Neclarități lingvistice

limba romana obligatorie pentru functionarii publici cei care nu Neclarități lingvistice

Din limba română provine limba latina, nu invers” – M. Ledwith

Nu de mult, Miceal Ledwith, confident al Papei Ioan Paul al II-lea și membru al Comisiei Teologice Internaţionale, omul care a avut acces la arhivele secrete ale Vaticanului, a declarat că, potrivit informațiilor pe care le deține, limba latină se trage din limba română arhaică și nu invers cum cred si sustin lingviștii!

Cu alte cuvinte, nu limba română este o limbă latină, ci mai degrabă limba latină este o limbă românească. Așadar, vreau să-i salut pe oamenii din Munții Bucegi, din Brașov, din București. Voi sunteți cei care ați oferit un vehicul minunat lumii occidentale (limba latină)“, spune printre altele consilierul Papei de la Vatican despre români.

Chiar dacă se ştie că latina e limba oficială a Bisericii Catolice, precum şi limba Imperiului Roman, iar limba română este o limbă latină, mai puţină lume cunoaşte că limba română, sau precursoarea sa, vine din locul din care se trage limba latină, şi nu invers.

Conform declaraţiei lui Ledwith, la întâlnirea lor cu romanii, dacii nu au avut nevoie de translatori. Vorbeau în limba din care se născuse chiar latina. Pe Columna de la Roma, solii daci se adresează împăratului Traian fără transaltor. Din această perspectivă, românii apar drept unul şi acelaşi popor cu dacii, continuatorii direcţi şi legitimi ai acestora. Mai mult, rezultă că şi romanii au fost de neam tracic. Prin urmare, războiul pe care l-au purtat romanii pentru aurul dacilor, a fost un război fratricid. Asa cum se stie, italienii, francezii, spaniolii și portughezii contemporani vorbesc dialecte provenind din limba română arhaică. Și când te gândești că minoritatea maghiară din țara noastră tratează cu dispreț limba română, deși se duce duminică la biserica catolică să asculte cu smerenie slujba religioasă în limba latină.
Mai mult, Miceal Ledwith spune ca la intalnirea lor cu romanii, dacii nu au avut nevoie de translatori, vorbind cu totii in limba din care se nascuse, ulterior, latina.

Din aceleasi surse (arhivele Vaticanului si declaratia consilierului Papei Ioan Paul al 2-lea, ziare.com, libertatea.ro, manuscrisele istorice) mai aflu că un grup de cercetatori a realizat un studiu de paleogenetică, potrivit căruia dacii și romanii au strămoși comuni. Astfel, tracii ar fi ocupat o mare parte din Europa, centrul de dominație fiind Marea Neagră. De aici s-ar fi desprins ramura care a inființat Roma.

În anul 1979, dr. Nicolaie Copoiu, secretar științific al Institutului de Studii istorice și social-politice, m-a convocat la institut să îmi arate un document procurat pe căi diplomatice de la Biblioteca Universității din Uppsala (Suedia). Era vorba de o carte de mari dimensiuni, scrisă în limba latină medievală, intitulată ‘Zamolxis, primul legiutor al Terrei‘. Cartea s-a pierdut în vâltoarea evenimentelor din decembrie ’89, ca și alte documente cu valoare istorică inestimabilă privind istoria poporului român. Am aflat câțiva ani mai târziu că, acea carte-document din Biblioteca Universtății din Uppsala a fost vândută de către un ‘revoluționar’ român, unui colecționar american pentru 1.500 dolari.

Așa suntem noi, românii, ne vindem și cenușa de sub vatra străbună pentru câțiva arginți. “Limba latină, este o limbă românească, nu invers“, sustine oficialul Vaticanului, consilier al Papei Ioan Paul al II-lea, dupa ce a accesat arhivele secrete ale acestuia…
Daca într-adevar așa stau lucrurile, cred că a sosit timpul ca poporul român să ridice fruntea din țărână și să privească cu încredere în jurul său. Și să își asume viitorul prin propriile strădanii.

