Esti cu adevarat credincios ?

religie cruce Esti cu adevarat credincios ?

Esti cu adevarat credincios ?

In primul rand, vreau sa lamuresc un lucru: opinia mea personala despre tot ce inseamna religii, am exprimat-o nu o data pe acest blog, in diverse articole …
M-am confruntat timp de ani de zile si inca ma lovesc de diverse persoane – apropiate, cunoscute sau persoane straine, cu care daca deschid acest subiect (religia/credinta) imi lasa impresia ca stau de vorba cu cineva care are pur si simplu creierul “spalat”.

In ceea ce ma priveste, opinia mea despre religie este in perfecta concordanta cu o fraza celebra a scriitorului francez Stendhal, pe numele sau adevarat Henri-Marie Beyle (1783-1842) si care suna astfel:

Toate religiile sunt întemeiate pe teama celor multi si pe istețimea câtorva.

Cu predilectie, romanii in marea lor majoritate, sunt foarte credinciosi. Biserica Ortodoxa Romana (BOR) este institutia cu cea mai mare incredere din Romania, in pofida faptului ca preotii nu reprezinta absolut nimic spiritual, sunt pur si simplu o categorie profesionala care traieste pe spinarea romanilor – a tuturor romanilor, netinand cont de faptul ca nu toti romanii sunt ortodocsi !!! Milioane de euro se duc anual de la bugetul de stat, catre Biserica Ortodoxa Romana.

Parlamentarii nostrii “de paie”, din considerente pur electorale au mai aprobat o lege: obligativitatea religiei in scoli !!! In loc sa evoluam catre o societate civilizata, normala, Romania merge inapoi in timp … cu secole in urma … Doar atunci mai era religia obligatorie !

Politicienii romani, toti se declara credinciosi … Ca fura, ca iau spaga, ca prin deciziile pe care le iau, poate zeci sau sute de persoane mor de foame sau frig ori prin spitale din cauza lipsei de medicamente … ??? Asta n-are nici o importanata, ei … sunt “crediciosi” ! Sunt credinciosi si sunt religiosi … Se duc duminica la biserica …. sa-i vada lumea, ca “da bine” la prostime si se pot “lauda” in emisiunile de televiziune, ca ei sunt credinciosi …
Mi se face pur si simplu scarba, cand mai vad cate un politician (indiferent de partidul din care face parte), laudandu-se pe la “televizor” ca el “e credincios” !!!

Dar … acesta este doar punctul meu de vedere. Romanii vor continua sa fie “credinciosi” … Te consideri credincios ? Sunt aproape 100% convins ca vei spune “DA”. Atunci, te rog sa urmaresti filmuletul de mai jos, care te va ajuta sa gasesti raspuns la aceasta intrebare: esti sau nu, credincios cu adevarat ?

V-as ruga de asemenea, sa faceti urmatorul exercitiu de imaginatie: in locul pastorului, puneti un preot ortodox si incercati sa va imaginati raspunsul …

Ţi-a plăcut acest articol ? Atunci votează-l, aici:
   

39 comentarii la “Esti cu adevarat credincios ?”

  • Clement
    ... a scris la 26 martie 2012, 18:35   [#1]

    Dar strâmtă este poarta, îngustă este calea care duce la viaţă, şi puţini sunt cei ce o află. Matei 7:14

  • ... a scris la 27 martie 2012, 9:36   [#2]

    Credinta are si ea nivele, man… sunt destui oamenii credinciosi dar nu indeajuns, asta nu inseamna ca nu sunt credinciosi, si ‘un gram’ de credinta e mai mult decat nimic, ca se cred ei foarte credinciosi e o alta treaba…

  • ... a scris la 27 martie 2012, 13:55   [#3]

    filmulet dragutel
    a pornit de la niste penticostali ca o poveste, o povestire, un banc, ori ceva.
    ca intr-o biserica, intra unii si intreaba care crede in Dumnezeu.
    toti au zis ca da, aia au replicat ca daca voi credeti in El, atunci El va va salva de gloante.
    si incep sa traga p-acolo in aer.
    majoritatea au fugit, ramasesera cativa si popa.
    si aia i-a zis lu popa ala:
    asa parinte, ca am scapat de ipocriti, iti poti tine slujba in pace alaturi de adevaratii tai enoriasi credinciosi.

