Diferenta dintre popoare

romania Diferenta dintre popoare

Diferenta dintre popoare

Am spus-o de mai multe ori, cu riscul de a fi acuzat de “rasism”, ca exista diferente majore intre popoare … Inclusiv intr-un interviu la radio ProFM am afirmat ca, romanii ca si popor sunt predispusi la hotie (si la multe altele) datorita atat bagajului genetic cat si nivelului scazut de cultura si lipsei educatiei.

Suntem invidiosi pe nemti, pe austrieci sau pe unguri, pentru ca o duc mai bine decat noi, fara sa ne punem insa intrebarea: “Cum au reusit ei sa ajunga la acest nivel ?” … Prin corectidudine, prin ordine si disciplina, prin responsabilitate, prin demnitate si onoare. Calitati care lipsesc cu desavarsire majoritatii romanilor … Si am sa va dau un exemplu:

Stiti cu totii ce s-a intamplat recent in Japonia … Dupa cutremurul din Japonia, a urmat tsunami-ul care a facut prapad in Japonia iar acum sunt in pragul unei catastrofe nucleare. Mii de oameni au ramas fara adaposturi, Japonia se confrunta cu o criza energetica, se sta la coada pentru cativa litri de benzina si se sta la coada chiar si pentru cativa litri de apa potabila, panza freatica in multe zone fiind contaminata in urma emisiilor radioactive de la centrala nucleară de la Fukushima (Japonia).

Uitati-va cum stau japonezii la coada, pentru cativa litri de benzina:

Poze cutremur 2011 japonia 11 Diferenta dintre popoare

 

Si cum stau japonezii la coada, pentru a-si lua cativa litri cu apa potabila:

cum stau japonezii la coada Diferenta dintre popoare

cum stau japonezii la coada 2 Diferenta dintre popoare
(mareste imaginea)

 

Vreti să-i vedeti si pe români, cum stau la coadă ? Ia vedeti aici:

Categorie articol [ Fără categorie ]
Ţi-a plăcut acest articol ? Atunci votează-l, aici:
   

26 comentarii la “Diferenta dintre popoare”

  • ... a scris la 26 martie 2011, 5:32   [#1]

    Dupa ce vad asemenea imagini, parerea mea e una categorica! Din pacate cred ca nu o sa ne schimbam deloc, geneticul e de vina dupa cum zici si tu Dane ! Pe langa toate aceste caracteristici ale poporului roman as mai adauga inca ceva : mai este si un mare consumator de alcool…ca sa nu zic altfel :)) .

  • ... a scris la 26 martie 2011, 8:26   [#2]

    am ajuns destul de salbatici datorita saraciei in masa la care suntem supusi de acest guvern.:d

  • JoinT
    ... a scris la 26 martie 2011, 12:03   [#3]

    Nu are absolut nici o legatura cu bagajul genetic. Are legatura cu disperarea. Nu e vina romanilor, e vina celor care au venit dupa 89 la conducere. Romanii sunt disperati. Pensionarii nu-si pot asigura painea din pensie si aproape ca mor de foame in casa. Nu pot sa plateasca curentul si intretinerea in lunile de iarna pt ca multi dintre ei trebuie sa-si cumpere medicamente pe care nu si le permit. Ce legatura are asta cu civilizatia? Romanii traiesc asa de 20 de ani. Nici japonezii, nici nemtii si nici ungurii nu sunt in situatia asta. Ei nu mor de foame in bezna si mizerie de 20 de ani.
    Si daca tot vorbim de hotie da-te si tu cu parerea referitor la ce vor sa faca ungurii in Ardeal? Asta nu e hotie? Asta nu e santaj? Nu e lipsa de respect pt toti romanii?
    Sa nu crezi ca nemtii nu au uscaturile lor. Spun asta din proprie experienta la ultimul drum in Germania cand am patit-o cu un mos fascist. Despre asa voi pov altadata. Sa nu uitam de ce n-am intrat in Schengen. Tot din cauza Germaniei si a vizitei la Bucuresti a cancelarului Andrea Merkel care a pus conditii statului roman in interesul Germaniei pt o lucrare de 100 mil de euro. Poate asta e corect. Dupa mine nu e.

  • Florin
    ... a scris la 26 martie 2011, 16:25   [#4]

    Eu ma rog pentru toara noastra [-o< sa nu apara ca in Japonia Tz-unamiurile, cutremurile, radierile, tornadele si cele laltele sper ca tara noastra sa nu fie in pericol pentru ca am decat 8 ani si asta inseamna ca sunt prea tanar ca sa mor o:-) =)) deci sa revenim la subiect daca noi murim prin cutremure si radieri macar daca sintim ceva de cutremur trb sa avem un pistol la noi…. sa ne impuscam sa nu ne mai chinuim inecati de ape desi nu prea cred ca la noi o sa vina cutremure :-@ nu stiu in ce sa mai cred d-data acesta :-ss

  • ... a scris la 26 martie 2011, 18:08   [#5]

    +1 Joint

    Desi situatia dureaza de mult mai mult timp in acest spatiu numit Romania in ultima perioada de timp. Nu doar de acum sunt cativa la putere care-si bat joc de oameni, au fost din vremuri de mult apuse… doar ca atunci erau mai putini, cred ca e singura diferenta.

