De ce multe dintre șoselele României sunt proaste?

gropi drum sosea asfalt romania De ce multe dintre șoselele României sunt proaste?

De ce foarte multe dintre șoselele României sunt proaste?
De ce drumurile sunt pline de gropi?
De ce în România asfaltul nu rezistă?

De ce se creează “valuri” de asfalt pe drumurile recent asfaltate și de ce crapă asfaltul?
De ce asfaltarea drumurilor în România costă cam de trei ori mai mult decât în alte țări europene? Și, deși sunt de trei ori mai scumpe, ironia este că în același timp sunt de cel puțin trei ori mai proaste și în același timp de cel puțin trei ori mai puțin rezistente?
De ce normativele spun că un drum “proaspăt” asfaltat trebuie să țină 15 ani ori în România țin maxim 2 ani?

Răspunsul la toate aceste întrebări îl găsiți mai jos, mulțumită reporterilor de la “Recorder”.

Și ca o mică paranteză: pâna la urmă a mai găsit cineva contractul acela cu Bechtel? Acel contract “rătăcit” care a “dispărut” subit din sediul Ministerului Transporturilor și care n-a mai fost găsit niciodată!? Ori dacă nu s-a găsit, a răspuns vreun oficial, în vreun fel, pentru pierderea contractului? Ori, în România nu există nici o instituție care să-i ia la întrebari pe cei care au “pierdut” contractul și să-i tragă la răspundere?


Categorie articol [ Alte subiecte, Economie, Politica, Stiri Auto ]
Tagged with: [ , , , , ]
Ţi-a plăcut acest articol ? Atunci votează-l, aici:
   

4 comentarii la “De ce multe dintre șoselele României sunt proaste?”

  • marc
    ... a scris la 17 octombrie 2019, 11:10   [#1]

    Cred ca oricine ar putea sa ofere raspunsul, nu numai cei de la RecorderTV. E suficient doar sa traiesti aici, in Romania unde cam totul este prost, plin de “gropi”, de prostii si rautate. Aceste incontestabile realitati nu pot fi acoperite nicicand cu o asemenea conducere si cu oameni care in loc sa-si vada cinstit si corect de treaba lor, au grija altora (din motive numai de ei stiute) . Si apoi, draga Dan, ce si cu cine sa mai inchei contracte, cand mai toti fug de (si din) Romania?! Iar cu o asemenea instabilitate politica si sociala, cine sa le incheie si cand?!! Totii sunt… ocupati de multisoara vreme, doar de aranjamente, afaceri si de cum sa-si pazesca locusorul caldut de acolo unde -au trezit… parasutati!…

  • Francisc întâiul
    ... a scris la 17 octombrie 2019, 19:46   [#2]

    Reporterii de la Recorder au dat mai mult decât un răspuns la întrebările tale (care sunt și ale multora dintre noi) prin reportajul realizat, Dane.

    Vizionând cu repetiție acest reportaj (l-am văzut și la apariția lui pe piața media) pun o întrebare mare și lată: tot pe ăștia îi votăm încă o dată?

    Gata cu comentariile, e vremea să mai deschid încă o bere…

  • EU, Bich Tel
    ... a scris la 18 octombrie 2019, 19:16   [#3]

    Sa gaseasca contractul cu Bechtel, s-a indelednicit Sova, insa avantul i-a fost curmat, fiind bagat la puscarie. “Ghinion”, cum ar zice un clasic in viata! Coincidenta sau nu, cert e ca nimeni nu a mai fost ulterior preocupat de acest subiect. Acum, “gasind iar visteria goala”(sic!), guvernul trubadurului Orban poate-o incropi de niste pancarde cu “aici sunt banii dvs.”, pe care sa le planteze pe marginea soselelor. Adevarul e ca un guvern, de la care nu ai asteptari, nu te poate dezamagi. Deci, un cantec vesel sa cantam!

  • EU, Bich Tel
    ... a scris la 19 octombrie 2019, 0:05   [#4]

    Chestia asta, cu 15 drumuri comunale “bulanite”(sic!) prin PNDL, ma duce cu gandul la un banc mai vechi, in care sotul incornorat se plangea instantei, spunand: “…nu-i bai ca mi-a f.t.t nevasta, ca doar si eu o f.t, dar de ce s-a sters cu perdeaua la pu.a…”. Pai, in tara asta se fura, ca dintr-un sat fara caini, zeci de miliarde de euro lunar, cei mai multi bani direct din buzunarele romanilor sub justificarea ca “piata libera are sistemul ei de autoreglare”, iar EU spun ca e vorba de furt, ca sa nu-i spun de-a dreptul “spoliere”, pentru ca instrumentele pietei libere nu functioneaza atunci cand este infestata cu “monopol privat”, sau cand se extinde pe zone in care sunt implicate fonduri publice. Sistemul este cel care favorizeaza fenomenele de irosire a banilor publici si de sleire a puterii de consum din buzunarul cetatenilor, cea pe care se fundamenteaza “cresterea economica a unei natiuni”. Pe de o parte, mecanismul de atribuire a lucrarilor publice prin licitatii favorizeaza consecintele prezentate in filmulet, puzderia de firmulite conlucrand indiferent de culoarea politica de la guvernare, impartindu-si contractele si participand la licitatii in consecinta, pentru ca apoi sa beneficieze in comun “de prada”, prin inchirieri de utilaje, sub-contractari de lucrari de proiectare, executie, sau ca sub-furnizori de materiale, etc. Pe cealalta parte, mult mai importanta ca dimensiune, se afla marile companii care presteaza servicii de utilitate publica catre populatie, respectiv servicii pe care romanul este obligat sa le consume, aceste companii apartinand unor corporatii controlate de state straine si in privinta carora nu prea are nimeni ce comenta, pentru ca, nu-i asa, “ar fi dezastru ca ele sa plece din tara”(dupa cum ne avertizeaza domnii Barna, Tariceanu, Ponta, Isarescu, Orban, Johannis si intreaga liota de propagandisti #rezist). In ambele cazuri, rezolvarea ar putea veni prin solutii de genul celor aplicate de PMB, dar cu regii autonome specializate care sa execute proiectele nationale finantate din bani publici, pentru ca nu poate fi viabil un sistem in care sa implici banii publici intr-o zona patronata de obiectivul “maximizarea profitului”. Diferenta dintre “societate comerciala” si “regie autonoma” este ca prima are drept scop “maximizarea profitului”, iar cea de-a doua “prestarea unui serviciu public”, in acest punct situandu-se si interesul celor care au transformat regiile autonome in societati comerciale, sau in companii nationale.

Adaugă un comentariu

:) :( :d :"> :(( :dancing: :x 8-| /:) :o :-? :-" :-w ;) [-( :peace: arata toate iconitele »

Anti-Spam: Ce culoare are iarba?