunci ei cer separarea iar noi nu ne impotrivim, sa ramana ei cu hotii din PSD :)

  • A
    ... a scris la 14 iulie 2018, 16:54   [#37]

    @Gigi, nu neaparat Boc presedinte, desi la cum arata Clujul acum, dupa cativa ani cu Boc la primarie, parca nici n-ar fi o idee atat de rea.
    De exemplu Ciolos, care e din Salaj. Si sunt multi politicieni ardeleni care ar putea face treaba (pana si PSD-ul are cativa ok prin Ardeal!) dar asa cum am vazut pana acum, acestia nu sunt acceptati la Bucuresti.

  • doru
    ... a scris la 14 iulie 2018, 16:55   [#38]

    @Gigi, daca nu clujeanul de Boc, posibil si salajanul de Ciolos sau posibil iar, chiar pe sibianul de Iohannis.
    Pe Laura Codruta Kovesi (tot ardeleanca!) o punem la loc sefa DNA…
    Sunt destui, nu-i problema… :)

  • Ardelean
    ... a scris la 14 iulie 2018, 18:23   [#39]

    Un stimabil domn “Cristi” scria aici:
    asa smechera regiunea vietii care vrea capitala la Cluj, putea sa faca mai mult pentru tara intreaga.

    Intrebari, desigur retorice, pt stimabil:
    - Care este rata de incasare a impozitelor a regiunii “smechera” si a regiunii teleormanene?
    - Care este quantumul de asistati social (care stau la carciuma si asteapta ISU cand apele le iau casele) in cele 2 regiuni?
    - De ce trebuie sa plateasca regiunea “smechera” impozite si sa munceasca pt cei care au “frison” din cauza muncii?

    Daca chiar s-ar intampla ar fi vai si amar de voi!!!
    Nu mai intreb de impozitele marilor companii care merg la Bucuresti sa fie trimise in buzunare de analfabeti si ajutoare pt voturi!
    O zi buna sa aveti!

  • Ardelean
    ... a scris la 14 iulie 2018, 18:29   [#40]

    Oare Dragnea si gasca lui au curajul sa faca un referendum sa vada daca ardelenii vor sa-si faca viitorul singuri?

  • Francisc întâiul
    ... a scris la 14 iulie 2018, 19:19   [#41]

    Chiar sunt destui, dorule (iartă-mi adresarea). Da’ ce e de făcut când regățenilor le place de tovarășul Dragnea? Și-s mulți, crede-mă….

  • doru
    ... a scris la 14 iulie 2018, 19:38   [#42]

    E destul sa iesim mai multi la vot… Iesind, PSD-ul pierde majoritatea cu tot cu ALDE/UDMR si altii… Pierzand majoritatea, primul lucru… se readuc la normal codurile penale: daca s-au redus de la 7 la 5 ani pt unele fapte, atunci in loc de 5 se urca la macar la 15… Urmeaza curatirea celor corupti… si restul… spre normalitate. Asta ar fi singura solutie sa nu se desparta tara in doua!

  • Flo
    ... a scris la 14 iulie 2018, 20:36   [#43]

    Da, pentru Autonomie! De 30 de ani pleaca lumea in alte tari pentru un trai mai bun, pentru un viitor, pentru niste vise, santem a doua tara din lume dupa Siria (unde e razboi!!!) la numarul de emigranti, dar noi santem pe timp de pace. La 100 de ani de la unire suntem cel mai dezbinat popor din Europa, te duci oriunde in lumea asta vezi romani care isi traiesc propria lor drama printre straini, s-ar intoarce acasa dar nu pot din cauza neajunsurilor! Lipsa investițiilor, sărăcia , proasta educație, toate duc la ruinarea acestei tari. Transilvania trebuie sa facă ceva ! De ce sa pleci din acest loc frumos numit Ardeal? De ce sa tânjim după putina normalitate in 2018 ? De ce sa nu îți vezi viitorul alături de familie in Transilvania? De ce ca Ardelean nu te regăsești de cele mai multe ori cu Olteanul sau Moloveanul? Nu avem aceleași principiii , nu gândim la fel! Santem diferiți ! Orice investiție minima care se mai realizează se face doar cu acordul Bucureștiului,doar dacă sunt ei de acord! Așa nu ! Avem tot ce ne trebuie sa ne descurcam singuri. Autonomie teritorială este singura soluție dacă vreți sa trăiți ca niște oameni normali la voi acasă, fără gânduri negre daca ai ce sa mănânci zilele următoare! Patrioții comentatori sunt acei oameni din vechiul sistem, care le-a dat și le-a dat statul Absolut totul. Un referendum !

  • Florin Matei
    ... a scris la 14 iulie 2018, 22:17   [#44]

    Dezgustul și scârba mă cuprind citind scrierile unor bărbați trecuți de a doua vârsta, inclusiv profesorașul din cluj, cu c mic, trecător prin Americi , iubitor de independență ardeleană. Foarte bine ardelenilor nătângi la vorbă și ,,greu încercați” sute de ani sub bocancul unguresc. Meritați sa fiți slugi și cetățeni de rangul doi și să vă bucurați de ciosvârta de milă aruncată in noroi cu sila de un ,, nobil” husar. Ați uitat de Oarba de Mures unde au pierit 11.000 de olteni, munteni, și moldoveni ca să vă scape de ocupație? Rușine sa vă fie cu autonomia voastră cu sila fata de mitici și cu Augusta voastră “superioritate” pe care o veți pierde imediat ce nu veți mai fi alături de marea țara românească. Mai bine cei ce vor autonomie sa plece la Pesta și să înghită pită ungureasca decât să mai pingareasca moartea milioanelor de Români ardeleni care și-au iubit țara Mare și puternică. Sper să nu ajung ziua să înfig baioneta untrun ardelean mândru dar prost. Ar fi păcat sa se întîmplă așa ceva. Dar nu este exclus.

  • Ardelean
    ... a scris la 14 iulie 2018, 22:38   [#45]

    Florin Matei daca esti asa infingaret cu baioneta de ce nu o incerci pe familia ta si neamult tau de mitic ?
    Daca esti asa viteaz spune si tu ce fapte marete ai facut pt tara asta luptatorule !
    Poate vii cu baioneta ta in Ardeal ! Daca vrei pot sa ti dau si o adresa sa vedem daca stii : Baioneta se ascute ?
    ,, La gogosi inainte si la razboi inapoi ,, tipul asta de guzgan trebuie sa fii, scursurã lașã !!!

  • MOLDOVAN
    ... a scris la 14 iulie 2018, 22:54   [#46]

    Dan, trădător de neam: să ții minte că pentru alipirea Transilvaniei la trupul ei matern au murit în război 400.000 de români din regat , care au lăsat mulți copii orfani și femei văduve. De asemenea, multe sute de mii au rămas infirmi de război, nenorociți pe viață! Moldova a dat cea maui mare jertfă pentru elșiberarea Ardealului românesc! Să ții minte! Dacă nu îți anulezi acest cite, mai ejectezi inepții și nu îți bagi mințile la loc în cap, oricât te crezi de deștept și de ticălos, mi-e frică că te va găsi în curând și nu te va ierta poporul!…

  • ... a scris la 14 iulie 2018, 23:24   [#47]

    Domnule Florin Matei, sunteţi foarte aspru la vorbă şi iute la mânie, semn clar că nu sunteţi ardelean. Şi tocmai pentru că nu sunteţi ardelean, nu puteţi să înţelegeţi frustrările ardelenilor!