    Sunt putine perioade in istoria noastra ca natiune in care sa poti spune ca am avut un trai lipsit de griji (oare chiar exista?). Intotdeauna a fost cineva care sa incerce sa ne asupreasca si daca nu au reusit din afara s-au gasit altii din interior.
    Asa ca daca exista disperare, ne caracterizeaza ca si popor de foarte mult timp, nu doar de acum. Singura speranta era pe vremuri cand se mai ridica cate unul care sa faca dreptate (gen Tepes… doamne da`i viata inca o data).
    Acum avem democratie, suntem fericiti cu ea, pentru ca nu se mai rascoala nimeni. Disperam si continuam sa inghitim in continuare constitutia si legile, facute parca in asa fel sa protejeze pe unii, in loc sa-i bage dupa gratii.

  • JoinT
    ... a scris la 26 martie 2011, 19:48   [#6]

    Nu te duce pana la Tepes. E suficient sa-ti amintesti ca Romania a fost “Granarul Europei”. Si n-a fost bine nici atunci, dar ne plateam datoriile externe cu ce aveam. Asa mergeau garnituri intregi de trenuri cu unt in Rusia si cate si mai cate. Pe cand s-au platit datoriile a trebuit inlaturat si dictatorul. Sa nu uitam ca pe atunci Ungaria avea gramezi de datorii. La fel si Polonia.

  • Jak Karter
    ... a scris la 26 martie 2011, 21:09   [#7]

    Ca să fiu în “asentimentul” discuției, sper să nu vă supărați:

    -2 @Bucur
    -2 @JoinT
    -2 @DarXyde

    Și acum să argumentăm puțin:

    @ Bucur: -- “am ajuns destul de salbatici datorita saraciei in masa la care santem supusi de acest guvern[-x
    Cred că ai vrut să scrii o frază mai lungă și ai uitat continuarea,probabil că te grăbeai să te duci la cină, iată și continuarea frazei după capul meu:
    “Am ajuns destul de salbatici datorita saraciei in masa la care santem supusi de acest guvern și de către toate guvernele care ne conduc din 1989 și până astăzi“!!!
    Că vorba aia, românii nu fac foamea de 28 de minute, 36 de secunde și 48 de milisecunde, că nu e un film de Cristian Mungiu, e o problemă mai gravă și mai delicată care ține de cel puțin 20 de ani. :peace:

    @ JoinT: -- “Nu are absolut nici o legatura cu bagajul genetic.
    Are legatura cu disperarea. Nu e vina romanilor, e vina celor care au venit dupa 89 la conducere.
    [-x
    Păi exact asta încerca Dan să sublinieze în articol și anume modul cum ne comportăm sau ne manifestăm mai multe popoare (diferite) atunci când întâlnim exact aceeași situație, cum ar fi Disperarea.
    Să nu-mi spui că japonezii din imagini, care stau la rând pentru un bidon de apă sânt “mai puțin” disperați decât românii noștri, pentru că nu are cum să fie așa.
    Acei oameni au pierdut în marea lor majoritate câte 2 sau 3 membrii ai familiei la “o singură mână”, și-au pierdut casa, masa și grădina, și-au pierdut și colegii de serviciu, și-au pierdut și locurile de muncă, până și cartierul în care locuiau de zeci de ani a dispărut cu totul, au pierdut și cățelul și purcelul, și pe vecini, și pe dușmani, acei oameni nu mai au unde să se ducă, pardon, nu mai știu pe unde să se ducă, încotro să mai apuce, se duc spre un bidon cu apă, și o farfurie cu orez fiert ca să nu pice din picioare… de durere !!!
    De bine de rău, românul nostru mai are apartamentul de la Ceaușescu, mai are un ajutor de la stat, un bănuț să-l drăjmuească, o rudă din familie care să-l mai ajute, un vecin de la care să se mai împrumute, un nepot care să-l mai asculte, și ce face românul nostru ???
    Se îmbulzește ca un NECIVILIZAT !!! :-t
    Ei, poftim cultură, cum se manifestă în cazul de față japonezul, și cum se manifestă românul. :peace:

    @ DarXyde: -- “Asa ca daca exista disperare, ne caracterizeaza ca si popor de foarte mult timp, nu doar de acum. Singura speranta era pe vremuri cand se mai ridica cate unul care sa faca dreptate (gen Tepes.. doamne da’i viata inca o data)“. [-x
    -- 1. Disperarea nu este o “clauză” care să-i aparțină unui singur popor sau mai multor popoare, disperarea este o “stare de spirit” care poate apărea pretutindeni și nicăieri, ea putând fi cauzată de conducerea acelui popor (n.r. guvernanți) și mai ales de măsurile pe care le ia sau nu acea conducere, sau poate fi cauzată de catastrofe naturale (n.r. țunami-ul din Japonia), dar depinde de fiecare popor în parte cum se manifestă sau cum se comportă când întâlnește o asemenea “stare de spirit”.
    -- 2. Țepeș s-a ridicat, dar nu ca să facă dreptate în rândul oamenilor disperați, ci că ca să-i separe pe cei mai răi de cei mai cinstiți, Țepeș în sine nu a rezolvat problema nivelului de trai sau a Disperării, el nu a făcut decât să aplice o metodă mai violentă în cea ce privește dreptatea, dar prin această metodă el nu a rezolvat problema de fond a poporului român, și acestă problemă de fond poartă denumirea de EDUCAȚIE.

    Cineva, cândva, undeva, spunea că comportamentul și raționamentul unui popor ține foarte mult de MENTALITATE.
    GREȘIT, mentalitatea are ca și structură de rezistență, ca și bază nivelul de EDUCAȚIE al acelui popor.
    Mentalitatea nu este o “chetricică” pe care să o găsești pe stradă și să o pasezi de la unul la altul, de la neamț la român, de la maghiar la român, de la român la țigan, etc…
    Până și cetățeni de prin cele mai îndepărtate țări, după ce ne-au vizitat țara o singură dată, au remarcat două lucruri absolut șocante pentru ei în ROMÂNIA: Automobilul și Copilul.

    AUTOMOBILUL !
    Pe vremea faraonilor, dacă un locuitor al unui oraș era priceput la o meserie, să spunem dacă știa un pic de medicină, chiar dacă acel locuitor provenea dintr-o familie foarte săracă, și chiar dacă acel locuitor nu era rudă cu faraonul sau cu apropiați ai faronului, acel locuitor primea un “suvenir”, să-i spunem un lanț de pus la gât, sau o brățară de pus la mână, și peste tot pe unde mergea acel locuitor, chiar dacă părăsea orașul faraonului, nu se lega nimeni de el, mânca gratis peste tot, i se făcea loc peste tot pe unde mergea, toți se fereau din calea lui, încercau să nu intre în conflict cu acel locuitor și să-i facă cât mai mult pe plac, nu pentru că era un medic mai mult sau mai puțin bun, ci pentru că purta însemnele Faraonului.
    Deci devenea pe viață o persoană foarte importantă, și foarte “respectată”.
    În secolul nostru, în țara noastră, românul care are o mașină, este tratat de către cei din jurul său exact cum era tratat acel locuitor de pe vremea faraonilor. Practic în România mașina denotă faptul că faci parte dintr-o categorie socială provenită din înalta societate, cu ajutorul acestui vehicol îți stabilești locul în societate, iar ceilalți trebuie să se supună, că altfel…
    Și se supun, pietonii aleargă cât mai repede pe trecerea de pietoni (chiar dacă este verde) ca să nu-i deranjeze pe cei care stau la culoarea roșie a semaforului și așteaptă, ca să nu cumva să se ude la “funduleț” cei din înalta societate.
    Dacă cineva undeva urcă o mașină pe trotuar nimeni nu-i spune nimic, ca să nu aibe probleme pe urmă etc…

    COPILUL!
    În România, copilul este “tratat” de către părinți exact precum un Faraon, este tratat ca un Rege, acest lucru i-a uimit până și pe cetățeni din cele mai dezvoltate state occidentale, nu a spus nimeni să-i rupi capul, dar să-l “strunești” puțin, să-l ții un pic mai din scurt, să-i mai tai din pofte și din mofturi sânt sigur că se poate.
    În România, un copil face cam ce vrea “mușchii’ lui, când vrea mușchii lui, cu cine vrea mușchii lui, se poate trânti în funduleț în supermarket și să nu se ridice până nu-i cumpără “mami” chestia aia, să se uite la desene de dimineață pănă seara, să raspundă urât cui vrea mușchii lui, să se ducă la școală îmbrăcat cum îl taie capul, oricum nu îndrăznește nimeni să se ia de el că are de furcă cu “mami”.
    Dar nici unul dintre părinți nu se întreabă ce o să se întâmple cu copilul lui din punct de vedere al comportamentului, atunci când o să se facă mare.
    Păi vă spun eu, o să fie la fel de “șmecher” cam cum era când era un pic mai pic, dacă a fost nesimțit de mic, așa va fi și când va fi mare, dacă a fost lăsat să fie așa, dacă a fost mofturos, și a fost lăsat să fie în continuare mofturos, va fi la fel și când va crește.
    Un șmecher + un șmecher + un șmecher + un șmecher = ROMÂNIA

    În concluzie este doar o problemă de educație, sau de felul cum ne educăm fiecare dintre noi “odraslele”, pentru că trebuie să luăm în calcul că aceste odrasle se fac mari și se adună.
    Mai multe odrasle la un loc, needucate, se cheamă: Popor Needucat;
    Mai multe odrasle la un loc, educate, se cheamă: Popor Educat.

