Eurovision 2013

Eurovision Song Contest 2013 Eurovision 2013

Eurovision 2013 – Finala

Am urmărit finala Eurovision 2013 … Ca de obicei, nu a câştigat cea mai bună piesă ori cea mai bună interpretare, votul s-a dat într-o bună parte pe criterii care n-au nici o legătură cu muzica, ci ţin mai degrabă de “simpatia” dintre anumite popoare, iar pe de altă parte, o piesă comercială văd că are mereu de câştigat în faţa unor piese care sunt chiar bune, piese care ar fi meritat din plin locul fruntaş la Eurovision, atât în acest an cât şi în ediţiile mai vechi …

Reprezentantul României, Cezar Ouatul şi-a primit locul binemeritat, undeva pe la jumatea listei. Nu am nimic cu interpretul în sine, care probabil în cariera lui de până acum a fost un contra-tenor bun, însă atât piesa cu care s-a prezentat la Eurovision cât şi modul de interpretare, nu a însemnat nimic altceva decât “prostituţie muzicală”.

În momentul în care, la finala pe România, am văzut că romanii au votat piesa lui Cezar, am zis: aşa popor, aşa muzica … Am senzaţia că românii sunt de-a dreptul tâmpiţi (cel puţin din acest punct de vedere) … De cele mai multe ori au trimis la Eurovision tot felul de “ciudăţenii”. Cel mai probabil lipsa totală de cultură muzicală a majorităţii romanilor (şi de la prea multe manele, folclor şi hip-hop…) au dus la astfel de rezultate.

Îmi aduc aminte de Eurovisionul din 2012, când tot romanii au trimis la Eurovision trupa Mandinga cu piesa Zaleila … De ce ? Pentru că solista arată bine, avea “ce arată” (bulane, etc) şi muzica era … pe gustul romanilor, adică un fel de combinaţie între dance şi manele … Ascultaţi piesa înregistrată în studio, unde vocea solistei e “lucrată” din mouse până la perfecţiune, ori când a trebuit să cânte live, şi-a dat aramă pe faţă … s-a văzut cât era de falsă …

Cea mai bună piesă din 2012, a fost cea sârbilor: Željko Joksimović – Nije Ljubav Stvar. Din păcate, puţini sunt cei care au suficientă cultura muzicală încât să poată aprecia o astfel de piesă, foarte bine lucrată, un solist foarte bun şi o interpretare de nota 10 !

La Eurovisionul din 2013, am remarcat câteva piese bune, însă în special câţiva interpreţi foarte buni, respectiv reprezentaţii următoarelor ţări: Islanda, Azerbaijan, Georgia, Republica Moldova şi Ucraina. Au fost destul de bune şi interpretele din Norvegia şi Danemarca, însă în cazul lor a funcţionat mai mult “industria” din spate: au ştiut cu ce trebuie să meargă la Eurovision.
Republica Moldova a avut la Eurovisionul din 2013 o piesă foarte bună, o solistă foarte bună şi o interpretare de nota 10 !!! Felicitări celor din Republica Moldova !!!

Ucraina a venit şi ea cu o piesă bună, o solistă foarte bună şi cu interpretare foarte bună … felicitări şi lor.

Islanda la fel, solist foarte bun, interpretare bună.

Finala Eurovision 2013 a fost câştigată însă de Danemarca: Emmelie De Forest – Only Teardrops (Denmark)

Categorie articol [ Muzica ]
Tagged with: [ , , ]
Ţi-a plăcut acest articol ? Atunci votează-l, aici:
   

11 comentarii la “Eurovision 2013”

  • ... a scris la 19 mai 2013, 9:13   [#1]

    Pe ce criterii alegi tu cel mai bun?! sau ca trebuia sa castige? Gusturile nu se discuta, unora le place ceva, altora altceva.

  • ... a scris la 19 mai 2013, 14:13   [#2]

    mandinga e un rahat.
    iar ieri o melodie buna a fost a grecilor. adica o d-aia saltareata, plm.
    iar melodia lui cezar a fost misto. nu extraordinara, doar misto. niar la apariție scenică a fost prostitutie muzica, intr-adevăr. la noi în țară nu există cultura muzicala, asta am incercat sa le explic tampitilor intr-un articol, dar ca de obicei n-au priceput nimic.
    http://spanac.eu/t...ci-gasit-romania/

  • ... a scris la 19 mai 2013, 14:17   [#3]

    Eu cred ca dupa 20 ani de muzica, am suficiente criterii dupa care sa apreciez o anumita piesa … Daca pentru tine conteaza mai mult “spectacolul” sau “ineditul”, asta e … Criteriile mele sunt strict muzicale si asa ar trebuie sa fie in orice situatie, atunci cand analizam valoarea unei piese.
    Apreciez un timbru nativ bun si in acelasi timp educat, tehnica vocala a unui interpret, constructia/structura armonica a unei piese si asa mai departe … Acestea sunt criteriile mele de “selectie”.

