Trafic de coșmar pe Valea Prahovei


Te intorci de la munte? E aglomeratie mare pe Valea Prahovei, iar pe DN1 in sensul de mers catre Bucuresti, din Predeal pana in Busteni, se circula in coloana. Nu-i nici o noutate. An de an, mai ales de cand numarul masinilor a sporit intr-un ritm ne ne mai pomenit, suntem nevoiti sa suportam acest calvar, fie direct, acolo, in trafic, fie doar privind pe micul ecran. Asta-i acum, in sezonul rece. Vara-i la fel, dar mai abitir pe asa zisa “Autostrada soarelui”! Totu’ a devenit un tipar, ce se repeta sezon de sezon, an de an si cu o ritmicitate demna de o cauza mai buna. In rest, vedem, traim un adevarat calvar, injuram la nesfarsit sau ne tot plangem si? Atat! In fond, tu, om de rand, sofer profesionist sau de ocazie, turist sau cu z-et probleme, ce poti sa mai faci?! Nimic! Doar sa suporti lejeritatea si indolenta cu care este tratata mereu aceasta grava problema, de cei indrituiti prin lege sa actioneze ca atare. O fac? Ei, as! Nici vorba. Ca-n orice alt domeniu. Pentru dumnealor treaba-i doar pe hartie, in promisiuni electorale si la stadiul de proiect! Poate ca, firesc, va intrebati: dar pana cand? Pana vin altii la rand si tot asa, pas cu pas, pan’la calendrele grecesti! Politistii recomanda celor care vin din Brasov sa aleaga varianta DN 1A Sacele – Cheia – Valenii de Munte – Ploiesti.

Potrivit Centrului Infotrafic al Politiei Romane, coloane de masini s-au format si pe DN7, in zona Bascov-Valea Ursului, pe sensul de mers Ramnicu-Valcea – Pitesti, deoarece unii soferi incetinesc mai mult decat este necesar sau chiar opresc la o trecere la nivel cu o cale ferata inchisa…
Plecati spre munte? Pregatiti-va sa stati in trafic.

dn1 cozi Trafic de coșmar pe Valea Prahovei

Valea Prahovei este un obiectiv turistic important, iar în week-end-urile din perioadele de vacanță circulația se blochează, ajungându-se la timpi de așteptare în trafic între una și șapte ore. În restul anului circulația este normală, specifică unui drum de munte 1+1, care trece prin numeroase localități. Vehiculele grele nu au voie să circule ziua pe acest drum. Calea ferată București – Predeal este complet reabilitată și se circulă foarte bine, cu viteze între 80 km/h (în zona montană) și 140 km/h (la câmpie). De la Predeal la Brașov calea ferată se prezintă într-o stare relativ proastă și se circulă cu viteza extrem de redusă, în mare parte cu 50km/h, numai aproape de Brașov se ajunge la 100 km/h pe o distanță scurtă.
Turistii s-au indreptat in numar mare spre zonele montane, avand in vedere ca vremea se anunta foarte frumoasa in acest weekend. Traficul rutier se desfasoara cu dificultate mai ales sambata cat si dupa sarbatori, in jurul pranzului, pe drumul spre statiunile montane.

Traficul pe DN 1 a fost ingreunat, miercuri seara, in zona statiunilor de pe Valea Prahovei, pe sensul de urcare catre munte, aglomeratia fiind cauzata de faptul ca mii de turisti se indreapta catre statiuni pentru a petrece Revelionul. Potrivit reprezentantilor Politiei Prahova, circulatia pe DN 1 este ingreunata pe o distanta de cativa kilometri pe sensul de urcare catre munte, in zona statiunilor Sinaia si Busteni. Astfel, pe acest tronson, masinile circula bara la bara, cu o viteza de 5-10 kilometri pe ora… Imaginea de ansamblu a fost declarata drept “cea mai lunga parcare din lume”! (foto)