    În comentariul nr.3 aveţi două citate, dintre care unul (primul) este despre momentul în care ardelenii au hotărât că vor despărţirea de Austro-Ungaria. De ce au vrut despărţirea? Pentru că ungurii n-au făcut altceva decât să profite de resursele naturale, avuţiile şi munca ardelenilor! Drept urmare, forţaţi de împrejurări, ardelenii n-au avut altă cale decât să se unească cu România, în speranţa că va fi mai bine. Speranţele ardelenilor au fost însă înşelate! La scurtă vreme după Unirea Transilvaniei cu România au constatat că n-au făcut altceva decât să schimbe un “profitor” cu nume unguresc, cu un altul cu nume românesc! Astfel că, la doar 20 de ani după Unirea Transilvaniei cu România, la data de 15 decembrie 1938, românii din Ardeal, Banat, Crişana şi Maramureş în frunte cu Iuliu Maniu şi alte personalităţi din acea vreme, au înaintat regelui României, Carol al II-lea de Hohenzollern-Sigmaringen, un MEMORANDUM în care erau expuse nemulţumirile ardelenilor! Dintre aceste nemulţumiri, amintesc doar câteva:

    Un stat românesc, fără democraţie şi fără dreptate socială pentru ţărani şi muncitori, ar însemna pentru ardeleni un naţionalism golit de o bună parte din conţinutul lui real şi ar fi continuarea vechilor nedreptăţi sub formă nouă, naţională…

    În ciuda avertismentelor şi protestelor necontenit repetate, ale conducătorilor ardeleni şi bănăţeni şi cu un dispreţ desăvârşit pentru obligaţiile morale, luate la proclamarea unirei, s-au săvârşit greşeli politice, care privite în lumina situaţiei actuale, apar tot mai evidente. Guverne cu totul lipsite de prestigiu şi de popularitate în aceste provincii au aruncat asupra Ardealului şi Banatului clientela lor politică…

    Metodele de exploatare fără scrupul, o goană neastâmpărată după îmbogăţire a sateliţilor, întovărăşită de imoralitate şi corupţiune sfidătoare, au rănit sentimentul public al provinciei, odinioară sub raportul moral sănătoasă până la austeritate. Ardealul şi Banatul au fost aruncate într-o atmosferă cu totul contrară concepţiei lor de viaţă…

    Românii ardeleni şi bănăţeni, în loc de a spori forţa lor economică, se găsesc într-o situaţie inferioară faţă de trecut. Băncile ardelene, odinioară mândria acestei provincii, în plin progres înainte de război, astăzi sunt doborâte la pământ. Preoţimea, intelectualitatea, partea mai înstărită a ţărănimii au suferit pierderi de miliarde…

    Care este bilanţul a 20 ani a regimului din Ardeal şi Banat? Se poate spune lămurit un complect dezastru. Ardealul şi Banatul au fost ţinute 20 de ani, cu o scurtă excepţie, în permanentă opoziţie.
    Vom ilustra cu un exemplu, ceea ce s-a făcut cu ceea ce era aşteptat să se facă. Luăm exemplul ţinutului Timiş … ţinut relativ bogat. Din acest ţinut, Statul încasează pe an aproximativ 5-6 miliarde. Ştiţi cât îi rămân din aceste miliarde pentru nevoile lui administrative, culturale, economice, sanitare, etc.? 200 milioane! Atât face bugetul ţinutului Timiş!
    Altă regiune cu populaţie complect românească, Câmpia Ardealului, a rămas lipsită de îngrijire din partea guvernelor. Nu s-a construit nici o cale de comunicaţie nouă, nu s-a înfiinţat nici o instituţie publică mai însemnată, nici o măsură de protecţie economică sau sanitară nu a fost luată. Maramureşul a rămas fără o cale ferată directă cu restul ţării.
    Băncile româneşti din Ardeal, cari în trecut au fost izvoarele principale de credit pentru ţărănime, sunt, cu excepţia a 4-5, complect ruinate. Ele nu sunt numai victimele conversiunii, ci şi ale politicii de scont a Băncii Naţionale, care a lovit sistematic băncile româneşti din provincia noastră. Din cifra totală de 11 miliarde a scontului Băncii Naţioanle, Ardealul nu primeşte decât 867 milioane…

    Astăzi întreg personalul instituţiilor centrale din Bucureşti care lucrează în Ardeal şi Banat este recrutat din Vechiul Regat.
    -- La instituţia naţională de minerit nu este nici un director general, nici un consilier tehnic, nici un subdirector ardelean, iar dintre 35 de şefi de servicii şi şefi de exploatări, sunt numai 4 ardeleni, iar din 54 ingineri, numai 18 ardeleni.
    -- La serviciile centrale din Capitală nu găsim nici un singur post de secretar general ocupat de vreun ardelean. La serviciile de Stat nu se găseşte nici un director general ardelean. Numărul directorilor la toate ministerele este de 5 ardeleni.
    -- La înalta Curte de Casaţie şi Justiţie din 94 magistraţi, sunt 9 ardeleni şi bănăţeni, iar la Consiliul Legislativ din 58 sunt 4.
    -- La Ministerul Afacerilor Străine, în Corpul Diplomatic şi Consular din totalul de 197 de persoane, sunt 18 ardeleni şi bănăţeni, adică nici a zecea parte.
    -- La Ministerul de Finanţe din totalul de 137 de funcţionari, dela şefi de secţie din administraţia centrala a Ministerului sunt numai 6 ardeleni şi bănăţeni.
    -- La Ministerul Economiei Naţionale, în Administraţia Centrală din totalul de 92 funcţionari, sunt numai 4 ardeleni şi bănăţeni.
    -- În armată din 23 generali de divizie sunt 2 ardeleni si bănăţeni, din 160 generali de brigadă sunt 5 ardeleni şi bănăţeni, iar din 2366 ofiţeri superiori până la gradul de maior inclusiv, numai 170 ardeleni şi bănăţeni.
    -- Dintre toţi magistraţii români de pe teritoriul Ardealului şi Banatului, originari din Vechiul Regat sunt 439, iar ardeleni şi bănăţeni 278. Adaugăm, că în Vechiul Regat nu se găsesc Magistraţi ardeleni şi bănăţeni aproape deloc. Ca pretutindeni aşa şi în magistratură, elementul ardelean este înlăturat dela conducere…

    Textul integral al Memorandumului din 1938 il gasiti aici.

    Analizând MEMORANDUMUL din 1938 şi situaţia ardelenilor din 2018, ardelenii constată cu amărăciune că în 100 de ani de la Unirea Transilvaniei cu România, nu s-a schimbat mai nimic!

  • Ardelean
    ... a scris la 14 iulie 2018, 23:26   [#48]

    Florin Matei
    Am uitat sa subliniez ca pe langa spiritul tau de luptator cu baioneta infingareata in Ardeleni se vede ca scrii cu î din i ceea ce ma face sa fiu convins ca ai un usor miros de securist batran !
    Sper ca ai observat cum se scrie mai nou aici in Romania nu in Romînia ta , scursura securista !
    Sa ai ceea ce meriti in viata iti doresc !
    Sper sa poti avea o noapte linistita !

  • Ardelean
    ... a scris la 14 iulie 2018, 23:39   [#49]

    Moldovan !
    Tu esti cumva poporul care va veni peste Dan ?
    Sau esti din Vaslui si la ora asta ,,debitati ineptii,, la alcoolemie ridicata ?
    Si tu mirosi urat ! Nu urit !
    Ne spui si noua din ce judet ne trimiti astfel de profetii ?
    Multumesc,

  • Fun
    ... a scris la 15 iulie 2018, 1:13   [#50]

    Sunt romanca din Bucuresti si nu pot spune decat ca, nu e bine sa ne dezbinam dar ardelenii au perfecta dreptate in ceea ce priveste autonomia administrativa, coruptia si comunismul.