    Dumnezeu nu-ti face tie asa minuni, nu opreste gloantele cand te impusca careva, dupa cum a zis garetbora, e pe nivele credinta.
    nimeni n-o sa fie atat de credincios ca Iisus.

    Cel putin eu n-am azut pe nimeni.
    Asta nu inseamna ca nu sunt credincios.
    Da, cred in Dumnezeu, dar ori as fugi daca e unul inarmat, ori as incerca sa-l opresc.

  • ... a scris la 27 martie 2012, 20:19   [#4]

    Exista un dicton care spune: “Crede si nu cerceta…“. Ei bine, eu fac parte dintre aia care “cerceteaza” inainte de a crede toate aberatiile, nu infulec tot ce mi se serveste “pe tava” … Am o umbra de ratiune care ma ajuta sa aleg: asta e buna, asta nu e buna. Cei care infuleca tot ce li se serveste pe tava, sunt persoane lipsite de ratiune …

    … Mai vreti ?

  • clement
    ... a scris la 28 martie 2012, 0:01   [#5]

    Iudeii aceştia aveau o inimă mai aleasă decât cei din Tesalonic. Au primit Cuvântul cu toată râvna şi cercetau Scripturile în fiecare zi, ca să vadă dacă ce li se spunea, este aşa. Faptele apostolilor 17:11
    vad ca esti foarte interesat sa afli adevarul despre credinta. Cauta o Biblie si acolo ai sa gasesti adevata credinta. nu te uita la oameni. fie ei si preoti…

  • ... a scris la 30 martie 2012, 17:28   [#6]

    In ce ma priveste, temerile si sperantele mele se rezuma strict la viata pamanteasca … Sunt constient ca omul este muritor (definitiv) si nu am nevoie sa-mi hranesc mintea cu iluzii. Trebuie sa fim constienti de aceste lucruri si sa acceptam realitatea asa cum este …

  • Dora
    ... a scris la 30 martie 2012, 17:23   [#7]

    Am sesizat ca omul, de cind e el, asa cum este cunoscut in evolutia lui, are tendinta de a gindi spre o anume apocalipsa a sfirsitului sau intr-un scenariu catastrofic, oricit de inteligent, barbar, sau cultivat ar fi. Incepind cu teama de zeii care ii supravegheaza, cit de buni ar fi si unii si altii, omul crede intr-o cuvenita pedeapsa care se va abate asupra lui necontenit daca… si aici nu mai conteaza “ce” fel daca, el asteapta o pedeapsa cel putin paminteana, daca nu pe cealalta lume. Asa se simte el in siguranta!

    Orice s-a scris, sau invatat pina acum ca fiind o anume speranta, sau certitudine de a fi izbavit de rele converge in cel mai bun caz, spre asa-zisa cunoastere si stapinire de sine, renuntare si detasare. Dar toate la un loc au la baza stapinirirea fricii si nu eliminarea ei, caci, “asa e scris in firea omului”, sa se teama mereu. Fara aceasta frica nu s-ar fi nascut traditiile si religiile, ori filozofia. Mi se pare ca fara a trai cu teama si speranta in acelasi timp, ar fi impropiu omului.
    Sint putini cei care pot trai intr-o viata , macar o perioada din ea, fara cele doua coordonate esential umane, teama si speranta intr-o fericire multumitoare..

  • Dora
    ... a scris la 30 martie 2012, 19:06   [#8]

    Eu nu sint constienta ca sintem muritori definitiv! Dimpotriva, desi nu imi convine aceasta ipoteza, cred ca nu murim definitiv niciodata (pleonasm?), decit fizic. Cred in reincarnare, chiar daca cine si cum urmeaza sa te nasti nu ai constienta a cea ai mai fi fost. Dar subconstientul ma indruma sa cred ca am mai vietuit pe acest Pamint. Ce legatura este intre ce afirm si subiectul acestui topic, ar fi ca sint credincioasa ideii ca renastem pina cind moartea va fi definitiva. Imbratisez cultura budista….

