Transfăgărășan

Transfagarasan ruta harta Transfăgărășan

Transfăgărășanul


Transfăgărășanul, una din marile frumuseți ale peisajului românesc, a fost construit între anii 1970 – 1974, la inițiativa lui Nicolae Ceaușescu. Deși la momentul respectiv România avea deja mai multe treceri ale Carpaților Meridionali moștenite dinainte de perioada comunistă (Șoseaua Alpină Novaci-Săliște ori vechea Șosea Câmpina-Predeal) sau făcute în primii ani ai regimului (drumul Bumbești Jiu-Petroșani), invazia Cehoslovaciei din 1968 de către trupele sovietice și ușurința cu care puteau fi blocate sau atacate trecerile existente între Transilvania și Muntenia (care, cu o singură excepție, urmau cursul unor râuri) determină inițierea de urgență a proiectului “Transfăgărășanului” – un drum strategic care să lege garnizoanele Piteștiului și Sibiului. În notele de fundamentare a proiectului se menționează, totodată, ca motive “deschiderea bazinelor forestiere din masivul Făgăraș, folosirea mai rațională a pășunilor alpine și realizarea unui centru turistic montan în zona Lacului Bâlea”
Este din câte bine se știe, unul dintre cele mai frumoase drumuri din lume! Ba chiar pe primul loc, în rândul celor mantane, după cum l-au desemnat jurnaliștii de la “carsroute. com. “Curbele complicate, traficul scăzut (cu unele excepții) și mai ales priveliștile minunate oferite de Transfăgărășan au fost atuurile drumului românesc, în fața unor șosele celebre ale lumii.

Iată, în cele ce urmează, restul drumurilor din Top 10 cu “Cele mai frumoase șosele din lume“:

Pasul Stelvio – Italia




Este al doilea cel mai înalt drum asfaltat din Alpi, mașinile urcând pe el pâna la altitudinea de 2. 757 metri. Deși extrem de spectaculos (48 de curbe în „ac de par”), drumul s-a dovedit unul dintre cele mai periculoase din lume. Drumul asigura legătură dintre Valetellina și Merano

Drumul Lysebotn – Norvegia
Acesta traversează o zona muntoasă din Lysefjord. 27 de curbe în „ac de par” și un kilometru de 1, 1 kilometri sunt marile provocări pentru șoferi, care compară aventură la volan pe acest drum cu aceea trăită într-un „montagne russe”.


Drumul a fost construit într-o zona extrem de dificilă. Oferă o superbă vedere a deșertului, iar, la unul dintre capete, se află un superb palat care aparține conducerii țării. Drumul are aproximativ 11 kilometri.


Urmează mai apoi alte numeroase drumuri, la fel de frumoase și pitoreșți, care atrag an de an numeroși turiști, amatori de drumeție, între care: Drumul montan Jebel Hafeet, Emiratele Arabe Unite;Col de Turini – Franţa;Pasul Caracoles – între Chile şi Argentina; Pasul San Bernardino – Elveţia;Tunelurile din Guoliang – China; Drumul morţii – Bolivia etc dar nici unul nu se aseamănă cu Transfăgărășanul nostru! Regret ca n-am avut posibilitatea si nici prilejul de a le vedea, macar pe cateva, am totusi satisfactia ca pe Transfagarasanul nostru l-am parcurs-și nu odată-motiv pentru care va propun, ba chiar va și îndemn să-l vizitați! Reține-ti, drumul va rămâne deschis până probabil pe 1 noiembrie 2019.

Drum bun!

Autor: Marc Ciubotaru – (Guest Post)


Ţi-a plăcut acest articol ? Atunci votează-l, aici:
   

Adaugă un comentariu

:) :( :d :"> :(( :dancing: :x 8-| /:) :o :-? :-" :-w ;) [-( :peace: arata toate iconitele »

Anti-Spam: Ce culoare are iarba?