Elanko
Elanko – un magazin neserios !
Daca intrati pe siteul magazinului ELANKO, o sa gasiti urmatorul slogan:
“Imaginea noastra, o faceti dumneavoastra“…
Bineinteles ca se refera la clientii magazinelor ELANKO, sau la potentialii clienti. Din postura de fost client ELANKO, singura “imagine” pe care pot sa o fac acestui magazin, este aceea a unui magazin neserios.
Prima experienta neplacuta cu ei, a fost in urma cu vreo cativa ani, in momentul achizitionarii unei masini de spalat. Masina de spalat era expusa in magazin, totul era ok. S-a platit masina de spalat, si au spus cei de la magazin ca o aduc ei acasa. Cand ajunge masina de spalat acasa, remarc faptul ca aceasta nu era in ambalajul original de carton al masinii de spalat, era invelita in ceva folie. Intrebati fiind de ce nu are ambalajul original, cei de la Elanko au spus ca “ocupa spatiu prea mare”… Trec peste amanunte… dupa “despachetarea” masinii de spalat din folia improvizata in care au adus-o, remarc faptul ca masina de spalat era lovita, tabla de pe lateralul masinii era indoita…. Telefon la magazinul Elanko … Cei de la magazin spun ca “noi am lovit masina de spalat”. Bai frate, pai cum naiba sa o lovim noi, cand voi ati adus-o acasa ? Am trimis la magazin pe altcineva din familie, ca sa nu merg eu la magazin direct cu bata de baseball si sa-i iau la “maruntit”, in frunte cu sef cu tot … Vin cei de la ELANKO si aduc o alta masina de spalat, de data aceasta in ambalajul original, sigilat… De data aceasta, masina de spalat era perfecta, nu avea nici un defect …
Ce au incercat cei de la magazinul ELANKO sa faca ? Aveau pe stoc o masina de spalat lovita (probabil de la transport) si au incercat sa o bage cuiva pe gat, sperand ca, clientul sa nu observe defectiunea sau daca ar fi observat defectiunea dupa 2 sau 3 zile, ramanea cu “teapa” …
Inca un exemplu despre cum se face comert in Romania, si bineinteles ca tot despre ELANKO este vorba: – iau revista celor de la ELANKO, si la cafeaua de dimineata, studiez preturile. Vad o imprimanta Canon PIXMA MP250 la 149.9 RON… Era la “reducere”, cu -25% fata de pretul initial. Desi gasisem in urma cu aproximativ o luna o oferta mult mai buna in REAL (un Canon PIXMA MP270 – un model mult mai performant decat MP250) la 150 RON, atunci n-am avut nevoie de imprimanta, ori acum trebuia sa cumpar o imprimanta …
“Oferta” din revista era pe perioada 06 decembrie – 31 decembrie 2010. Ori, azi e data de 10 decembrie…
Am trimis pe cineva sa cumpere imprimanta si … surpriza: nu aveau imprimanta respectiva pe stoc. Dau telefon la un alt magazin ELANKO… aceeasi problema: nu aveau imprimanta pe stoc si nici nu stiau daca o sa primeasca si cand o sa primeasca. Dupa ce l-am luat putin la “mustruluit” pe cel de la celalalt capat la firului, acesta a inceput sa se scuze spunand ca nu e vina lui, ca e vina “conducerii/patronului” ca dintr-un motiv sa altul, nu aduc produsele care apar “la oferta” in revista Elanko MAX, distribuita prin posta …
Pai si-atunci, de ce naiba mai pun in revista “oferte” cu “reduceri” de -25% daca oricum marfa nu exista, ba mai mult decat atat nici macar n-a existat vreodata aceea oferta si nici nu stiu daca o sa existe si cand o sa existe ?
Va spun eu de ce: – merge clientul in magazin, interesat fiind de “oferta buna” si cand intreaba de “oferta”, aceasta “tocmai a trecut” sau cum e in cazul ELANKO aceasta nici macar nu a existat decat “pe hartie” (in reclame) si i se sugereaza tot felul de produse asemanatoare, dar la un pret mai mare. Exact asta s-a intamplat in magazinul celor de la ELANKO: – “Haideti ca va dam imprimanta aia, sau imprimanta cealalata, bla, bla, bla…, dar costa 300 RON sau aia costa 400 RON…“. Gargara de rigoare din comertul romanesc, la care probabil ca sunt si fraieri care pun botul …
Asa ca, fiti intransigenti, fermi si hotarati, atunci cand aveti de facut cumparaturi de prin magazinele din Romania si nu va lasati “induplecati” (a se citi “pacaliti”) de zambetul comercial al vanzatorului si “ofertele avantajoase” de prin magazinele romanesti… M-am suparat atat de tare pe felul de a face comert al romanilor, incat atunci cand vad tot felul de smecherii de acest gen (tipic romanesti), se aprinde “beculetul rosu” si-atunci e foarte riscant (pentru “el/ea/ei”) sa indrazneasca vreunul sa fie “tare-n clanta” …
Exact genul acesta de atitudine/comert l-am intalnit si in Grecia, intr-un magazin unde patronul si vanzatorii erau… romani. Tipic romanesc, da’ tipic … pe tot Pamantul, vere …
70 comentarii la “Elanko”
De la mic la mare, orice firma “respectabila” are probleme de comunicare cu angajatii. Spun asta dupa ce am trecut prin ultimele 3 locuri de munca cu diferite sfere de activitate, in care angajatul afla ultimele noutati legate de firma de la clienti, din fluturasele-reclama sau din reclamele tv. Exista acel dezinteres de informare de ambele parti (angajat-angajator), dar care nu poate fi benefic nici clientului in primul rand si nici lor.
fiecare padure are uscaturile ei… din pacate
Ei magazin, un butic, un fel de copy/paste dupa cei care au infaptuit ceva. Ce este ELANKO daca nu o incercare de a fura din clientii FLANKO? Au inlocuit F cu E sperand in neatentia clientilor.
Observatia ta este foarte buna, probabil au mizat pe “confuzia” clientilor.
Magazinul insa este foarte mare, nu e chiar un butic …
ba destep***, reteaua de magazine elanko exista inainte de flanko.
iar legat de imprimantele mp 250, se mai poate intimpla ca furnizori sa trimita marfa cu intirziere, daca nu ai un ghesift in domeniu nu ai de unde sti cum stau treburile legate de livrarea de marfa, in domeniul it
si daca la real a fost mai ieftin de ce nu ai luat-o de acolo, a… o aveau si ei tot pe hirtie !!!, de la amatori care iti spuneu ca poti printa vreo 2000 de pagini si cartusele au dop de refil
asa ca inainte de a comenta ceva informeazat-e corect
@ fucker: -- sincer, nu m-am obosit sa studiez “istoria magazinelor”, sa vad care a aparut primul, Flanco sau Elanko si ma indoiesc serios de faptul ca FLANCO (mamutul) sa se fi “inspirat” dupa ELANKO (soricelul).
Imprimantele in cauza, chiar au existat la oferta in REAL si “in realitate” nu “pe hartie” ca la voi … Era vorba de Canon MP270 la 150 RON, imprimante mai performante decat Canon MP250 pe care le aveti voi in oferta tot la 150 RON. Si-a cumparat un prieten de-al meu, de fapt chiar el m-a sunat din REAL, cand si-a cumparat imprimanta, sa-mi spuna daca nu vreau sa cumpar si eu, ca sunt la oferta …
Iar legat de apelativul pe care l-ai folosit … data viitoare am sa vin personal la ELANKO, sa mi te adresezi astfel in fata, nu pe blog … sa vedem atunci …
@ fucker: -- acum iti inteleg frustrarea:
… dă foarte prost la clienti
…
Dane da de firma ta nu zici nimic ? Tu cu ce te poti lauda ?
Sa-ti vezi ograda, stimabile ! Hai sictir !
Buna ziua,
Numele meu este Bodoni Remus si sunt administratorul firmei Elanko SRL.
Intamplator am gasit articolul dvs. (cam tarziu, recunosc) despre societatea pe care o conduc, luand la cunostinta despre nemultumirile pe care le manifestati la adresa noastra.
In primul rand, in calitatea dvs. de client al magazinele Elanko, imi cer scuze pentru neplacerile create, si va promitem ca vom tine cont de observatii, astfel incat pe viitor sa oferim servicii cat mai bune clientilor nostri.
As dori sa fac cateva precizari legate de comentariile postate pe acest blog.
In primul rand, legat de afirmatia dvs. despre intentia vanzatorilor din magazine de a va oferi un produs cu vicii ascunse, respectiv o masina de spalat indoita. De fiecare data cand avem un produs cu defecte estetice exterioare (rezultate in urma manipularii de la depozit, magazine etc), informam clientul inainte de a achizitiona produsul si ii oferim un discount astfel incat toata lumea sa fie multumita. Niciodata nu am proceda asa cum presupuneti dvs.” incercam sa o bagam cuiva pe gat, sperand ca, clientul sa nu observe defectiunea sau daca ar fi observat defectiunea dupa 2 sau 3 zile, ramanea cu “teapa”.