De zeci de ani România tot încearcă să construiască o autostradă pe Valea Prahovei, dar fără succes până acum. După atâtea încercări nereușite au apărut chiar voci care susțin că nu se justificată o investiție așa de mare. Principalul lor argument: ambuteiajele se formează numai câteva zile pe an. Asociația Construim România (ASCORO) consideră că autostrada este importantă și trebuie făcută. Ea nu servește numai turiștilor, ci și transportului rutier de marfă. Toti stiu, dau sfaturi si “pretioase indicatii”, main fac cate un proiect, il mediatizeaza si… atat! La noi, deseori, din dorința justificată de a grăbi lucrurile, se dă drumul la șantiere înainte ca proiectul să fi gata. Or, abia după ce proiectul este gata se pot lua toate avizele și se pot face toate exproprierile. Iar unele proceduri birocratice durează cu anii (mai ales la Ministerul Mediului). Ca atare, pentru un spectator neavizat pare că șantierele bat pasul pe loc. Pare că firmele de construcții trag mâța de coadă în mod inexplicabil. Degeaba ne îmbătăm mereu cu apă rece și sărim peste etapa de proiectare, pasând responsabilitatea proiectării numai la constructor. Într-o Românie in care se abuzează de cuvântul șocant, felul în care se construiesc autostrazile este „în parametri normali”! Nu-i o noutate cand spun ca este bine ca un număr cât mai mare de oameni să ajungă să se relaxeze la munte: sănătatea psihică ajută inclusiv la dezvoltarea normală a unei societăți, posibilitățile de relaxare trebuie să existe iar statul are datoria de a contribui la crearea acestora. Ce este sau ce trebuie facut? O stiu altii foarte bine, dar n-o fac! Si uite asa, timpul trece, anii se succed, guvernantii la fel si noi ne miscam pe arterile rutiere, cele care inca mai sunt, in ritm de melc! Treaba romaneasca…

Autor: Marc Ciubotaru – (Guest Post)

Categorie articol [ Guest Post, Vocea poporului ]
Tagged with: [ , , , , ]
Ţi-a plăcut acest articol ? Atunci votează-l, aici:
   

7 comentarii la “Trafic de coșmar pe Valea Prahovei”

  • ... a scris la 5 ianuarie 2020, 14:43   [#1]

    România are nevoie de autostrăzi ca de aer! Și de parcări!

    Un an nou fericit și drumuri… mai multe!

  • marc
    ... a scris la 5 ianuarie 2020, 16:34   [#2]

    Si tie Dane,cu sau fara drumuri!

  • EU, "nea" Oshu
    ... a scris la 6 ianuarie 2020, 0:41   [#3]

    Pe vremuri, Duminica si sarbatorile erau prilej de “adunari in comunitate”, daca e sa vorbim despre “slujba de duminica”, despre slujbele de craciun si de inviere, s.a.. si de reunire a membrilor familiei ocupati in restul saptamanii cu munca, sau reunirea familiei largite de sarbatorile de iarna si de paste. Astazi, majoritatea vad weekend-ul si “zilele libere in general” ca pe un prilej de a pleca de-acasa, chiar daca lucrul asta nu le ofera satisfactii, fiind chiar obositor si dezamagitor. Odata, romanii plecau de-acasa in vacanta, la munte sau la mare, dupa cum isi luau concediu, adica atunci cand aveau o perioada mai lunga de repaus de la viata cotidiana. EU personal nu vad vreun rost sa-mi pierd ore bune in traficul infernal de pe Valea Prahovei, sau pe Autostrada Soarelui ca sa-mi petrec “cateva ore” prin vreun “mall” in Brasov, sau pe plaja “la Mamaia”, pentru ca dupa o noapte in vacarmul vreunui “club” s-o iau inapoi, pe drumul de intoarcere spre casa, in acelasi trafic dezagreabil si toate astea in conditiile in care am acasa (in Bucuresti, in cazul meu) toate facilitatile oferite de confortul casei mele, a “mall”-urilor si “cluburilor”, a mijloacelor de transport in comun (inclusiv metrou si taxi) pentru a-mi petrece un weekend placut impreuna cu familia mea si eventual cu prietenii de familie. Aceasta “pribegeala de weekend” tine de prin 2007 incoace, de cand Bucurestiul se goleste vinerea, pentru ca duminica dupa-amiaza sa fie blocate toate caile de intrare cu “turistii mahmuri” care se reintorc “relaxati si cu bateriile-ncarcate” pentru o noua saptamana de munca. Oricate autostrazi, ori strazi am construi, nu au cum sa faca fata unui asemenea exod periodic care creaza scene asemanatoare cu cele din filmele in care populatia panicata incearca sa fuga din calea cataclismelor naturale. De altfel, daca intentionezi sa cumperi o masina la mana a II-a, o gasesti cu peste 200 de mii de km facuti in cativa ani, astfel ca nu te poti gandi ca insii aia, care au avut-o inaintea ta, au folosit-o de-acasa la munca si-napoi, ci la orice altceva. Deci, parerea mea este ca romanii nu de autostrazi au nevoie, ci de un climat social asezat, cu locuri de munca serioase (asa cum erau odata) si, nu in ultimul rand, de ceva mai multa minte. Ma rog, este doar o parere!