  • ... a scris la 30 martie 2012, 20:31   [#9]

    Well … fiecare are dreptul sa creada ce vrea. Nu accept insa ideea ca cineva sa-ti impuna sa crezi un anumit lucru … Asta face Biserica Ortodoxa, prin introducerea obligativitatii religiei in scoli … Cel putin din acest punct de vedere, Romania nu mai este un stat democratic. As vrea sa stiu, in ce tara a Uniunii Europene mai este obligatorie religia in scoala ?

  • nuimporta
    ... a scris la 30 martie 2012, 22:00   [#10]

    Absolut, nu este corect sa ti se impuna o anuma credinta. Dar nici nu critic pe cei care cred fara tagada. Fiecare are libertatatea de a alege, cum si in cine cred mai presus decit ei insisi. Esential, ar trebui sa nu se bage pe git omului o anume credinta care sa-l racoleze ca pe un novice. Si daca totusi se reuseste acest lucru, inseamna ca ei insisi, cei care adera usor la o asemenea impunere isi merita devenirea.
    Care ar fi devenirea cea mai dreapta? … e alta poveste, mult mai lunga.

    Noapte Buna.

  • alergatorul
    ... a scris la 31 martie 2012, 0:35   [#11]

    Credinta, mai devreme sau mai tarziu, este incercata… Caracterul unui crestin este indispensabil pentru viata de dincolo. O imagine graitoare se vede in povestioara puiului de gaina care se afla inca in ou si se intreba de ce are gheare, aripi si cioc… pentru ca nu le vedea rostul in ou. Dar s-a convins cand a pasit in noua lume… Invataturile biblice par ridicole in lumea noastra, chiar nefolositoare… dar ni se spune ca vom pasi intr-o noua lume, ”o viata fara sfarsit”. Intrebarea e daca se merita sa credem sau nu…. Problema e ca alegerea este decisiva aici pe Pamant ”in ou”.

    Ce castigam daca nu credem ? Castigam o viata trecatoare care speram sa se termine la mormant, dar e posibil sa ajungem ”in alta parte”, in cazul in care ne inselam… Esti dispus sa platesti pretul alegerii tale ? Intrebarea e valabila pentru toti care nu cred sau ignora Biblia.

  • ... a scris la 31 martie 2012, 19:47   [#12]

    Superb articol. Bravo domnu’ Dan.

  • Bob Sebastian Marius
    ... a scris la 1 aprilie 2012, 22:19   [#13]

    Crede şi nu cerceta…
    Dane, aici eşti într-o profundă eroare. NICĂIERI, în Biblie, n-ai să găseşti scris aşa ceva! Din contra, Iisus spune: “Cercetaţi Scripturile…”!
    În ce priveşte filmuleţul cu pastorul, :) e într-adevăr interesant, doar ca transpunere artistică a unei idei! Însă felul în care îl utilizezi tu, aici, este greşit! Nu demonstrează nimic altceva decît că tu ai ales să lupţi cu un fenomen, cel religios, despre care nu ştii decât extrem de puţin spre nimic! Acel pastor nu a făcut decât să spună adevărul şi anume că nu era pregătit în acel moment să moară pentru credinţa sa! De altfel, moartea lui, în acel moment, nu era altceva decât o sinucidere!
    Moartea pentru credinţă înseamnă mult mai mult!

  • VASY
    ... a scris la 2 aprilie 2012, 11:32   [#14]

    Dane nimeni nu te obliga sa faci Religie in scola :) . Foarte bine informat esti . Daca nu doresti , poti face o cerere catre directiune si se rezolva :) . Faci un lucru total gresit atunci cand condamni Biserica / Religia, datorita preotilor. Daca te-ai considera cu adevarat crestin (si aici vorbesc in general ) ar trebui sa sti ca mergi la Biserica pentru tine, nu pentru preot , nu pentru “designul” bisericii . Iar daca esti asa pornit impotriva BOR/Religiei nu inteleg de ce tot scrii despre Biserica, cum poti scrie despre un lucru pe care nu il suporti ? :)

  • ... a scris la 2 aprilie 2012, 21:42   [#15]

    Vasy, nici tu n-ai inteles … Daca esti credincios si ai nevoie de Biserica, atunci n-ai decat sa sustii d.p.d.v financiar Biserica ! Ai inteles ? Adica, vrei sa beneficiezi de serviciile Bisericii ? Fa-ti carnet de membru si cotizeaza lunar pentru serviciile de care beneficiezi, nu-i pune pe altii sa plateasca pentru serviciile de care beneficiezi tu.