Defectul pe care l-ati constatat dvs. cu siguranta s-a datorat in urma livrarii si manipularii produsului la adresa solicitata de dvs., iar problema a fost rezolvata prin schimbarea produsului cu probleme, cu altul ambalat, de care ati fost multumit.
Despre al 2-lea produs care v-a nemultumit, respectiv imprimanta Canon MP 250, ce era pe catalogul de oferte speciale din luna decembrie, perioada de valabilitate 6-31.12.2010, va informam ca acel produs a intrat pe stoc in data de 13.12.2010, cand ne-au intrat de la furnizor o cantitate semnificativa, iar in data de 27.12.2010, in vederea asigurarii continuitatii produsului respectiv, au mai intrat pe stoc acele imprimante, deoarece cantitatile de la prima intrare s-au epuizat. Intr-adevar, promotia era valabila din data de 6 decembrie, dar tinand cont ca luna decembrie este o luna de varf in retail, intampinam uneori dificultati la aprovizionare, din cauza furnizorilor sau a transportatorilor.
Oricum, ne cerem scuze inca o data pentru inconvenientul pe care vi l-am creat.
Vis-à-vis de comentarile despre firma si brandul Elanko, va putem spune ca brandul Elanko este inregistrat la OSIM cu nr. 69204, iar denumirea a rezultat din elan (comert cu elan) + ko (comert, am folosit “k” sa fie mai sic). In prezent detinem o cota de piata de 80% in judetul nostru, pe retailul de electrocasnice si electronice, avand o retea de magazine, iar in Baia Mare detinem unul dintre cele mai mari magazine din Romania specializat pe electrocasnice si electronice, cu o suprafata de 3000 mp, investitie de 4 milioane de euro, in 2007 fiind desemnata investitia anului in Maramures in randul intreprinzatorilor locali.
Recunoastem ca mai avem multe de facut, ne dorim sa ne imbunatatim continuu serviciile oferite clientilor, sa fim mai competitivi, mai buni. Daca procedam asa cu clientii, precum afirmati dvs. aici pe acest blog, cu siguranta nu ajungeam aici. Am pornit de la nimic si ne-am dezvoltat datorita clientilor nostri, care au fost multumiti si au avut incredere in noi.
Ce ne deranjeaza mai mult la ce ati postat pe acest blog este satisfactia personala (profesionala poate) legata de expresia pe care ati folosit-o: “Prima pagina din Google, imediat dupa siteul Elanko, va suflu in ceafa”. Sunt convins ca aceste cunostinte de care dispuneti (dovada ca ati reusit sa pozitionati articolul dvs. pe prima pagina din google) le puteti folosi mult mai util, decat sub forma aceasta tendentioasa.
Este usor sa critici (mai ales tendentios, nu constructiv), dar mai greu este sa faci ceva. Poate daca firma dvs. SC Crismoza SRL, al carei administrator ati fost, reuseati sa o dezvoltati si sa cunoasteti ce inseamna sa conduci o societate, atunci cu siguranta erati mai retinut in afirmatiile pe care le-ati facut aici. Dar din verificarile facute, dupa 2 ani de activitate ati inchis-o.
In incheiere, as dori sa va spun ca apreciez blogul dvs. (mai mult din punct de vedere tehnic, adica cum l-ati conceput, dar si continutul, cu unele exceptii) si observ ca aveti cunostinte temeinice in domeniu. Daca ati fi interesat de o eventuala colaborare, va rog sa ma contactati la sediul societatii Elanko sau pe adresa office@elanko.ro.
O zi buna !
Domnule Bodoni Remus …
In primul rand, doresc sa va asigur de faptul ca, nu am nimic “personal” cu magazinul ELANKO (sau cu vreo persoana din firma dvs), observatiile pe care dvs. le considerati “tendentioase” au fost facute deoarece, din pacate in Romania, genul acesta de a face comert a devenit deja un cliseu iar in urma mai multor “experiente” cu diverse magazine romanesti am ajuns sa urasc asta. Sunt convins insa, ca stiti foarte bine cum se face comert in Romania…
Nu am facut altceva decat sa “relatez” despre cele doua “experiente” pe care le-am avut cu magazinul ELANKO, daca au fost doar simple intamplari (asta n-am de unde sa stiu), inseamna ca probabil am avut ghinion. Ar trebui doar sa va puneti in postura mea de “client” si sa judecati din acest punct de vedere …
Apreciez intotdeauna seriozitatea unei firme, in schimb “zambetul comercial” al vanzatorului il apreciez doar strict pana la punctul in care reprezinta “respectul pentru client” si nimic mai mult, odata ce stiu exact ce vreau sa cumpar, “zambetul comercial” al vanzatorului nu ma va face sa-mi schimb decizia, ba mai mult decat atat ma va determina sa-l consider un fel de “insulta” atunci cand imi ofera “variante” nerentabile ale produsului pe care doream sa-l achizitionez.
Daca reply-ul anterior comentariului de mai sus va apartine tot dvs … sa stiti ca nu va face cinste.
In alta ordine de idei, daca prin intermediul acestui articol am reusit sa va “sensibilizez” in legatura cu modul in care sunt tratati/respectati clientii magazinelor ELANKO, atunci cel castigat sunteti in primul rand dvs si afacerea dvs, avand in vedere interventia dvs pe acest blog si interesul pentru opinia clientilor, sunt convins ca veti lua masuri ca asa ceva sa nu se mai intample si clientii sa fie multumiti… Clienti multumiti, inseamna clienti mai multi iar rezultatul implicit este o afacere profitabila. Eu, in calitate de client, am mai multe optiuni, iar daca nu-mi convine ceva, cumpar din alta parte si basta … Scopul dvs este insa sa va pastrati clientii, asta spune orice manual de marketing.
Legat de imprimanta in discutie, eu o vad ca o “anticipare defectuoasa” a nivelului de vanzari din anumite perioade a anului cum ar fi luna decembrie (singura scuza ar putea fi criza economica), iar pentru loturile de produse livrate cu intarziere de catre diversi furnizori ar trebui sa-i luati “la suturi” pe respectivii furnizori si sa-i faceti sa inteleaga ca dvs sunteti cel care “trage ponoasele” in relatiile cu clientii … Din postura dvs si la rulajul mare de marfa pe care banuiesc ca-l aveti, as “specula” aceste “intarzieri” obtinand un pret ceva mai mic de la furnizori …
Referitor la o posibila colaborare, cred ca asta nu face obiectul unei discutii publice, drept urmare putem discuta in privat …
http://dan-blog.ro...e-prin-email-html
O zi buna.
Ma bucur ca am reusit sa va informez mai corect vis-a-vis de acuzatiile postate pe acest blog si cu siguranta voi tine cont pe viitor de observatiile dvs.
Cred ca intre persoana care a postat la poz. 8 si subsemnatul se remarca usor o diferenta mare de atitudine si respect.
O zi buna !
Domnule Bodoni,
Societatea CRISMOZA este prima mea societate, nu a lui Dan si a fost facuta cu minim de investitie, a fost facuta ca o incercare. Sa stiti ca si eu am acces la RECOM si daca vreti maine va spun tot ce exista in Elanko, Flanko … sau ce doriti dvs.
Dane, iti voi da datele unei alte societati s-o treci pe prima pagina s-o poata verifica d-nul Bodoni, daca asta e pasiunea dansului.
Numai bine!
Avînd în vedere acuzațiile ce s-au adus pe acest blog firmei Elanko, după unele documentări amănunțite am decis să postăm dreptul nostru la replică.
Orice companie, fie ea mare sau mică este preocupată să aibă o imagine cât mai bună în ochii clienților. Compania noastră este una care și-a respectat mereu clienții, iar cel mai bun mod de a demonstra acest lucru este si motto-ul nostru: Imaginea noastră o creați dumneavoastră.
Dorim să informăm persoanele care citesc rîndurile de mai sus, că autorul după ce a adus acuzații destul de grave ce prejudiciază imaginea firmei Elanko, a uitat să menționeze unele detalii privind achiziționarea imprimantei.
Ne-a acuzat de lipsa imprimantei căutate de dânsul pe rafturile magazinelor noastre: în cazul ELANKO asta nici măcar nu a existat decât pe hârtie. Doar că acest lucru nu a fost așa. Dorind să găsim rezolvarea la astfel de situații, am descoperit că clientul respectiv a pornit un mic război personal cu firma Elanko atât pe blog-ul personal cât si pe alte site-uri.
Dânsul a reușit să achiziționeze respectiva imprimantă din cadrul rețelei noastre de magazine. Autorul articolului recunoaște acest lucru într-o postare pe blogul său.
Iată și dovada acestui lucru:
Dan -- Postat in 2 ianuarie 2011, la ora 20:25
@ crick611: – era vorba de o oferta. Nu compara ofertele/promotiile, cu “preturile obisnuite”.
Aceeasi imprimanta am cumparat-o si eu (Canon MP250), la 150 RON, de la ELANKO, nu la 160 RON cat spui tu ca a costat la EMAG, ori pana si pretul de 150 RON “la promotie” a fost putin cam mare, avand in vedere ca in REAL, au fost de mai multe ori promotii la imprimante multifunctionale Canon MP270 la 150 RON, ori MP270 este un model mai nou si mai performant decat MP250.
