Geamurile termopan pot fi deschise de hoti !

Atentie la cum utilizati geamurile termopan !

geam termopan Geamurile termopan pot fi deschise de hoti !

Unui prieten tocmai i-a fost “spart” apartamentul de catre hoti ! Din aceasta experienta neplacuta, am invatat si eu ceva …

Un prieten bun de-al meu, Marius, si-a renovat apartamentul in urma cu vreo cativa ani, ocazie cu care si-a schimbat si ferestrele, si-a pus geamuri termopan. Intre timp, s-a mutat de acolo, iar in apartament a ramas mama lui … In urma cu vreo cateva zile, mama lui a mers sa-i faca o vizita prietenului meu Marius, respectiv fiului ei, in noul apartament unde s-a mutat impreuna cu prietena lui (viitoarea sotie)…

Cand s-a intors inapoi acasa de la Marius, in jur de orele 23.00, a vazut ca sunt luminile aprinse in apartament. Stand la parterul blocului, s-a uitat sa vada de afara de ce sunt luminile aprinse in apartament, avand in vedere ca ea plecase de acasa in urma cu vreo 3 ore… Atunci a vazut “o umbra” fugind prin apartament … Cand a intrat ea in apartament, hotul fugise pe geam..
Au urmat telefoanele la Politie, au venit cei de la laboratorul de criminalistica, au inceput sa ia amprente, etc … tot tacamul …

Cum a intrat hotul in apartament ? Ei, dupa cum bine stiti, majoritatea ferestrelor termopan, au doua pozitii de deschidere: batanta si oscilanta.
In pozitia “batanta“, geamul termopan se deschide la fel ca si vechile ferestre din lemn …
In pozitia “oscilanta“, geamul termopan se deschide doar in partea de sus, iar in partea de jos a ferestrei este inchis.

pozitii deschidere geam termopan Geamurile termopan pot fi deschise de hoti !

Ei, se pare ca hotii, au gasit o modalitate de a deschide ferestrele termopan care sunt lasate deschise in pozitia “oscilanta”. In cazul prietenului meu, concluzia politistilor a fost ca hotul a folosit o bucata de “sarma” tare, facuta special pentru a deschide geamuri termopan …

Imi aduc aminte ca si eu in urma cu ani de zile, cand mi-am montat ferestrele termopan, i-am intrebat in mod special pe cei de la firma care mi-au montat ferestrele, daca aceste pot fi deschise in situatia in care las geamurile deschise in pozitia “oscilanta”. Cei de la firma care mi-au montat termopanele, m-au asigurat ca aceste nu pot fi deschise ! Ei, se pare ca nu-si cunosc destul de bine “marfa”… Nu ma pricep la ferestre termopan, ma gandesc ca mecanismele pot sa difere probabil de la o marca de termopan la alta, insa nu cred ca asta sa fie un impediment pentru hoti …

Prin urmare, mare atentie cand plecati de acasa ! NU VA LASATI FERESTRELE TERMOPAN DECHISE PE POZITIA OSCILOBATANTA !!! Ferestrele trebuiesc inchise atunci cand plecati de acasa !
Eu deja imi iau in calcul montarea unor “gratii” (zabrele) … Urmeaza sa ma interesez pe la firmele de profil … Daca ati auzit de intamplari asemanatoare, sau aveti idee daca se poate monta grilaj de protectie pe ferestrele termopan, astept comentariile voastre …

Categorie articol [ Casa şi grădina ]
Ţi-a plăcut acest articol ? Atunci votează-l, aici:
   

37 comentarii la “Geamurile termopan pot fi deschise de hoti !”

  • ... a scris la 12 iunie 2010, 12:18   [#1]

    Acum un an, casa mi-a fost sparta de catre hoti, acestia au patruns in casa tot prin deschiderea unui geam in pozitie normala, se pare ca din toate gemurile a fost decat unul care a cedat, pe rama geamului se pot vedea zgaraieturi ca si cum un obiect ar fi fost introdus si au miscat cumva mecanismul .
    Cred ca tot gratiile sunt cele mai bune .

  • minel
    ... a scris la 12 iunie 2010, 19:31   [#2]

    Da… este posibil cu geamul oscilant… In partea de sus a balamalei, acolo unde oscileaza, are un asa numit zis “CUI”… Acela se poate scoate foarte usor cu o scula, dupa care intreaga fereastra se deschide singurica.

  • ... a scris la 13 iunie 2010, 18:22   [#3]

    Ca sa deschizi geamurile oscilante nu ai nevoie de sarma sau de ceva scula. e indeajuns mana ta. mi-a facut demonstratie cineva care monteaza termopane. asta e… ignoranta se plateste.

