Obiceiuri barbare, numite “tradiții”!?

XftxtJC Obiceiuri barbare, numite tradiții!?

De ani buni am tot aflat de unele obiceiuri barbare impamantenite la noi, la romani de Sarbatorirea Bobotezei. Asadar, stiu ca pe langa numeroase traditii si obiceiuri mostenite in ani din mosi-stramosi, se mai gasesc si astazi cateva mai bizare, mai trasnite, cum li se poate spune, ba chiar unele barbare!

N-am putut insa sa cred ca voi vedea vreodata la tv si-n presa scrisa imagini ca cele dintr-o comuna damboviteana, acolo unde satenii in extaz, ametiti de bautura si dornici sa castige un concurs (daca poate fi numit asa?!) au tabarat salbatic pe saracii bidivii cu bate, rangi si ciomege intr-o asa zisa “traditie” numita in ignoranta lor “Botezul cailor” (?!), apreciata dupa gandirea si pornirile lor drept “benefica”! Cata ignoranta, si acum, in secolul 21!!

Obiceiuri barbare. Cai biciuți cu cruzime în Dâmbovița, de Bobotează!

Caz de o cruzime rară, unde mai multe animale au fost chinuite cumplit la… “Botezul Cailor“, care a avut loc în Mogoșești, comuna Dragomirești. Teoretic, obicieiul presupune doar sfintirea apei cu aghiazma a patrupedelor, in semn de respect fata de animalele vitale in gospodariile romanilor de odinioara. Dar, cum s-a constatat, de-a lungul anilor, a aparut in meniu o adaugire axtrem de cruda si barbara, care presupune folosirea cailor intr-o trasnita intrecere de tractat obiecte extrem de grele. Polițiștii, care s-au autosesizat, zice-se ca fac cercetări după ce mai multe persoane din Dragomirești au fost filmate în timp ce își băteau animalele. În plus, le obligau să care bucăți mari de ciment.

În cauză, polițiștii au întocmit un dosar penal sub aspectul săvârșirii infracțiunii de rănirea sau schingiuirea animalelor, faptă prevăzută de art. 25, alin. (1), lit. e din Legea 205/2004 privind protecția animalelor“. Fata de cele intamplate, Organizatiile pentru protectia animalelor spun ca scenele de o cruzime extrema ar trebui preintampinate de autoritati. Da, ar trebui dar n-o fac! Drept urmare, spun eu, se pare ca acum in Romania, violenta pare sa domine in orice domeniu. Noi doar o aflam, oamenii de rand, o vedem si-o suportam asa cum putem. Dar cei care ar trebui sa o sisteze, prin reglementari legale, oare ce fac? O tolereaza precum “traditionala bataie de la Ruginoasa“?!…

Autor: Marc Ciubotaru – (Guest Post)

Categorie articol [ Guest Post, Social ]
Tagged with: [ , , ]
Ţi-a plăcut acest articol ? Atunci votează-l, aici:
   

32 comentarii la “Obiceiuri barbare, numite “tradiții”!?”

  • Francisc întâiul
    ... a scris la 14 ianuarie 2020, 15:19   [#1]

    Am aflat și eu de la Europa FM de „tradiția” asta și nu prea am ce spune. Dacă și barbarisme de acest fel pot fi numite tradiție atunci sărbătorirea „hălouinului” chiar poate fi numită tradiție.

    Nici pe vremea când îmi aram ogorul cu caii prinși la plug (nu te mira, chiar am făcut o grămadă de ani asta, cam până în anul 2000!) nu foloseam biciul, ci vorba bună: hai Șargule, hai Doino!

    Da’ ce știu eu… Tradițiile se mai și schimbă…

  • marc
    ... a scris la 14 ianuarie 2020, 18:09   [#2]

    Dar in bine ,nu se schimba mai nimic?!..