De altfel, în sprijinul acestor afirmatii referitoare la români, stau si alte alte dovezi ale entităților mondiale din domeniu. Intre ele și spusele lui Wilhelm Hoffmann in “Descrierea Pământului”:
Într-adevăr nicăieri nu vei putea găsi o putere de înţelegere mai rapidă, o minte mai deschisă, un spirit mai ager, însoţit de mlădierile purtării, aşa cum o afli la cel din urmă rumân. Acest popor ridicat prin instrucţie, ar fi apt să se găsească în fruntea culturii spirituale a Umanităţii. Şi ca o completare, limba sa este atât de bogată şi armonioasă, că s-ar potrivi celui mai cult popor de pe Pământ. Latineasca, departe de a fi trunchiul limbilor care se vorbesc azi, s-ar putea zice că este mai puţin în firea celei dintâi firi romane, că ea a schimbat mai mult vorbele sale cele dintâi şi dacă nu m-aş teme să dau o înfăţişare paradoxală acestei observaţii juste, aş zice că ea e cea mai nouă dintre toate, sau cel puţin a aceea în ale cărei părţi se găsesc mai puţine urme din graiul popoarelor din care s-au născut. Limba latinească în adevăr se trage din acest grai, iar celelalte limbi, mai ales moldoveneasca, sunt însuşi acest grai.

Spuneti-va parerea!…

Autor: Marc Ciubotaru – (Guest Post)

cdsdf 618×348 Neclarități lingvistice

Categorie articol [ Guest Post, Istorie, Literatura ]
Tagged with: [ , , , , ]
Ţi-a plăcut acest articol ? Atunci votează-l, aici:
   

23 comentarii la “Neclarități lingvistice”

  • ... a scris la 11 februarie 2020, 14:05   [#1]

    Pfuaaai, ce subiect…

    Păi, Marc, dacii sunt primul popor al lumii, ei au populat toată Europa, nordul Africii, India, Japonia, iar mai apoi au ajuns până și în Australia… Indienii, japonezii, australienii etc, sunt urmașii dacilor!

    Păi și nemții (germanii) sunt tot daci! Excepție Iohannis care e evreu. Bine, e un pic si dac…

    Cum, nu știai??? :o De ce nu ai întrebat? ;;)

    Ia de aici:

    Escrocu’ de Columb (Cristofor)!… Vă dați seama ce bandit pervers a fost Columb ăsta? Să fure harta de la daci! ~X( Vai, vai…

    =))

  • marc
    ... a scris la 11 februarie 2020, 17:08   [#2]

    Pe faza, ca de fiecare data, ai adus cateva precizari f bine venite in contextul subiectului abordat. Unele (majoritatea, de fapt) sunt credibile, altele (cea, bunaoara, despre originea lui Ioahannis) raman in discutie… Nu uita ca… folclorul romanesc e f bogat, divers dar si (nu de putine ori) cam subiestiv si relativ. Ca sa nu mai amintesc de tenta partinica…

  • EU, Ling Vestica
    ... a scris la 12 februarie 2020, 1:43   [#3]

    „As vrea sa spun ca, uneori, noi avem un exagerat simt al strainatatii si al tarilor straine. Uneori, s-ar putea ca insasi Franta sa nu fie buna daca Marin Preda nu este tradus intr-o alta tara cu succes… mie imi pare ca poate e o pierdere a acelei tari. Exista un mit natâng in România pe care as vrea sa-l denunt: exista mitul strainatatii. Pentru mine, si nu numai pentru mine, pastrând distanta istorica, mi-as ingadui, pentru ciobanul Mioritei si pentru urmasii sai – cel mai strain era cerul, adevarata strainatate este verticala, iar nu orizontala.
    In strainatatea orizontala, pâna acolo merge pofta de cultura cu ghiotura a noastra, incât un roman de nimic al lui Alain Robbe-Grillet, pe care am avut curiozitatea sa-l cunosc in Bucuresti, si mai putin agricultorul din el in Franta, roman numit «Gumele», a aparut, nu mai tin minte unde, sa zicem in Frantiosifia, in maximum 400 de exemplare, iar la noi s-a vândut in vreo sapte mii.
    De n-au curiozitate de Marin Preda, ii priveste. Nu Marin Preda este acela care nu este un scriitor european. S-ar putea intâmpla ca parti ale Europei sa nu fie europene“.(Nichita Stanescu -- „Marin Preda – scriitor european“)

  • ... a scris la 12 februarie 2020, 9:58   [#4]

    @”EU, Ling Vestica”: -- nu sunt nici pe departe xenofil însă “curentul” ăsta cu dacii, apărut de ceva vreme în societatea românească, e prea de tot… Cum se zice “Las-o drecu, mai taie din ele“… :-j

    Dacii au fost un popor de rupți în cur (cum de altfel sunt și azi! -- ma refer la urmașii lor) peste care a năvălit un alt popor, “civilizat” și “cult” -- respectiv romanii, ca să “sugă” și de pe pământurile dacice niște resurse (în special aur, că pe vremea aia săpau dacii după apă și dădeau de aur) -- btw, de fapt cam la fel ca în ziua de azi, mai nimic nu s-a schimbat!, doar numele “cotropitorilor”.