    Nu-mi aduc aminte ca Vlad Țepeș să se fi ocupat împreună cu “tovarășii” lui de educarea poporului român, el a fost bun la altceva !
    Vlad Țepeș a încercat să o ia pe scurtătură, a încercat să facă ceva “senzațional”, pentru că în acele vremuri dacă mureai cu demnitate rămâneai sigur în istoria acelei țări, dar în nici un caz Vlad Țepeș nu a rezolvat problemele românilor din acele vremuri, mai ales pe cele legate de comportamentul cetățeanului român ! >:d<

    P.S.: Nu uitați că “Copilul” și “Automobilul” merg mână-n mână peste tot în viață, merg la școală, la discoteci, în cluburi, la serviciu, în politică, în administrația publică a unui oraș.
    În concluzie cine pe cine “condamnă”, romanul pe român sau românul pe roman ?

  • JoinT
    ... a scris la 26 martie 2011, 21:36   [#8]

    Cand am spus disperare, gandeste-te la o trauma de 20 de ani. Compara asta cu traumele japonezilor, ungurilor sau nemtilor in ultimii 20 de ani. Ei nu mor de foame Jak, iar tratamentele le tin cu ce trebuie, nu cu leacuri babesti. Sunt lipsuri care isi pun amprenta pe oameni. Ce s-a intamplat in Japonia a fost o catastrofa care insa n-a tinut 20 de ani.

  • ... a scris la 26 martie 2011, 23:04   [#9]

    Sunt multe de vb la acest capitol. As fi vrut sa ma abtin, este si ora tarzie, dar vreau sa punctez doar un singur lucru: nu este vb de disperare sau alte chestii, asa cum au mai zis si unii mai sus este vb doar de educatie. incepand cu educatia celor din clasa politica si pana la ultimul taran din cel mai sarac sat din fundul Romaniei. Si daca parintii nu te educa, scoala nu te educa, tv nu te educa… automat ajungi un salbatic. Si uite acu pb rezolvata in ceea ce priveste diagnosticul. Dar asta nu e pb cea mai mare. Sunt sigur ca orice popor a trecut cel putin o data prin perioade de criza educationala daca o pot numi asa, pb cea mai mare e ca nu prea sunt oameni care vor sa se trateze de aceasta boala. Guvernul nu e interesat sa aiba un popor educat. Cand acest lucru va fi pe locul intai cred ca se vor rezolva multe alte pb. e doar o parere personala…

  • ... a scris la 28 martie 2011, 9:12   [#10]

    Doi comentatori au pus degetul direct pe rană:
    Jak Karter -- Da, este vorba despre totala lipsa de educatie, la nivelul a 90% din poporul roman.
    liviuh -- Nu, guvernul roman nu doreste educarea poporului roman, e mai usor sa il manevreze asa !

  • ... a scris la 28 martie 2011, 12:44   [#11]

    Uitativa la Rindul Japonezilor, e insemnat cu creta/vopsea, cum credeti a venit un japonez de acasa cu kreta si a insemnat acolo ? Nuu, a cineva din conducerea a dat ideea si oamenii sau supus, au format rindul cum li sa spus. Unde vedeti in video-ul de mai sus asa ceva? Acolo stau paza la usa si pina la usa nici nu le doare capul kum ajung cetatenii acolo . :) Deci se poate de organizat, ar nui vointa, e o munca in plus :) Daca cineva ar plati pentru organizare, repede ar aparea liniile si la romani :D

  • ... a scris la 28 martie 2011, 13:00   [#12]

    JoinT, nu abera cu 20 de ani de foame si chinuri :) Cred ca in acesti ani ai trait in Romania si nu cunosc pe cineva sa fi murit de foame. Da, sunt disperati dar sti de ce ? Ca nu cumva vecinu’ sa prinda ceva mai ieftin si el sa raman pe dinafara.

    Ceea ce vad la romani este goana dupa bani, dupa avere, indiferent de mijloace, fara scrupule, cam asta vad. Am fost in multe tari civilizate, dar oamenii de acolo nu sunt atat de avizi de bani.

    De exemlu in Norvegia, daca pe o strada sunt case “modeste”, daca se muta un milionar acolo, din respect pt vecini nu isi ridica o casa mai mare sa nu iasa in evidenta si sa nu isi supere vecinii. NU vreau sa va zic ce e in Romania si mai ales in localitati ca Negresti-Oas sau Racsa.