  • Francisc întâiul
    ... a scris la 15 ianuarie 2020, 16:24   [#3]

    Cum să nu, dragă Marcel?
    „Binele” de altădată-i
    Mult mai bun (pentru tovarăși)
    Decât am visat vreodată…
    Iar noi o tot facem lată
    (Și-altădată și- încă-o dată)
    Alegând iarăși și iarăși
    Tot pe „iubiții tovarăși”
    Ce se bucură de el
    Cu cățeauă și purcel…

  • marc
    ... a scris la 15 ianuarie 2020, 18:03   [#4]

    Acusi,acusi vor veni si alegerile celelalte(or mai fi oare si altele?!)iar noi,ca-n versul tau,ne vom bucura din nou c-au plecat unii si-au venit…altii.Ca ei!Si iata asa ,viata trece! Ia,mai pune tu la rece inca o timisoreana d’aia si o sa vezi ca totul,deocamdata-i bine!…

  • Francisc întâiul
    ... a scris la 15 ianuarie 2020, 19:46   [#5]

    Am tot pus „timișorenele” la rece și nu am reușit să văd binele , prietene Marc.

    E clar că am un defect: am nevoie de ochelari cu mai multe dioptrii!

  • Francisc întâiul
    ... a scris la 15 ianuarie 2020, 19:46   [#6]

    Am tot pus „timișorenele” la rece și nu am reușit să văd binele , prietene Marc.

    E clar că am un defect: am nevoie de ochelari cu mai multe dioptrii!

  • EU, cu Barba
    ... a scris la 16 ianuarie 2020, 7:38   [#7]

    ”Asta este țara mea…unde un taur moare pe stradă epuizat și cu picioarele fracturate în uralele oamenilor…Țara mea…nu este cultura mea, nici trădarea mea. Tortură și blestem”, este mesajul care însoțește clipul postat de Frank Cuesta. (https://www.facebo...1159715014075154/). Sunt deja celebre cursele cu tauri pe strazile unor orase spaniole, cum ar fi Festivalul San Isidro din Madrid sau Cursa cu tauri Sanfermines din Pamplona, care dureaza in continuare in pofida stradaniilor celor care militeaza pentru “drepturile animalelor”(!). Atat termenul de “barbar”, cat si “obiceiul de a-i obliga pe altii sa traiasca dupa regulile lor” au ramas mostenire de la Imperiul Roman care, pe langa altele, a ramas cunoscut pentru cruzimea lui de neegalat, inclusiv “rastignirea de viu pe cruce a Domnului Isus Hristos” fiind o practica romana. Astfel ca pare paradoxal sa folosim la figurat “barbar”, ca sa descriem un act de cruzime, de vreme ce romanii il foloseau pentru cei care “nu erau ca ei”. Despre “cursele cu tauri pe strazi” din Spania nu prea citesti articole care sa-i planga pe oamenii raniti, ci mai mult trateaza despre suferinta animalelor. In zilele noastre ingrijorarea pentru manifestarile violente creste in aceeasi masura cu care sporeste si apetenta pentru violenta, printre cele mai urmarite sporturi fiind cele cu “full-contact”, pe strada, prin filme, in mediul “on-line” vezi numai “muschi la sala” asezonati cu steroizi din belsug si tatuaje pana-n albul ochilor, prafuri, fumuri si pastile peste tot, “homeless”-i incendiati pe trotuarele din occident, etc. Peste toate aceste neajunsuri, impreuna cu multe altele, s-a asternut un strat gros de IPOCRIZIE, care ne-a afectat in asa hal perceptia realitatii incat prin noianul de culori care ni se perinda prin fata ochilor, nu mai reusim sa distingem ALBUL DE NEGRU. “La buna vedere”, zise orbul!

  • Francisc întâiul
    ... a scris la 16 ianuarie 2020, 16:20   [#8]

    E și mai clar că ieri am pus cu repetiție „bericile” la rece. Știrea zilei e că domnul Moise Guran ne lasă cu ochii-n soare și se bagă în politică. Nimic de blamat în alegerea lui…

    Europa FM a pierdut un om valoros. Sper să se afirme și în politica românească, la fel ca în radio. Dacă Gabriela Firea și Rareș Bogdan au ajuns mari „politicieni”, nu văd de ce nu ar ajunge Moise să fie ascultat. Nu știu ce părere au comentatorii de pe acest blog (adică Marc, Dan, și domnul EU) despre Guran dar cred că omul ăsta trebuie susținut.

