Puterea exemplului

blog 684748 1280 Puterea exemplului

Cum devenim modele prin puterea exemplului?, pare a fi întrebarea pe care fiecare dintre noi și-o pune cândva. Iar când vorbim de exemplul personal, fie că ne referim la viaţa personală sau cea profesională, acesta poate funcţiona în sens pozitiv sau negativ. Dacă, de pildă, ne dorim să devenim mai curajoşi, prin exerciţiu o putem face, dar nu ne va ajuta doar pe noi, ci şi pe cei apropiaţi nouă, pentru că mai devreme saumai târziu ne vor urma exemplul.

Înainte de a urma exemplul unei persoane, este bine să ne întrebăm care este motivul care ne determină să facem asta. În cazul de față, răspunsul vi-l și ofer prin câteva mici explicații, cu trimitere expresă chiar la blogul pe care, încă, mai scriem. Am spus, încă mai scriem, întrucât de multă vreme cele inserate rămân, cu f mici excepții, anonime, fără nici-un ecou! Mai nimeni nu le bagă-n seama. Sau, într-un caz mai fericit, poate că unii totuși le mai răsfoiesc câte odată doar așa, de curiozitate, după care, dacă nu-le stârnesc interesul, le abandonează și-și văd de treaba lor. Obiectiv fiind, în mare parte, eu le dau dreptate. Iată de ce. Însă înainte de a va spune, fac o necesară digresiune, rugând colegii de blog să nu interpreteze părerile mele, drept acuzații referitoare la articolele lor care, cum precizam, întocmai ca și ale mele au – în bună parte – cam aceeași soarta! Fie ne citite sau nici măcar… răsfoite, pe nevrute! Cauzele, motivele – adică răspunsul promis, rezultă, cred eu, din tematica aleasă: monotonă și cu excesiv de multă politică (pe care acum orișicine o știe și o vede în felul sau, s-au altfel de cum e), prea multe expresii suburbane și chiar triviale, cică “din popor”, prea lungi sau prea scurte, atacuri la persoană (în urma cărora unii cititori, cândva comentatori, s-au retras) și nu în ultimul rând, cam multisoare întârzieri în publicare celor scrise, ceea ce duce inerent la o evidentă pierdere de interes și valoare. Or mai fi și altele, dar eu mă opresc aici chiar dacă, neplăcut impresionat de ce ni se întâmplă, din pură curiozitate mă mai uit și prin curțile (a se citi: blogurile) vecinilor, acolo unde starea de lucruri este cam cu totul alta în comparație cu noi, colaboratorii “Blogului lui Dan”. Și dacă aminteam (inclusiv, în generic) de acea putere a exemplului, ca să… exemplific, mă voi referi doar la câteva recente articole scrise și semnate chiar de Dan. Este vorba de “Parcare aeroport Otopeni” și “Torturi comandate direct din magazine online”, care prin tematica lor, au suscitatat interesul multor cititori! Drept dovadă, iată că după o… seceta profundă și îndelungată au reapărut, pentru prima dată, și mult așteptatele comentarii! Oare mai e cazul să mai întreb, ce spune aceasta?! Cred că nu! Doar să mai adaug, sus și tare, că-i un bun și necesar subiect de meditatie! Nu pentru cititori, ci pentru noi, cei care de mai multi ani ne-am “legat “de acest blog. Așadar, să demonstrăm că avem… puterea de ai urma exemplul! Faptele, cele scrise, sper să confirme…

Autor: Marc Ciubotaru – (Guest Post)

Categorie articol [ Guest Post ]
Tagged with: [ , ]
Ţi-a plăcut acest articol ? Atunci votează-l, aici:
   

15 comentarii la “Puterea exemplului”

  • ... a scris la 5 octombrie 2019, 19:18   [#1]

    Marcele, cele două articole amintite de tine nu sunt scrise de mine ci tot de “oaspeți” (guest post). Informația însă este de interes pentru anumite persoane (de exemplu, m-am lovit și eu de problema parcării în aeroport ori în apropierea aeroportului și știu cum e) și tocmai pentru asta am fost de acord cu publicarea articolului în cauză deși este unul comercial!

    De politică este scârbită toată lumea inclusiv subsemnatul. Pentru că, din păcate, acolo s-a adunat toată mizeria societății. Și-au dat legi să se protejeze și să nu-i poată atinge nimeni și.. cam aia e. Așa că nu-i de mirare că suntem deja scârbiți de politică. N-aș zice că prin alte părți e altfel politica, dar totuși, măcar prin țările ceva mai civilizate cetățeanul este respectat iar politicienii sunt cu mult mai mult bun simț și mult mai responsabili, nu au tupeul ordinar pe care-l au politicienii din România care te mint în față fără nici un fel de reținere, nici nu clipesc când mint!

    Iar despre scris, ți-am mai spus: pur și simplu nu mai am timp. Când am ceva timp o fac (în weekend dacă nu sunt plecat undeva, ori seara târziu), altfel n-am cum. Bloggingul este doar un hobby, nu trăiesc din asta, iar ca să trăiesc trebuie să muncesc. Să muncesc pe bune, pentru că nu sunt bugetar!