    Inainte de 90 iti puneai plasuca la rand seara si mergeai dimineata inainte de a deschide magazinul sa iti iei o sticla cu lapte si nimeni nu se arunca peste tine si sa nu imi spui tu mie ca atunci era mai bine. Deci povestea asta cu cei 20 de ani e cusuta cu ata alba.

    Si apropo de ce vor sa faca secuii, chiar ai citit ce vor sa faca sau ai auzit tu undeva. Diferenta dintre a auzi de undeva si a te documenta e fff mare. Da, eu sunt de acord cu ei si as vrea ceva de genul acesta si pt jud. Maramures, iar daca nu se poate pt o zona atat de mica, atunci as vrea pt tot Ardealul. Ei vor autonomie locala nu vor sa se separe de Romania cum cred ca ai auzit tu.

    Un om informat este un om puternic, citeste, documenteaza-te, apoi da-ti cu parerea. Desi blogurile sunt locuri de dat cu parerea :)

    Jak Karter a rezumat ff frumos. Suntem un popor needucat (cu mici exceptii) pus pe capatuiala, ascultam manele la o bere si o punga de seminte in fata blocului. Lipsa educatiei se vede peste tot, numa’ ma enervez cand ma gandesc in ce tara traiesc.

    NU poti deschide o afacere, ca e garda pe tine sa iti dea amenda pt te miri ce. O ai deschisa si iti merge cat de cat, instantaneu se gaseste un competitor , vecin sau “prieten” care sa iti trimita tot felu’ de controale sa vada de ce tu faci bani si ei nu. NU se uita ce ar putea ei face sa le mearga mai bine, ci de ce tie iti merge bine.

    Chiar acuma ma uit la TV, in jud. Vaslui arde campu’ si focul se apropie de case, pompierii se chinuie sa stinga focul, in timp ce proprietarii stau si beau la crasma. Zic ca nu e treaba lor … inculti, puturosi si tot ce vreti… Disperati ? Poi tu sa vezi ca iti ia foc casa nu ai sarii sa stingi focul ? Sau sa iti arda casa nu e un motiv de disperare.

    Am zis ca, nu ma prind batranetile in Romania asta, prefer sa fiu tratat ca un strain in Austria, decat sa nu fiu tratat deloc in Romania.

    Sa auzim numai de bine.

    P.S. JoinT, esti baiat de treaba, sa nu cumva sa crezi ca am ceva cu tine :) Ar trebui sa mergem la o cafea la River sa mai povestim una, alta …

  • JoinT
    ... a scris la 28 martie 2011, 18:29   [#13]

    Naked, sunt convins ca vom avea ocazia cat de curand sa mergem la o cafea unde doresti tu. Poate atunci te voi convinge de niste lucruri si sa-ti dau si argumentele pt ca se pare ca tu nu vezi decat dobitoceala din Negresti si Racsa. Cusuta cu ata alba? Ce interes as avea? Referitor la autonomie, eu nu sunt de acord. Nu sunt de acord sa mergi la alimentara sa ceri un chefir, iar vanzatoarea sa te intrebe (teshig?), nu stiu cum se scrie si nici nu sunt curios atata timp cat traiesc in Romania. Nu sunt de acord ca un medic din Tg Mures sa dea interviu la ProTv in limba maghiara. Sunrtem un popor care la fel ca oricare altul trebuie sa-si mentina integritatea, limba si traditiile.
    Referitor la bagaj genetic. Am spus ca nu tine de bagajul genetic. De ce? Pentru ca da, inainte iti puneai plasa la coada la lapte de la ora 3 si mergeai la 7, si nu ti-o fura nimeni. Stateai la cozi kilometrice la paine si nu era imbulzeala nici macar la bananele de Craciun. Cum iti explici ca atunci se putea? Ce inseamna bagajul genetic si in cat timp crezi tu ca mostenirea genetica se schimba? In 20 de ani? In 20 de ani nu poti nici macar sa faci un schimb de generatii, iar voi vb de bagaj genetic cand nu stiti ce inseamna asta. Prost inteleasa democratie a creat intreaga problema. Inainte era o mana de oameni care avea totul, acum toti vor sa aiba totul.
    As mai fi spus multe, insa cred ca-mi va fi mai usor sa conving diaspora de aici la o cafea, la o discutie fata in fata.
    Nu am vazut in acest topic decat mesaje pesimiste, acuzatoare, deci nimic constructiv, desi ma asteptam la unele persoane sa aiba o alta atitudine. Sincer ma asteptam ca macar unul dintre cititorii acestui blog sa caute si parti bune. Sunteti rau suparati pe viata. Mentalitate gresita.