  • Francisc întâiul
    ... a scris la 16 ianuarie 2020, 16:29   [#9]

    Jos pălăria în fața erudiției dumneavoastră, domnule EU. Eu zic că n-ar strica să vă radeți barba. Știu că sunt răutăcios, da’ așa-s de felul meu…

  • EU, cu Barba rara
    ... a scris la 17 ianuarie 2020, 4:42   [#10]

    Promit, domnule Francisc, ca voi renunta la “cu Barba” imediat ce termin de comentat la prezenta postare a domnului Marc si pentru ca aduceti in discutie un nou subiect “de barba-raie”, voi mai zabovi un pic pe-aici. Avand in vedere ca domnul “cu nume biblic” urmeaza sa se retraga “din radio”, ati putea zice ca va lasa “cu urechile-n vant”, nu “cu ochii-n soare”, insa daca trece-n politica, intuiesc ca nu veti inregistra nicio pierdere, ci din contra un castig dat si de faptul ca il veti auzi mai mult decat pana acum, dar si ca il veti si vedea pe mai multe posturi de televiziune, aidoma celuilalt jurnalist “discret” care, dupa ce s-a convertit la politica, a beneficiat de audiente la care nici nu visa, Rares Bogdan. Pe de alta parte, spuneti ca insul s-a afirmat la radio, insa sperati “sa ajunga sa fie ascultat” odata cu afirmarea-n politica, de unde sa-nteleg ca la Europa FM cam vorbea de unul singur sau, ma rog, doar pentru cativa “rafinati”(fara aluzie la vreo spirtoasa, zau)? Pana la urma, se pare ca ati gasit si pentru anticipate, “veriga lipsa” care sa va innoade lantul “sperantei si dezamagirii” pe care-l impletiti “ciorapeste”, cu un ochi pe fata si unul pe dos. Dar ce spun EU, poate ca “tizul despartitorului de ape” se va ridica la nivelul biblic, “salvand Romania” antrenand-o intr-un exod “salutar”(sic!) (cum ar zice eruditul istoric, mate-fizician R. Ungureanu, pe numele sau). Daca cumva ma gasiti c-am fost rautacios de asta data, sa stiti ca “EU nu stiu” lucrul asta, asa ca va rog sa ma scuzati pentru necunostinta! In rest, “ce-o fi, o fi”, vorba romanului!

  • marc
    ... a scris la 17 ianuarie 2020, 19:29   [#11]

    Interesant.Dar,în fond,cine-i si ce este acest Moisa Guran?!Sau cine asculta postul ala de radio?!Cat despre politica,se stie:tot romanul se pricepe!..

  • marc
    ... a scris la 18 ianuarie 2020, 11:38   [#12]

    Dane draga,totusi cand mai publicam sau scriem si noi cate ceva?!Stiu,cunosc si-mi dau seama,te chiar inteleg de lipsa ta de timp,dar te intreb:robotul ala,despre care vorbeai nu-ti poate oferi si alte facilitati scutindu-te astfel de macar o parte din problemele blogului?Ar fi un mare castig pentru toti….

  • Francisc întâiul
    ... a scris la 18 ianuarie 2020, 16:45   [#13]

    Ce bine le ziceți, domnule cu barbă rară: ce-o fi, o fi! Păi dacă o cititoare de prompter precum „respectabila” doamnă Firea a ajuns „primarul general al României” (Gabriela dixit), de ce nu ar ajunge Moise Guran în Parlament? O fi „insul” ăsta ahtiat după o carieră în politică, da’ măcar știe românește… Dacă nici semenii de felul lui nu sunt buni pentru a ne reprezenta, atunci în cine să ne mai „investim” încrederea?

    Din comentariile postate pe-aici înțeleg că domniei voastre îi convine regimul. Altfel spus, că toate-s faine și frumoase și lucrurile merg strună. Că în ultimele trei decenii am „consolidat democrația” și orice schimbare e total neavenită. Că e mai bine să nu schimbăm nimic…

    Adică tot cu „marile partide” să votăm la vară, anticipat sau nu! Nu prea contează că își transferă între ei jucătorii (în funcție de „interesul național”, zic ei!), important e să avem o „stabilitate politică”. Să nu mai vină cu pretenții de salvare visătorii ca Nicușor Dan sau Moise Guran.

    Apele trebuie musai despărțite, domnule EU. Nu toiagul lui Moise le poate despărți, ci credința fiecăruia dintre noi…

  • Francisc întâiul
    ... a scris la 18 ianuarie 2020, 17:20   [#14]

    Moise Guran e un român la fel ca mine și ca tine, prietene Marc. Un oltean din Drobeta Turnu Severin…

    Dacă nu ai ascultat emisiunile lui pe Europa FM, nu întreba cine e. Băiatul ăsta (îmi permit să-l numesc așa fiindcă am vreo zece ani de trăire în plus) are o gândire sănătoasă. Nu bag mâna în foc că va reuși ce și-a propus, dar îi doresc succes.