    Cam asta a fost tot… cât se poate de simplu și fără “complicații” -- aka fără “scărpinat cu mâna dreaptă în urechea stângă“.

  • ... a scris la 12 februarie 2020, 10:21   [#5]

    Mai ia de aici câteva:

    -- Einstein? Un alt escroc! A furat teoria relativității de la Eminescu.

    -- Max Planck? Alt escroc care a furat teoria cuantelor de energie tot de la Eminescu.

    -- Găurile negre din univers? Tot Eminescu le-a descoperit.

    -- Teoria Big-Bangului? Evident, tot Eminescu.

    Iar după atâtea descoperiri științifice, de ciudă, evreii l-au omorât pe Eminescu cu frecții în cur. Pardon, frecții cu mercur.

  • ... a scris la 12 februarie 2020, 18:17   [#6]

    Ce „fierbinte” e subiectul, Dane. Din nefericire, nu prea mai sunt în stare să-mi etalez „deșteptăciunea” generată de bere dar niște rime tot scriu, c-așa-s eu: mă apucă inspirația doar după câteva valuri de spumă.

    Dacă…

    Dacă-o dacă și un dac,
    Amândoi urmași de trac,
    Stau la baza omenirii
    Cu-a lor veche limbă dacă
    Atunci „meșterii vorbirii”
    Nu mai au decât să tacă…

    Ce latini? Care germani,
    Marțieni sau africani
    Dacă-n lume de când lumea
    Se grăiește limba dacă?
    Chiar și Eva, asta-i culmea,
    Știa numai limba tracă…

    Păi de ce să nu ne placă
    Limba asta-atât de dacă?

    P.S.: Cer iertare prietenului Marc pentru vorbele mele de clacă…

  • marc8
    ... a scris la 12 februarie 2020, 19:38   [#7]

    Versurile toate-s departe de a fi..vorbe de clacă,Francisc draga.Dimpotriva.

  • marc
    ... a scris la 12 februarie 2020, 20:15   [#8]

    De ce sa ceri iertare,Francisc?!

  • EU, Ling Vestica
    ... a scris la 13 februarie 2020, 0:12   [#9]

    Domnule Dan, care sa fi fost cauza ca dacii sa fie “rupti in cur”, iar romanii bogati si avansati tehnologic? EU pot sa cred ca romanii erau avansati militar, pentru ca de asta se tineau, adica sa-i prade pe altii, iar ca dacii sa fi fost avansati in treburile casnice si spirituale, pentru ca asa le era traiul, adica tihnit si in belsug. Pai, il criticam pe Ceausescu ca punea soldatii la munca campului, ceea ce are ratiune, iar pe de alta parte sa credem ca romanii erau intr-atat de avansati incat soldatii lor inepti, adunati din toate natiile cotropite, erau intr-atat multilateral evoluati, inclusiv spiritual astfel ca au facut romanizarea dacilor la foc automat, calarind femeile dace? In fine, e-adevarat ca noi aici nu suntem pregatiti sa facem o dezbatere pertinenta pe acest subiect si aveti dreptate ca trebuie sa discernem intre argumente credibile si aberatii evidente, insa nu putem extrapola prostiile acoperind astfel argumentele valabile. Nu putem presupune ca un neam asezat intr-o zona prielnica, din toate punctele de vedere, era inapoiat, iar niste amarati, plecati de-acasa de foame ca sa-i prade pe altii, aveau o educatie atat de puternica incat se impunea de la sine pe unde treceau. Cred totusi ca aceeasi eroare logica se manifesta si astazi, crezand ca haladuind prin Europa, trudind prin straini, sau umbland cu ochii dupa resturile pe care acestia le arunca, ne-ntoarcem acasa civilizati, gata pregatiti sa-i reeducam pe cei ramasi in tara, potrivit unor imagini alcatuite din fragmente iluzorii surprinse in goana capatuirii. Nu domnule, nici vorba de-asa ceva, bunicii mei si bunicii bunicilor mei nu erau “rupti in cur” si nici nu erau goliti din punct de vedere spiritual, ci erau superiori navalitorilor “fara un Dumnezeu”! EU asa prefer sa cred si nimic nu-mi poate clinti credinta. Domnul Marc a expus un colaj cu argumente credibile, pe care nu se face sa le asociem cu tot felul de sustineri deviante ale unor insi inepti manati de exces de zel, sau ale unor escroci care vor sa duca in derizoriu tema descendentei daco-tracice a natiei romane. Cat despre obiceiurile altor natii, sunt de acord sa alegem ce ne-ar putea folosi pentru a ne imbunatati propriile obiceiuri, iar restul sa ramana potrivit zicalei “fie la ei”. A te amuza, sau a cauta sa starnesti amuzamentul prezentandu-te pe tine, sau descendenta ta, sub o forma dispretuitoare nu este altceva decat “bufonerie”, atitudine care poate starni simpatia unui auditoriu cu o limita de varsta foarte scazuta, in rest generand dispret. Vorba aia, “cine are batrani, sa se-ajute cu ei, cine nu…sa-i ajute Dumnezeu”. O zi buna, sa avem!