    P.S. Naked, cu cea mai mare placere.

  • Necunoscuta
    ... a scris la 29 martie 2011, 21:39   [#14]

    Toti cei ce vorbim aici suntem romani. Nu este bine sa ne denigram noi insine, sa ne denigram parintii, bunicii … pe Burebista. De la Burebista ni se trage … ei si ? Asa suntem noi, suntem balcanici. Fiecare popor are mostenirea lui, de veacuri implementata in singe. Popoarele civilizate, cum spun unii, au ajuns aici dupa ce mai intii au fost ca noi: infometati, disperati sa acumulam material si sa ne mindrim cu asta. Ei acum vad viata altfel, au alte prioritati, dar si alte probleme … Norvegienii ??? Ca toti nordicii: depresivi, alcoolici, ascunsi fiecare in gaura lui, disperati dupa zilele cu soare, muncesc peste masura, avind o relatie usor pierduta, relativa cu divinitatea … si chiar cu ei !!!! Ginditi-va ce bucurii avem noi aici, asa cum suntem noi, priviti partea plina a paharului. O sa devenim cu timpul si mai civilizati, desi eu cred ca si acum suntem … nu este tara care sa aiba numai persoane civilizate, toti au uscaturile lor …
    Toate astea vor ajunge si la noi, dar mai dureaza … Nu va grabiti, nu va incrincenati impotriva voastra, nu va uriti …
    Jak Karter … easy boy … toti cei ce scriu pe acest blog au masini si case. Iar modul in care ai vorbit despre copii … Ai copii ? Stii ce inseamna sa ai un copil, un singur copil … facut cu riscul vietii tale … sa fie un copil bolnav, pe care l-ai putea pierde ? Stii ce inseamna disperarea unui parinte ? … Este adevarat, se si exagereaza, dar sa nu generalizam … sa nu judecam …
    Occidentul isi creste bine copiii ? Lipsa de comunicare, oceanul de singuratate al netului este universul lor … drogurile.Toate au ajuns si la noi !!!!
    O mama romanca din sudul tarii vine sa isi externeze copilul de 9 ani dintr-un spital de recuperare motorie, aflat in zona centrala a tarii … zona ce cere acum autonomie. Toate asistentele sunt unguroaice … nu ii spun romancei decit NEM TUDOM, peste tot NEM TUDOM … Peste tot scrie ungureste, nu este “inteleasa”, nu i se da copilul … in sfirsit il gaseste murdar si vai de lume … Mai mult nu va mai spun, povestea are 40 de ani. Aveau tupeu peste masura. Sa stea linistiti in mijlocul tarii, ca este bine asa cum este.
    Sper ca nu am suparat pe nimeni … si chiar daca … fiecare cu opinia lui.

  • Laur
    ... a scris la 30 martie 2011, 10:32   [#15]

    Din pacate voi nu observati diferentele. In primul rand acolo a fost o promotie, adica un stoc limitat unde s-au inghesuit cei mai saraci dintre saraci. In a doilea rand hai sa nu uitam si imbulzelile din magazinele japoneze atuncea cand este o promotie. Faceti si voi diferenta dintre o promotie si o ratie. Nicaieri in lume la o ratie nu o sa vedeti o imbulzeala. Nu uitati de prima criza mondiala (cea din ‘29) si uitati-va si voi cum stateau oamenii la cozi la o lingura de supa. Nu are nici o legatura mentalitatea in chestiile astea. Este pur si simplu efectul de masa. Oriunde in lume (mai ales in America si Japonia, mai sunt si alte tari de care nu imi aduc aminte acuma) la o promotie o sa vedeti oamenii care se calca la propriu in picioare.

  • ... a scris la 30 martie 2011, 13:56   [#16]

    Dar in Japnoia nu e atata saracie ca in Romania,si e normal acest lucru ca acesti romani chiar mor de foame.:((

  • ... a scris la 31 martie 2011, 2:21   [#17]

    Mai JoinT, aia din secuime nu au fost romani niciodata, deci nu te astepta la ei sa vb romana .. acolo datorita acestui fapt nici nu prea s-au stabilit romani. Care s-au stabilit au cam fost asimilati … asta e specificu zonei. Degeaba ai vrea tu sa vb aia romaneste, nici de ciuda nu vor vb. Te sfatuiesc sa citesti un pic despre istoria secuilor si ai sa intelegi multe lucruri. In fine, nu am sa devin eu un aparator al lor :) .

    Apoi auzi “necunoscuta”, esti precum poporul roman .. anonim, tu te auzi ce vb acolo ? E mai bine sa traiesti in Romania decat in Norvegia ? Aia sunt exploatati ? Nu au credinta ? Se ascund prin case ? Stau si ma intreb daca tu ai iesit vreodata din casa sau iei de bun tot ce se vb la televizor, ca de scoteai nasu’ din casa, nu scoteai pe gura asemenea ineptii. Daca nu ai fost in Norvegia nu generaliza ca e “ca si” in tarile nordice, ca nu e. Si nu le plange tu la nordici de mila ca vai ce greu le este, ca pun pariu ca esti mai exploatata la munca decat ei, si nu stiu cate zile fericite ai pe luna in afara de ziua de salar.