  • Ascultă bă gunoiule
    ... a scris la 15 iulie 2018, 11:59   [#51]

    De ce ți-ai făcut blog asemănător cu Dan Tănasă?

  • ... a scris la 15 iulie 2018, 12:18   [#52]

    Domnule “Ascultă bă gunoiule”, poţi să ne luminezi şi pe noi şi să ne spui în ce sens este “asemănător”?

  • doru
    ... a scris la 15 iulie 2018, 12:24   [#53]

    Daca ar gandi mai multi ca tine ( Fun ) n-ar mai fi nici o problema …
    Din pacate, nefiind asa … doar o autonomie administrativa ( chiar si fara teritoriala ) ar rezolva complet problema !
    @Florin Matei… nu fi penibil omule… doar nu crezi ca sperii pe cineva cu … prostiile tale:) …( asta sa-ti raspuns dragut… )
    @Moldovan…la fel si tu:)

  • Alex
    ... a scris la 15 iulie 2018, 12:25   [#54]

    Toti miticii si moldovenii iubitori de PSD sunt tare revoltati de aceasta idee. Si eu as fi pentru ca as muri de foame fara Ardeal, mai tradatori comunisti ce sunteti

  • ... a scris la 15 iulie 2018, 13:07   [#55]

    Istoria Europei începând cu anul 400 I.C, pentru cine este curios.
    Recomand să maximizaţi filmuleţul video pe tot ecranul şi comutaţi calitatea pe 4K sau cel puţin pe Full-HD (1080p) pentru o mai bună vizualizare!

  • Anonim
    ... a scris la 15 iulie 2018, 21:55   [#56]

    Uniunea Mare Sovieticã a lui Lenin s-a desfínțat, Sîrbia Mare a lui Tito a strãbişit, România Mare a lui Ceauşescu nu va mai ţine prea mult!

  • doru
    ... a scris la 16 iulie 2018, 8:24   [#57]

    Chiar si micuta Cehoslovacie s-a impartit in doua! Din fosta Iugoslavie, chiar daca s-au impartit in mai multe, unele o duc foarte bine… as aminti de Croatia si Slovenia, ce sunt la ani fata de Serbia de ex… De aceea, o impartire eu zic ca n-ar face rau nici Transilvaniei… ba din contra !

  • Adrian
    ... a scris la 17 iulie 2018, 12:47   [#58]

    Domnule (gospodin / uram) Dan. Patriotismul nu este ceva care vine prin sângele strămoșilor noștri ci prin bună creștere, educație, cultură etc. E drept că nu vă bănuiesc de lipsa vreuneia dintre calitățile de mai sus, ci de trădare. Iar trădătorii sunt disprețuiți nu doar de cei pe care îi trădează ci și de cei pentru care trădează. Și pentru ce toate acestea? Pentru 30 de arginți (pot fi ruble sau forinți)?
    Pentru bunăstarea stomacului sunteți gata să vă vindeți sufletul? Ași avea aici o mică întrebare: pe Eminescu îl veți scoate din cărțile de literatură a limbii “ardelenești” sau îl păstrați precum Dodon în RM? Pentru mine sunteți mai rău decât Dodon, d-le Dan, pentru că el face ce face pentru filorușii de un sânge cu el.
    Ori poate o faceți pentru o iluzorie putere politică pe care sperați a o obține după independentă?

    V-ași aminti legat de bunăstarea stomacului dumneavoastră ce spunea Winston Churchill atunci când Marea Britanie rămăsese singura țară neocupată din Europa: “… Când mari forțe se mișcă în jurul lumii noastre ne dăm seama că suntem suflete nu animale. Trebuie să luptăm să păstrăm aceast ultim bastion al speranței din lumea liberă sau să-l condamnăm să pășească spre 1000 de ani de întuneric!

    Ori poate Ronald Reagan v-ar inspira: “…când pentru bunăstarea noastră (vă sună cunoscut?!) refuzăm să vedem 1 miliard de oameni în lanțuri în spatele cortinei de fier comitem o mare atrocitate…” și continuă:
    Putem avea pace în următoarea secundă: dacă ne predăm!” (predați-vă dacă v-ați săturat d-le Dan ce să spun? Stomacul este foarte inportant)… Exista însă un răspuns simplu, nu ușor dar simplu: tu și cu mine să avem curajul să le spunem inamicilor noștri că există o linie roșie peste care, cu orice risc, nu-i vom lăsa să treacă! Și dacă nu este nimic în viață pentru care merită să mori când a început asta? Doar în fața unor inamici ca cei a căror teorii le susțineți? Sau poate însuși Iisus ar fi trebuit să refuze crucea dată de Tatăl? Poate țăranii moldoveni și munteni ar fi trebuit să arunce armele spunând: ardelenii sunt frații noștri dar de ce să murim noi pentru ei? EROII acestui neam nu au fost niște prostii d-le Dan, dimpotrivă ași spune că au fost niște modele iar noi (dumneavoastră doar dacă vreți) ar trebui să-i onorăm și să-i cinstim nu să le întinăm memoria!

    Domnule Dan, aceiași Ronald Reagan, cel care a adus victoria lumii libere asupra comunismului spunea: “Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn’t pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same.” Nu vă mai traduc, sper să fi înțeles.

    Dar voi concluziona că este ceea ce eu îi voi învăța pe copii mei: să judece cu inima și sufletul nu cu stomacul. D-voastră d-l Dan să nu faceți așa. Mergeți mai departe spre un Ardeal independent, liber și prosper (aiurea). Trăiască salamul cu soia! Comunismul a învins!
    Succes

  • ... a scris la 17 iulie 2018, 15:47   [#59]

    Domnule Adrian, este chiar nepotrivit să vă adresaţi cu “gospodin” sau “uram“, nu mă consider nici rus şi nici maghiar, sunt cetăţean român (deocamdată!),… ardelean -- evident! -- şi o spun asta cu mândrie pentru că nu mi-e ruşine cu ardelenii mei, într-un covârşitor procent majoritar ardelenii sunt oameni harnici, gospodari şi sunt oameni de cuvânt!
    Cât despre patriotism, depinde cum îl înţelegeţi dvs şi cum îl percepe fiecare. Pot să vă asigur că am simţul patriotismului destul de bine dezvoltat şi tot ce-mi doresc eu (şi cunoscuţii mei) este o ţară civilizată, prosperă, cu valori morale şi sociale sănătoase şi cu o democraţie apropiată de popor. Doar că, istoria ultimului secol a demonstrat că Bucureştiul nu este capabil să “livreze” aşa ceva!!! Politicienii nocivi ajunşi la guvernare au avut şi au susţinerea extrem de puternică a populaţiei din sud şi din est, pentru a menţine la conducerea ţării “personaje” cu “principii” total diferite de aşteptările ardelenilor!
    Ori din acest punct de vedere, nu este absolut deloc corect ca vreme de un secol, ardelenii să “joace” doar după cum ‘”cântă” Bucureştiul!

    Notă: Am pus “principii” între ghilimele tocmai pentru că nu le au! (mă refer la “personaje”).

    Cât despre istorie, limbă, tradiţii şi cultură, acestea nu pot fi negate! Cum moldovenii din Republica Moldova vorbesc limba română (cel puţin asta cred eu cu tărie!), la fel şi ardelenii -- vorbesc aceeaşi limbă română!
    Doar la o “aruncătură de băţ” de România dacă ne uităm, vedem că în Austria se vorbeşte limba germană (şi e limba oficială a ţării!), deşi Austria şi Germania sunt două ţări independente, fiecare cu parlamentul şi guvernul ei!
    Nu de cultură ori de Eminescu se plâng ardelenii, ci de cât fură şi ce legi fac cei care ne conduc acum, pentru propriul lor interes şi în dauna ţării şi a viitorului copiilor noştri!