  • ... a scris la 13 iunie 2010, 20:15   [#4]

    Gratii nene, cu astia nu te joci. Mintea romanului merge brici cand e vorba de tampenii, dupa acest comentariu nici gratiile nu mai mi se par asa sigure… mai stii ?… [-(

  • ... a scris la 13 iunie 2010, 21:28   [#5]

    gata, ai si tu un baner flash la mine pe blog :d

  • ... a scris la 13 iunie 2010, 22:31   [#6]

    Gratii ca gratii… dar daca se supara ca nu poate intra si stai la parter, poate sa iti arunce o tigara aprinsa in batjocura. Eu am patit-o. Suntem in Romania… intotdeuna gandeste la cel mai rau caz posibil. :)

  • ... a scris la 16 iunie 2010, 1:33   [#7]

    Si mi-e mi-au zis aia cu termopanu’, ca nu poate fi deschis din afara!

  • mandel
    ... a scris la 4 iulie 2010, 16:54   [#8]

    Intr-adevar, ferestrele deschise in pozitia oscilanta sunt foarte usor de deschis. In schimb atunci cand sunt inchise depinde foarte mult de feronerie, cea mai buna de pe piata noastra fiind Siegenia Si line. Daca mai pui si geam securizat… :)

    http://www.siegeni...security_classes/

    http://www.simetri...siegenia-si-line/

  • Bogdan
    ... a scris la 30 iulie 2010, 10:25   [#9]

    Salut ! Mie mi s-a intamplat aseara cu geamurile termopan. Partea cea mai nasoala e ca geamul era inchis, nici macar nu era in pozitie oscilobatanta. Am o rugaminte… Daca afli ceva despre firme care monteaza gratii te rog sa-mi trimiti un mail cu firmele respective ca sa-mi pot pune si eu… pe net nu am gasit foarte multe anunturi iar nr respective ori sunt inchise ori nealocate.
    Multumesc anticipat.

  • eu
    ... a scris la 1 septembrie 2010, 19:59   [#10]

    Uite aici ce usor e:

    Cautati, ca se poate si fara gratii …

  • ... a scris la 6 septembrie 2010, 17:08   [#11]

    bune informatiile in legatura cu geamurile termopane

  • ... a scris la 17 februarie 2011, 22:28   [#12]

    Intradevar geamul fiind lasat in oscilobatant este foarte usor de intrat hotul in apartament. Gealanul recomanda manere secustice care se deschid foarte putin aproape insesizabil pt aerisire si nu se patrunde asa usor.

  • JoinT
    ... a scris la 18 februarie 2011, 12:10   [#13]

    Poate daca-l mai scriu o data merge.
    Totul se face foarte simplu si cu foarte putin zgomot cu ajutorul unei surubelnite. Nu conteaza daca geamul e inchis complet sau oscilobatant. Se deschide la fel de usor. De asemenea nu conteaza tipul de maner si nici distanta de deschidere in cazul oscilobatant. Tot ce conteaza e sensul de inchidere care e bine sa fie contrar. Adica geamul sa se inchida dinspre mijloc spre exteriorul ramei. Astea se deschid mai greu. Oricum recomand contacti magnetici pe rama geamului si senzori de miscare in fata fiecarui geam.

  • ... a scris la 28 februarie 2012, 10:03   [#14]

    Dacă stai la casă sau la parter la bloc, este indicat să alegi o feronerie securizată. Aceasta se deschide mai greu in comparatie cu feroneria normala. Se poate face si de nedeschis fereastra, daca se pune si geam antiefractie.

  • carola
    ... a scris la 2 aprilie 2012, 7:54   [#15]

    Sa va spun ca mie mi-au deschis geamul in ambele pozitii ? Cu noi in casa !? Sfatul politistilor: “puneti-va incuietoare la bucatarie” (geamul asta l-au deschis) :))

  • ... a scris la 17 aprilie 2012, 0:44   [#16]

    Toate se deschid, iar dacă e prevăzută cu feronerie antiefracție, trebuie doar o rangă solidă.

  • Adrian
    ... a scris la 19 aprilie 2012, 10:50   [#17]

    Atunci revenim la ferestre din fier si toata lumea va dormi linistita.