  • EU, Ling Vestica
    ... a scris la 13 februarie 2020, 1:41   [#10]

    Cu alte cuvinte…!

  • ... a scris la 13 februarie 2020, 2:25   [#11]

    @Domnule EU, că suntem un popor nu prea războinic (spre deloc aș zice eu)? Da, e adevărat! Și în opinia mea așa ar trebui să fie orice popor de pe planeta asta. Doar că, din păcate, lumea funcționează cu totul altfel, după alte reguli! Iar regulile sunt impuse de alții! Adică de învingători!
    Nu degeaba a rămas celebră expresia “istoria este scrisă de învingători“. Românii, mai așa…, cu expresii de genul “Capul plecat sabia nu-l taie“…

    Acuma, stau și mă-ntreb: dacă, prin absurd, dacii i-ar fi atacat pe romani la ei acasă și ar fi cucerit Roma, mă gândesc că la fel ar fi făcut și dacii, adică ar fi luat femeile romane “la treabă” (ca să nu zic altfel :)) ). În timp, ar fi rezultat un anume popor… Mă gândesc că fiind aceeași “combinație” de ADN (dac+roman) ar fi ieșit tot români, nu? E, atunci am fi putut emite pretenții de limbă, de cultură și altele… la ei acasă!

  • marc
    ... a scris la 13 februarie 2020, 7:46   [#12]

    Asa comentarii,asa ,,dispute”inter-blog,mai zic si eu!As dori sa fie cat mai dese,la fel de argumentate,explicite si…repetate!..

  • ... a scris la 13 februarie 2020, 9:11   [#13]

    Hai că nu mă pot abține! Cafeaua mi-a adus aminte de un banc de pe vremea tovarășului Nicolae:

    Aflat într-o vizită de lucru în Harghita, Ceaușescu se adresează unuia dintre șoimii patriei ce-l așteptau cu flori: cum te cheamă, fiu de dac? Iștvan!

  • ... a scris la 13 februarie 2020, 12:34   [#14]

    Ete cam asta-u făcut romanii:

    Acu’ să-mi arate cineva harta cu teritoriile cucerite de daci, ca eu am tot căutat-o dar n-o găsesc… O să-l sun pe Funar să mi-o trimită și mie, el sigur o are.

    P.S. Cum ziceam mai ‘nainte: istoria e scrisă de învingători.

  • ... a scris la 13 februarie 2020, 14:57   [#15]

    Din păcate nu suntem noi „scriitorii”, Dane. Noi nu suntem în stare nici măcar să citim istoria scrisă de alții…

  • EU, Ling Vestica
    ... a scris la 13 februarie 2020, 17:14   [#16]

    Domnule Dan, in ultimul comentariu, dupa “Cu alte cuvinte…” am introdus codul unui clip de pe “Youtube” al domnului Cristian Presură, doctor în fizică, cercetător la Philips Research Eindhoven și autorul cărții Fizica povestită, dar se pare ca nu mi-a iesit. Va dau “link”-ul respectiv.