  • Mihai
    ... a scris la 17 iulie 2018, 16:05   [#60]

    Fratilor asta a reusit sa faca PSD-ul din aceasta tara (ura intre noi si idei ca asta din articolul de mai sus). Eu am 27 de ani, sunt inginer electric, pasionat de istorie si patriot. Sunt din Alba-Iulia si iubesc tot ce tine de Romania, acesta este motivul pentru care nu am plecat din tara desi am avut ocazia. Prefer sa raman aici si sa ma lupt si sa sper. Nu uitati cati ardeleni au murit pentru ideea de unire cu tara mama. Nu uitati cati munteni, moldoveni, olteni au murit deasemenea pentru unire. Si acestia din urma trag pe urma “legiferarii” PSD-ului, nu doar ardelenii si banatenii. In anul cand ar trebui sa fie sarbatoare in tara si sa se celebreze cei 100 de ani de unire suntem mai impartiti ca niciodata. Toti suntem de vina pentru ceea ce se intampla acum. De ce?
    -- 1). Dupa parerea mea, romanul si-a pierdut spiritul civic grav de tot (nu vreau sa dau exemple pe care cred ca le vedeti si voi zi de zi, cu toate astea o sa mentionez doar prezenta la urnele de vot).
    -- 2). Nu mai avem o clasa politica (unde e familia Bratianu de exemplu?). Politicienii nostrii majoritatea nu au nici macar o zi de munca. Ei nu stiu sa se puna in pielea omului de rand, vazandu-si doar interesele proprii sau ale clanurilor din care fac parte.
    Parerea mea este sa lasati deoparte o declaratie stupida a unui american care nici macar nu are de ce sa isi dea cu parerea in tara asta. SA ISI DEA CU PAREREA IN SUA NU AICI, si daca tot o face sa nu faca o astfel de declaratie.

  • Francisc întâiul
    ... a scris la 17 iulie 2018, 16:16   [#61]

    De-aș sta să cuget, rândurile dumneavoastră m-ar mișca la suflet, domnule Adrian. Da’ fiindcă numa’ stau și mănânc salam (fără soia, doar cu aditivi) constatând că tovarășii au învins, e mai bine să nu mă las impresionat.

    De câte generații sacrificate mai e nevoie ca să ne „prindem” că suntem conduși de niște indivizi fără scrupule, domnule Adrian?

    Faceți o greșeală impardonabilă bănuindu-l pe Dan de trădare. „Ungurul” ăsta e mai român decât sunteți dumneavoastră.

    Uite de-aia, în loc să cuget, mai bine stau și beau bere!

  • Francisc întâiul
    ... a scris la 17 iulie 2018, 17:19   [#62]

    De ce păcatele mele berea nu-ți dă voie să stai fără să cugeți? Citesc comentariul de mai sus al domnului „inginer electric” Mihai și mă scarpin pe creștet.

    Ce să cred? Faptul că românul și-a pierdut simțul civic sau că PSD a reușit să bage zâzania între noi? Dacă tinerii zilei nu au priceput încă că (cacofonie intenționată) partidul condus de Dragnea nu e un partid, ci o gașcă de infractori, atunci „lasciate ogni sperantza”, vorba lu’ Alighieri…

    Ce bine e că avem pe cine arunca vina. Pensionarii fără dinți în gură sunt singurii vinovați…

  • Francisc întâiul
    ... a scris la 17 iulie 2018, 17:37   [#63]

    Ești un visător, nene Dan, la fel ca mine. România nu va fi niciodată o țară a principiilor, ci un tărâm al „micilor” înțelegeri. Mai lași tu, mai pun eu și ne înțelegem cumva, că nu suntem mai proști decât majoritatea…

    Aia votantă, știi tu…

  • Emil Aluas
    ... a scris la 17 iulie 2018, 19:27   [#64]

    Recitesc comentariile. In multe se dau informatii false: Boc NU este clujean. Este din Rachitele, M-tii Apuseni unde am dormit in cort de doua ori. Ciolos a terminat USAMV la Cluj, este din Salaj, dar departe de pretentiile grupului de ardeleni si banateni pe care-l reprezint. Dorim mult mai mult. Ma opresc aici. Fake Infos creeaza haos.
    Emil Aluas, Uniunea Ardelenilor SI Banatenilor, Cluj.

    P.S.: Rugam Guvernul Ve(i)orica Dancila sa UITE de Ardeal SI Banat in “negocierile” dansei. Noi ramanem o societate deschisa, cu o economie bazata pe cerere si oferta, negociem cu oricine in aceasta lume, dar in termenii nostri. Putem fi cei mai buni din aceasta zona geografica, Europa Centrala.
    Emil Aluas, Uniunea Ardelenilor SI Banatenilor, Cluj.

  • Valentina Strauß
    ... a scris la 18 iulie 2018, 4:20   [#65]

    de frica satului, eu nu tai sula barbatului!…. adica, in traducere libera: Din cauza lui Dragnea sa “taiem” Transilvania de Romania Unita?!… Ati innebunit cu totii!

  • Yon Rijksadelaar
    ... a scris la 18 iulie 2018, 16:08   [#66]

    mutați capitala politică la ALBA IULIA si se vor liniști apele sciziunilor!

  • Transilvania
    ... a scris la 18 iulie 2018, 17:44   [#67]

    TRANSLVANIA singura, traieste de o mie de ori mai bine decat cum suntem tratati acum, n-avem decat coruptie si nu se vorbeste decat de guvern si de partide, in ziua de azi pensionarii traiesc in mizerie, tinerii au plecat majoritatea din tara, salariile sunt de mizerie ca nu poti sa traiesti din ele, asta-i tara noasta, in care s-a ajuns sa se vorbeasca numai de partide si de parlamentari si majoritatea sunt corupti, ii dore-n pula de tara! Bai, bai…. pentru astea trebe trasi in teapa si arsi pe rug, ce tot comentati prostii? Astia-s niste nemernici pe care nu-i intereseaza de Romania, nici de copiii nostri, nici de viitorul Romaniei, astia fura, mananca si se caca si cacandu-se se rad de noi!

  • Rares
    ... a scris la 19 iulie 2018, 21:27   [#68]

    Buna ziua,

    Sper sa si facem ceva in directia asta … si asta repede pana mai au copii o sansa sa se dezvolte cu o coloana vertebrala “dreapta”.

  • Oroles
    ... a scris la 21 iulie 2018, 8:45   [#69]

    Cei care au scris acest articol şi-au atins scopul. Discutaţi în contradictoriu şi vă certaţi între voi ca chiorii (era să scriu ca proştii). Voi nu vedeţi că cei care scriu asemnea articole încearcă să vă dezbine. Vă dezbină şi apoi vă stăpânesc mai bine. Ce credeţi că se va întâmpla în Transilvania independentă?
    Fac o paranteză şi includ un comentariu: Au spus Transilvania şi au desenat-o împreună cu Crişana, Banatul, Ţara Oaşului şi Maramureşul. De ce? Vă las pe voi să trageţi concluziile.
    Revin. Ce se va întâmpla în Transilvania independentă. UDMR-ul va deveni partid de guvernământ. Cât despre partidele româneşti, veţi fi conduşi de aceeaşi clasă politică. Chiar cu independenţa Transilvaniei vă va fi la fel de “bine”.
    De situaţia actuală nu vă scapă decât o revoluţie (nu vă gândiţi la bombe şi împuşcături). Trebuie să intervină schimbări majore în în societate astfel încât voi prin cei pe care îi trimiteţi în Parlament să puteţi hotărî ceea ce este bine pentru îară (adică pentru voi). Asta nu se va putea realiza decât prin trecerea de la un sistem reprezentativ la un de democraţie directă.