    Sper și cred că nu mă va dezamăgi…

  • marc
    ... a scris la 18 ianuarie 2020, 18:01   [#15]

    Sansele-si cam mici,prEtene Francisc!Pe acest Guran il stiu destul de bine,tocmai de asta am si intrebat!!Politica romaneasca-i o sursa mare de bani.Asta-i de fapt explicatia ca f multi isi lasa meseria(profesia)si cica se indreapta(trup si suflet)spre …la ce se pricep mai toti romanii!Cand o s-o faci si tu?….Astept ,,bomba’”,cum zic ai de pe la Antena 3 sau Romania tv….Reusita-ti va fi sigura.

  • Francisc întâiul
    ... a scris la 18 ianuarie 2020, 19:07   [#16]

    Aoleu, Marc! Dacă aștepți ca eu să „intru” în politică, atunci ai de așteptat mult și bine, prietene.

    Mie, la vârsta pe care o am, îmi ajung niște beri în care să-mi înec amarul și să comentez. De cele mai multe ori în zadar…

    Da’ hai să fim imparțiali. Crezi că unii ca Orban pot aduce societatea pe calea cea bună după ce au bătut palma cu mahării dispuși la orice compromis?

    Eu nu. Băieții ăștia „deștepți” ar trebui aruncați în negura istoriei…

  • .marc
    ... a scris la 18 ianuarie 2020, 19:17   [#17]

    Da,ai dreptate.Dar cine in locul lor?!Spune-mi macar unul…

  • marc
    ... a scris la 19 ianuarie 2020, 19:38   [#18]

    Stie careva de soarta Blogu lui lui Dan.!O fi suspendat sau penalizat dintr-o necunoscută cauză?!De aproape o săptămână nu misca nimic! Păcat….

  • marc
    ... a scris la 20 ianuarie 2020, 6:09   [#19]

    O săptămână întreaga fara munca!Oare cât mai somaj?!….

  • marc
    ... a scris la 20 ianuarie 2020, 6:11   [#20]

    Somez..

  • EU, cu Barba rasa
    ... a scris la 20 ianuarie 2020, 6:22   [#21]

    Am incercat acum vreo doua zile, domnule Francisc, sa va dau raspuns, insa nu mi-a fost admis comentariul probabil de robotul care restrictioneaza “spam”-ul. Voi reveni!

  • ... a scris la 20 ianuarie 2020, 6:29   [#22]

    Perioada aşa-ziselor sărbători de iarnă oferă unui observator neutru, neimplicat în fenomenul religios, imaginea de coşmar a ceea ce înţelege barbarul creştin-ortodox, mai ales din anumite zone ale României, prin (ne)cinstirea zilei de naştere a Mântuitorului şi a altor momente legate de aceasta.

    După umila mea părere, maxim 5% dintre ortodocşi se înalţă spiritual în perioada Crăciunului şi meditează adânc la importanţa momentului. Pentru 95% dintre ortocşi lu’ Peşte, sărbătorile de iarnă înseamnă:

    Să-ţi ucidă auzul cu petardele, folosite în general de cocalari manelizaţi, mulţi dintre ei complet analfabeţi sau analfabeţi funcţionali (de altfel, România ocupă primul loc în Uniunea Europeană la procentul analfabeţilor funcţionali dintre elevii de liceu). Citeam pe la mijlocul lui decembrie că folosirea petardelor este interzisă în România. Cum dracu’ atunci toţi cocalarii au petarde?! Răspunsul, probabil, e dat de corupţia din rândul autorităţilor, cele care închid ochii, în schimbul unei şpăgi, atunci când sunt de controlat jegurile care comercializează aşa ceva.
    Să se auto-multileze cu petrade sau să distrugă bunuri ale ţării. Tot cocalarii analfabeţi, cu mintea lor lipsă, mai ales prin Moldova, în lipsa unor preocupări cu adevărat importante (ce să citaescă jegul o carte să se cultive?!), ajung să-şi bage petarde în gură (cât de cretin trebuie să fii să faci aşa ceva?), să distrugă coşuri de gunoi prin oraşe folosind aceleaşi petarde criminale, să terorizeze oameni în vârstă, oameni bolnavi, care au nevoie de linişte, cu asemenea barbarii prilejuite de sărbătorile ortodoxe, cică creştine (hăăăă, hăăăă, hăăăă).
    Să mutileze animale. Legea prevede că în România, cică, mutiliarea şi uciderea animalelor poate aduce amendă sau puşcărie. Oare? Chiar crede cineva că în statul mafioto-ortodox România, unde PSD = ciuma roşie = mafia a dat legi pentru protejarea criminalilor, violatorilor, corupţilor etc., mutilarea sau uciderea unui căţel, de rebuturi educaţionale şi umane ce merită un glonţ în cap, va aduce acestor nenorociţi puşcăria sau amenda pe care o merită? Hai să fim serioşi! Nu vor păţi nimic.
    Să înfulece până crapă şi să bea alcool până ajunge în comă alcoolică. Asta înţelege creştinul-ortodox prin marcarea zilei de naştere a Mântuitorului. Îndemnaţi de îmbuibaţi de popi să ţină post alimentar (faptul că postul alimentar, conform Bibliei, nu are nicio valoarea dacă nu te schimbi spiritual nu are nicio importanţă în barbaria creştin-ortodoxă din România), cretinii-ortodocşi scapă la carne, ouă, lapte de Crăciun şi bagă-n ei până ajung la Urgenţe. Evident, nu este uitat alcoolul, tovarăşul de nădejde al ortodoxului care, după câteva pahare, este capabil de orice: de la mutilarea unor animale şi până la crime, violuri etc., evident toate acestea în spiritul sărbătorilor de iarnă.
    Să practice obiceiuri barbare, de care s-ar ruşina şi triburile din urmă cu mii de ani. În judeţul Iaşi, de exemplu, (tot Moldova este cu prostia şi cre(ş)tinismul), prin nu-ştiu-ce localitate uitată de educaţie şi moralitate, triburile de analfabeţi îşi dau cu bâtele în cap unii la alţii, ajungându-se chiar la omor. Cică aşa-i tradiţia! Băgă-mi-aş picioarele în tradiţiile voastre cre(ş)tin-ortodoxe! În urmă cu două zile, la Radio Europa FM era prezentată ştirea despre nişte lepădături din Dâmboviţa (or fi ţigani?) care-şi bat caii şi-i chinuie ca să le meargă bine tot anul. Asta fiind tot o tradiţie! La ăştia cu un glonţ în cap le-ar merge bine o veşnicie, nu doar în anul 2020, plus că ar scăpa ţara de nişte lepre capabile să facă rău şi oamenilor, nu numai animalelor.

  • EU, F1 "Barba Rossa"
    ... a scris la 20 ianuarie 2020, 17:41   [#23]

    Cel putin imbecilii aia, care inteleg sarbatoarea ca pe un prilej de a-si da in petec, band si mancand peste masura, pocnind petarde, stalcind cosuri de gunoi si tot ce le mai iese-n cale, ajungand chiar sa se si-ncaiere-ntre ei, asteapta sa vina “ocaziile”, fie ele religioase sau pagane, fata de cei care se manifesta intr-o maniera similara oricand, la orice ora, improscand otrava si mizerii in spatiul online, in publicatii tiparite, la radio, sau la televizor. Si pe unii si pe ceilalti ii caracterizeaza atat lipsa de cultura, cat mai ales lipsa de luciditate facand lucruri pe care nu stiu de ce le fac, sau vorbind aiurea, fara sa stie ce vorbesc. Oricine, care a beneficiat de o minima educatie civica, stie ca nu poate asocia manifestarile violente cu invatatura crestina si chiar daca sunt savarsite de catre un ortodox, ele raman in sfera manifestarilor “neortodoxe” fiind consecinta unei indepartari de credinta spre zona “celor lipsiti de Dumnezeu”. Traditiile ortodoxe sunt doar cele prevazute in canoane unde sigur nu vom gasi “bataia cu bate de la Ruginoasa”, practici de chinuire a animalelor si, in niciun caz, indemnuri de a baga gloante-n cap semenilor. “Aberatia ramane aberatie chiar si cand o spun savantii” (John Lennox) sau daca o auzi la Europa FM si “In lipsa lui Dumnezeu, orice se poate intampla” (Dostoievski), la care adaug din intelepciunea populara, “cine zice, ala e”! Hai, “inima buna”, vorba ortodoxului.

