Regim alimentar pentru o viata sanatoasa

Regim alimentar pentru o viata sanatoasa

alimente Regim alimentar pentru o viata sanatoasa

Afla ce nu ar trebui sa-ti lipseasca din regimul alimentar pentru o viata super-sanatoasa.

Sanatatea noastra depinde de factori simpli, atat de simpli incat mai mereu suntem tentati sa-i neglijam. Asadar potrivit Healthy, regimul alimentar, programul de activitate zilnica, igiena, somnul si pozitivismul sunt factorii pe care daca i-am respecta asa cum se cuvine, ne-ar asigura o sanatate de fier si o viata lunga.

Si pentru ca toate aceste alegeri ne stau la indemana, specialistii au decis care sunt principalele alimente la care daca am reusi sa ne limitam in mare masura regimul alimentar, atunci cu siguranta in cateva luni dupa schimbarile principale ale alimentatiei am observa cat de multe aspecte s-au ameliorat: infectiile au incetat sa recidiveze (cum ar fi candidoza de exemplu sau racelile frecvente ori inflamarea amigdalelor), tonicitatea organismului este mai mare (avem mai multa forta fizica, dar si psihica, starile de somnolenta sau “lene” au disparul, avem initiativa, suntem energici si veseli), oboseala se resimte mai putin si asa mai departe. Iata care sunt principalele alimente care ne asigura sanatatea.

alimente sanatoase legume fructe nutritie Regim alimentar pentru o viata sanatoasa

Apa

Desi nu este chiar un aliment, ea reprezinta insa baza tuturor mecanismelor noastre interioare, fara exceptie: incepand de la umezirea aerului din interiorul plamanilor si culminand cu cele mai fine procese metabolice, reglare, mediu de schimb intre diferite compartimente ale corpului, mediu de trasnport, alcatuind plasma sau intrand in compozitia lichidelor unor secretii glandulare (sucurile gastrice de exemplu), ne ajuta in detoxifiere (prin asigurarea fluxului renal) si asa mai departe. Poate ca acum este mai clar de ce se tot spune acea regula a celor doi litri de lichide pe zi! E simplu, si totusi atat de important sa respectam necesitatile hidrice ale organismului. Chiar daca nu sunteti obisnuiti sa va hidratati corect si organismul a incetat de mult sa va mai “ceara” apa prin senzatia de sete, va puteti impune intial un regim hidric caci educatia alimentara, ca orice educatie de altfel, inseamna mai intai control, iar in ceea ce priveste propriile alegeri putem spune ca noi le controlam.

Fructele

Nutritionistii recomanda intre trei si cinci fructe diferite pe zi. Aceasta pentru ca fructele contin foarte multe vitamine si antioxidanti, dar si fibre si fructoza, un zahar foarte bine tolerat de organism. Asadar fructele aduc cel mai mare aport de vitamine, importante in producerea unor celule sanguine care combat anemia (de exemplu acidul folic stimuleaza formarea de globule rosii), cresc imunitatea, avand rol totodata si in reglarea metabolismului si favorizand absorbtia altor nutrieniti importanti pentru organism la nivelul tubului digestiv. Astfel fructele combat in mod general bolile prin cresterea imunitatii, ajuta la ameliorarea infectiilor prin calitatile lor antiinflamatoare si previn inclusiv cancerele.

Legumele

Legumele sunt bogate in vitamine, dar mai ales in fibre si minerale. Mineralele au si ele un rol vital in organism, asigurand formarea unor hormoni (de exemplu iodul pentru hormonii tiroidieni), asigurand unele procese musculare vitale (cum ar fi contractia muschiului inimii) si mediind un numat mare de procese avand roluri bine determinate in fiecare celula din organism, fara exceptie, in functie de mineralul implicat. Fibrele au rol in digestie, prevenind pana si cancerul de colon sau alte cancere digestive.

Lactatele

Lactatele sunt veritabile surse de calciu, un mineral fara de care nu am putea trai. Consumul zilnic de produse lactate asigura un aport suficient de calciu astfel incat toate procesele mediate de acesta, inclusiv la nivelul sistemului nervos central, pot avea loc in conditii optime. Totodata prin consumul de lactate preveniti osteoporoza, dar si fragilitatea osoasa care apare la ambele sexe odata cu inaintarea in varsta daca alimentatia nu este adecvata.

Pestele

Pestele reprezinta o sursa veritabila de protine si aminoacizi esnetiali, dar si de grasimi bune cu rol esential in roganism, cum ar fi acizi grasi omega 3 si omega 6. Aceste grasimi protejeaza organele si ofera sursa fundamentala in regenerarea celulara si in diviziune, constituind “materialul” de baza pentru structurarea membranelor. Nu doar pestele, ci si alte produse de origine marina aduc beneficii extraordinare sanatatii. Daca insa nu suportati pestele, puteti lua proteine de inalta calitate din oua sau carne de pui, vita, curcan.

Ceaiurile

Ceaiurile au rol tonic, ele mentin tonicitatea organelor, in functie de caracteristicile plantelor din care s-a facut ceaiul. Puteti lua exemplu cultra orientala cu privire la ceaiuri, acestea fiind folosite de mii de ani in medicina traditionala a asiaticilor.

Cerealele

Cerealele integrale aduc un aport de fibre si glucide de buna calitate de care organismul are nevoie atat pentru energizare si pentru mentinerea functiilor sistemului nervos central, cat si pentru sanatatea tubului digestiv, in special cea a intestinelor, cunoscandu-se ca fibrele alimentare fac parte din alimentele care previn cancerul de colon.


Preluare dupa http://www.ne-cenzurat.ro/ cu acordul redactiei.

Ţi-a plăcut acest articol ? Atunci votează-l, aici:
   
Comentează acest subiect
Acest articol a fost publicat de , joi, 10 iunie 2010 in categoria Sanatate / Familie. Poti sa urmaresti raspunsurile catre acest articol prin RSS 2.0 feed. Poti sa adaugi un comentariu, sau poti sa pui un trackback (link) de pe propriul tau site:

Ctrl + C pentru a copia linkul

Un comentariu la subiectul “Regim alimentar pentru o viata sanatoasa”

  1. DrGs

    Bine punctat paragraful cu apa. Mai trebuie adaugat faptul ca multi parinti isi acuza copii ca se imbolnavesc de Geardia ca se joaca in mizerie si nu se spala pe maini…gresit dragi parinti ! Faceti niste cursuri de igiena si acolo veti invata ca cel mai intalnit microb in organismul uman este Geardia si ca acesta se ia chiar din apa pe care o bem zilnic. Ca masuri de prevenire..nu-mi ramane decat sa va recomand un filtru de apa, care indiferent cat de costisitor ar fi, isi merita toti banutii ..pentru ca sanatatea e mai importanta decat banii

RSS

Adaugă un comentariu

Autentifică-te pe site și nu va mai trebui să completezi căsuțele de mai sus.

:) :( :d :"> :(( :dancing: :x 8-| /:) :o :-? :-" :-w ;) [-( :peace: arata toate iconitele »

 

Acum poți adăuga pe site, propriile tale articole. Click aici !



Anunturi Gratuite