  • Francisc întâiul
    ... a scris la 22 iulie 2018, 3:50   [#70]

    Dezbinați suntem de 29 de ani, Oroles. Adică de pe vremea când Cristi Pațurcă cânta la microfonul din Piața Universității „mai bine golan decât comunist”. Nu vă înțeleg , pe ăștia ce tot îi dați înainte cu „democrația” reprezentativă și directă.

    Păi, n-avem „democrație”? Avem! Și-atunci cum naiba se face că în fruntea guvernului stă o țoapă și Parlamentul e la degetul mic al unor parșivi precum Dragnea și „partenerul” Tăriceanu?

    Un curs intensiv de folosire a ștampilei cred că ar fi util. Sau, un curs de „analfabetizare”?…

  • Francisc întâiul
    ... a scris la 22 iulie 2018, 15:13   [#71]

    Golanii ca mine sunt irecuperabili. Tuturor le place „democrația” Dragniană, numai mie nu! Eu am o simpatie pentru bere și nu o trădez…

    Data viitoare când mai mergem la urne poate alegem mai bine. Sper…

  • Nicolae
    ... a scris la 25 iulie 2018, 8:29   [#72]

    Toți care doresc despărțirea Transilvaniei de Tara Romaneasca sunt considerați rasiști !!! Un rasism de tip austro-ungar. Sunt din București, nu îmi place mie prostia din PSD dar nici răutatea pe care a avut-o Pdl-ul în frunte si cretinul de Băsescu si retardatul de Boc, care au făcut restructurari în domeniul bugetar în 2010. Iar Boc s-a găsit să fie primarul Clujului, acum…un fost securist.. Clujenii sunt niste cretini, dacă l-ai ales.. !!! Eu dacă mă mut din București, voi alege Constanta sau orice localitate de pe litoral. Nicidecum nu voi alege Transilvania. Nu îmi place Austria si nici o regiune sau tara care nu are iesire la mare !!! Dar totusi, să revin la subiect, in timpul război mondial (pentru întregirea neamului) au murit mai multi din Vechiul Regat decât din Transilvania, așadar cei care susțin astăzi despărțirea sunt niste dementi, indivizi fără scrupule si fara suflet. Il mânie până și pe Dumnezeu !

  • Francisc întâiul
    ... a scris la 25 iulie 2018, 10:44   [#73]

    Mare „adevăr” grăiți, dom’ Nicolae: „clujenii sunt niște cretini, dacă l-ai ales”…

    Dement, fără scrupule și fără suflet cum sunt, îndrăznesc (cu riscul de a-l mânia și pe Dumnezeu) să vă întreb: de unde ați tras „considerația” că toți cei care doresc despărțirea Transilvaniei de Țara Românească sunt rasiști?

    Dragoste cu forța nu se poate, domnule Nicolae! Pe lume mai există și divorțuri, nu doar căsătorii…

  • doru
    ... a scris la 25 iulie 2018, 12:06   [#74]

    Nicolae… stai tu acolo cu Firea, ca va meritati … Daca ai vedea cate a facut Boc pentru Cluj si cat de multumiti sunt clujenii de el, te-ai face cretin singur… :)

  • Francisc întâiul
    ... a scris la 25 iulie 2018, 13:04   [#75]

    Hai să nu fim partizani, domnule doru… Cretini au fost și-o să mai fie…

    Între micuțul Boc și „eminenta” Firea (cu tot cu șefa ei Dăncilă și „inegalabilul” Dragnea) nu e loc de comparație. La fel cum nu e loc ca pe-același cântar să stea badea Gheo de la Cluj și Mitică din Bucale.

    Uite de-aia zic că e bine ca fiecare să-și vadă de turma lui…

  • Ardelean 100%
    ... a scris la 3 august 2018, 8:17   [#76]

    REFERENDUM ! Transylvania Free !!!

  • Francisc întâiul
    ... a scris la 3 august 2018, 23:46   [#77]

    Până la referendumul cu „Transylvania free” mai curge multă apă pe Dâmbovița, ardelene sută la sută! Deocamdată, Teleormanul reprezintă România Mare…

    Încă nu am priceput cu ce am greșit de sunt obligat să accept ca niște „analfabetizați” să facă ce vor cu viața mea. Votez, votez și tot votez, dar rezultatul alegerii mele e „duamna” Dăncilă. Armata de pigmei e mai numeroasă decât credeam…

  • paul
    ... a scris la 4 august 2018, 2:58   [#78]

    Frate daca incluzi si Banatul atunci capitala vine Timisoara, nu Cluj-Napoca. TM e peste Cluj la PIB, economie, afaceri, turisti, investitii straine, calitate a vietii.

  • doru
    ... a scris la 4 august 2018, 15:12   [#79]

    Paul , fara suparare , tu ai fost vreodata prin Cluj ?:)

  • paul
    ... a scris la 4 august 2018, 23:24   [#80]

    doru, la ce bun sa merg in Cluj? nici nu ai ce sa vezi. Aveti piata unirii si piata avram iancu de vizitat dintre care unirii e doar pietonala pe o singura latura, iar avram iancu nu e mare lucru. Compara asta cu TM care are 5 piete complet pietonale. Nu degeaba are TM cei mai multi turisti dupa Bucuresti.

  • gutu
    ... a scris la 12 august 2018, 5:25   [#81]

    Spuneti ce vreti, cind ardelenii vor ajunge la concluzia ca politica dusa de Bucuresti a fost daunatoare si nociva ptr ei, vor iesi in strada si vor cere independenta Transilvaniei. Va fi cam tirziu ptr ca vom fi jefuiti de Bucuresti, dar va fi.

  • Francisc întâiul
    ... a scris la 12 august 2018, 15:43   [#82]

    Iau de bun îndemnul matale, dom’ gutu, și scriu ce vreau: „politica dâmbovițeană” e nocivă pentru România, asta e limpede. Cine ne împiedică să nu-i mai alegem? Grea întrebare, n’-așa?

    La cât de molcomi sunt ardelenii, mai trec încă o sută de ani până să le dăm peste gură miticilor. Iartă-mă că am folosit pluralul. Eu mi-s bănățean…

  • Cornel Rosca
    ... a scris la 13 august 2018, 9:45   [#83]