    Comentariul meu se refera la faptul ca forma in care comunici o idee este foarte importanta, influenta la nivel afectiv ajungand sa modifice perceptia in ansamblul ei. Pe de alta parte, pornind chiar de la “motto”-ul invocat de dvs. “istoria e scrisa de invingatori“, consider ca scepticismul in primirea acesteia este justificat, astfel incat cercetarea argumentelor care sa confirme, sau sa infirme respectiva varianta se impune in stabilirea adevarului istoric. Din acest motiv spun ca aici nu e vorba despre “a emite pretentii de limba“, pentru ca limba romana este clar individualizata nu doar prin fondul lexical, ci mai ales prin regulile gramaticale, discutia purtandu-se asupra parcursului acesteia in timp. In filozofia mondiala actuala, a tratatului ONU, Imperiul Roman este criticabil, astfel ca nu pot fi de acord cu afirmatia dvs. “lumea functioneaza dupa alte reguli… acestea fiind impuse de invingatori“. Valorile de referinta ale lumii moderne nu sunt cele de pe vremea Imperiului Roman, iar deviatiile trebuie clar evidentiate si criticate pentru a evita deturnarea civilizatiei mondiale actuale spre haosul primordial in care se impune “legea batei, a sabiei, a fortei militare“, cu ororile generate de mediul beligerant, astfel cum le-a perceput omenirea, mai recent, si in cele doua razboaie mondiale. Este important ca atunci cand ne facem partasi in sustinerea unor idei, acestea sa fie in sensul convingerilor si aspiratiilor noastre, pentru ca nu gasesc niciun semn de barbatie sau de curaj ca, in momentul in care vine unul si te cotropeste, tu sa te-ndrepti spre altul mai slab pentru a-ti acoperi pierderea, lasandu-te atras in “logica talharului” si insusindu-ti scara de valori a acestuia. Nazismul, fascismul si militarismul sunt curente moderne care au imbratisat “filozofia Imperiului Roman” si este firesc ca odata cu criticarea acestora sa criticam si sursa lor de inspiratie. Inima buna!

  • ... a scris la 13 februarie 2020, 23:34   [#17]

    Domnule “EU”, da, știu de dl Cristian Presură, l-am urmărit de mai multe ori… Clipul de mai sus încă nu l-am vizionat din lipsă de timp, însă sper să-mi fac ceva timp în acest weekend să mă uit la el…

    Cât despre chestia cu “învingătorii” și mai ales la cea cu “În filozofia mondială actuală, a tratatului ONU, Imperiul Roman este criticabil“, dați-mi voie să vă spun că am început să râd. :))

    Apoi la “Valorile de referință ale lumii moderne nu sunt cele de pe vremea Imperiului Roman, iar deviațiile trebuie clar evidențiate și criticate pentru a evita deturnarea civilizației mondiale actuale…” deja mă prăpădeam de râs! =))

    Domnule “EU”, puneți-vă ochelarii potriviți pe nas, apoi uitați-vă în stânga. Apoi în dreapta. Apoi în sus, în jos… Nu vedeți nimic?
    Nu vedeți, undeva, în depărtare, Imperiul Francez? Nu vedeți, tot așa în depărtare, Imperiul Britanic? Da, da, imperiul ăla de se pretinde c-ar fi cel mai cult și mai deștept de pe planeta asta, cu cele mai bune scoli din lume, educație, civilizație, chestii…?
    Mai apoi aruncați o privire și mai aproape, către răsărit… Nu vedeți nici acolo un imperiu? Ăl al sovietelor…?
    Apoi aruncați o privire în prezent, dar până, hăăăt, peste baltă, nu vedeți ditamai “Imperiul American“? Dar pe acela ar trebui să-l vedeți aproape indiferent unde ați întoarce capul! Și nici nu trebuie să priviți departe (în timp) că e taman aici, călare pe noi!

    ONU??? Ha, ha, haaaaa… aici m-am prăpădit de râs, de-a dreptu’ … =))
    Păi ia să vedem cine-i “ONU” ăsta:
    -- este SUA? Este!
    -- este Regatul Unit? Este, este…
    -- este Franța? este’m, este’m,…
    -- este Rusia? este, este…
    -- este Olanda? aham, aham…
    Păi și-atunci despre ce vorbim? Ipocrizie dusă la extrem? Hoțul strigă “hoții!”..???
    Adică, marii cuceritori și învingători ai lumii, ăia care în toată istoria lor au cucerit și-au cotropit alte popoare, ne țin lecții de morală și au tupeul să afirme că “Imperiul Roman este criticabil” și că “Valorile de referință ale lumii moderne nu sunt cele de pe vremea Imperiului Roman“???
    Bleahhh…