Asa ca, informati-va inainte sa cumparati ceva ! Iar despre EMAG, dupa ce am studiat preturile mai multor produse, raman cu parerea ca este un magazin cu preturi mari (comparativ cu alte magazine) ! Asa ca, va recomand sa nu mai cumparati de la EMAG !
Atacul vădit la imaginea firmei Elanko îl cosniderăm nefondat.
Am rezistat pe această piață datorită seriozității noastre.Tot timpul dorim să avem o relație cât mai deschisă cu fiecare client de-al nostru. Ne asumăm greșelile,dar în cazul de față considerăm acuzațiile ca fiind tendențioase.
Dorim să informăm autorul acestui post că dacă continuă cu această serie de acuzații nefondate la adresa firmei Elanko, vom fi nevoiți să apelăm la organele de drept din România pentru a soluționa această problemă pe cale legală.
Acuma ne batem in cuvinte si expresii elevate … sa va spun eu cum sta treaba, avand in vedere ca am experinta in genul acesta de magazine hipermarket …
Angajatul nefiind platit cum trebuie, il cam “doare in sistem” de tot ce se intampla, marfa se manipuleaza fara grija si nu isi face treaba corespunzator, patronii nu au de unde sa stie … Ca nu fac ei receptia si daca se mai indoaie cate ceva, se trece cu vederea … Daca se poate vinde, se vinde, daca nu se face retur… Hai sa fim seriosi, tot ne laudam ca suntem tari …
Domnilor, vedeti realitatea, degeaba ne umflam acum in pene cand stim ca toti suntem asa cum suntem … De cate ori nu se pune marfa deteriorata pe raft, cu mici zgarieturi si mici defecte, sub sintagma “DMM” (daca merge, merge), daca nu observa clientul, e bun dat … Tocmai de aceea am renuntat sa mai fiu angajatul unui magazin hypermarket pentru ca nu am mai suportat ticalosia din sistem. Desigur ca, statistic, se vede bine de sus … poate acum nu prea bine, ca e criza, dar jos se intampla tot felul de marsavii, de aia exista clienti nemultumiti, pentru ca dumneavostra domnilor patroni, nu angajati un personal adecvat (salarii mici = personal pe masura) si va bateti cu pumni in piept ca sunteti cei mai tari, cand lumea de jos vede alceva, insa informatiile nu au ajuns pana la dumneavostra corect deci insemna ca sistemul dumneavoastra nu functioneaza chiar corect … Cand veti avea in magazine oameni care sa isi faca treaba, sa fie si motivati sa si-o faca, atunci nu veti mai avea clienti nemultumiti !!! Am spus aceste lucruri, pentru ca stiu ce se intampla “acolo jos”, unde esti doar tu: vanzatorul si cumparatorul …
Domnule Bodoni Remus, PR Elanko si altii care mai au nelamuriri legate de subiectul discutat aici:
In primul rand, doresc sa va informez ca, nu am pornit absolut nici un razboi impotriva societatii comerciale ELANKO, nu am facut altceva decat sa-mi expun opinia personala pe acest site, si a fost o reactie “de moment”, la aceea data, vis-a-vis de modul in care functioneaza relatia cu clientii la doua dintre magazinele ELANKO ! Va pot asigura de asemenea ca, intr-un ipotetic “razboi” cu mine pe internet, ati pierde 100% ! Subiectul “ELANKO” l-am dezbatut strict pe acest site, in ciuda faptului ca nu este singurul site web “influent” pe care-l detin, si deocamdata nici nu doresc sa prezint mai multe detalii despre acest lucru, imi place intotdeauna sa-mi las o anumita “rezerva” la care sa ma pot “atinge” in caz de nevoie …
Problema pana la urma vad ca este subiectul cu imprimanta CANON MP250 pe care dvs ati avut-o la un moment dat pe oferta … Eu am luat revista in data de 10 decembrie 2010 iar oferta specificata in revista ELANKO era pe perioada 06 decembrie 2010 -- 31 decembrie 2010. In data de 10 decembrie cand am scris eu articolul despre ELANKO, imprimanta CANON MP250 nu exista in magazinele Elanko, am trimis pe cineva la doua dintre magazinele ELANKO dar imprimanta in discutie nu exista pe stoc, in magazine, era “doar pe hartie”, adica in revista, asa cum am scris si in articol ! Ulterior, am dat telefon la ELANKO pentru a intreba daca in zilele urmatoare va fi sau nu disponibila imprimanta respectiva in magazin, la care mi s-a spus ca “nu se stie” daca imprimanta din revista va putea fi adusa sau nu, si ca nu e prima data cand se intampla asta, adica sa fie prezentat in revista un anumit produs dar el sa nu existe pe rafturile magazinelor ELANKO.
Imprimanta in cauza, a fost cumparata ulterior de la Elanko, aproximativ prin 20~22 decembrie 2010, restectiv la mai mult de 10 zile dupa ce am scris eu articolul despre ELANKO, motiv pentru care am si specificat intr-un comentariu pe site ca “am cumparat imprimanta de la ELANKO, cu 150 RON” si va dadeam ca “exemplu” (pozitiv) pentru faptul ca erati mai ieftini decat un alt magazin online din Romania, foarte mare, EMAG-ul, care videa aceeasi imprimanta cu 160 RON.
Afirmatiile facute de mine nu reprezinta nicidecum “atacuri” la adresa societatii comerciale ELANKO asa cum ati sustinut, reprezinta pur si simplu opinia mea/punctul meu de vedere din postura de client al acestui magazin, ori dreptul la libera exprimare este un drept garantat de catre Articolul nr.30 din Legea Fundamentala a Statului Roman, respectiv Constitutia Romaniei, din care citez:
“ARTICOLUL 30 -- Libertatea de exprimare
(1) Libertatea de exprimare a gandurilor, a opiniilor sau a credintelor si libertatea creatiilor de orice fel, prin viu grai, prin scris, prin imagini, prin sunete sau prin alte mijloace de comunicare in public, sunt inviolabile.
(2) Cenzura de orice fel este interzisa.
(3) Libertatea presei implica si libertatea de a infiinta publicatii.
(4) Nici o publicatie nu poate fi suprimata.
…”
Motivul pentru ca nu v-am sunat la numarul de telefon pe care mi l-ati trimis, se datoreaza faptului ca in opinia mea nu asa ar trebui sa decurga o “propunere de colaborare”, respectiv ceva de genul “Asta e nr. meu, suna-ma…“, m-as fi asteptat sa veniti cu o propunere foarte clara de colaborare … Discutia despre asta insa cred ca poate continua in privat, daca doriti …
lasa-i dane, ca sunt niste ofticosi.. adevarul supara intotdeauna..
ca fapt divers, o mica “constatare”, hai sa radem putin
Buna Dan.
Vroiam sa i-mi exprim si eu parerea despre asa zisa societate Elanko care cica in judetul Maramures detine 70-80 % vanzari, asa se lauda ei. Asta ar insemna ca Altex, Flanco, Domo, etc. nu vand aproape mai nimic. Greu de crezut asa ceva. Avand in vedere ca firma Elanko comercializeaza electronice si electrocasnice, pot sa spun ca sunt de o foarte proasta calitate 80 % din produsele care se vand in magazinele Elanko, sa si enumeram cateva MARI branduri care tin pe piata firma Elanko: Sero, Metalica, Platinium, LDK, Rohnson, Sinbo, Vortex, Arielli… si lista continua, acestea sunt brandurile cu care magazinul Elanko se lauda si toata lumea a auzit de aceste CHINEZARII facute pe VAPOR, si sa nu credeti ca sunt si ieftine, NU !… au preturi ca si alte firme chiar de renume Philips, Samsung, LG, Gorenje, Bosch… etc.
Pe langa toate acestea se mai adauga si termenul de garantie care in general este de 2 ani, insa ele nu cred ca ajung sa reziste in casa unui om nici macar 3 luni fara sa nu ajunga inapoi la firma Elanko sau intr-un service. Si il tine pe bietul om fara aparatul sau, in general minim 15 zile lucratoare, asta in cel mai fericit caz, dar pot dura si luni, pana se ajunge la amenintari gen protectia consumatorului, iar daca clientul vine cu replica de genu ” VA RECLAM LA PROTECTIA CONSUMATORULUI “, automat clientul este periat ca si cum el ar fi cel mai important om al planetei si nu se mai asteapta sa ii mai revina produsul din service ca automat i se schimba cu unul nou. Asta e valabil doar pentru clienti care stiu sa se impuna, si cunosc dreptul lor.
In legatura cu ce ai zis tu Dan, ca angajatii nu se ocupa de clienti si mai sunt si obraznici, si in unele cazuri nici nu stiu sa explice clientului produsul, daca pe tine te intereseaza un anumit lucru in special si NU il mai gasesti la ei in magazin, sigur te indruma spre alt lucru asemanator si mult mai scump. Dar toate astea din cauza ca sunt fortati sa vanda.