  • Francisc întâiul
    ... a scris la 21 ianuarie 2020, 20:10   [#24]

    Bag de seamă că le cam aveți cu literatura, domnule bărbierit. Oare câți dintre semenii noștri au auzit de Dostoievski? Inimă bună s-avem, ortodocși să fim și idioți să rămânem căci altă cale nu există…

    „Tradiția democratică” își spune cuvântul. Voința poporului e literă de lege și nu se cade să fie încălcată. Dacă „poporul” vrea PSD, așa să fie!

    Eu rămân cu întrebarea: de ce pilula mea îi place ăstui popor de mincinoșii care îl conduc?

  • EU, Frederic I "Barbarossa"
    ... a scris la 21 ianuarie 2020, 23:36   [#25]

    Dostoievski este unul dintre cei mai ecranizati romancieri, inclusiv in productii la Hollywood. Mai putini stiu probabil despre J. Lennox cunoscut pentru dezbaterile despre relatia stiinta -- religie. In ceea ce priveste apartenenta confesionala, EU consider ca nu-i un subiect de discutie, cu atat mai putin unul de disputa, iar criticile in aceasta zona nu sunt nici binevenite si nici nu ofera masura vreunei eruditii celor care le fac. Cat despre “vointa poporului”(!), atata timp cat esti pus in situatia sa optezi intre mai multe oferte inselatoare, este firesc sa te indrepti, de fiecare data, catre cea mai convingatoare si care, fiind cea mai bine ticluita, are cele mai mari sanse, din nefericire, sa fie cea mai dezamagitoare. Poate veti gasi raspuns astfel in privinta oricarei optiuni electorale, nu doar in cea pentru PSD, fara sa pierdeti din vedere zicala, “cea mai buna minciuna-i adevarul”. Cat despre idioti si cat de inselator este sa privesti spre lucruri care-ti apar lipsite de inteles, se poate afla si citindu-l pe Dostoievski. “Ce vrea poporul”(?), nici el nu stie! Inima buna!

  • ... a scris la 22 ianuarie 2020, 15:59   [#26]

    De când e lumea lume hoțul fură și mincinosul minte, domnule Frederic. În lumea asta mare hoții stau la pușcărie, nu ca la noi în conducerea țării…

    „Poporul” (despre care vorbim și din care fac parte și eu și dumneavoastră) e o sumă de indivizi care își apără interesele individuale. Pentru mine e mai clar ca lumina zilei că prea mulți dintre noi s-au lăsat bronzați de „soare” (sper că înțelegeți la ce mă refer) și prea puțini pricep că a sosit vremea să punem capăt acestei „democrații tovărășești”.

    Știu că multora le place, dar eu m-am săturat de această nesfârșită „rotație a cadrelor de nădejde”. Nu suntem oare de râsul lumii când avem un președinte de senat ca Meleșcanu după 30 de ani de la revoluție? Nu ne e rușine că am avut un premier precum Dăncilă? Și ne credem, cică, europeni!

    Hai că iar m-am „aprins”, da’ nu-i nimic! Sting focul cu spuma berii…

  • ... a scris la 22 ianuarie 2020, 19:20   [#27]

    La prima citire a comentariului dumneavoastră am „pierdut din vedere” zicala pe care o amintiți, domnule EU. Recunosc spășit că o aud în premieră.

    Vasăzică PSD-ul ne-a mințit spunând adevărul și noi am crezut că minciuna lor e adevărată. Că unii ca Rădulescu mitralieră și ăla chelu’ de îi tot uit numele sunt spuma societății. Că Dragnea e condamnat fără vină și că doamna Dăncilă e victima unui popor de analfabeți…

    Inimă bună avem, minte ne mai trebuie!