  • EU, Ling Vestica
    ... a scris la 14 februarie 2020, 3:46   [#18]

    Domnule Dan, incercand sa gasesc justificare la amuzamentul pe care-l manifestati, n-am gasit altceva care sa vi-l starneasca decat imaginea penibila in care se prezinta cei care se hranesc din gloria apusa mai de demult sau mai de curand si erorile pe care le fac caznindu-se sa o readuca in actualitate. Putem adauga la lista dvs. si Germania si inca alti cativa “backing vocalists” care tin isonul. Astazi exista un singur, hai sa-i zicem, “imperiu”, care nu este relevat deocamdata si care nu se fundamenteaza pe o natiune, dar pe care se zbate sa-l scoata la lumina, supunand toate natiunile, prin oamenii care le compun, dintr-o postura pseudo-divina, oculta financiar-corporatista. Toti insii aia, reprezentanti ai glorioaselor fantome, isi primesc mutarile-n plic din aceeasi sursa, iar daca uneori o mai iau razna, ii readuce la realitate cate-o palma dupa ceafa. Doi dintre astia sunt ceva mai indaradnici si pare ca reusesc uneori sa iasa de sub influenta “ocultei”, insa nu sunt pe deplin convingatori. Eu, domnule Dan, ma uit in permanenta in toate partile fara ochelari, pentru ca asa vad cel mai bine, poate chiar mai bine decat dumneavoastra cu ochelarii potriviti si chiar daca nu mi se-nfatiseaza aceeasi priveliste ca cea perceputa de dvs., nici EU nu sunt incantat de ceea ce vad, insa din perceptia mea pot intui ca din “ghearele hidrei” oamenii nu pot scapa decat prin forta natiunilor exercitata cu Carta ONU in mana, iar Brexitul a dovedit lucrul acesta. Sloganul din campania Brexit, “take back control” se referea la natiune, nu la conducerea statului, pentru ca nu-i asa, potrivit Cartei ONU, “statele sunt natiunile”. Inima buna!

  • ... a scris la 14 februarie 2020, 11:38   [#19]

    Domnule “EU”, treaba-i simplă n-are rost să o “complicăm”. De fiecare dată a fost vorba de fapt despre o mână de șmecheri care s-au gândit ei cum să o ducă mai bine, eventual fără să muncească și dacă se poate să muncească alții în locul lor. Așa a apărut comerțul cu sclavi, așa au fost atacate și cotropite alte țări, așa purtăm azi haine și încălțăminte iefine făcute în fabricile din Asia unde muncitorii exploatați trăiesc cu vreo 2~3 dolari pe zi, așa au pus mâna europenii pe diamantele din Africa, americanii pe petrolul musulmanilor, pe forța de muncă asiatică etc… Spre diferență de perioada Imperiului Roman, în vremurile acestea există metode mult mai “civilizate” de a cotropi o țară și/sau de a o ține sub control, uneori doar făcând niște calcule și apăsând niște butoane. Nu mai este neapărat necesar să vină cineva cu arma la tine în casă să-ți ia agoniseala ori moștenirea, o dai tu “de bunăvoie și nesilit de nimeni” ca să nu mori de foame. Și după ce termină ospățul copios, poate-ți mai aruncă și ție un os să nu te lase să mori, că mnah, așa-i “civilizat” în lumea de azi.
    De ce s-au revoltat americanii și nu le-a mai plăcut sub papucul britanic? Tocmai pentru că britanicii au devenit prea lacomi, au vrut taxe și impozite și mai mari (taxa de șmecher), așa că americanii s-au “răsculat”. Iar pe americani i-au ajutat puțin și francezii, pe principiul “dușmanul dușmanului meu, este prietenul meu“. La fel cum britanicii au impus cu forța “civilizația și educația” în lume (vezi Commonwealth-ul), așa impun azi americanii “democrația” în lume și tot așa impun rușii “securitatea” în lume.
    Despre asta a fost și este vorba de fiecare dată, indiferent de cât de “civilizată” și “modernă” este “metoda” prin care o seamă de șmecheri lacomi, care vor MAI MULT, ajung să dețină ori să controleze o națiune sau alta!