Mai pe intelesul tuturor nu credeti ca tot ce zboare se si mananca, plus ca eu unul cred ca Elanko este o firma “ascunsa dupa o perdea foarte groasa, iar daca acea perdea ar disparea multa lume nici nu ar mai calca in acel magazin, plus ca au pierdut foarte multi clienti“.
Ei se ocupa de clienti doar pana le vinde produsul, dupa care nu il mai baga nimeni in seama, te trimit de la un angajat la altul sau de la un nr de telefon la altul, pana se satura omul si renunta. Asa se face comert in Minunata Romania.
Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul.
Spor la cumparaturi. Numai bine.
Buna dimineata,
Imi face placere, la o cafea de dimineata, sa ma relaxez raspunzand la postarea de mai sus.
Da, pana anul trecut putem spune ca am avut o cota de piata mare, pe care o detinem in continuare, desi in ultima vreme s-a mai diminuat si recunoastem lucrul acesta. Daca sunteti din Baia Mare poate va aduceti aminte cate magazine de electrocasnice erau in zona, dar care au inchis o data cu venirea crizei. De asemenea, v-as informa ca pe langa cele 3 magazine din Baia Mare pe care le detinem, dintre care unul are un display de 3000 mp, Elanko MAX, in judetul Maramures mai avem magazine in urmatoarele locatii: Seini, Baia Sprie, Sighetul Marmatiei, Borsa si Targul Lapus. Pe langa acestea, mai avem magazinul virtual elanko.ro pe care il vom relansa in forta , pe o platforma total schimbata, in luna mai. Este un proiect ambitios, ne-am propus pana la sfarsitul anului sa ajungem printre primele magazine virtuale din Romania. Dispunem de resursele financiare necesare si de know-how-ul care il cere un astfel de proiect.
In legatura cu afirmatia ca 80% din produsele noastre sunt no name-uri, v-as intreba de unde aveti cifre asa exacte, poate ne faceti si noua un studiu de piata
!? Va putem spune ca in TOP 10 cu cele mai vandute produse din portofoliul Elanko sunt numai branduri consacrate, incepand de la Gorenje, Candy, Indesit, Ariston, Miele, Electrolux, Zanussi, Philips, LG, Samsung si lista continua. Intr-adevar, avem si produse no name, pentru ca pretul acestora este mai mic si mai ales in perioade de criza va asigur ca se cer si aceste produse, pe care de altfel le comercializeaza toate retelele de hipermarketuri, supermarketuri si retele de magazine specializate. Intr-o economie de piata se ofera ce se cere, uitati-va de ex. ce emisiuni TV sunt pe posturile noastre, ei ofera produse cerute de consumatorul roman, acestea se vand, desi calitatea lor lasa de dorit.
Pe de alta parte va pot spune ca majoritatea brandurilor de renume au deschis fabrici in toata lumea, mai ales in China, unde inca mana de lucru este ieftina. Sa nu va mire faptul ca veti achiziona un brand consacrat si veti constata ca este made in China. Si ca o curiozitate, va pot spune ca multe fabrici, mai ales din China, produc produse cu branduri consacrate, iar daca fac o comanda de cateva mii de bucati imi punele brandul meu pe acelasi produs ! De cele mai multe ori se vinde prin forta brandului, desi uneori numai eticheta face diferenta.
Referitor la service, ne straduim sa rezolvam toate problemele in termenul legal de 15 zile, si eu zic ca reusim in mare masura acest lucru. Mai sunt si exceptii, care din pacate nu depind de noi, ci de reprezentatele service unde ajung produse cu probleme, despre care ma abtin sa comentez. In multe cazuri schimbam produsul clientului tocmai pentru a fi multumit.
Despre comportamentul angajatilor, recunoastem ca si aici am avut uneori mici probleme dar tot timpul facem eforturi sa imbuntatim relationare cu clientii, atitudinea angajatilor fata de clienti. Care este administratorul unei societati stie destul de bine ca inainte de criza gaseai foarte greu personal bine pregatit, cu talentul si competenetele pe care le cerea un post, iar pretentiile din partea angajatilor erau de multe ori exagerate. Consider ca aceasta criza este binevenita din acest punct de vedere, ne-a adus cu picioarele pe pamant. Credeti ca eu nu mi-as dori angajati in firma cu mentalitate nemteasca ?
Sau un presedinte ca Angela Merkel ?
Probabil avem ceea ce meritam.
Ok. acum mai trebuie sa si lucrez.
Domnule Dan, ar fi fair play sa postati si mesajul pe care vi l-am transmis ultima data … si oferta mea ramane inca valabila pentru dvs.
Va doresc mult succes !
Ce bine ca exista internet… bloguri… forumuri… mai afla omu de reclame mincinoase…
Am sa incerc sa fiu cat mai scurt.
Subiect: Promotii partial adevarate, ca sa nu zic mincinoase, la Elanko.
In 11.04.2011 gasesc in cutia postala ceva SPAM… o revista Elanko cu promotii in perioada 28.03.2011-24.04.2011.
Sun la magazinul ELANKO din Bistrita luni 11.04.2011 si ma interesez de un aspirator Zanussi ZAN 3941 aflat la promotie. Nu-l au in magazin.
-- Dar Electrolux ZSC6910 aveti? (intreb eu).
-- Nu avem!
-- Bun, cand aduceti aspiratorul Electrolux ?
-- Probabil miercuri 13.04.2011 il avem.
Sun miercuri dupa amiaza. Nu-l au… dar joi dimineata ajunge masina cu marfa si atunci sigur il au. Joi ies de la serviciu bucuros si ma indrept spre magazin (ora 15.30). Surpriza! Nu au aspiratorul… fiindca s-a stricat masina pe traseu si … NU MAI VINE MARFA SAPTAMANA ASTA!
Totusi, verifica ei… au pe stoc… bun atunci eu le comunic verbal: “comanda ferma”… “Trebuie sa platiti un avans…” accept si platesc un avans.
Hmmm @#$!%^&*! Si imi noteaza intr-un caiet nr de telefon sa ma sune saptamana viitoare cand ajunge marfa.
La care eu am intrebat:
-- Vine sigur sau nu ?
-- Pai nu stim stocurile, nu stim… nu stim… nu stim.
Eu:
-- eu vreau sa cumpar aspiratorul, il aveti in Romania undeva pe stoc sau nu ?
… dupa care le-am cerut un nr de telefon de la magazinul online sa le verific eu, stocul.
Intreb din nou, usor ironic…
-- Saptamana viitoare ajunge masina pana sambata ?!
Raspuns:
-- Luni (18.04.2011) sau miercuri ajunge marfa.
Dragi bloggeri si forumisti am sa va tin la curent daca saptamana viitoare vine masina (Elanko) evident cu aspiratorul bucuclas, fiindca daca nu ajunge…
Concluzii:
-- 1. Elanko are promotii la produse care nu exista fizic in magazine.
-- 2. Chiar daca exista undeva in Romania pe stoc nu sunt in stare sa-ti livreze produsul in timp DECENT, ATENTIE produs aflat la PROMOTIE. Cazul meu cel putin 8 zile (in cazul in care ajunge luni) ca, daca vine miercuri avem 10 zile calendaristice!
-- 3. Sa inteleg ca Elanko e o firma atat de saraca incat, daca UNICA lor masina li s-a stricat au amanat tot transportul pentru cealalta saptamana. Asta da promotie la Elanko.
-- 4. Sfatul meu pentru cei care vor sa cumpere ceva de la Elanko este ca intai sa sune la magazin pentru a afla daca au produsul dorit pe stoc ca sa nu consume timpul si “gazu” (benzina) degeaba pana la magazin !
-- 5. De mentionat ca in cazul acesta angajatii din Bistrita n-au avut nici o vina, fiindca ei n-aveau cum sa se teleporteze la depozit si sa-mi aduca marfa si nici nu e treaba lor sa asigure in magazin produsele care sunt la promotie ci e treaba sefilor (managerilor).
-- 6. Ca sa nu creada cineva de la Elanko ce e vreun banc, va las nr facturii sa verificati. Nr. factura: 175025/14.04.2011
-- 7. Pana acum Elanko este primul magazin intalnit de mine care isi pune clientii in asteptare… in loc sa le vanda produsul solicitat (LA PROMOTIE) cat ma repede !!!
-- 8. Apropo, la alimentarele astea gen Kaufland, Bila, L***l, Carrefour, cand pun ceva in revista, gasesti si pe raft… pai ce pormotie ar fi aia cu rafturi goale si reviste frumos colorate ?!!! Cine vrea sa vanda vinde, cine nu (cum e Elanko) doar tipareste oferte;
-- 9. N-am nimic cu magazinul asta, chiar am cumparat in trecut cateva produse de valoare mare, insa acum ati reusit sa ma suparati cu strategia asta ieftina !
Stimate client,
Va intelegem nemultumirea dvs. legata de aspiratorul pe care intentionati sa-l achizitionati si ne cerem scuze.
Asa cum am mai precizat pe acest blog, stocurile sunt destul de relative, azi putem sa avem o cantitatea mare dintr-un produs si un client sa achizitioneze toata cantitatea iar in ziua urmatoarea sa ramanem descoperiti pe acel produs.