  • marc
    ... a scris la 6 ianuarie 2020, 8:56   [#4]

    Bine spus:,,pribegia de weekend”dar nu numai aceasta ci intregul comentariu!Decent,la obiect,fara expresii triviale sau jigniri,fara emfaza a tot stiutorului.Intr-un cuvant:p erfect!Asta-i parerea mea,oricine poate s-o conteste.Dar civilizat!As mai aduga ca acest exod spre munte(pagubos in mare parte)reflecta fie tendinta romanului in a copia orice,fie snobismul acestora dar si lauda ca,vezi Doamne,am masina mica(cum i se spunea prin anii din urma),am fost la munte,ne-am distrat de minune(chiar daca tocmai invers a fost realitatea)etc etc.Ce sa-i faci,asta-i mentalitatea multora,asta-i viata acum….

  • Francisc întâiul
    ... a scris la 6 ianuarie 2020, 13:19   [#5]

    Dacă-mi spuneți cum putem avea „un climat social așezat, cu locuri de muncă serioase” fără o infrastructură de transport bine pusă la punct, atunci sunt de acord cu părerea dumneavoastră, domnule EU.

    Vedeți dumneavoastră, locurile astea de muncă serioase, „așa cum erau pe vremuri”, depind în foarte mare măsură de transportul rapid al mărfurilor produse. Uitați-vă un pic la țările dezvoltate din Europa și o să vedeți că autostrăzile se întind în toate direcțiile, ca o pânză de păianjen. Doar la noi e ca la nimeni: autostrăzile noastre încep de nicăieri și se termină niciunde iar trenurile CFR-ului abia se târâie cu 60 de kilometri pe oră în timp ce la alții „zboară” pe șine cu 3-400 de km/h.

    Nu e deloc de condamnat faptul că o mare parte dintre cetățeni (care au „mașină mică”, vorba lui Marc) preferă „pribegeala de weekend”. Nu asta e problema, ci lipsa acută a drumurilor de calitate…

  • EU, "nea" Oshu
    ... a scris la 6 ianuarie 2020, 16:55   [#6]

    Intr-adevar, domnule Marc, este vorba despre snobismul alimentat de febra feisbucului, adica, daca nu bagi pe feisbuc poze de la mare, intr-un weekend, ti se deterioreaza imaginea “de roman care se descurca singur” (vorba lui Orban). La fel e si cu “goana” prin Europa. Nu conteaza ca la mare dormi pe plaja, sau prin “tarile membre” o arzi printre blocuri, mancand de la supermarket, important e sa bagi poze pe feisbuc cu imagini relevante pentru locurile cu pricina, adica palate imperiale, poduri celebre, hoteluri luxoase chiar daca n-ai intrat vreodata-n ele. E la fel ca-nainte de ‘89, cand romanii isi faceau poze cu masini straine, dar pe vremea aia nu avea toata lumea cu ce sa se pozeze. Chestia cu “infrastructura de transport” o regasim in cantecul, “adio draga fata, DE UMBLET SE FACE STRADA”, ca doar n-om porni “cu dezvoltarea industriala a Romaniei” de la strazi, asteptand ca mai apoi sa apara fabricile si uzinele patriei, ca de-abia ce s-a reusit demolarea acestora pe motiv ca sistemul socialist dezvoltase irational industria, rational fiind sa trecem pe importuri de marfuri si pe exportul de forta de munca. Altii, domnule Francisc, au cate-o garnitura de cateva vagoane, “care zboara cu 3-400 de km/h” si aia cu calatori, nu cu marfuri si cu bilete la pret de bilet de avion, nu cu gratuitate pentru studenti. Mie mi se pare in neregula ca jumatate din populatia tarii sa-si duca traiul facand km pe autostrazi, cotroboind prin tomberoanele occidentului dupa tot felul de “secondhand”-uri, sau traficand “spice”-uri si “carne vie”, pentru ca motivul pentru care nu ne primesc aia in “spatiul Schengen” este tocmai motivul pentru care “romanii carausi” isi doresc sa intre. De la mine, cam asa se vede!

  • marc
    ... a scris la 6 ianuarie 2020, 19:17   [#7]

    Si nu numai de la dv.ci si de la mine cât și de la alti romani,ceva ma realiști și,cum se spune,cu capul pe umeri…O seara cât mai plăcuta in mijlocul familiei!

Adaugă un comentariu

:) :( :d :"> :(( :dancing: :x 8-| /:) :o :-? :-" :-w ;) [-( :peace: arata toate iconitele »

Anti-Spam: Ce culoare are iarba?