  • EU, Sat o si...na ca moto
    ... a scris la 15 februarie 2020, 3:35   [#20]

    Vorba romanului, “treaba-i simpla, da-ncalcita” si chiar dac-o fi sa ne complicam descalcind-o, asta e, ca alta cale de a o pricepe nu e, decat s-o luam “gata priceputa” de pe net, de undeva. Despre istoria universala si realitatea occidentala, prefer sa citez dintr-un film:
    <>

    (Filmul Killing Them Softy 2012). De-aici s-o fi inspirat si Orban ca sa zica, “vreau o Romanie puternica, cu oameni care se descurca singuri”, facand astfel o ironie involuntara, pentru ca la fel de bine ar fi putut sa-l citeze pe N. Iorga, “…vom fi iarăşi ce am fost, şi mai mult decât atâta”. Cat despre dominatia mondiala…, pai in momentul de fata atacul se da “la nivel celular”, adica la nivelul individului, mai precis la constiinta si la buzunarul acestuia, mai intai pentru demolarea reperelor morale si a institutiilor monetare traditionale si-apoi inlocuirea acestora cu “filozofia terrana” si cu criptomonedele. Ce sa-ti povestesc(impersonal), Satoshi Nakamoto a faurit un algoritm fabulos, care a prins in cativa ani la milioane de inepti dornici de inavutire, care s-au apucat de minerit, si uite-asa s-a raspandit “bitcoin”-ul de a ajuns amenintare pentru autoritatile care vor acum sa-i dea in cap!!! Suntem bombardati pemanent cu atentionari despre tot felul de amenintari, climatice, patologice, financiar-economice, sociale, politice, introducandu-se pe sest si cea despre epuizarea resurselor planetare (care urmeaza sa devina principala motivatie pentru extinctia partiala si pentru colonizarea spatiului cosmic), toate acestea fiind preparative ale unui proces de schimbare a civilizatiei actuale intr-una fundamentata pe comunicarea si negocierea directa si permanenta intre indivizi, fara a avea o autoritate superioara umana, ci doar autoritatea instructiunilor din programul care guverneaza sistemul cibernetic global. EU personal gasesc ca teoria potrivit careia “fundamentarea sistemului pe principiul democratiei directe, va face posibila functionarea acestuia fara un control etatizat” este necredibila si ca, in realitate, intotdeauna entitatea detinatoare a codului sursa intervine periodic prin “update”-uri controland astfel sistemul, despre existenta careia cu totii suntem constienti, fara a o putea identifica insa. Astfel, se creaza toate elementele pentru implementarea unei noi religii mondiale, fiind perfectionata fata de precedentele prin faptul de a fi eliminat “incertitudinea existentei lui Dumnezeu”. Ateismul in concret este o imposibilitate, initial termenul fiind utilizat in sens peiorativ, pentru ca neexistand “gol absolut”, la fel si golul spiritual al lipsei de credinta se umple de la sine cu o alta, aidoma ca “lipsa luminii suplinita de intuneric” sau “lipsa lui Dumnezeu fiind satana”, fapt care i-a determinat pe fizicieni s-a concluzioneze teoretic existenta “antimateriei” si a “energiei intunecate”, asa ca si “fauritorii noii ordini mondiale” ofera “la pachet” si “kit”-ul pentru resetarea spirituala a “omului nou”. La fel ca-n nuvela lui Caragiale, “pentru a nu ramane repetent si anul acesta,…” si in cazul “omului nou”, globalistii au gasit solutia, respectiv, “pentru a nu fi inlocuit cu roboti, oamenii vor fi transformati in roboti…”. Hai ca nu-i chiar asa de rau, si chiar daca e, asta e, pentru ca ne aflam deja pe tobogan, nu-i asa? Traim intr-o dinamica accelerata, apucand varste inaintate in doar cateva zeci de ani, pentru ca in viitorul apropiat sa vietuim sute de ani in tot atatea clipe, astfel ca maine-poimaine ne-am putea trezi roboti si ce-l mai rau ar fi sa nu ne mai aducem aminte c-am fost vreodata oameni! Cat despre faptul ca am fost daco-traci sau romani, sau c-am fost sau nu pro-europeni cine se va mai gandi la asa ceva? Sau…, “pretentii de limba”, ha…, pe bune? Sa nu ne mai pierdem in nimicuri, ci sa vedem ce oferte “de vanzare accelerata” mai au retailerii, ce “bucata” a mai scos Smiley, ce castane mai mananca aia pe la TV, si daca e sa ne prinda cumva “precipitatele” prin concediu, oare vom beneficia de OUG-ul lui Orban ca sa votam si noi cu “oricine” de pe unde ne aflam! Atat. Inima buna si suflet mare!