Aspiratorul solicitat de dvs. l-am avut in magazine de la inceputul promotiei, adica din data de 28 martie 2011. Datorita faptului ca pretul este foarte bun, s-a vandut foarte bine si au fost si perioade scurte, 2-3 zile, cand acesta nu se gasea pe stocul unor magazine, pana cand se prime din nou produsul respectiv. Intr-adevar, urma sa ajunga un camion cu marfa la magazinul Elanko MAX din Bistrita, dar pe Mesteacan, datorita drumurile proaste (drumul Baia Mare -- Dej este un dezastru) i s-a rupt un arc, iar soferul a fost nevoit sa se intoarca sa-si rezolve problema.
Astazi o sa va contacteze o persoana de la Elanko pentru a ne oferi detalii de livrare, iar maine, 16.04.2011 aveti aspiratorul la usa -- il livram prin curierat rapid astazi 15.04.2011.
Si sa nu fiti suparat pe noi, va trimitem si un cadou, speram sa va placa
.
Ne cerem inca o data scuze si va dorim “Sarbatori Fericite !”
Feedback livrare aspirator:
Din client nemultumit am devenit client multumit.

Asa cum a scris d-nul Bodoni Remus anterior, sambata 16.04.2011 am primit produsul solicitat plus cadoul, prin firma de curierat. Multumesc. Adica mult mai repede decat mi s-a comunicat initial.
1. Se pare ca firma Elanko face parte din categoria firmelor care a inteles sintagma “clientul nostru-stapanul nostru” si a reusit sa rezolve problema foarte eficient.
2. Dupa cum se observa internetul e un domeniu care nu trebuie deloc neglijat, uneori fiind mai eficient decat daca ai apela serviciul de relatii cu clientii al furnizorului…
3. Apreciez performanta lui Dan (administratorul blogului). Pe Google, la cautare dupa termenul ,,Elanko”, blogul apare imediat dupa site-ul Elanko…
Stimate Cristian. Faptul ca tu ai primit aspiratorul in asa scurt timp este un caz fericit, dar ce sa spunem de restul clientilor nemultumiti ai acestui zis magazin care nu au acces la internet.
Este o simpla scuza si tipica al domnului Bodoni, si lingusitoare. Doar nu o sa scrie ca nu o sa va livreze aspiratorul.
El asta stie sa faca-sa isi ceara scuze si a incheiat balciu. Si inca ceva, clientul lor este doar pana cumperi de la ei dupa care mai vedem noi. Nu le dau mult … pana la sfarsitul anului eu cred ca o sa fie in faliment. Oricum bafta la spalat bani.
Cu astfel de comentarii, ca cel de mai sus, nu ne mai pierdem timpul pentru replici. Lasam la aprecierea celor care citesc aceste comentarii sa-si faca o parere.
Buna ziua. Am observat ca Elanko au modificat imaginea site-ului, bravo lor, pacat sa seamana leit cu cel de la eMag sau poate de acolo cumpara si iei produse si vand prin magazinele lor mai departe. Oricum putina originalitate ati putea avea daca tot va credeti asa o firma mare. Voi nu stiti sa faceti nimic original totul copiati incepand de la numele firmei care seamana cu Flanco, si pana la site care e identic cu eMag, cu mici modificari. Bravo nu pot sa zic altceva. Asa ca si eu las la apresierea celor care citesc sa i-si dea si iei cu o parere.
O zi buna.
Cristi, referitor la site, probabil este un soft platit, adica mai mult ca sigur ca e asa si dispune de mai multe interfete care se pot modifica intr-o anumita masura, nu cred ca au ei vre-o vina ca au achizitionat softul de la aceeasi firma. Emag, Elanko si sunt convins ca mai sunt si altii, daca nu in tara atunci in afara, care folosesc acelasi soft si chiar tu poti achizitiona softul pentru o anumita suma de bani ii schimbi interfata si … e gata magazinul .. Originalitate ? Clientul nu pune pret pe asa ceva, este interesat de preturile produselor mult mai mult decat daca seamana sau nu cu un alt site din domeniu
Cristian, te rog sa imi dai detalii despre aspirator. Esti multumit de el ?
Da, sunt multumit de aspirator.
Iti dai seama ca, daca nu eram multumit reveneam pe blog cu ,,forte” noi.
Mi-ar fi placut sa aiba control al turatiei direct de pe tubulatura, insa la acest aspirator reglarea turatiei se face doar de pe aspirator…in fine important e ca functioneaza, are putere de aspiratie mare, vas mare pentru gunoi si n-am treaba cu schimbarea sacilor. Are recipient din plastic.
Buna seara, ma numesc Sergiu si vreu sa va spun parerea mea despre Elanko. De curand am comandat de pe site-ul lor elanko.ro (deoarece locuiesc in alt oras), o cafetiera si un ventilator cu picior. Le-am primit acasa in 2 zile ceea ce din punct de vedere al livrarii a fost destul de rapid. Cafetiera este foarte buna si sunt f multumit de ea, in schimb de ventilator nu pot spune acelasi lucru si nu pentru ca nu e bun ci pentru ca arata rau. Era plin de zgaraieturi, julituri, una din elice era crapata iar cutia in care a fost trimis era lipita cu scotch… clar nu era in aceasta stare de la transport, ci asa a fost trimis. Arata ca un ventilator second-hand. Asa ca i-am sunat si le-am explicat ca nu este in regula si mi-au recunoscut si ei ca e vina lor. Asa ca au spus ca imi trimit altul si sa-l dau inapoi pe cel vechi. In 2 zile a venit ventilatorul nou, l-am returnat pe cel vechi si apoi am desfacut ventilatorul. Mare a fost dezamagirea sa vad ca si acesta era cam in aceeasi stare. Intr-adevar nu avea nimic crapat dar avea si acesta nenumarate zgaraieturi. Bineinteles ca nu mai aveam ce sa fac asa ca l-am pastrat asa, desi arata de parca il folosisem vreo 2 ani. Asta este… eu personal nu voi mai comanda vreodata de la aceasta firma si celor care o vor face le urez mult noroc pt ca au nevoie de el.
Buna ziua. In urma sesizarii dvs., am verificat tot lotul de ventilatoare si am constatat ca ambalajul este necorespunzator, in sensul ca nu toate componentele erau protejate cu polistiren sau folie de protectie, ceea ce poate duce la deteriorarea produsului pe timpul manipularii si transportului.
Decizia pe care am luat-o este de a returna furnizorului intreg lotul de ventilatoare.
Dvs. aveti posibilitatea sa ne returnati ventilatorul, situatie in care vi se va restitui contravaloarea produsului, iar cheltuielile de transport vor fi suportate de firma noastra.
Ne cerem scuze pentru situatia creata si va garantam ca facem eforturi tot timpul pentru imbunatatirea serviciilor oferite clientilor.
O zi buna !
Echipa Elanko.ro
Salve tuturor. Va spun eu cum e mai exact cu Elanko si cu ventilatoarele respective: acele ventilatoare le au pe stoc de cel putin 2-3 ani sau folosit chiar si magazine de ele, in zilele caniculare, ca doar nu au bani sa investeasca intr-un aer conditionat prin urmare e si normal sa arate ca si de doi ani acele ventilatoare. Si sa stiti, dragi citititori ai acestui blog, ca nu numai ventilatoarele sunt in aceasta stare, ci si multe alte lucruri din acel magazin. Si asta o stiu din sursa sigura. Va multumesc, o zi buna.
Domnule Remus, de ce ati inchis magazinul de pe Unirii? Sau de ce lasati magazinele falimentate in continuare pe revista ? Mai aveti 70 -- 80 % monopolul clientilor ?
Elanko nu a avut niciodata magazin pe Unirii ! Am inchis un magazin pe Bvd. Bucuresti, care oricum era in plan sa-l inchidem din 2008 cand am deschis Elanko MAX. Zona centrala si-a pierdut interesul, nu mai are traficul de altadata si din acest motiv am decis sa renuntam la acel punct de lucru. Acel magazin nu mai apare in revista noastra.
In continuare avem o cota de piata mare la noi in judet, tinand cont si de faptul ca am relansat magazinul virtual Elanko.ro, iar o parte insemnata din comenzi vin din Maramures. Ne dorim si avem convingerea ca Elanko.ro va deveni un magazin de referinta in Romania.
D-le Bodoni Remus, in urma cu o saptamana am sunat la magazinul Elanko Max, din Baia Mare, pentru a cere informatii cu privire la un telefon Samsung S5260, prezent pe site dar… absent in magazin. Mi s-a spus ca acesta va fi in stoc dupa data de 15.09.2011. Am asteptat, iar dupa data respectiva m-am prezentat la magazin. Bineinteles, telefonul nu a fost nici de aceasta data prezent. Am intrebat despre un alt telefon, respectiv Samsung S5620 Monte, care la fel: este prezent pe site, dar absent in magazin. Intrebarea mea este urmatoarea: de ce pe site sunt prezente unele produse, iar in magazin nu? Personal, nu as risca sa fac o comanda on-line, tocmai datorita informatiilor gasite pe acest blog, despre experientele cu Elanko.