  • ... a scris la 19 aprilie 2012, 11:08   [#18]

    Cert este ca, ferestrele vechi din lemn, erau mult mai sigure decat termopanele de acum …

  • ... a scris la 12 iulie 2012, 14:10   [#19]

    Da… si unui prieten de-al meu i-a fost furat un calculator dupa ce a lasat geamul deschis pe pozitie oscilobatanta… se mai intampla si din astea…

  • Cezar
    ... a scris la 27 august 2012, 21:00   [#20]

    Fratilor nu sunt “de meserie”, sper ca se intelege ce trebuie! Am facut un experiment deoarece aveam caresva banuieli si am reusit sa intru in casa mea pe geamul de la balcon, unde se deschid ambele ferestre, doar cu ajutorul unei baghete din plastic. Nu dau mai multe detalii pt a nu da idei meseriasilor. Si eu am ajuns la concluzia ca pana nu pun gratiile la geam, nu mai las pe oscilobatant.

  • ... a scris la 27 august 2012, 22:00   [#21]

    Cezar, sunt feronerii securizate care nu permit deschiderea ferestrei cu “bagheta magică” sau alt obiect magic. Dar, evident, Costă!

  • ... a scris la 30 noiembrie 2012, 16:10   [#22]

    In principiu nu a fost inca creat de oameni un sistem care sa nu poata fi spart de oameni. Dar daca se doreste un sistem mai sigur se poate alege o feronerie de siguranta… ofera un grad mai ridicat de securitate.

  • george
    ... a scris la 20 decembrie 2012, 11:03   [#23]

    poti sa pui si gratii daca vor sa intre in casa iti sparge geamu usa si tot intra

  • ... a scris la 17 mai 2013, 19:49   [#24]

    Lucrand in domeniul de reparatii termopane va pot face o singura recomandare: gratiile sunt singurle sisteme care va pot apara de hoti! Nu feroneria antiefractie si nici geamul antiefractie! Feroneria tot in 5-6 suruburi se prinde de plastic si cu o ranga o scoti din prindere!

  • goe
    ... a scris la 19 noiembrie 2013, 14:39   [#25]

    Exista o solutie mult mai simpla: cum ii prinde cum ii spanzura, ca pe vremuri.

  • lara
    ... a scris la 24 februarie 2014, 12:37   [#26]

    radem glumim , dar eu acum 5 min am intrat pe geamul de la dormitor in casa =)) stau la parter si mi-am uitat cheile in casa , era pe pozitie oscilanta , am bagat pana si lam deschis :| :d treaba misto e ca am ajuns in casa in dormitor si cand am desc his usa mi-a sarit pitbullul in barbie si mi-am spart buza :)) deci macar stiu ca daca intra cineva il mananca cainele =)) ca geamurile mele sunt praf

  • ... a scris la 15 septembrie 2014, 17:15   [#27]

    Sunt in cautare de geamuri termopan pt o casa intreaga si deja imi pun serioase semne de intrebare ce sa mai aleg dupa ce am vazut filmuletele de mai sus :-? … am niste idei cum s-ar putea face ca hotului sa ii fie extrem de greu sa intre fara sa sparga geamul, dar nu cred ca exista inca solutie 100% hoti-free lol !!!
    Succes si atentie la neatentie! :peace:

  • ... a scris la 15 septembrie 2014, 18:42   [#28]

    Deocamdată, singura metodă cât de cât “sigură”, este cea clasică, respectiv GRATIILE. Cu cât sunt mai solide, cu atât mai bine …

  • VASILE
    ... a scris la 24 octombrie 2014, 23:07   [#29]

    Gratiile se fac din otel patrat de 20 milimetri, iar prinderea de perete se face serios, ca daca nu … pleaca cu ele cu tot :)

  • Memet
    ... a scris la 28 februarie 2015, 14:56   [#30]

    Si prin alea de lemn nu se intra la fel de repede ?
    Se intra foarte repede dar nu erau atat hoti :))
    Vedeti ca acum exista o inchidere cum era inainte la usile de la balcon se aplica pe tamplaria pvc si puteti dormi linistit .
    Si daca stai la parter cel mai bine daca nu iti plac gratiile rulouri dar din aluminiu sa nu puneti din pvc se deformeaza .

  • vasilica
    ... a scris la 11 iunie 2015, 16:45   [#31]

    Nimeni nu am vazut sa ridice urmatoarea problema (daca nu sunt gratii): geamul ala termopan nu se poate taia sau sparge fara multa galagie?

  • Doris
    ... a scris la 18 iunie 2015, 12:37   [#32]

    As dori sa stiu si eu dac raman urme cand un geam termopan inchis complet este deschis prin exterior sau dac geamul se mai inchide normal dupa ce a fost deschisdeschis prin efractie fortat

  • Doris
    ... a scris la 18 iunie 2015, 12:39   [#33]

    Cum imi pot da seama ca geamul a fost deschis, find inchis complet, daca nu imi lipseste nimic din casa?

