Tehnologie, da’ eficiență, ba!

david hanson 14471900 Tehnologie, da eficiență, ba!

In orice societate lucrurile evolueaza, nimic nu sta pe loc. Vesnic, in toate domeniile, apar fel de fel de noutati. In tumultul acestora, se inscriu cu majuscule in special cele din peisajul tehnicii actuale, care prin structura si menirea lor zice-se ca ne usureaza viata. Am scris “zice-se” intrucat unele din ele nu numai ca nu ne usureaza, dar mai mult ne complica si ingreuneaza viata ce-o traim. La loc de frunte se situaza robotica, domeniu care in Romania s-a exitins si se extinde pe zi ce trece, dar care din multiple cauze in cele mai multe ipostaze are un efect departe de cel asteptat. Complicandu-ne, cum spuneam!

Spre exemplu, vrei sa-ti rezolvi o problema fie la o banca sau la primarie, la fisc sau farmacie, la spital, fan curier sau ori unde-ti impune situatia, ziua -ti e pierduta! Rezolvarea ioc, iar maine, cand din naivitate crezi ca gata, vei fi stapan pe situatie, te trezesti exact in acelasi loc! Problema ramane pe mai departe o… problema! O problema nu tocmai minora, pricinuita de tendinta ce a contaminat aproape intreaga sfera a serviciilor, cu microbul noilor tehnologii in care OMUL a disparut in totalitate! Acum omul, cel caruia doresti sa-i spui sau sa-l intrebi ceva legat de problema ta, nu mai exista!

Exista-n schimb un anume robot, programat pe un anume stereotip ce-ti produce o si mai ampla dezorientare. TU, solicitantul, ii oferi toate amanuntele iar ‘mnealui, robotul, te plimba de la “pt. x problema, formati 1″; “pt y, 2″;iar daca si cu parca se plimbau odata-n, barca, formati 3 “sau, eventual orice alta cifra sau numar, unde ti se spune sa astepti ca “un coleg va va raspunde imediat”! Imediatul insemnand zeci de minute, ore sau… calendele grecesti!

Robot Please Wait to be seated Tehnologie, da eficiență, ba!

Ca sa va convingeti, daca mai era nevoie?!, incercati sa sunati mai ales la orice retea de televiziune prin cablu, la CFR, la gara sau autogara, la unele tv-uri generaliste, fan curier, posta s. a. m. d. Eu, zilele trecute, am si facut-o, pentru re, reconfirmare si-am sunat la PRO-TV, formand numarul 021/2505063, acolo unde, ca si la alte numere, robotul si-a facut datoria, informandu-ma ca “un coleg (?!) d-al nostru va va prelua imediat”. Altfel nici nu se putea, mai cu seama ca mi-a si multumit.

Pentru ce?! Probabil pt rabdarea de a astepta chiar si pana a doua zi, intrucat “colegul”a uitat, probabil, (ca deobicei) sa… ma mai preia! O fac eu in schimb, preluandu-mi intrebarile nu odata etalate: ce facem, oameni buni (oare?!), ne robotizam de tot si cu de toate? Au disparut chiar definitiv oamenii dornici sa ofere o informatie competenta sau sa-ti indrume pasii spre locul si omul care sa te ajute in orice problema ridicata de viata?! Sau, mai stii?!, o fi care cumva o modalitate de economisire a fortei de munca umane? Mira-m-as! Caci cu o astfel de tehnologie, prost inteleasa si, probabil, defecta de fabricatie (sau de utilizare), eficenta-i nula. La noi, in Romania, pentru ca in alte tari totul merge brici. Inclusiv robotii!…

Autor: Marc Ciubotaru – (Guest Post)

hand 3308188 960 720 Tehnologie, da eficiență, ba!

Categorie articol [ Guest Post ]
Tagged with: [ , ]
Ţi-a plăcut acest articol ? Atunci votează-l, aici:
   

10 comentarii la “Tehnologie, da’ eficiență, ba!”