    Sau, hai sa-ti explic mai pe intelesul tau: eu am internet, telefonie si televiziune prin cablu de la RDS. Aceste servicii, costa 60 RON pe luna. Sa presupunem ca, tu n-ai nici internet, nici telefonie si nici TV, respectiv nu beneficiezi de serviciile oferite de RDS. Esti de acord sa platesti 60 RON pe luna ca eu sa beneficiez de aceste servicii ?

    In alta ordine de idei: de ce sa fac eu cerere ? Cand s-a introdus idiotenia asta, m-a intrebat cineva daca sunt sau nu de acord, daca sunt sau nu de religie ortodoxa ? Daca eu sunt reformat, nu ortodox, de ce sa cotizez la Biserica Ortodoxa ?

  • VASY
    ... a scris la 2 aprilie 2012, 21:46   [#16]

    M-ai inteles gresit , treaba cu cererea e pentru elevii din licee/scoli de care tu zici ca sunt obligati sa faca religia vor nu vor …. In alta ordine de idei nimeni nu te forteaza sa dai cotizatie la Biserica . Problema noastra e ca judecam Religia din cauza preotilor “excroci” care din pacate nu sunt putini .

  • ... a scris la 2 aprilie 2012, 21:53   [#17]

    Cum “nu te forteaza nimeni”, atat vreme cat banii pentru Biserica Ortodoxa Romana sunt de la bugetul de stat ? Adica, statul suporta toate cheltuielile cu salarii pentru preoti, constructia de catedrale si biserici, renovari, banii pentru facturile la gaz, curent electric, apa, etc si “Jeep-uri” pentru preotii mai “de seama” ? Iar asta, fara ca statul sa ma intrebe pe mine, contribuabilul la bugetul de stat, daca beneficiez sau nu de serviciile Bisericii Ortodoxe Romane !?

    Unde mai pui faptul ca, tot statul asta idiot care sponsorizeaza BOR, a impozitat pensiile batranilor … ori Biserica Ortodoxa Romana este scutita de taxe si impozite !!! De ce ???

  • VASY
    ... a scris la 3 aprilie 2012, 0:41   [#18]

    Nu e prost cine cere, e prost cine da …” . Sti si tu cum e statul roman. Si tiganii traiesc din ajutoarele sociale platite de noi. Mai bine dai unui imputit , nespalat si poate care te si fura , decat sa dai Biserici care in schimb ce rau iti face?

  • ... a scris la 3 aprilie 2012, 9:00   [#19]

    Da’ cine-a zis ca sunt de acord cu ajutoarele sociale date tiganilor ? Ia mai sapa putin aici pe blog, sa vezi cam ce parere am si despre asta …

  • VASY
    ... a scris la 3 aprilie 2012, 9:25   [#20]

    Nu zic ca esti de acord , dar prea mult “agati” in Biserica . Adevarat (din punctul tau de vedere) e ca nu esti de acord sa dai nici intr-o parte (nici la tigani , nici la BOR) , dar intre cele doua parti e o diferenta mare. La tigani pe langa ca platesti fortat la stat , vin si prin intersectii , supermarketuri etc sa cerseasca , sa te “sufoce” sa le tot dai bani , iar la Biserica (banuiesc ca ai fost macar odata :) ) , ti-a cerut cineva ceva cu mila cand ai fost ?