    Domnilor si doamnelor, 
    Am citit cu atrentie toate comentariile voastre. Hai sa adaug si eu cateva. 
    1. V-ati gandit careva ca PSD-ul conteaza pe absenteismul ardelenilor si banatenilor in fata urnelor? Daca ati iesi la vot asa cum ies moldovenii si oltenii balanta s-ar redresa. Cat? Nu stim, dar incercati! 
    2. Ce inseamna o independenta bazata pe contururile geografice ale ocupatiei unor puteri istorice? Da, ardelenii si banatenii sunt mai ordonati, mai corecti si mai harnici. Asta nu se explica prin genele treanscarpatice. Este doar “meritul” stapanirii ungurilor si austriecilor, popoare mai …experimentate in conducerea administrativa si exploatare economica decat erau turcii sau rusii. Regatenii au trebuit sa se descurce cu turcii care nu impuneau o ordine precisa, o religie anume, ci doar un bir anual. Regatenii au invatat sa se “descurce” si sa eschiveze, sa amane asa cum ceilalti au invatat sa se trezeazca dimineata si sa porneasca la lucru. E cam putin pentru cimentul unei natiuni ardelenesti faptul ca ati avut acelasi stapan (mai intelept decat turcul) si cunoasteti deja programul de functionare.
    3. Sunteti strapezitori de naivi daca va imaginati ca toti ardelenii sunt corecti, harnici si intelepti. Cine va garanteaza ca la conducerea Transilvaniei independente nu vor ajunge ardelenii cei mai putrezi si corupti, dupa modelul patentat in Romania, beneficiind de deziunteresul, egoismul si clivajele nationale bine cunoscute? 
    4. Un ungur v-a zis-o deja. Pentru unguri e acelasi lucru daca traiesc in Romania sau in Transilvania independenta. Ei vor sa traiasca intr-un tinut secuiesc independent, nu sa fie o minoritrate ceva mai rasarita in alta tara! Cum raspundeti tendintelor de enclavizare pe criterii nationale?
    5. Nici Transilvania nu este uniform dezvoltata. Daca motivul independentei a fost acela de a nu mai pierde taxele locale prin bugete repartizate zonelor mai sarace din Romania, de ce ar fi clujanul sau oradeanul de acord sa platreasca taxe care se vor duce in Harghita? 
    6. Ce inseamna o independenta Ardealului in context european, in conditiile in care nu aveti frontiere de stat, nu le aparati, nu faceti politica internationala independenta, nu aveti armata si sunteti un judet al Europei intre alte doua judete, numite Romania si Ungaria, si aveti libertatea si unii si altii sa calatoriti, sa faceti afaceri la fel ca pana acum? Eu cred ca voi nu intelegeti ce inseamna independent si confundati s..a cu prefectura.
    7. De ce cred eu ca cine sa separa de fratii lenesi si mitici pentru a nu-i ajuta sa se ridice din saracie si inapoiere, la o adica li se va rupe si de vecinii instariti dar de alt neam? 
    8. Acum ardelenii si banatenii par destepti, harnici si gospodari in raport cu moldovenii si oltenii, dar cum par ei in comparatie cu restul popoarelor europene? Nu uiotati ca Balcanii incep la Budapesta. Apoi si lumea harnica si chivernisita din Ardeal a plecat prin alte tari sa-si faca o situatie. Ba ma tem ca de aici sunt majoritatea celor plecati. Putini se vor intoarce. Cine nu i-a lasat sa intreprinda si sa se faca utili in Ardeal la ei? Dragnea si PSD? Credeti ca salariile mari si traiul bun este un rezultat al independentei sau un cadou de la guvernanti? Atat salariile cat si traiul bun sunt rezultatul muncii. Traiti mai bine decat moldovenii si oltenii, dar nu traiti ca nemtii sau englezii pentru ca nu sunteti nemti si englezi nici voi! Sunteti un cap deasupra regatenilor si asa veti ramane fie ca sunteti independenti sau nu. Deja tarile din UE si-au pierdut independenta si suveranitatea si isi vor pierde tot mai repede si ce le-a mai ramas din ele. Voi vorbiti despre independenta din oala in care s-a pus la topit slana?! 
    9. Credeam ca doar secuii sunt opaci si nu inteleg ca ne paste un pureu de natiuni in UE  si ca in pureul ala sunt efectiv chemati sa participe africanii si asiaticii. A propois, asa speciali cum va simtiti, ce atitudine va avea Republica Ardeal in problema imigratiei? Ungurii si polonezii apara o cultura si o limba, o religie proprie. Ardealul si Banatul ce apara? Ele sunt deja un gulas din punctul asta de vedere. Daca resping imigrantii vor avea nevoie de protectia unor tari adevarate si atunci se vor aseza cuminti pe orbite istorice deja cunoscuite. Ardealul si Banatul sunt deja inapoi in sfera de influenta si de interese ale “Comonwealth-ul” austro-ungar si vesteuropean, fiind mai temeinic conectate cu tarile din vest decat cu restul Romaniei. Despere ce independenta vorbiti atunci? Vorbiti doar despre stomac si despre sfanta zgarcenie, despre teama de a nu instraina ceea ce-ti apartine, de a nu plati taxe, adica despre resorturile economice cele mai meschine pe care le drapati politic. Pana una alta, dragi ardeleni, si miticii si voi asteptati banii din taxele nemtilor si ale celorlalti europeni si nu pare sa va intereseze daca n-ar fi mai bine ca taxele nemtilor sa ramana in Germania, decat sa fie distribuite spre cheltuire in Ardeal sau Moldova ori Oltenia, pentru a-i ridica pe inapoiatii de acolo. Ori daca niste straini rup din taxele lor ca sa ne ajute, atunci niste “patrioti” ardeleni si banateni care vor sa nu-si ajute neamurile sarace sun de dispretuit, nu de laudat. Va mai credeti europeni, civilizati, in caltati si dansatori de valsuri? Sclipiti doar in comparatie cu regatenii. Aveti nevoie de ei ca sa va simtiti valorosi, credeti-ma! 
     

  • gutu
    ... a scris la 14 august 2018, 14:33   [#84]

    Dle Cornel, HR nu este saraca, de25 de ani ne sint taiate padurile, sint dinamitati si carati muntii, ne sint duse apele minerale, né-au fost darimate fabricile -- de cei de la conducere. Pina cind?

  • Cornel Rosca
    ... a scris la 15 august 2018, 7:59   [#85]

    Domnule Gutu, nu cei de la Bucuresti vin sa taie padurile HR. Le taie si le transforma in cherestea localnicii. Diin satele secuiesti pleaca munti de cherestea. Daca intervin padurarii si jandarmii se lasa cu bataie si moarte de om. E usor sa dati vina pe conducerea tarii care are multe vini, fara discutie, dar nu si pe aceea de a se ingriji de padurile, muntii si apele minerale din HR. Raspunderea politica sta pe umerii UDMR, multi dintre baronii lui facand averi din exploatarea regiunii si oamenilor de acolo. Daca prin absurd acceptam ca niste straini fac prapadul ala, atunci secuii nu sunt vrednici sa pazeasca si sa administreze regiunea respectiva. Nu crederti? 

  • Necredinciosul
    ... a scris la 18 august 2018, 11:50   [#86]

    Nu mai acuzati pe unii si laudati pe altii,am avut mai bine de un an ,un pres.ardelean si un premier la fel ( un neamt si un ungur) si ne-a fost la fel de rau.Mai multa munca si mai putina cearta cred ca ne-ar folosi tuturor!

  • Marius
    ... a scris la 19 august 2018, 14:53   [#87]

    Am fost din ‘89 cu PNT-ul, cand a dispărut ca partid,am votat cu dreapta continuu, acum o sa votez cu USR-ul, deci nu pot fi judecat de stângist sau comunist. Dar ce pot sa va zic eu acum, cei ce vor sa scape de penali si de ciumatii roșii, nu asta este soluția, sa rupem țara in bucăți. Eu înțeleg că sunt oameni ca mine, care suntem nemulțumiți, dar să le dau satisfacția unor interese străine precum Rusia, să rupă din flancul estic câte o halcă de teritoriu sa si-o anexeze, s-ar intoarce in mormânt, romanii care s-au jertfit pentru acest pământ. Aici si in Polonia, este avanpost pentru America, ei vor o Romanie Mare, puternică și fără corupți, ca o barieră contra intereselor rusești. Acum se curăță buboiul, infecția. Aici se dau bătălii psihologice de inalt nivel, un razboi rece si-al dezinformarilor de mare anvergură. Ce credeți, cei care vor autonomie (chiar poate reușiți), rușii nu vor veni peste voi cu atacuri informationale, cu oamenii lor corupti si kgb-isti?