  • ... a scris la 19 mai 2013, 17:38   [#4]

    Se face prea mult tam-tam pentru un festival demult prafuit. Sistemul de votare pentru finala e irelevant pentru calitatea pieselor.
    Dar si Romania are partea ei de vina, poate un Tudor Turcu ar fi prins mai bine. Piesa lui, Hello, era mai “catchy”, cu un refren usor de retinut si fredonat. Parerea mea.

  • ... a scris la 20 mai 2013, 20:03   [#5]

    Reprezentatii bune, cu exceptia unora(gen Romania). Nu am nimic cu Cezar, insa am spus-o de la bun inceput ca nu va avea sanse din doua motive:
    1. Melodia in sine. Are voce buna dar nu de Eurovision
    2. Modul de voting. O sa castigam doar cand o sa avem o melodie de-a dreptul fantastica!

  • ... a scris la 22 mai 2013, 11:30   [#6]

    Eu cred ca a castigat cine a meritat. Nici una dintre piesele din finala nu s-a ridicat la nivelul ei. Al nostru, sincer, s-a facut de ras.

  • alergatorul
    ... a scris la 23 mai 2013, 1:45   [#7]

    Mie nu mi-a placut costumatia lui CEZAR….Eu nu am nimic cu omu’ respectiv.El a spus ca acea costumatie reprezenta ceva regal…..Problema este ca acea costumatie lasa loc de interpretare si transmite un mesaj de homosexualitate….parerea mea…Unora poate le place,mie nu…Mesajul transmis de CEZAR mi se pare ca inclina spre HOMOSEXUALITATE.Costumatia combinata cu vocea….versurile….!!!Voua nu vi se pare?Cei care sunt de acord cu astfel de mesaje,este posibil ca in viitor sa se trezeasca ,fara sa-si dea seama,ca devin alte persoane….cu alte gusturi sexuale.Sa ne pazeasca DUMNEZEU pe toti…

  • ... a scris la 23 mai 2013, 19:11   [#8]

    Eu inca ma intreb ce rost mai are concursul asta? Piese egale cu 0, cantareti nu prea cantareti, balacareala balacareala.
    Cat despre Cezar atat am de zis 0 barat![-(

  • ... a scris la 28 mai 2013, 18:59   [#9]

    Domnul nu-i binecuvântează și nu-i ajută pe travestiți… :dancing:

    CUM au putut românii să trimită un asemenea personaj CIUDAT la Euroviziune ?!? Oare poate să-i reprezinte acest individ pe români ???
    Poate să meargă într-o asemenea “ținută” ca să reprezinte România ?!?

    Pe mine, Cezar Ouatul NU MĂ REPREZINTĂ și nu mă va reprezenta niciodată decât dacă își va schimba atitudinea… N-am nimic cu vocea lui dar alte lucruri nu-mi plac la el… Iată că a primit un duș rece și poate că-i va folosi (deși eu sunt cam sceptic…) Hai, fraților, să fim atenți PE CINE trimitem la Euroviziune, chiar așa, nu putem găsi un român de care să nu ne fie rușine să-l trimitem la un asemenea concurs ?!? Chiar n-avem în țara asta niciun muzician profesionist cu care să ne putem prezenta cu fruntea sus fără să avem emoții ???

  • ... a scris la 30 mai 2013, 11:13   [#10]

    Dupa parerea mea Danemarca a castigat pe merit. Au avut o piesa frumoasa si o interpretare reusita. In ciuda faptului ca majoritatea tarilor isi voteaza vecinii, Emmelie de Forest chiar si-a meritat locul fruntas, a avut o prestatie chiar buna.

  • Faith F. Blanchard
    ... a scris la 15 iunie 2013, 6:31   [#11]

    Trebuie înţeles că Eurovision este un concurs de „concepte” în care concurează, în egală măsură, muzica, mesajul, spectacolul şi carisma interpretului. Un factor important este sinceritatea şi îmi permit să spun că unii interpreţi se feresc să-şi cânte piesa live în turneele de promovare pe motiv că vor ca publicul să audă piesa în varianta originală, de studio sau că nu vor să-şi solicite vocea etc. E o greşeală, e lipsă de respect faţă de public; în plus, a cânta piesa în cât mai multe locuri te fereşte de neprevăzutul din concurs, pentru că interpretarea piesei în diferite contexte, cu sunet bun sau mai puţin bun, cu oboseală şi alţi factori ce pot influenţa prestaţia, te ajută să te obişnuieşti cu piesa, ea intră în voce şi, în timpul concursului, vocea ta va fi în partitură că şi cum ai cânta-o de ani buni. A cânta o piesă nu înseamnă doar a reda vocal o partitură, înseamnă a lucra cu microfonul, a găsi starea bună în timp ce intonezi. Păcat că mulţi solişti, din diferite motive, aleg să facă playback în pregătirea unui concurs la care fineţurile acestea contează.

Adaugă un comentariu