  • Andrei
    ... a scris la 5 decembrie 2015, 22:25   [#34]

    Ce faceti daca stati la parter si nu va permite asociatia sa puneti gratii sau rulouri ca strica aspectul?

  • ... a scris la 2 ianuarie 2016, 14:34   [#35]

    Foarte mult conteaza feroneria sa stii. In ultima vreme in schimb au aparut destule sisteme pentru e prevenii fortarea ferestrelor. Toate cele bune!

  • ... a scris la 22 septembrie 2018, 21:28   [#36]

    Doar Gratiile metalice de cel putin 10 mm,incrucisate…la cca 20 cm…si fixate in perete cu prezoane lungi de cel putin20-30 cm/gros.=15mm,fixate in cel putin 2 puncte pe latura,si toate imbinarile sudate….iar dupa fixare…sudate si prezoanele…iti mai da senzatia de siguranta,iar la usile de acces iti trebuie cel putin 3 sisteme de inchidere cand pleci de acasa,plus gratie si la usa.Pare-se caci traim in Romania.Eu sunt interesat de sisteme antiefractie electrice la 220 V cu sistem umed,sau cu sistem de captare/blocare a hotului la usa plus sistem de alarma exterior in momentul cand pune mana pe clanta…acestea pare-se caci nu le voi gasi in comert…insa ma apuc de facut pt.mine.

  • Vera
    ... a scris la 19 septembrie 2021, 8:16   [#37]

    Sunt terorizata de femeia cu care a trait tatal meu si care l-a omorat pe acesta dupa ce el a semnat un contract de intretinere prin care se stipula ca ii lasa un apartament in schimbul sederii lui in casa ei, pana la moartea acestuia.
    Eu ca fiica nu am contestat decizia lui, cu toate ca, probabil, as putea sa o contest oricand, ca unica fiica mostenitoare. De aceea, se pare ca femeia mi-a intrat in casa si mi-a furat un rand de chei, ca sa poata intra cand doreste si sa imi puna otrava in mancare.
    Nu stiu daca e corect ce fac, am pus banda de sigilare la toate geamurile si la usa de la intrare am improvizat din 2 bucati de curea de piele lipite, una de usa si una de tocul usii, si benzi de sigilare peste lipituri, o inchizatoare interioara pe care o incui cu un lacat pe care de asemenea pun banda de sigilare, atata cat se lipeste de metalul din care e facut lacatul. Am schimbat si ambii butuci de la usa. As dori sa stiu daca este suficient ce am facut, intentionez ca in locul benzii de sigilare sa pun sigilii de plastic personalizate acolo unde se preteaza, gen la incuietoarea improvizata de la usa, iar banda de sigilare poate pot sa o inlocuiesc cu sigilii tip eticheta distructibila, de asemenea personalizate si inseriate.
    In cazul meu, nu e ca se fura prin deschidere fortata, la mine trebuie sa se patrunda in casa fara sa se lase vreo urma, iar eu cred ca ea a platit un alpinist utilitar pentru a-mi patrunde in casa si a sustrage cheile de la apartament cu care ea sa poata ultra ulterior periodic pentru a-mi pune otrava in mancare.
    In concluzie, imi trebuie o solutie pentru sigilarea apartamentului, pentru a nu putea cineva sa patrunda fara a lasa urme. Gratile sunt bune, m-am gandit si la asta, dar la usa de la balcon si la usa de la intrare tot cu lacat se inchid, deci tot intr-un lacat stai, care ma gandesc ca poate fi deschis de catre profesionisti, oricat de bun ar fi el.
    Multumesc mult pentru articol si pentru eventuale raspunsuri.
    Nu stiam ca se pot scoate geamurile din rama, am invatat de aici. Acum am lipit banda si intre geamul propriu-zis si rama interioara a geamului.
    Si la fereastra pe care o las deschisa in oscilobatant am lipit benzi, daca incearca sa o deschida normal, trebuie sa indeparteze banda. De fapt benzile de sigilare sunt acum lipite stanga-dreapta pe toate geamurile si tocurile. Nu stiu daca o fi bine asa?
    Cat traieste omu-nvata…

Adaugă un comentariu

:) :d :)) =)) :| :( :(( #-o :-? :-w /:) :o :-j :peace: :x :-bd :-q :yes: :no: arata toate iconitele »

Anti-Spam: Ce culoare are iarba?