  • Francisc întâiul
    ... a scris la 6 octombrie 2019, 11:30   [#2]

    Nu prea știu cum să-ți spun fără să te supăr, prietene Marc, că noi (adică Marc Ciubotaru și Francisc Întâiul) nu suntem colaboratori ai acestui blog, ci doar niște bieți cititori ce își mai dă din când în când cu părerea. Faptul că alții nu reacționează la scrierile noastre nu e în niciun caz de condamnat…

    Putem obliga pe cineva să fie de acord cu ceea ce scriem pe-aici? Nu cred și nici nu e indicat. Marele câștig, din punctul meu de vedere, e că îmi pot exprima opiniile, chit că nu le citesc prea mulți. Pentru mine acest blog este oaza de care aveam nevoie într-un deșert în care ne-am rătăcit, fără vreo vină, cu toții.

    Spui că „tematica aleasă este monotonă și cu excesiv de multă politică ” și probabil că ai dreptate. Dar (spunea cineva că întotdeauna există un dar) uiți, sau te prefaci că nu vezi, faptul că această politică ne determină viețile.

    Oricât de scârbiți am fi de prostituția politică practicată de cei pe care îi alegem, nu ne putem băga capul în nisip, precum struțul, crezând că lucrurile se vor rezolva de la sine. Nu urinatul pe vot e soluția, ci implicarea fiecăruia dintre noi…

  • Francisc întâiul
    ... a scris la 6 octombrie 2019, 11:44   [#3]

    Vezi ce crudă e soarta, Dane? Când faci prea multă școală de mic, nu ajungi niciodată mare. Înveți ce înseamnă munca și cu aia rămâi toată viața. Nu mai ai timp nici să trăiești.

    Uite de-aia scriu pe-acilea…

  • marc
    ... a scris la 6 octombrie 2019, 13:42   [#4]

    Din cate ati constatat dragii mei, chiar daca pe ici, pe colo, mai scrie si cate un cititor, baza comentariilor tot la noi este! Si va fi. Stiu si va inteleg ca ambii… amandoi (!!) sunteti ocupati si ca blog-ul e doar o pasiune extra profesionala. Va si admir, in dese ori. Va doresc chiar succese si bucurii de pe urma… joburilor (mai, ce urat mai suna!) . Am insa o curiozitate (asta-i fixul meu!) in ce te priveste pe tine, Dane! Daca bineinteles, nu te supara. Tu unde si la ce lucrezi, practic? Te-am citit si auzit de multe ori, te-am apreciat si chiar invidiat pentru cunostintele tale in domeniul informaticii dar, zau, crede-ma, nu-mi dau seama unde si cum e aceasta institutie extra bugetara si de ce ti se pretind, din cate mi-am dat seama, programe de munca asa prelungi?! Retributia, salarizarea-i pe aceeasi masura? Daca esti tanar si-n putere, fa-o ca-ti va prinde bine! Succes ambilor… afaceristi!

  • Francisc întâiul
    ... a scris la 6 octombrie 2019, 15:30   [#5]

    Vorbim ca să ne aflăm în treabă, Marc. Interesant e că un pensionar (ca tine), un „patron” (ca mine) și un angajat la privat (ca Dan) mai fac schimb de păreri din când în când.

    E-adevărat că de la o vreme Dan nu prea mai are timp de vorbe. „Afaceriștii” prezentului nu sunt nici „patronii” pârliți ca mine, nici pălmașii care nu au timp să-și șteargă sudoarea de pe frunte, ci conțopiștii statului (unii susțin că e paralel) ce asudă jucând Solitaire prin tot felul de birouri…

    Comuna în care trăiesc (unitate administrativ teritorială se numește) e populată (încă) de 1000 de locuitori, din care vreo două treimi sunt pensionari. „Aparatul administrativ” e alcătuit din vreo 20 de băieți cuminți care merg zilnic la „serviciu” fără să știe prea bine de ce. Slujba-i slujbă și drujba-i drujbă! Pentru ei nu contează că cineva muncește pe bune ca să plătească tot felul de taxe din care ei sunt plătiți.

  • N Priceputu'
    ... a scris la 6 octombrie 2019, 15:38   [#6]

    M-am tot chinuit sa-nteleg ce va sa zica fraza, “…intr-un caz mai fericit, poate ca unii totusi le mai rasfoiesc cate odata doar asa, de curiozitate, dupa care, daca nu-le starnesc interesul, le abandoneaza si-si vad de treburile lor“, specificand ca nu imperfectiunile de scriere sunt cele care m-au impiedicat sa-i pricep mesajul. Ma gandesc, ca scrierile astea pe blog au menirea de a fi citite, ori daca “…unii le… rasfoiesc…“, adica le citesc, inseamna ca si-au implinit scopul, astfel ca nu prind noima cu “abandonatul” si cu faptul ca cititorii “isi vad de treburile lor” in continuare. Si daca o postare starneste interesul cititorilor, acestia ce-ar trebui sa faca “ca sa n-o abandoneze“, eventual “sa nu-si mai vada de treburile lor“, sa ramana in extaz cu privirea fixa in ecran? E-adevarat ca, uneori postarile sau comentariile starnesc curiozitatea unora de a afla amanunte despre autor, curiozitate nejustificata de o eventuala intelegere a textului, ci mai degraba izvorata din convingerea ca acestea sunt doar slogane, interesul fiind pentru “culoarea” acestora.

