LibreOffice Calc – filtrare/selectare rânduri după valorile din coloană
LibreOffice Calc – Select rows containing a specific value into specific column
Dacă în munca de zi cu zi la birou se întâmplă ca la un moment dat să aveţi o listă cu produse în format .xls, .xlsx (Excel) sau orice alt format (.ods) şi vreţi să selectaţi doar acele rânduri care într-o anumită coloana au specificată o anumită valoare, atunci am să vă arăt cum puteţi face asta folosind filtrele din LibreOffice Calc.
Cei care încă nu aţi auzit de LibreOffice, trebuie să ştiţi că acesta este un program 100% GRATUIT care poate fi utilizat legal la orice birou, în orice firmă/companie. LibreOffice este un program care poate fi folosit fără probleme în loc de Microsoft Office (Excel, Word, Power Point, etc), mai ales în firmele mai mici unde nu există suficienţi bani pentru a plăti licenţe pentru suita de programe Microsoft Office.
LibreOffice poate fi descărcat de pe pagina oficială: www.libreoffice.org
O colegă mai nouă de la birou, a primit o listă de comandă cu sute de produse, iar în acea listă erau specificate numărul de bucăţi comandate, însă din întreaga listă, rândurile care în coloană numită “Număr bucăţi” aveau menţionate numărul de bucăţi, erau doar câteva, astfel încât trebuiau “extrase” şi printate doar rândurile ce aveau menţionate în coloana “D“, numărul de bucăţi pentru fiecare rând. Şi am să vă arăt cum se poate face asta…
În imaginea de mai jos, dată ca exemplu, avem lista cu produse. În coloana “D“, în anumite rânduri avem specificate numărul de bucăţi iar celelalte rânduri sunt goale.

Dacă vreţi să selectaţi şi să listaţi doar acele rânduri (produse) care au menţionate un anumit număr de bucăţi, iar rândurile goale să fie ignorate, aveţi de făcut următoarele:
Va trebui să daţi click-stânga (click normal) pe litera ce reprezintă coloana după care vreţi să faceţi filtrarea, în cazul de faţă coloana “D“, astfel încât să fie selectată toată coloana “D”.
În meniul LibreOffice Calc, mergeţi la: Data > Filter > Standard filter

Se va deschide o fereastră, în care completaţi astfel:

– la “Filed name” va fi selectată automat coloana după care vreţi să faceţi filtrarea, respectiv “Column D“;
– la “Condition” selectaţi semnul “>” (mai mare);
– la “Value”, scrieţi “0” (zero);
Apoi apăsaţi butonul “Ok“.
Filtrarea se va face automat iar rezultatul va fi ceva de genul:

Ştergeţi eventual rândurile de jos cu valoare nespecificată în coloana “D”, după care daţi “print”.
Have fun…