  • EU, Frederic I "Barbarossa"
    ... a scris la 23 ianuarie 2020, 0:46   [#28]

    Pentru ca la prima citire ati pierdut-o din vedere, iar la a II-a “ati auzit-o-n premiera”, atunci, domnule Fancisc, v-o voi explica, respectiv cand ai de-a face cu smecheri-prosti, cea mai buna metoda ca sa-i surprinzi este sa-ti afisezi intentiile reale, pentru ca ei, traind in minciuna, nu vor crede niciodata ceea ce vad sau ceea ce aud, cautand in permanenta substratul, avantajul cel mai mare al acestei strategii fiind ca nici nu ti se pot face reprosuri pentru ca, nu-i asa, n-ai mintit. Aidoma-i si-n cazul celor care, din diverse motive, “refuza realitatea”, adica “nu vor sa creada” si in consecinta “nu cred” nici chiar in fata unor evidente. Aceste categorii de insi sunt chiar mai usor de manipulat decat credulii, basca fiind si avantajul ca nici nu primesti reprosuri de la ei. E si bancul ala, cand “sotul isi intreaba nevasta, -- Auzi fa, voi nu cumva pe-acolo pe la birou va si f—ti? -- Bineinteles, ii raspunde ea. La care el, -- Ei poftim, ce-o-ntreb eu si ce-mi raspunde ea!”, banc care exprima cel mai bine zicala in discutie. Cat despre “poporul” din care amandoi facem parte, “o suma de indivizi care-si apara interesele”, stau si ma-ntreb ce interese au crezut ca-si apara cei care l-au votat pe “your-highness” in detrimentul “tutei”, ca doar nu si-o luau drept “guvernanta la copii”, care sa le compromita educatia odraslelor, referindu-ma, bineinteles, la cetatenii care nu au “interese directe” legate de candidati, ca pe aia-i inteleg! Da-pai si cultii aia din PSD, chipurile au scapat de Dancila ca era analfabeta si si-au garnisit conducerea partidului numai cu “monumente culturale”(sic!), in varf cu eruditul Ciolacu! Sunt ceva zeci de ani de cand imi tot tiuie-n urechi zicala “rade ciob de oala sparta”, pe care poate c-ati mai auzit-o, astfel incat am ajuns ca “rasul prostesc” sa ma scoata din sarite, simtind cum “veselia” respectiva se desfasoara “in dauna mea de cetatean”. Apropo, ce zic aia (care nu stiu ce-au facut ei pe vremea aia) c-a facut, sau ca n-a facut Melescanu in urma cu 30 de ani, ca EU nu m-am prins inca? Ascultam si EU aseara doi insi exaltati, care trudesc la televiziunea “clanului paunestilor”, mirandu-se de neobrazarea lui Melescanu de a sta pe fotoliul cu nr. 2 din stat, avand in vedere ce facea el pe la Viena in zilele revolutiei. Acum, aia doi cel putin isi castiga simbrie, dar EU, ce motiv as avea sa-ncep sa ma dau cu capul de pereti, ca de-o nenorocire, pentru ca apoi, eliberat de Melescanu, fotoliu sa primeasca gratiosul dos al doamnei Gorghiu, adica “ce interes personal, sau colectiv” m-ar putea mana sa pun suflet la asemenea manevra? Bineeee!

  • ... a scris la 24 ianuarie 2020, 16:24   [#29]

    E foarte bine, domnule EU! Tovarășul Meleșcanu chiar e un „patriot”! Cine altul și-ar sacrifica trăirea pe altarul patriei, în afară de tovărășia sa?

    „Sacrificații” ăștia chiar merită niște „pensii speciale”. Adică (în traducere) un șut sănătos în curul fundul așezat unde nu era nevoie…

  • EU, Frederic I "Barbarossa"
    ... a scris la 24 ianuarie 2020, 21:23   [#30]

    Uite ca la asta nu ma gandisem, domnule Francisc, chiar aveti dreptate aici. Pai, de 30 de ani de zile avem la Senat numai presedinti patrioti, iar acum Melescanu strica garnitura pentru ca cei de la IICCMER il investigheaza pentru “c-ar fi dezinformat pe diplomatii straini” la reuniunea de la Viena din 19-20 decembrie 1989. Serios? Proaspata presedinta IICCMER si fosta “consilier prezidential” a lui Iohannis, pusa doar de o zi in functie, s-a gandit sa se autosesizeze si sa declanseze investigarea lui Melescanu pentru “dezinformarea” din 19-20 decembrie de la Viena, pare o treaba cat se poate de fireasca, nu-i asa? La fel cum, tot firesc pare si faptul ca respectiva doamna si-a exectuat educatia superioara “la foc automat”, in 8 ani de zile facand facultatea, masterul si doctoratul, in octombrie 2013 incepand “munca”, pentru ca dupa 3 ani de zile s-ajunga “consilier prezidential”, iar dupa alti 3 ani presedinte executiv la IICCMER. As spune “fata frumoasa”, daca sintagma n-ar fi exclusiv masculina, avand in vedere si faptul ca in tot rastimpul pregatirii profesionale a fost ocupata si cu tot felul de “burse, granturi si studii de cercetare” prin Polonia, Franta, Germania, Ungaria, adica a beneficiat de o pregatire “pe steroizi”. Poate ca daca romanul n-ar fi “asa de dotat cu incredere” de la Dumnezeu, s-ar gandi de doua ori daca sa si-o iroseasca pe tot felul de fente. Hai, “jos Melescanu”, “sus Gorghiu”, si-asa o sa ne ajute Dumnezeu, “dupa cum ne duce capul”! Inima buna!