  • marc
    ... a scris la 6 octombrie 2019, 16:53   [#7]

    Pai eu ce-am spus?! Nu chiar asa? Atunci, cine vorbeste… ca sa se afle in treaba?! Eu sau tu?!… De ce nu?, poate chiar amandoi…

  • Francisc întâiul
    ... a scris la 6 octombrie 2019, 17:36   [#8]

    Bine ați venit pe acest blog, domnule N Priceputu’. Nu prea pricep de ce vă băgați într-o „discuție” ca asta, dar e foarte bine că o faceți…

  • N Priceputu'
    ... a scris la 6 octombrie 2019, 18:47   [#9]

    Atunci, luati-o asa cum ziceti dumneavoastra, adica “…ma bag…, pentru ca e foarte bine ca o fac…“! Si-apoi, ce nu pricepeti dumneavoastra stimate domn, este ca eu nu “m-am bagat” in nicio discutie, ci am comentat doar spusele autorului postarii, fara sa citesc celelalte comentarii care “incropesc” discutia la care faceti referire. Cat despre urarea de “bun venit“, sunt intotdeauna incantat s-o primesc, oriunde merg, indiferent ca mi-o face portarul, sau patronul hotelului!

  • marc
    ... a scris la 7 octombrie 2019, 11:14   [#10]

    Parerea mea-i ca trebuie sa terminam odata pentru totdeauna cu aceste contre…acoperite cu fel de fel de asa zise pseudonime,in fapt- teorii seci ,fara ABSOLUT nici-o logica dar spuse,dintr-o dorinta perpetua de a iesi la suprafata,,,argumentate”si cu judecti cica ,in tema,la nivel infantil!Cui folosesc astea ,Francisc?Nici mie,nici tie,numanui.Atunci de ce le tot spui?Ca sa-ti versi..naduful si-n virtutea dreptului la libera exprimare?Oare?!…

  • EU, N Priceputu'
    ... a scris la 7 octombrie 2019, 19:39   [#11]

    Scuze, domnule Marc, pentru ca ar fi trebuit sa semnez comentariul “EU, N Priceputu’ “, insa chiar nu mi-am inchipuit sa conduca la o asemenea confuzie, incat sa-l suspectati pe domnul Francisc ca plaseaza comentarii sub pseudonim, pentru a-si intari “contrele”! Cat despre comentariu, este evident ca EU nu vad ca dumneavoastra sa fi spus acelasi lucru, cu ceea ce am scris EU, pentru ca nu as mai fi comentat. Deci, daca mie, ca cititor, imi starneste interesul postarea dumneavoastra, ce credeti c-as putea face cu ea altceva decat s-o uit, mai devreme sau mai tarziu, vazandu-mi in continuare de-ale mele? Spun, “mai devreme sau mai tarziu”, pentru ca daca am ceva de criticat, o fac intr-un comentariu si dupa ce se stinge dezbaterea, abandonam subiectul si postarea. Daca sunt intru totul de acord cu ceea ce scrieti, inseamna ca-i o platitudine si-o uit instantaneu, dar “de abandonat”, le abandonez pe toate, ca doar n-am ce sa fac cu ele, iar “de vazut de ale mele”, nu ma opresc nicio clipa, nici chiar in timp ce citesc ceea ce scrieti. Chiar si un roman bun, dupa ce-l citesc il abandonez in biblioteca, asa cum si postarea dumneavoastra o abandonez in arhiva “blog”-ului. Comentariile contin, de regula, opinii critice sau divergente fata cele din postare, pe care insa dumneavoastra le considerati “contre nefolositoare”, astfel ca nu-nteleg la ce tip de reactie va asteptati, din partea cititorului, ca sa constatati ca cele scrise de dumneavoastra au starnit interesul cititorului. La asta se referea comentariul mEU!

  • marc
    ... a scris la 7 octombrie 2019, 21:14   [#12]

    Bravos!Nota 10 spre 11(nu doar 1)si-un sfert?,plus felicitari pt.contra… informati de nestimate valoare!

  • marc
    ... a scris la 7 octombrie 2019, 21:16   [#13]

    Pune-ti dv un i!Merci!

  • marc
    ... a scris la 7 octombrie 2019, 21:21   [#14]

    Dar si un A in loc de E!Comentariul dv mi-a luat pana si vederile!Sau,mai stii?,chiar si penuria de cunistinte pe care le mai am.Ce mai,m-ati terminat de tot!…

  • EU, N Priceputu'
    ... a scris la 8 octombrie 2019, 12:32   [#15]

    Ma bucura faptul ca v-a placut!

Adaugă un comentariu

:) :( :d :"> :(( :dancing: :x 8-| /:) :o :-? :-" :-w ;) [-( :peace: arata toate iconitele »

Anti-Spam: Ce culoare are iarba?