  • ... a scris la 7 februarie 2020, 13:47   [#1]

    Băiatu’ de la cablu…

    Ai mare dreptate cu tehnologia asta, Marc, da’ stai să-ți povestesc, că tocmai am pățit-o după ce am stat trei zile fără conexiune la internet. Încerc să fiu cât mai concis…

    Înainte de anul nou, DIGI a cumpărat rețeaua locală de cablu și internet venind cu o mare surpriză: costul abonamentului a scăzut de la 60 de lei la 30. No las’ că-i fain, mi-am zis, numa’ că nu chiar așa!

    Înainte, când era vreo problemă cu conexiunea, puneam mâna pe telefon și-l sunam pe băiatul de la firma locală de cablu și, ce să vezi, problema se rezolva mintenaș. Și-acu’ vine partea cu „tehnologia”.

    În urmă cu trei zile (marți,ce să-i faci, e ziua cu trei ceasuri rele!) se pomeni serverul că nu vrea să-mi răspundă. Pun mâna pe telefon ca să rezolv problema și-l sun pe același băiat, care îmi spune că nu poate interveni până nu „reclam defecțiunea” la un alt număr, pe care mi-l împărtășește telefonic. Mulțumesc, îi zic și formez numărul respectiv. Un glăscior drăgălaș de roboțică mă sfătuiește să apăs tot felul de taste ca să ajung să-i spun unui operator ce problemă am. Mă conformez și în cele din urmă aud în difuzor că „momentan toți operatorii noștri sun ocupați, vă rugăm să așteptați, bla, bla, bla… Și-aștep, ce altceva să fac? Mă las păgubaș după vreo 20 de minute, timp în care un „pianist” îmi ține de urât cu muzica lui.

    A doua zi îmi încerc încă o dată norocul, dar se vede treaba că nu sunt un fidel ascultător al muzicii de pian transmise pe telefon mai mult de-un sfert de oră. Abia azi am reușit (după 30 de minute de răbdare și ascultat pianul) să contactez operatorul. Și ce să vezi, problema s-a rezolvat ca prin minune într-o singură oră! Cine crezi că a remediat defecțiunea? Tot „băiatul de la cablu” pe care îl știu de când am internet!

    Mare lucru și robotizarea asta!…

  • marc
    ... a scris la 7 februarie 2020, 16:51   [#2]

    Asemenea ….surprize mi se-ntampla des!Practic eu nu inteleg care-i rostul acestor reboti de moment ce mai mult te incurca decat sa te ajute?!Doar tu stii,Francisc,romanului -i place ,, sa fie la moda”,sa copieze tot,dar gresit,anapoda….Asta ne e soarta!

  • ... a scris la 7 februarie 2020, 18:03   [#3]

    Pentru mine chiar a fost o surpriză, Marc. Lăsând deoparte soarta, eu mă așteptam ca cei de la DIGI să știe că unul dintre clienții lor nu are acces la serviciile oferite. Nici prin gând nu mi-a trecut că trebuie să „stau de vorbă” cu un „robot” pentru a remedia situația.

    În fine, asta e! Ce mare lucru că am apăsat cu repetiție niște taste? Bine că s-a rezolvat! Am învățat cu această ocazie că muzica de pian e liniștitoare…

  • EU, Tehno Etno
    ... a scris la 7 februarie 2020, 20:53   [#4]

    In cadrul unei strategii “de abatere a atentiei”, prin filme, conferinte, recenzii suntem avertizati de pericolul ascensiunii inteligentei artificiale spre umanizare, pentru ca umanitatea sa nu observe cum, de fapt, ea aluneca continuu spre conditia de robot. Aproape dupa fiecare discutie purtata cu vreun operator uman, de pe la vreo multinationala, raman cu senzatia ca la fel de edificat as fi fost si daca interactionam cu un robot si cand spun asta ma refer la discutii “fata-n fata”, nu la telefon. Pai, orice intrebare i-as pune aluia, el imi raspunde ce-i afiseaza computerul pe ecran, iar atunci cand nu-i afiseaza nimic, imi zambeste politicos intrebandu-ma daca-mi mai poate fi de folos si cu alte informatii, bineinteles referindu-se la alte informatii dintre cele pe care le are in computer, pentru ca intrebarea mi-o lasa-n aer. Intr-un magazin de electronice, bunaoara, agentul de vanzari nu-i capabil sa-ti ofere detalii in plus fata de cele pe care deja le-ai citit pe “site”-ul magazinului, pentru ca si el tot de-acolo le citeste cand iti raspunde la intrebari. Ne-om adapta noi si la astea, ca doar “suntem plecati pe drumul civilizarii” si in curand ii vom ajunge pe cei din occident care, de ceva vreme, isi iau si intrebarile “din on-line”, nu doar raspunsurile. Hai, sa ne concentram s-atingem suta de ani cat mai repede, in doua zile, daca se poate! Inima buna!