  • Napoca
    ... a scris la 19 august 2018, 15:52   [#88]

    Autonomia economica ,administrativa a Transilvaniei este solutia ,din punctul meu de vedere. Nu se doreste desbinarea tarii sau alte idei paranoice in legatura cu secuii….Vrem banii ardeleniilor in ARDEAL !!!…Sunt satul de “handicapati” si cersetori.Peste tot este prezenta coruptia,diferenta sta in bun simt…la fel si lenea,hotia, etc.
    Gluma: Ne-ati supt cam scump,de aici in colo doar o beliti :)) )

    :x Ardeal

  • Lando
    ... a scris la 19 august 2018, 16:28   [#89]

    Rusii vor sa ajungă până in Portugalia, ăsta este testamentul lui Petru cel Mare. Americanii nu-i lasă. A fost si va fi un razboi rece in veci. Aici incep negocierile. Se rup țări, teritorii, din cauza asta. Jumătate din populatia Cehoslovaciei erau încă nostagici după perioada comunistă. S-a rupt. Jumătate la vest, jumătate la est.Cazul Jugoslaviei. Sârbii erau cu rușii. S-a vazut ce-au pățit. Unde sunt sârbii acum? Chiar dacă am intrat in structurile euroatlantice sau UE, Rusia nu doarme niciodată, precum diavolul. Nu ne vor lăsa până când nu-si ating scopul. Planul lui Orban si-al lui Putin, dau roade. Se vede! Natiunile plătesc păcatele liderilor.
    Asa că, mai ganditi-va!

  • Tibi
    ... a scris la 21 august 2018, 0:08   [#90]

    Cernea este nume oltenesc
    Cum ai ajuns in banat ?.?….?

  • Cornel Rosca
    ... a scris la 21 august 2018, 23:30   [#91]

    Napoca, 
    Gandesti strapezitor de primitiv. “Banii ardelenilor sa ramana in Ardeal” 
    Banuiesc ca esti din Cluj si vrei ca banii tai sa ranana la Cluj. Dar te anunt ca Harghita si Covasna sunt printre cele mai inapoiate judete ale Romaniei si sunt cele mai inapoiate  din Ardeal. Vei fi de acord ca baii vostri sa se duca spre dezvoltarea judetelor alora, sau faceti o republica doar a Clujului? 
    Nesimtitule, cand Ardealul si Clujul s-au dezvoltat si se dezvolta inca atragand tot felul de fonduri europene atunci nu faci nazuri de independentist si nu trimiti banii europenilor inapoi, ca voi va descurcati cu ce aveti? Cand copilul ti-e bolnav il ajuti si-l vindeci, il intremezi sau faci altul? Mai sunteti si destepti pe aici, ca frumosi v-ati strans destui?

  • Nekeres
    ... a scris la 24 august 2018, 22:13   [#92]

    Doamne fereste ! O sa invete iar copii nostri, ca noi suntem romani, iar tara noastra se numeste Ungaria, asa cum a invatat bunica ???!!!

  • doru
    ... a scris la 25 august 2018, 9:07   [#93]

    Voi nu pricepeti ca n-are nici cea mai mica treaba Ardealul cu Ungaria ?

  • Anonim
    ... a scris la 28 august 2018, 1:43   [#94]

    Capitala la Alba Iulia, e mare și prea păcătos Clujul, trebuie un oraș mai mic.

  • Anonim
    ... a scris la 31 august 2018, 23:07   [#95]

    Bate campii cu gratie. Inainte de conducerea asta teleormaneana tot guvernul era ardelean cu Boc in frunte. Si ce s-a intamplat? Nimic bun. Utate teorii relansate in anul centenarului. Se pare ca exista un program bine pus la punct si indivizi dispusi sa-l puna in aplicare. Rusine!!!

  • Cornel Rosca
    ... a scris la 2 septembrie 2018, 12:55   [#96]

    Doru, 
    Ardealul nu are nicio treaba cu Ungaria? Ardealul a fost 900 de ani condus de unguri. Arata-mi un principe roman, german sau de alta nationalitate decat ungureasca. Romanii erau fauna Ardealului. O provincie atat de mica si eterogena nu s-ar putea nici astazi guverna si sustiune singura, la fel ca si Koisiovo sau Republica Moldova, state esuate. Romanii, din pacate, ca sunt ardeleni sau teleormanenin nu au stiinta administratiei si disciplina financiara, ca sa nu vorbesc despre respectarea legilor. 

  • Francisc întâiul
    ... a scris la 2 septembrie 2018, 13:09   [#97]

    Sigur că da, domnule Rosca! Ce s-ar face Ardealul fără Moldova și Țara Românească? Ar fi vai de capul ardelenilor dacă n-ar fi conduși de mintea luminată a tovarășului Dragnea, n’-așa?

  • doru
    ... a scris la 2 septembrie 2018, 13:50   [#98]

    @Cornel Rosca,

    Eu zic sa nu va mai bateti capu’ ca nu ne-am putea guverna, dimpotriva eu zic ca am putea muuuult mai bine… oricine ar fi… decat gasca de penali de acum Dragnea&Co…

  • gutu
    ... a scris la 21 septembrie 2018, 18:34   [#99]

    Francisc, de unde sint taiate padurile si sint duse cu magnitudine cfr, unde sint zacamintele de aur si uraniu, muntii unde sint dinamitati si dusi si mai spui ca ce ne-am face fara valahia si moldova ? Pe noi ardelenii ne-ar durea in cot.

  • Anonim
    ... a scris la 15 octombrie 2018, 20:33   [#100]

    Hai independenta

  • gutu
    ... a scris la 21 octombrie 2018, 17:00   [#101]

    Cornel rosca de ce sint judetele harghita si covasna inapoiate rau de tot?crezi ca daca cele 2 judete erau independente economic din anul 1990 nu ne vindea nineni intrprinderile la fier vechi nu ne taia altii padurile nu ne puneau mafiotii de la bucuresti mina pe apele minerale cu ajutorul unor fosti comunisti de pe la noi,nu puneau altii mina pe carierele de piatra si ne duc muntii de aici crezi ca nu o di Dean mai bine.

  • ultimul mochican
    ... a scris la 25 octombrie 2018, 20:16   [#102]

    Încet și sigur vine dezbinarea tarii…

  • Cosmin
    ... a scris la 17 noiembrie 2018, 23:06   [#103]

    Eu sunt un oltean din Calafat si as fi de acord cu independeta Transilvaniei fata de Romania, poatea asa nu s-ar mai duce toti banii tarii in dezvoltarea unei singure provincii, toate marile lucrari de infrastructura care au dus la atragerea de investitori s-au facut in Transilvania din banii intregii tari, si ai moldovenilor, si ai oltenilor si ai bucurestenilor etc, se baga miliarde de euro in autostrazi prin Transilvania, Oltenia si Moldova sunt marginalizate tota. Sa fie Transilvania singura si independenta si sa se intelegea bine cu cei 25% unguri care vor ramane acolo si care in timp vor domina regiunea, cum au mai facut-o, ca noi, oltenii, moldovenii, bucurestenii avem cu ce sa ne descurcam, nu o sa murim chiar asa cum cred superiorii ardeleni. Mi-as dorii sa se faca cat mai repede un referendum pentru independenta Transilivaniei, voi fi de acord cu cea mai mare placere, sa va putem vinde gazul si energia electrica la pretul bursei de la Viena si sa platiti accestul la Marea Neagra cum se cuvine.