  • ... a scris la 15 februarie 2020, 23:51   [#21]

    Oricât de bună mi-ar fi inima și oricât de mare sufletul (și nu e cazul: sufăr de inimă rea și de suflet amar!), tot nu am reușit să pricep ce ați vrut să spuneți în lungul dumneavoastră comentariu, domnule EU. Ați reușit să amestecați lucrurile mai vârtos decât o fac politicienii…

    Dacă doriți să fiți înțeles atunci încercați să vă ordonați ideile. Măcar gramatical, dacă se poate…

  • EU, Sat o sina ca moto
    ... a scris la 16 februarie 2020, 18:33   [#22]

    Citatul din film (la care m-am referit in comentariul anterior): “”… pentru a defini visul american si pentru a reafirma adevarurile fundamentale, este important sa constientizam ca suntem o singura fiinta…!”
    (Barak Obama discurs difuzat de un canal de televiziune, scena fiind filmata intr-un bar)

    Angajatorul, reprezentant al unui grup de interese de afaceri:
    -Ai auzit fraza asta? Pentru tine este!

    Angajatul, ucigas platit (insuficient):
    -Nu ma face sa rad. “Suntem o singura fiinta!” Este un mit creat de Thomas Jefferson.

    Angajatorul:
    -Acum ai sa te iei de Thomas Jefferson?

    Angajatul, insuficient platit:
    -Prietene, Jefferson este un sfant american, pentru ca a scris cuvintele: “Toti oamenii sunt creati egali”, cuvinte in care, este evident ca nu credea, de vreme ce a permis ca proprii sai copii sa traiasca in sclavie. A fost un snob care se saturase sa plateasca taxe englezilor…, asa ca a scris niste cuvinte frumoase incantand multimea…, care s-a dus sa moara pentru acele cuvinte, in timp ce el statea si-si bea vinul si-si regula sclava. Tipul asta (Barak Obama) vrea sa-mi spuna ca traim intr-o comunitate? Nu ma face sa rad! Traiesc in America (USA), iar in America esti singur! AMERICA NU ESTE O TARA. ESTE DOAR O AFACERE!
    Acum plateste-ma, naibii!!”"

    (Filmul Killing Them Softy 2012)

  • EU, Sat o sina ca moto
    ... a scris la 16 februarie 2020, 22:45   [#23]

    Chiar daca dumneavoastra, domnule Francisc, “ati amestecat” conditionalul-optativ prezent cu timpul trecut din propozitiile ulterioare intr-o “ordonare gramaticala”(sic!) deficitara, EU tot am inteles sa introduc in fraza si propozitia, “va spun ca”, pentru a da un inteles spuselor dvs. Mi-aduc aminte discutia noastra despre utilizarea virgulei, sugerandu-va atunci sa cititi comentariile mele cu virgulele acolo unde le pun EU, nu unde credeti dvs. ca ar trebui puse, pentru a intelege ceea ce vreau EU sa spun, nu ceea ce va asteptati dvs. sa cititi. In fine, comentariul pe care-l criticati este in cadrul unei dezbateri pe care o purtam cu domnul Dan, despre “disputarea dominatiei mondiale in prezent, comparativ cu practicile istorice”. Citatul din film, pe care il invocasem la inceputul respectivului comentariu, nu a fost afisat, astfel ca l-am reintrodus ulterior intr-un alt comentariu, insa nu cred ca lipsa aceastuia v-a pricinuit dificultatile de intelegere. Cat despre replica, “nu inteleg la ce va referiti”, EU unul nu i-am gasit niciodata eficienta, desi am auzit-o destul de des folosita de unii care voiau astfel sa nege afirmatiile altora, fara insa a o face explicit din lipsa de argumente. La fel si cu “invitatia de a pune mana pe cartea de gramatica”, am sesizat ca, de fiecare data, aceasta este invocata intr-o discutie de cel care ramane fara argumente si care, ce-l mai adesea, face erori in exprimare si spun toate astea fara referire directa la dumneavoastra. Cautati sa va indulciti amarul, ca doar asa va veti imbuna si inima!

Adaugă un comentariu

:) :( :d :"> :(( :dancing: :x 8-| /:) :o :-? :-" :-w ;) [-( :peace: arata toate iconitele »

Anti-Spam: Ce culoare are iarba?