  • ... a scris la 3 aprilie 2012, 9:49   [#21]

    Da … doar ca preotii au un alt “mod” de a cere. Am fost de exemplu naș de cununie … Imediat dupa ceremonie, preotul a inceput sa ne “descoase”: “Faceti nunta mare, nu ? Unde faceti nunta, la ce restaurant ? … Aaaa, pai inseamna ca aveti baniiiiii …” Ce a urmat, iti poti imagina … Bineinteles ca n-am primit nici o chitanta, preotul a bagat banii in buzunar si basta …

  • VASY
    ... a scris la 3 aprilie 2012, 16:12   [#22]

    Da Dane stiu si eu ca e asa dar nu peste tot. Nu e corect sa ii “bagi pe toti in aceasi oala”, din pacate sunt putini preoti corecti. Probabil tu ai prins intr-un loc nepotrivit. Deobicei se da chitanta pe taxa de botez/cununie iar daca doresti sa mai lasi ceva preotului e treaba ta. Sunt locuri in care asa e… Ca in orice gradina sunt si buruieni… Si inca odata , nu trebuie sa judeci Religia din cauza preotilor, nu te rogi pentru ei … :D

  • ... a scris la 3 aprilie 2012, 16:49   [#23]

    E simplu, totul e fizica si chimie in rest pentru ordine si liniste exista credinta, biserica si restul!

  • ... a scris la 4 aprilie 2012, 3:51   [#24]

    Mie mi-ar placea sa se introduca aceasta religie obligatorie in scoli :D :

  • VASY
    ... a scris la 4 aprilie 2012, 14:38   [#25]

    @ Fireman: Te rog explica-mi ( prin fizica si chimie ) aparitia vietii pe Pamant, ca Pamantul sa zicem ca a aparut in urma “Big-Bangului” :)

  • ... a scris la 4 aprilie 2012, 15:40   [#26]

    @ Vasy: sunt curios … tu, cam cum crezi ca a aparut viata pe Pamant ? :)

  • ... a scris la 4 aprilie 2012, 19:43   [#27]

    Multe comentarii aici. Deci ceva ne framanta pentru ca nu avem raspuns. Mai pun si eu o intrebare: -Ce a fost mai intai, oul sau gaina ? ;)

  • VASY
    ... a scris la 4 aprilie 2012, 19:47   [#28]

    Voi astia care nu credeti in “Facere” pentru ca e ceva scris nu demonstrat …. va intrebati noi cum credem in Dumnezeu daca nu l-am vazut niciodata. Va pun eu o intrebare : Voi cum credeti in crearea vietii si Galaxiei prin fizica/chimie daca nu a-ti demonstrat-o ?

  • ... a scris la 4 aprilie 2012, 20:12   [#29]

    Vasy … crezi, pentru ca asa ai fost educat de mic copil. Exact cum cei din Orient au fost educati de mici copii sa creada in Buddha ori cum au fost educati arabii sa creada in Allah.
    In alta ordine de idei … ce treaba are Biserica cu politica ? De ce se implica Biserica in politica ? Si asta de sute de ani, nu de acum … !

  • VASY
    ... a scris la 4 aprilie 2012, 20:15   [#30]

    Pai is niste mafioti toti, dar nu trebuie ca oamenii sa condamne Religia din cauza unor idioti …

  • ... a scris la 4 aprilie 2012, 21:18   [#31]

    In concluzie, preotii ar putea face orice, nu ? Religia nu poate fi condamnata … Ok, atunci ce nevoie mai avem de preoti ?

  • VASY
    ... a scris la 4 aprilie 2012, 21:20   [#32]

    Ca sa fi credincios nu iti trebuie preoti. Dar cum spuneam sa nu ii bagam pe toti in aceasi oala… Dane iti zic sincer, asa cum esti “pornit” impotriva Religiei sunt preoti de care sa iti “placa”…

  • ... a scris la 4 aprilie 2012, 21:56   [#33]

    Nu sunt pornit impotriva vreunei religii ori credinte, fiecare este liber sa creada ce vrea in functie de educatia si cultura sa … Dar, sunt categoric impotriva unui sistem care traieste de sute de ani pe spinarea celor multi si saraci, folosinde-se de credulitatea si prostia oamenilor …

  • VASY
    ... a scris la 5 aprilie 2012, 9:31   [#34]

    Da sunt de acord cu tine, dar si oamenii au partea lor de vina .