  • ... a scris la 25 ianuarie 2020, 8:40   [#31]

    Hai să nu o tot întoarcem ca la Ploiești, domnule EU. Ce naiba mai caută în fruntea Senatului (al doilea om în stat, nu-i așa?) după 30 de ani de la o revoluție un dinozaur politic ca tovarășul Meleșcanu?

    Se răsucesc în morminte morții revoluției!

  • EU, Frederic I "Barbarossa"
    ... a scris la 25 ianuarie 2020, 15:29   [#32]

    Ca “s-o-ntoarcem”, ar trebui, in primul rand, sa avem “un sens” bine definit de discutie, domnule Franciasc, ori EU chiar nu-nteleg unde bateti cu aluziile, “dupa 30 de ani de la revolutie”, “dinozaur politic”, “tovarasul Melescanu” si “ca se rasucesc in morminte mortii revolutiei”. EU va propun sa discutam ceva “mai aplicat” si sa incepem prin a inlocui sintagma figurativa “se rasucesc in morminte mortii revolutiei” cu “idealurile revolutiei din decembrie 1989″ careia ii gasim o reprezentare in Constitutia Romaniei la art. 1 alin. (3), respectiv, “România este stat de drept, democratic şi social, în care demnitatea omului, drepturile şi libertăţile cetăţenilor, libera dezvoltare a personalităţii umane, dreptatea şi pluralismul politic reprezintă valori supreme,…” si sa purtam discutia pe argumente concrete, in consecinta. Melescanu a fost ales senator in alegerile parlamentare si apoi a fost ales ca Presedinte al Senatului, potrivit regulamentului acestuia, cu 73 de voturi fata de 59 de voturi ale Alinei Gorghiu, contracanditata sa, in conditiile in care de 30 de ani ocupa functii de inalta demnitate publica in guven, in parlament fiind chiar si director SIE propus de Basescu, fara a i se opune vreo incompatibilitate legala sau morala, iar acum, “hodoronc-tronc” ne trezim in discutie cu “dezinformarea diplomatilor straini” despre “reprimarea revolutiei de la Timisoara” in data de 19 decembrie 1989. Serios? Pai ce, Melescanu era acolo “pe persoana fizica”, astfel incat sa faca declaratii pe care nu fusese imputernicit sa le faca? Parerea mea este ca mai-nainte de a te angaja in sustinerea unei “schimbari a ceva”, trebuie sa ai macar o vaga idee despre felul in care urmeaza sa arate acel ceva, vorba romanului “a da din lac in put” fiind relevanta in acest sens. Daca “dinozaur” se refera la varsta inaintata a lui Melescanu, pot sa spun ca aceasta reprezinta un atu in ceea ce priveste Senatul Romaniei, astfel pana la alegerea presedintelui senatului cel care conduce sedintele este cel mai in varsta senator, fiind numit “presedinte decan de varsta”. Totusi, EU consider ca trebuie facuta distinctie intre discutiile despre “ordinea de drept in Statul Roman” si despre fotbal, de exemplu, chestiunea asta nefiind atat de importanta in discutiile de aici, insa atunci cand o gasesti la insi investiti in functii publice si in institutii ale statului, atunci devine o chestiune grava. Asa cred.

Adaugă un comentariu

:) :( :d :"> :(( :dancing: :x 8-| /:) :o :-? :-" :-w ;) [-( :peace: arata toate iconitele »

Anti-Spam: Ce culoare are iarba?