    Si sincer, mie imi este rusine ca sunt roman … oriunde ma duc in strainatate si zic ce sunt, toti se uita cu precautie la mine, oare le cer bani ? Vreau sa le fur ceva ?! Si asta nu datorita romanilor ca mine …

    Si inca ceva, autonomie nu inseamna independenta, Doamneeeeee ca va mai dati si filfizoni da nu deosebiti sensul cuvintelor. Si daca a stiut unde si-a dat copilu trebuia, sa stea cu el. Nu se lasa un copil de 9 ani de capu’ lui si te duci dupa el cand iti aduci aminte sau ti se face dor. Oricum prea ai dramatizat tu toata treaba ca nu isi gaseste copilul, de fapt nu i se da :) ma rog si totul e un happy end la sfarsit, as pune pariu ca te uiti si la “Nora pt mama”. In postul urmator o sa incerci sa ma convingi ca e o emisiune educativa, ca decat sa stai pe net mai bine barfesti toata ziua.

    Oricum la cat de “happy” e poporul roman, ce bine o ducem (si de traim de pe o zi pe alta, da’ ce sa fim fara griji si suparati ca norvegienii ? nuuuuuu, aia sunt suparati de bine ce le este p.s. alcoolisti sunt finlandezii asa sa te iluminez un pic, aia mergeau si mai merg la baute la rusi) prefer sa traiesc in alta parte mai suparat si fara griji.

    Dar atotstiutoarea anonima imi spune ca toti au uscaturile lor … la noi nu vezi padurea de ele. Tu iti dai seama ca din ce ai scris acolo reiese ca, cam toate popoarele au evoluat numai noi am ramas la stadiul de Burebista ? Mai avem vreme sa evoluam ? Inca 1000 de ani ?

    Normal ca mai trebuie sa fie si una (unu) ca tine care sa imi spuna ca, ce bine traiesc si ce bine e sa fi roman. Un singur lucru nu iti doresc, sa ajungi la spital in Romania sa vezi ce bine e, mai bine ca in tarile nordice .. numa clima din salon e la fel si vantu care bate pe holuri, doctori care nu dau 2 bani pe tine si asistente care iti iau si ultimul ban. Dar daca nu ar fi asa, ce farmec ar mai avea faptul ca traiesc in Romania, nu ? De ce sa nu muncesti pt. ati plati facturile, si din ce iti mai ramane sa iti cumperi de mancare, de ce sa mai ai bani sa te imbraci bine sa iti cumperi alta masina si sa mergi intr-un concediu unde vrei cum fac aia din tarile nordice. Nu, aia is fraieri, noi suntem destepti ca noi suntem romani.

    Ei, tu sa fi mandra ca esti romanca, mie imi e rusine si am sa fac totul sa plec din tara asta de rahat de care sincer nu ma leaga nimic. Si crede-ma sunt altii care o duc mult mai rau ca si mine dar nu au curajul sa zica nimic … ca sunt ROMANI !!

  • ... a scris la 31 martie 2011, 2:29   [#18]

    @ Victor: -- la romani la nush cate sarbatori !!!! la biserica au pus si garduri de metal si cordoane de jandarmi si tot degeaba .. si tu te iei de niste amarate de dungi de creta. Ia-te de mana cu necunoscuta si faceti-va partid.

  • ... a scris la 31 martie 2011, 2:35   [#19]

    @ Laur: -- sincer, eu nu am vazut la televizor si nici in realitate sa se calce in picioare fie ei americani fie japonezi, pt ca se da zahar sau drujbe la promotie. Mai vezi la televizor ca se bat femeile pe rochii de mireasa sau la japonezi ca se calca in picioare la o lansare de joc video … In schimb la noi unde sunt mai mult de 2 persoane deja se calca in picioare sau au tendinta sa nu stea civilizat la rand, ba unu se grabeste, ba la altu’ e mai urgent ca si la tine. Poi tu iti dai seama ca in Constanta se impart niste pachete la pensioanri. Fiecare stie daca are dreptul la acel pachet sau nu si mai stie ca e cate 1 pachet pt fiecare. Atunci de ce se mai calca in picioare ?! De placere sau fiindca nu sunt nordici ? :)

  • Necunoscuta
    ... a scris la 31 martie 2011, 19:58   [#20]