Pe site-ul Elanko, sunt afisate atat produsele din stocul magazinelor Elanko cat si din stocul furnizorilor.
Daca plasati o comanda on-line nu riscati absolut nimic. Procedura este una foarte simpla, beneficiati de suport telefonic, puteti opta pentru plata la primirea coletului si in plus aveti dreptul de retur, daca nu sunteti multumita de produs.
Bine, bine, dar atunci va intreb cum puteti face o promotie in magazin cu produse din stocul furnizorilor care nu exista in magazin? E normal sa vinzi ceva ce nu exista sau aveti probleme cu aprovizionarea, conform ofertelor promotionale din magazin?
Mai mult decat atat, poate cineva primeste un flyer, sau o revista de-a dvs pe strada sau in posta si pleaca la magazin sa cumpere ceva ce a vazut in oferta. Daca nu exista pe stoc, inseamna ca a pierdut timp degeaba.
Domnule BODONI REMUS, sunteti un lingusitor pe acest site, sa nu imi spuneti mie ca din 2008 ati vrut sa inchideti magazinul de pe B-dul Bucuresti si nu ati reusit doar in 2011. Ce, nu ati gasit cheia de la lacat, sau ce? Dar magazinul ELANKO MAX din Bistrita de ce l-ati inchis, tot din cauza celui din Baia Mare ? Oare ? Ssi dumneavoastra stiti ca sunteti bagati in datorii pana peste cap si nu stiti cum sa va mai scoateti din ele… Eu unul sincer nu va dau sanse sa ramaneti pe piata mai mult de vara anului 2012, mai ales ca acuma va ajutat si cresterea € sa va bagati mai tare in datorii. Stiti foarte bine ca toate magazinele care le mai aveti deschise vand ca sa va puteti platii datoriile la banca pe care le-ati facut cand ati construit ELANKO MAX din Baia Mare… Asa ca eu unul va urez succes in insolventa.
Iar pentru cei care citesc acest blog, va anunt ca Elanko este cea mai mare teapa ce poate exista in acel oras, va instiintez pe toti cititorii acestui blog ca din partea magazinelor Elanko o sa aveti parte doar de dezamagiri si mai bine cumparati de la magazinele concurente. Stiu caz in Elanko, cand sa vandut un televizor LED de 50 ” cumparat de la EMAG cu cel putin 2000 de ron mai putin. Oare ce a zis cumparatorul dupa ce a aflat pretul celor de la EMAG ? Asa ca spor la toate… si nu mai induceti in eroare oamenii, cu minciunile dumneavoastra, stimate domn BODONI REMUS. Pa.
Buna !
As dori sa va informez ca acest Cristi care a postat la pozitia 36, 30, 24, 22, 17 este un mare idiot prin ceea ce afirma aici pe acest blog. A fost coleg cu noi la aceasta firma Elanko, dar acum nu mai este. Ii inteleg din acest motiv frustrarea. De fapt numele lui este Orban Alexandru, se semneaza aici cu numele unui fost coleg de-al lui, si are 2 dosare penale pe rol. Un dosar penal pentru delapidare, a furat din gestiunea magazinului cateva sute de milioane si al doilea dosar pentru marturie mincinoasa. Eu lucrez la aceasta firma de multi ani si nu pot sa accept ca acest idiot sa scrie ce a scris aici. Un om fara caracter ca asta eu nu am mai intalnit. Mai Alex, aici pe blog alias “Cristi”, am fost colegi cativa ani, dar tu in naivitatea ta chiar nu realizezi ce te asteapta prin ceea ce ai facut? Esti atat de idiot ca noi nu stim ca tocmai tu ai vandut televizorul acela LED ?
Daca justitia romana se misca mai repede nu mai aveai sansa sa scrii aici idioteniile ce le-ai postat. Locul tau este in puscarie pentru ce ai facut inainte de a te da afara din Elanko.
Mi-as spune si eu parerea pe aici. Eu unul am ramas incatat de amabilitate, seriozitatea si rapiditatea de care au dat dovada cei de la Elanko.ro. Am cumparat de la dansii mai multe produse (mai exact termostate), toate mi-au fost livrate in Constanta in maxim 48 de ore in stare perfecta.
Baiatul cu care am vb a fost foarte prompt, mi-a transmis proforma in nici jumatate de ora de cand am trimis solicitarea.
Preturile ok, livrarea gratuita si rapiditatea pe mine m-au convins. Eu cu siguranta am sa revin cu alte comenzi.
Cat despre comentariile rautacioase, sa stiti oameni buni ca toti invatam, toti ne imbunatatim pe parcurs.
Azi, cautand prin internet date despre Elanko am gasit acest site si am hotarat sa imi spun si eu parerea.
In urma cu cateva zile cautand sa achizitionez un telefon mobil am cautat oferte prin Google, si am dat de magazinul Elanko. Am ales produsul, m-am inregistrat si am comandat.
Dupa aproximativ o ora am primit un email in care mi sa comunicat sec: Produsele solicitate de dvoastra nu sunt disponibile pe stocul furnizorului. Astfel comanda dvoastra va fi anulata.
Nici buna ziua, nici o scuza, nimic, foarte sec. Precizez ca in momentul efectuarii comenzii in magazin nu figura stoc 0.
Revin cu un email si primesc raspunsul:
Va rog sa cititi http://www.elanko....-si-conditii.html la Capitolul 3, aliniatul 4.
Intru pe site si citesc acest capitol:
-- In eventualitatea in care pretul produsului sau unele caracteristici ale acestuia, au fost gresit introduse in bazele noastre de date sau afisate gresit, iar livrarea nu s-a efectuat inca, societatea isi aloca dreptul de a anula livrarea respectivului produs si de a anunta clientul in cel mai scurt timp despre eroarea aparuta., unde scrie aici de stoc ? Nu stiu.
Din discutiile pana aici am dedus ca acestia au considerat pretul ca fiind gresit si astfel au preferat sa anunte stoc zero, decat sa recunoasca ca au gresit la afisarea pretului.
Dupa parerea mea o simpla pagina web de la un magazin cu un pret la un produs este o oferta comerciala clara, este ca si un raft cu un pret afisat. Iar clickul facut de mine si apasarea butonului finalizare comanda este e o acceptare a ofertei (adica am luat produsul de pe raft si ma deplasez catre casa sa platesc). Deci un contract intre mine si magazin, iar orice contract trebuie onorat la pretul din oferta.
Studiind termenii si conditiile magazinului am gasit: Vanzatorul nu considera in nici un moment o comanda neconfirmata ca avand valoarea unui Contract., ce sa mai comentezi …
De asemenea, nu am gasit in aceste termene nimic specificat despre anularea unei comenzi pe motiv ca stocul este zero. Comanda mea find stearsa din cont, nu anulata. (pentru a sterge orice urma).
Inca ceva la cap. 3, pct. 3 se specifica Societatea si furnizorii sai nu isi asuma responsabilitatea pentru greselile de tiparire sau afisare, in ceea ce priveste preturi, caracteristici, imagini etc., ceea ce contravine legilor in vigoare. Pai ce sa inteleg eu de aici, ca imi pot vinde un produs de copie Samsung sub denumirea de Sanuang, prevalandu-se de faptul ca este o greseala de tipar?
Astept un punct de vedere la cele prezentate din partea domnului Bodoni Remus, administratorul societatii Elanko.
Salut. Chestia asta cu stocuri, se intampla si la case mai mari, chiar la eMag am patit-o. La altii iti afiseaza ca au produsul pe stoc si cand il comanzi iti spun ca nu mai ii pe stoc, ca tocmai s-a epuizat stocul. Macar astia nu iti afiseaza daca ii sau nu, iti spun telefonic acest lucru. Nu am cumparat de la ei inca.
Eu cred ca aici sint postate si unele pareri tendentioase ale unora, eu cred ca elanko.ro este OK, am cumparat de la ei, chiar m-am uitat la link-ul http://www.elanko.ro/furnizori.html, unde am vazut numai cuvinte pozitive despre aceasta firma. Am cumparat un set de incorporabile Candy, au avut pret bun si chiar au fost amabili si prompti. M-am uitat si la evolutia acestei firme si chiar au crescut frumos, nu cred ca ajungeau aici daca procedau asa cum au postat unii aici. Ma consider un client elanko.ro multumit. Voi mai cumpara de la ei cu siguranta.
Hmmm … Desii citisem acest blog, am hotarat sa comand totusi un produs de pe site-ul Elanko. Imediat dupa comanda, sistemul a generat o proforma pe care am platit-o. 2 zile mai tarziu primesc un telefon, cum ca produsul “nu se afla in nici un stoc din Romania” si am de ales intre a primii banii inapoi sau … a primii banii inapoi (cu scuzele dansilor). De curiozitate am verificat si produsul este in continuare disponibil in magazinul online Elanko.
Domnii sunt politicosi, asta pot afirma cu tarie, dar nu mi se pare normal sa vinzi pielea ursului din padure pe banii si timpul eventualilor clienti.
Cu respect,
Un client pierdut.