  • Cam asa...
    ... a scris la 10 decembrie 2018, 10:39   [#104]

  • Gutitenstain
    ... a scris la 23 decembrie 2018, 9:21   [#105]

    ESTE DIN CE IN CE MAI EVIDENT CA ARDELENII SUNT CRETINI.ISTORIE NU AU,CULTURA NU AU ,CE POTI SA LE CERI.CITITI CE PERSONALITATI A DAT CLUJUL SI CE PERSONALITATI AU DAT IASUL SI CRAIOVA.CINE MAI STIE SA CITEASCA O SA OBSERVE CA PINA SI TELEORMANUL A DAT CU MULT MAI MULTE PERSONALITATI DECAT NEICA NIMENI DIN ARDEAL.

  • Lucian
    ... a scris la 10 ianuarie 2019, 18:38   [#106]

    Amice, capitala Transilvaniei se numeste Cluj.
    Napoca a fost inventia lui Ceausescu, in 1977. A spune “Cluj-Napoca” e ca si cum ai spune “Paris -- Lutetia” sau “Londra -- Londinium”, etc, adica o redundanta cauzata de incultura crasa.
    Transilvania va fi Principat iar capitala sa va fi bineinteles metropola de 620.000 de locuitori numita Cluj / Kolozsvar / Klausenburg.

  • ... a scris la 21 ianuarie 2019, 22:53   [#107]

  • ionut
    ... a scris la 5 februarie 2019, 19:08   [#108]

    ,,Domnu,,… Dan, sezi bland! Tu si toate otrepele de teapa ta, veti suge pula de valah si in urmatoarea suta de ani.Si in veacu veacurilor. Singura sansa sa scapi, e sa-ti iei traista in bat si sa pleci in bozgoria. Cand va veni timpul, te vom infinge intr-o teapa atat de inalta, incat sa fie vizibila de la budapesta.

  • ... a scris la 6 februarie 2019, 9:01   [#109]

    Domnule Ionuţ ce să spun?,… mulţumesc pentru stima şi consideraţia ce mi-o purtaţi. N-aş fi crezut ca brăilenii ca dvs să fie atât de respectuoşi şi cu bun simţ…

  • Francisc întâiul
    ... a scris la 6 februarie 2019, 15:27   [#110]

    Eu îmi făceam probleme de conștiință pentru limbajul licențios folosit pe acest blog, în loc să șed blând alături de Dan, otreapă de teapa mea. Norocul meu cu acest Ionuț…

    Tânărul ăsta nu a învățat la școală că în țeapă nu te poți „înfinge”, ci înfige.

    Cred că a venit vremea să nu mai întoarcem și celălalt obraz, Dane. E timpul să-i spunem hoțului că-i hoț, mincinosului că minte și impostorului că e impostor…

  • Anonim
    ... a scris la 20 august 2019, 11:37   [#111]

    Cred că ar fi o idee bună ca Transilvania să nu mai depindă administrativ de Bucureși,s-ar dezvolta mult mai repede și mai eficient.

  • Francisc întâiul
    ... a scris la 20 august 2019, 20:48   [#112]

    Eu cred că ar fi normal ca nicio zonă a României să nu depindă administrativ de București. Pare șod la prima vedere, dar așa înțeleg eu normalul. De ce să împartă trântorii din capitală resursele agonisite local?

    Dacă unii sunt mai harnici decât alții, de ce să facem o medie? Constat că nimeni nu vorbește de eficiența muncii și toți își dă cu părerea că rezultatele trebuie musai împărțite între toți, c-așa-i social-democratic!

    A sosit vremea ca trântorii să fie alungați din stup…

  • Romulus
    ... a scris la 13 septembrie 2019, 23:32   [#113]

    vad o mie si o suta de comm uri, care mai de care, eu unul o sa fiu scurt si scump la vorba, Transilvania a fost, este si va fi autonoma, cui nu i place… . la canal!!!!!!!, nu va convine pita de la noi, mancati mamaliga zi de zi, cu pestele agatat in tavan si cu oglinda pe masa, nu va convine ca nu mai construiti cu chirpici ci cu caramida, nici o problema… amestecati lut cu cacat de magar si faceti spoiala pentru peretii casei, nu mai vreti pantofi!! no problem, umblati mai departe cu opinci, iobagia a fost si este dupa cum vad la voi o dambla sau mai bine spus MARFA cum se zice pe la voi….. de umblat in cacat santeti buni si unii si altii, dar de munca… PULA. vreti bani, masini si palate ? ? ? munciti in pula mea, daca nu sugeti pula, ca si sa se fac bani!!!!! vezi fetele de pe centura!!!! cu mult respect pentru ele, iar pentru voi astia de o dati in neam si tara, cu tradare si alte marafeturi, va doresc sa aveti o viata linistita, cu multe succese si sa traiti 3 zile cu cea de a l aitaieri….. si cum spune si cantaretul ala de manele pe care voi il iubiti asa de mult….. . doamne la dusmanii mei, da le doamne sanatate, si un carut cu 4 roate, injuriile la adresa mea o sa le consider un compliment, iar celor care la urma si nu numai ar dori sa o futa pe mama, pot sa le spun ca eu sant orfan si ma nascut o matusa de a mea, deci asa si prin urmare Transilvania va redeveni ceea ce a fost candva…, de sine statatoare fara cacatii de la bucale si fara figuri de buftea, … si iar revin si spun, nu va convine ? ? ? ? nici o problema, stati voi acolo pe unde stati si spargeti seminte in fata blocului sau in parc, sau in tramvai sau unde vreti voi, noi pur si simplu va interzicem sa mai luati decizii, sau sa veniti pe la noi cu cacaturile voastre!!!! clar ? ? ? asa, si acestea fiind spuse va invit pe toti aia de ati comentat cu minus cu si despre Transilvania si despre oamenii de aici sa va puneti la treaba ca Transilvania nu va mai trimite bani la buget, asa ca de luni incolo faceti bine si cautati va de munca, nu mai stati la birt la o tuica, ca asa nu vin banii, cand nu mai aveti bani de baut o sa va dati seama ca nici de mancare nu mai aveti si atunci o sa plangeti dupa Transilvania. Mars la munca cacatilor!!!!!

  • Francisc întâiul
    ... a scris la 14 septembrie 2019, 22:03   [#114]

    În comentariul dumneavoastră nu ați fost nici scurt și nici scump la vorbă, domnule Romulus. Din contră… V-ați lungit logoreea fără să fie nevoie, aruncând cuvinte vulgare ce nu-și găsesc locul într-un dialog civilizat.

    Și mie îmi scapă de prea multe ori cuvinte nelalocul lor, da’ nici chiar așa…

  • Janos
    ... a scris la 24 ianuarie 2020, 1:03   [#115]

    în concluzie, mult zgomot pentru nimic.. nimic nu este bătut în cuie.. se pare că nu există nicio soluţie care să fie satisfăcătoare pentru toată lumea.. aşa că totul este bine sau/şi rău aşa cum este.. şi chiar dacă situaţia se schimbă, tot nu se schimbă nimic cu adevărat.. rămâne tot la fel de bine sau/şi rău ca şi până acum..  ^:)^

  • george
    ... a scris la 5 august 2020, 17:31   [#116]

    Halo,
    Ma scuzati…dar eu ca Ardelean nu sunt de acord.

    Abia am scapat de Sub dominatia Austro-Ungara. Unde Transilvania era impartita in Tinuturile sasilor, a Secuilor si a Grofilor Unguri. Romanii nu aveau loc doar ca serbi…..mai bine sa ramanem cu fratii nostrii moldoveni si munteni…care ne sunt frati.:dancing:

Adaugă un comentariu

:) :d :)) =)) :| :( :(( #-o :-? :-w /:) :o :-j :peace: :x :-bd :-q :yes: :no: arata toate iconitele »

Anti-Spam: Ce culoare are iarba?