    Naked, te salut … pe tine si pe toti cei ce citesc aici !!!
    Este foarte greu sa ne cunoastem si sa ne intelegem din citeva cuvinte postate … Orice ai face, ai in spate pe Burebista, pe Tepes, pe Ceausescu, 40 de ani de comunism si 20 de ani de transformari ce nu se mai termina … ai bunicii si parintii. Sa nu iti fie rusine !!! In ceea ce ma priveste, esti departe de adevar … Din respect pentru acest blog voi inceta orice polemica.
    P.S. -- 7 aprilie = Ziua Mondiala a Sanatatii

  • ... a scris la 31 martie 2011, 21:56   [#21]

    Dupa cum am zis, mie chiar imi e rusine :) si eu nu ma consider descendentul lui Burebista nici a celorlalti … bunicii imi sunt polonezi etc. Traiesc in Ardeal si prefer sa fiu descendentul lui Iancu de Hunedoara, a Corvinilor, etc… Consider ca nu am nici o treaba cu Tepes, Cuza, Mihai Viteazul, etc… Soarta a facut ca acum in loc sa traiesc in Transilvania, sa apartin de Romania. Chiar nu ma mandresc ca sunt roman, pt mine daca esti din Ardeal inseamna mult mai mult decat sa fi roman. TC.

  • JoinT
    ... a scris la 1 aprilie 2011, 13:02   [#22]

    Constitutia spune ca Romania este un stat indivizibil. Nu te obliga nimeni sa fi roman. Sasilor daca nu le-a placut, au plecat. Voi vreti autonomie totala. Ce inseamna asta? Inseamna stat in stat. Faceti un al doilea Vatican si in curand voi merge acasa cu pasaport, voi fi nevoit sa vb limba maghiara in Romania, ma voi supune hotararilor locale si in viitor altor legi, de administrativ sa nu mai vb.
    Sa nu mai vb de dobitocul ala care l-a spanzurat simbolic pe Avram Iancu. Dupa mine ar trebui sa infunde puscaria cu sapunul legat de mana. Sa lovesti intr-un simbol national denota impertinenta extrema, sfidare totala vis-a-vis de orice roman.
    Naked, esti intr-o mare eroare, iar in cazul in care nu esti aberezi. Lucrurile astea nu se vor termina cu bine. E prea mult de povestit aici. Ieri am mai scris un mesaj, insa nu a aparut. Am renuntat sa-l scriu a doua oara.
    In Romania, voi sunteti minoritate cea mai numeroasa in Ardeal. Ce s-ar intampla daca Dobrogea ar fi pasalic, iar banatul al sarbilor si moldova a rusilor? Iti pui intrebarea asta?
    Bineinteles ca nu, pt ca desi traiesti in Romania, nu esti roman.

  • ... a scris la 1 aprilie 2011, 23:00   [#23]

    Din pacate sunt roman de alta nationalitate, insa cel care abereaza esti tu. Inafara de nemti toate popoarele s-au SEPARAT. Uniunea Sovietica = nu iti mai enumar statele, Cehoslovacia = Cehia+Slovacia, Yugoslavia = nu ti le mai enumar cine vb aici de unirea cu alte tari. Autonomia nu inseamna sa te unesti cu alta tara, dimpotriva.

    In fine nu cred ca o sa ajungi sa vb ungureste desi ti-ar sta bine :) insa sa nu uitam de Tara Bascilor, de Marea Britanie … sunt o gramada de tari unde oamenii nu dispera cand aud de autonomie, numa’ romanii, ca vin ungurii si ne fura Ardealul, asa te prostesc pe tine si pe inca vreo cateva milioane, desi eu si altii nu vor decat ca ARDEALUL sa fie AUTONOM !!! Sa sti si tu ca, nu vreau sa fie nici a ungurilor nici a romanilor, multa vreme nici nu a fost.

    Sper ca m-ai inteles poti sa zici ca sunt separatist daca in viziunea ta asta inseamna ca vreau ca Ardealul sa fie a ardelenilor fie ei romani, unguri, sasi, ucrainieni, sarbi si chiar si evrei. Sa fie cum a fost demult Ardeal, Moldova, Tara Romaneasca.

    Si sa nu deviez de la subiect “Diferenta dintre popoare“, la noi e diferenta mare intre nord si sud , vest si est desi suntem acelasi popor insa toate cuvintele “la moda” vin din sud: spaga, ciubuc, etc…

  • mihai
    ... a scris la 5 aprilie 2011, 11:52   [#25]

    romanii = o natie de 2 lei

  • ... a scris la 14 aprilie 2011, 16:05   [#26]

    scump domle scump

Trackbacks

  1. Promotie Televizor LCD Samsung 32C530, 81cm, FullHD

Adaugă un comentariu

:) :d :)) =)) :| :( :(( #-o :-? :-w /:) :o :-j :peace: :x :-bd :-q :yes: :no: arata toate iconitele »

Anti-Spam: Ce culoare are iarba?