  • marc
    ... a scris la 8 februarie 2020, 7:52   [#5]

    Si dumneavoastra,dle Eu,tehno etno!…

  • ... a scris la 8 februarie 2020, 11:18   [#6]

    Se vede treaba că atunci când scriu fără cel puțin două timișorene, mai sar peste litere. În comentariul de ieri lipsește un „e” în formularea „numa’ că nu e chiar așa” și un „t” la „operatorii noștri sunt ocupați”.

    Promit că nu mai comentez înainte de două…

  • marc
    ... a scris la 8 februarie 2020, 14:33   [#7]

    Dacă am nota ta de trecere,inseamna ca nu mi-am pierdut asa,aiurea cei peste 40 de ani prin presa!…Regret însă faptul că nu te-am avut profesor de… timișoreană!

  • ... a scris la 8 februarie 2020, 15:05   [#8]

    Nu ține de competențele mele acordarea notei „de trecere”, prietene Marc. Toți trecem prin viață și toți știm unde ne oprim. Unii mai devreme, alții mai târziu. Finalul nu poate fi evitat…

    Regret și eu că nu am avut „discipoli!” ca tine, Marcele. Regretele mele sunt inutile…

  • marc
    ... a scris la 8 februarie 2020, 15:28   [#9]

    Vezi Francisc,în lipsa de comentarii serioase(eventual si de la altii)purcedem la astfel de ,,rautati”care nu folosesc nimănui.Asa ca,hai sa le abandonăm odata pt.totdeauna,nu-si au rostul,zău…

  • EU, Tehno Etno
    ... a scris la 9 februarie 2020, 18:25   [#10]

    Eu as inlocui “anapoda”cu “aidoma” in comentariul dvs., domnule Marc, cand spuneti ca “…romanulu-i place… sa copieze tot, dar gresit, anapoda…”, pentru ca, in viziunea mea, greseala consta tocmai in faptul ca preluam fidel tot felul de obiceiuri de pe la altii, fara a le aprecia necesitatea si a le integra in cultura noastra, acordandu-le cu obiceiurile si cu mentalitatea noastra. Astfel, politica corporatista in “relatia cu clientii” nu este sa remedieze deficientele reclamate de acestia, asa cum suntem noi “indoctrinati” de practica socialista a “condicii de sugestii si reclamatii”, ci de a-i convinge pe reclamanti ca nemultumirea lor este nejustificata in contextul obligatiilor contractuale, pe care nu le-au studiat cu atentie. Acest fapt rezulta cu evidenta din formula standard prin care operatorul incheie conversatia cu clientul “va mai pot fi de folos si cu altceva”, in conditiile in care nu i-a fost de folos cu nimic in rezolvarea deficientei reclamate, dandu-i doar explicatii ca deranjul lui este rezultatul unei interpretari eronate a ceea ce i se cuvine din contract. Practica respectiva este aceeasi si in vest, doar ca occidentalii o accepta ca fiind justa, in timp ce noi o simtim ca pe o escrocherie, ceea ce si este. Pana la urma or sa ne civilizeze astia si pe noi, doar ca trebuie sa avem rabdare. Sa privim cu incredere-n viitor!

Adaugă un comentariu

:) :( :d :"> :(( :dancing: :x 8-| /:) :o :-? :-" :-w ;) [-( :peace: arata toate iconitele »

Anti-Spam: Ce culoare are iarba?