Fratilor din Ardeal, eu sunt din Buzau si n-am avut nici cea mai mica problema cu tipii de la Elanko. Nu stiu cum ati facut voi, da eu am intrat pe saitu lor, am gasit un pret frumos si asa mi-am cumparat un router wireless. Cu mine s-au comportat frumos si s-au miscat super repede. Daca pana in Buzau toate au mers brici, nu vad ce-i baiu’, sau cum ziceti voi eu cand am nevoie de ceva, la ei pe site ma duc. Sunt ok serviciile si sunt chiar mult mai buni decat altii de pe piata. Hai pa!
salut,
as dori sa adresez urmatoarea nelamurire catre un eventual reprezentant Elanko sau de preferat catre BODONI REMUS care imi vede mesajul: am facut o comanda pe siteul Elanko, am comandat un procesor, asta s-a intamplat sambata. Luni m-a contactat un agent de-al dvs si i-am confirmat comanda la 9:58 dimineata, aceasta efectuandu-se prin curier. Presupunand ca pachetul a fost trimis luni prin curier ar fi trebuit sa ajunga normal ieri insa nici pana acum, miercuri 13:07 nu a ajuns. Va rog dati-mi un raspuns comanda mea #2577
nu mai conteaza, am rezolvat
Buna ziua! Inainte de toate, mentionam faptul ca Elanko.ro isi cere scuze pentru eventualele neplaceri create, care de cele mai multe ori sunt rezultatul mesajelor receptionate in mod gresit. Legat de comanda #2577, va precizam faptul ca furnizorii nu raspund comenzilor in zilele de sambata sau duminica, din simplul motiv ca nu au un program de functionare. Acest lucru s-a intamplat si in acest caz, ca urmare a achizitionarii de catre dvs. a unui produs pe care Elanko nu l-a avut in stoc. Comanda dvs. a fost trimisa catre furnizor in ziua de luni, dupa ce ati confirmat-o telefonic in aceeasi zi, produsul a ajuns in magazinul nostru marti, iar miercuri a fost trimis prin curierat. Acest lucru inseamna ca joi, 17.11.2011, ar trebui sa primiti produsul dorit. In speranta ca veti fi pe deplin multumit de alegerea facuta, va multumim pentru intelegere si va asiguram de toata consideratia noastra!
Multumesc societatii Elanko pentru raspuns.
Referitor la ce afirmau unii pe aici cu privire la brandurile comercializate (cum ca ar fi numai no-name-uri, vapor made, etc.): am comandat azi o rasnita de la Gaggia. E unul din putinele magazine on-line la care se poate gasi acest brand. Nu il gasiti in Domo/Altex/…
Am fost sunat in cateva zeci de minute, mi s-a confirmat comanda, am primit si pe email pro-forma, produsul exista pe stoc, maine pleaca spre mine.
Cine crede ca exista pe lumea asta magazin care sa satisfaca TOTI clientii, sa nu aiba NICI O PROBLEMA, se inseala amarnic. Din punctul meu de vedere importanta este atitudinea patronului: admite ca pot exista probleme si cauta sa le rezolve. Daca toti patronii ar proceda asa am fi departe!
Deci pana acum nota 10.
PT MIHAI.
Bv ma Mihai ai fost si tu odata in Italia ai vazut o masina de facut cafea si bv hai sa o iau si ieu, dar sa nu o car de acolo sa ma uit si eu in tara daca are cineva si hopa ce ai gasit? este la Elanko, mare branza, dar ai vazut si ce preturi au? sau la tine banii nu au o importanta? sa speram ca sunt de la tara lor de origine si nu Made in China. Sunt foarte curios cat o sa te tina acel aparat si in cazul in care se defecteaza cine i-ti va oferii service pentru el, iar si daca se gaseste cine, sa vedem in cat timp te rezolva cu problema.
Dupa aia mai discutam, cu pareri si laude. Bafta.
Tara arde si… Stefan se piaptana
Aoleo mai Stefan… da tu de unde vii, tatic? N-am inteles o iota din ce-ai incercat sa scrii. Ai o gramatica de zici ca esti… premiant
Lasa-i totusi pe altii sa-si dea cu parerea, ca e mai valabila a lor decat a ta. In orice caz… esti prea tare… ai reusit sa postezi comentariul tau… Se vede ca esti un om … ambitios 
@stefan
Prietene, in primul rand nu e masina de facut cafea ci rasnita. In al doilea rand pretul pe care l-am platit pentru aceasta rasnita a fost unul din cele mai mici din cele practicate de magazinele din Romania unde se poate gasi acest produs.
Daca ai ceva se spus si o poti face coerent si corect atunci fa-o. Daca asta presupune insa un efort care este peste posibilitatile tale intelectual sau/si gramaticale, atunci mai bine te abtii.
Ori firma Elanko e ceva concurenta pentru tine?
Si trebuie sa mai adaug faptul ca produsul mi-a fost livrat imediat (a treia zi dupa ce l-am comandat ma suna curierul) si este corespunzator din toate punctele de vedere (pentru stefan: adica nu este made in China ci chiar e fabricat in Italia).
Concluzie: din experienta mea (mica ce-i drept si poate irelevanta) cu Elanko pot afirma ca este o firma OK.
Hey… Si eu am avut neplaceri cu acesti Elanko care se tot umfla in pene pe aici, astept de la inceputul lui decembrie un aragaz care nu mai ajunge, am tot vorbit cu niste nesimtiti mincinosi (angajati care nu stiu de capul lor, nu stie stinga ce face dreapta) si m-au tot mintit ca va fi livrat in ziua in care doresc, bla, bla … niste CACATI, care habar n-au ce inseamna profesionalism si nu isi respecta clientii… Sper sa dispara de pe piata asemenea firme jegoase!
Sarbatori fericite! Doar celor care s-au enervat din cauza jegosilor de la Elanko…
Ca orice firma serioasa care isi respecta clientii si care crede cu adevarat in deontologia profesionala, Elanko.ro se vede obligata sa lamureasca d-nei Moraru (Nicol77) situatia incomoda care s-a creat, desi limbajul folosit de la inceput si modul in care angajatii Elanko au fost abordati si tratati, ar putea permite firmei selectarea clientilor, fara nici cea mai mica ezitare.
Asa cum se poate observa in imaginea atasata, comanda d-nei Moraru a fost efectuata in data de 8 decembrie, zi in care produsul a fost expediat la adresa mentionata, de catre firma de curierat.
Drumul pe care un produs il parcurge este unul lung, din momentul in care iese din fabrica, si pana ajunge la clientul final, trecand prin mana furnizorilor si a comerciantilor. Sunt cazuri izolate, insa exista sanse ca in urma manipularii, unele produse sa fie deteriorate.
Este si cazul de fata, in care produsul comandat a fost deteriorat in timpul transportului de la furnizor catre destinatar. Mai exact, constatarea produsului neconform s-a facut la predarea-primirea agentilor Fan Courier de la agentiile de curierat Bucuresti Fan – Oltenita Fan, asa cum reiese din procesul verbal de constatare atasat. Deci, aragazul a fost deteriorat in timpul transportului, de la Suceava la Bucuresti.
Elanko.ro mentioneaza faptul ca a avut interesul ca produsul sa ajunga la destinatar in conditii optime si intact, dovada fiind plata unei asigurari de transport, pe care o suporta pentru majoritatea produselor comercializate.
Odata ce a constatat ca produsul nu este conform, firma de curierat a returnat furnizorului aragazul, astfel ca d-na Moraru nu a intrat in posesia produsului dorit in data de 9 decembrie, adica in 24 de ore de la comanda efectuata. Angajatii Elanko.ro au adus la cunostinta clientei situatia, si au primit asigurari de la aceasta ca vor fi contactati in vederea precizarii unei alte date pentru livrarea produsului cerut.
Elanko.ro subliniaza clar faptul ca d-na Moraru nu a mai contactat echipa Elanko.ro si nici nu a mai putut fi contactata telefonic, astfel ca produsul comandat nu a mai fost expediat.
In speranta ca a facut lumina in acest caz, Elanko.ro isi asigura clientii de faptul ca va ramane in continuare o firma serioasa, cu angajati devotati, integri, orientati catre satisfacerea nevoilor clientilor si care, in astfel de cazuri, cunosc ce inseamna diplomatia, desi limbajul folosit impotriva Elanko.ro este cu atat mai greu de digerat, cu cat vine din partea unei doamne.
Elanko.ro va lamuri ori de cate ori va fi nevoie situatiile in care comunicarea a fost deficitara si va raspunde chiar si provocarilor de acest gen, care au ca scop deteriorarea imaginii si lansarea unor urme de indoiala vizavi de serviciile pe care Elanko.ro le presteaza.
Aici se pot vedea documentele atasate.
Intr-adevar, unii clienti au nemultumirile lor, defapt nu exista magazine care sa aiba clienti 100% multumiti.
Ma bucur ca ati raspuns dar nu asa cum as fi vrut. Aveti un tupeu grosolan sa o faceti stiind ca ati gresit sau in necunostinta de cauza ati auzit doar varianta papagalilor care rapund la telefon.