  • ... a scris la 5 aprilie 2012, 18:13   [#35]

    Filmul e dragut, dar are o problema. Intrebarea este “are you ready to die FOR him”? Raspunsul trebuia sa fie FOR him, not BECAUSE of him.

    Indiferent de partea cui esti, nu ar trebui sa impui celeilalte parti ce sa gandeasca/simta.

  • cristi
    ... a scris la 24 aprilie 2012, 0:31   [#36]

    Multi ipocriti si p’acilea, Dane … %-( .

  • ... a scris la 24 aprilie 2012, 11:19   [#37]

    @ cristi: … Well, nu vreau sa spun mai multe … mai bine ma abtin … :)

  • ... a scris la 1 mai 2013, 4:00   [#38]

    Dane, in privinta ipocriziei ai dreptate. Catolici, ortodocsi, protestanti si neoprotestanti …sunt plini de ipocriti. De ce? Fiindca au ales o meserie. Asta e drumul, scoala-serviciu pt salariu. Daca nu exista dedicare, in orice domeniu, e un dezastru. De aceea sunt mici exceptii. Sunt si preoti/pastori buni, 1 la 1000. Ai dreptate in ceea ce priveste sustinerea financiara. In Sfanta Scriptura, cel mai mult a scris Sf. Ap. Pavel. Care a spus ca el si cei din jurul lui au muncit pentru painea care au mancat-o. Sf Ap Pavel a facut misiune, cum nimeni nu a facut. A gasit timp sa munceasca si indeamna pe toti la fel sa facem! Da, exista acest drept sa fii sustinut financiar sa poti fi dedicat slujirii bisericii, slujitorul tuturor …nu imparatul tuturor cum este acum pana si popa din catunul X. Imparate, maestre, doctore, parinte…prea sfintite…prea fericite. Titluri fara acoperire. Asta a mustrat si Mantuitorul…dar precum El a fost rastignit de marii preoti, nu ma mir sa fie la fel si acum dupa 2000 de ani. Natura umana e ingrozitoare de aceea avem nevoie de renastere de Sus.

  • george
    ... a scris la 6 ianuarie 2014, 20:18   [#39]

    Dan, care se crede buricul pamantului nu este decat o picatura de apa sau cel mult un firicel de nisip care traieste intr-un subiectivism feroce. Celelalte picaturi sau firicele pot fi de aceeasi marime ca el ,dar de alta culoare. Numai ca sunt mai multe la un loc si formeaza un intreg distinct, coerent si cu aplicativitate la viata de zi cu zi. Sunt religiile vechi cu o istorie de mii de ani , cu viata individuala si colectiva traita, simtita, care a dat oamenilor si omenirii un punct de sprijin si de echilibru in lumea asta schiloada de pe pamant. Divinitatea, pentru toti oamenii a fost si va fi un punct de referinta pentru omul care a dorit sa urce o treapta mai sus si ( spre surprinderea lui Dan ) a urcat mereu. De aceea sunt bisericile pline de oameni de rand dar si de intelectuali care gasesc acolo acea liniste de care are nevoie sufletul incorsetat de atata materialitate trecatoare . Dan, care nu poate fi un intelectual prin simtire este un intelectual prin ratacire. Nu-l condamn pentru mai sunt cativa ca el care cred ca, deja, au facut un cheag din impotrivirea-i seaca. Ma simt ofensat ca Dan incearca sa-mi raneasca sufletul care crede altfel decat el. Si o spun cu aceeasi tarie cu care Dan incerca sa ma convinga ca trebuie sa fiu altfel decat am fost pana acum . Nu vei reusi Dane, dacat, sa-ti aduni cativa razvratiti/rataciti cu care sa formezi un rau putin mai mare decat raul din sufletul tau. In rest , vei/veti ramane ca niste neimpliniti, cautand mereu si mereu alta rugina care sapa la radacina fiintelor nobile si nepartinitoare.

Adaugă un comentariu

:) :d :)) =)) :| :( :(( #-o :-? :-w /:) :o :-j :peace: :x :-bd :-q :yes: :no: arata toate iconitele »

Anti-Spam: Ce culoare are iarba?