Sa va spun eu cum a fost si nu ma cheama Moraru, la aceasta persoana trebuia sa ajunga comanda (o biata batrinca de 79 de ani) m-am recomandat papagalilor de fiecare data cind am sunat eu la ei, intreband ce se intimpla cu aceasta comanda, dupa povestea cu “sa vedeti ca a ajuns aragazul, dar s-a spart la firma de curierat” am sunat iar la Elanko, au spus ca ei nu au nici o vina si ca vor trimite un alt aragaz pina pe data de 20 decembrie sa ai spun femeii sa astepte. A asteptat saraca dar in zadar, nici un telefon, nimic, mi-am dat seama ca papagalii m-au mintit ca n-au mai trimis nici un aragaz. Asta m-a suparat cel mai mult, ca m-au mintit, putea sa-mi spuna ca nu mai trimit si basta, comandam din alta parte, de asta m-am exprimat asa mai sus ptr ca asta meritati.
Deci acesta este adevarul nu povestea de mai sus… cu 24 de ore 9 decembrie bla bla… Deci Stimate sau Stimata care ati scris mai sus in numele firmei, acesta este adevaraul; si de aceea am fost asa furioasa si inca sunt, inchipuiti-va ca femeia aceea nu a avut aragaz, deci pe ce sa gateasca de Sarbatori. Sper sa va fie jena si sa-i mustrati pe acei angajati care isi bat joc de clienti in halul acesta!
Multumesc Dle Dan, ca mi-ai acceptat/aprobat comentariul !
La multi ani !
Elanko considera ca orice comentariu in plus este inutil. Situatia a fost explicata si sustinuta de documente. In speranta ca, pe viitor, mesajele si doleantele transmise catre operatorii nostri in momentul efectuarii comenzii vor fi lipsite de ambiguitati, asigurandu-se astfel o comunicare eficienta, va multumim si va asiguram de toata consideratia!
Ideea e sa va instruiti angajatii care raspund la telefon,sau sa va cumparati un prgrm la care sa adauge fiecare operator obs ptr fiecare client ,ca sa nu se mai impotmoleasca in halul asta.Fiti mai profesionisti!@
P.S Va asigur ca telefonul(vodafone) dupa care v-am sunat este deschis non stop
,sunt din Bucuresti deci am si semnal!
La revedere!
Buna ziua,
Ma numesc Cosma Anamaria nu mi se pare corect ce zic uni:
-cei care zic ca este o firma neserioasa nu trebuie sa spuna tot feluri de reclamati pe blog (adresativa sefului sau angajatilor fara nervi cu nervi nu rezolvi nimic) nu neaparat trebuie sa cumparati de la firma Elanko
-apoi e aveti cu numele daca cei care au infiintat firma au dorit numele Elanko
INAINTE DE A SCRIE INFORMATIVA
La revedere!
Va rog daca nu va placut ceva sau doriti sa imi spuneti ceva ma puteti contacta pe adresa mea de email anamaria_10345@yahoo.com

Tanti Cosma sunt doua variante,ori lucrezi la ei,ori n-ai patit-o cu ei.Nimeni n-a vorbit cu nervi sau a tipat la angajati,iar pe blogul acesta (ai multumesc titularului ca exista),ne spunem pasurile pataniile.Asa ca nu iti da cu parerea daca n-ai fost implicata sau daca nu lucrezi la firma in cauza.
La revedere si un praz verde!~
P.S. vAD CA SI-AU FACUT SI EI BLOG ,ACUM APAR PRIMII IN PAGINA HAHAHAHHA probabil platesc calumea la google
Oare mai detine ELANKO monopolul la clienti, cu 70~80% ? Cand iti bati joc de angajati, asa se intampla…

Uitate la alte firme care isi platesc angajatii la timp. Oricum poate pe mine ma bate stresu, dar pe Elanko il bate falimentu`
am achizitionat si eu in 23 Noi 2012 -- 3 produse de la ei. Suntem in 27 Decembrie si inca nu le-au trimis. Sunt extrem de NESERIOSI. Sunt total nemultumit de ei. Le-am trimis mail-uri….nici macar atat bun simt sa raspunda nu au. Nu va faceti de lucru cu ei….nu merita.
@clase:
Stimate client !
In primul rand ne cerem scuze pt. situatia creata, insa totusi consideram ca nemultumirea dvs. putea fi exprimata mai elegant, nu prin expresii de genul: “Chiar ne credeti idioti pe toti clientii?”,
“Sunteti nesimtiti” sau “In viitor o sa-mi cumpar produse de la miticii din Bucuresti…”.
Faptul ca din cateva zeci de mii de comenzi procesate si livrate de la Black Friday si pana acum, cand volumul de comenzi a fost extrem de mare fata de o perioada normala din an, avem asa putine comentarii negative, ne facem sa credem ca ne-am respectat clientii si cei cateva zeci de mii de clienti au fost multumiti.
Recunoastem ca in aceasta perioada aglomerata au mai existat unele probleme, si din vina noastra sau a celor care ne livreaza produsele, insa am incercat sa rezolvam amiabil problema cu fiecare client.
Speram ca vom reusi si cu dvs. acelasi lucru, astfel incat sa deveniti un client multumit
.
O zi buna !
Nu magazinul este neserios ci patronul acestui magazin care se comporta ca un exploatator asteapta ca sa munceasca toti pentru el iar cand este vorba de salarii intrebati pe cei de acolo ce salarii iau. Curata nesimtire. Mai nou ia dat afara pe toti cei ce l-au slujit ani de zile si asta fara scrupule si fara remuscari ca acesti oameni i-au facut lui avere si cu acestia a pornit afacerea carand frigidere si masini de spalat in maini pana la etaj, lucrand peste program de multe ori neplatiti iar la ultima modificare de magazin carand toata marfa de la etaj si multe altele iar cand sa plateasca el i-a dat afara pe 3 dintre ei. Rusine pt dl.patron care si-a luat Q7 pe spatele angajatilor si se lafaie iar acestia muncesc 10 ore pentru un salar de nimic. Rusine!!!!!!!
@elanko.ro
in momentul in care imi servesti doar minciuni normal ca ma supar. V-am sunat cu 2 saptamani inainte de craciun si mi-ati zis sa stau linistit ca vine/ajunge coletul. V-am trimis mail cu 4-5 zile inainte sa-mi confirmati ca ajunge coletul. Nu v-ati obosit sa dati un reply. Acum dati vina pe transportator, dar voi nici macar nu ati pus coletul spre mine, nu aveti nici o dovada in sensul asta. Chiar credeti ca sunt idiot sa cred ca nu ajunge coletul din cauza postei cand voi nici macar nu l-ati dus la posta???
Inca o data….puteti sa aveti milioane de clienti multmiti, asta nu ma intereseaza, ma intereseaza sa-mi ajunga coletul la timp sa-l pot face cadou de craciun la cine trebuia si asta nu s-a intamplat. Intre timp am cumparat produsele de la un magazin serios si in 2 zile le-am avut la usa….asa ca degeaba veniti acum sa mi le oferiti gratis. Din cate vad nu toate comenzile sunt importante pentru voi, daca erau importante imi raspundeati la mail-uri sau m-ati fi sunat inainte de craciun sa-mi spuneti ca nu sunteti in stare sa-mi trimiteti coletul la timp. Era de bun simt….dar de unde?
Am achizitionat o chiuveta de la ei si mi-au trimis-o fara clemele de prindere !
Bai ratatilor sunteti o firma de cacat si va bate-ti joc de oameni, ati intrat in insolventa si v-ati mai deschis o firma ca sa prostiti si statul roman nu numai clientii … Feriti-va de ei oameni buni, sunt cei mai mari pacalici, noua firma se numeste “Electroremibo” si sunt tot tapari… au dat teapa si furnizorilor si clientilor, nu va lasati influentati de angajatii nespalati si i alcolisti de la Elanko .. patronul ala mai bine si-ar verifica angajatii in loc sa se puna cu firmele mai mari si serioase … sunt o firma de ratati.
Bai elankerilor sunte-ti ca bateia….. adica pe terminate….. vai de p…a voastra

Cat timp am fost angajat la Elanko m-am straduit sa servesc clientii in asa fel incat acestia sa revina cu placere in magazin si sa ne recomande . Am fost foarte bine platit, am luat un credit si mi-am pornit propria afacere . Am avut prieteni care au lucrat in aceasta firma si si-au terminat studiile, unii sunt prin alte tari acum si lucreaza pentru mii de euro pe luna, eu zic ca a fost o oportunitate pentru mine si pentru cativa prieteni .
Ca si fost angajat va pot spune cu certitudine ca politica firmei era clientul multumit . Sigur, nici o firma nu este perfecta si conteaza si omul cu care interactionezi dar eu personal as avea incredere sa cumpar un produs din acest magazin . De fapt mi-am cumparat mai multe produse care si acum, dupa ani de zile functioneaza foarte bine si ma folosesc de ele zilnic .
Ca si concluzie finala pot sa zic ca am facut parte dintr-o echipa care s-a respectat si a carei scop principal a fost unul simplu : clientul multumit . Multumesc domnule Bodoni Remus, a lucra pentru Elanko a fost o oportunitate pentru mine .
Si a crapat si (f)elanko. intr-un final…