Dalvik vs ART – Galaxy S5

dalvik vs art Dalvik vs ART   Galaxy S5

Dalvik vs ART

Ieri, mi-am băgat puţin mâinile sub “capota” lui Galaxy S5 şi am schimbat compilatorul JIT al Androidului. Pentru că eram curios … ştiind că noul Android L care urmează să fie disponibil în această toamnă, va veni gata echipat cu un nou compilator JIT (ART), eram curios să văd cam ce impact poate avea ART (Android RunTime) în utilizarea de zi cu zi a unui Galaxy S5. Problema este că, în KitKat nu este finalizat ART-ul din câte mi-am dat seama, cred că este doar o versiune de teste, versiunea finală am înţeles că va fi introdusă în Android L.

După cum ştiţi, Android este un sistem de operare utilizat pe o mulţime de device-uri, device-uri care evident vin cu echipări hardware diferite, ca exemplu, fiecare producător alege să-şi echipeze telefoanele mobile cu anumite modele de procesoare. Pe telefoanele cu procesoare Qualcomm aplicaţiile trebuiesc compilate într-un anumit fel, iar pe cele cu procesoare Nvidia trebuiesc compilate în alt fel. Înainte de a fi rulata de procesor, aplicaţia va fi transformată cu ajutorul unui compilator într-un limbaj intermediar numit “bytecode”, după care cu ajutorul unui compilator just-in-time compilation (JIT) va fi transformată în cod maşină, cod care poate fi recunoscut de procesor.

Android KitKat vine echipat cu un compilator JIT Dalvik însă experimental au introdus şi un compilator JIT ART, care ar trebui să fie o idee mai rapid decât Dalvik. L-am testat, nu mi-a plăcut ce am obţinut, drept urmare am renunţat la ART, am fost nevoit să revin la compilatorul Dalvik. Probabil că doar în Android L vom avea parte de versiunea finală a compilatorului ART.

Dacă aveţi un KitKat şi aveţi chef de teste, puteţi schimba compilatorul din Android însă numai în modul “developer”, deci pentru a avea acces va trebui să aveţi modul “developer” (dezvoltator) activ pe telefon. Mi-ar fi plăcut un ART pe KitKat, asta şi pentru că din primele teste de Android L, nu sunt foarte încântat de ce am văzut în L, seamănă puţin cu ce a făcut Microsoft cu Windows 8. Mi-ar fi plăcut să văd un Android L la care s-a lucrat doar la performanţă, consum de energie, stabilitate şi securitate şi să o lase mai moale cu modificările făcute asupra designului, asupra modului de utilizare, etc.

Android Dalvik vs ART   Galaxy S5

Ţi-a plăcut acest articol ? Atunci votează-l, aici:
   
Comentează acest subiect
Acest articol a fost publicat de , luni, 29 septembrie 2014 in categoria Mobile Software. Poti sa urmaresti raspunsurile catre acest articol prin RSS 2.0 feed. Poti sa adaugi un comentariu, sau poti sa pui un trackback (link) de pe propriul tau site:

Ctrl + C pentru a copia linkul

2 comentarii la subiectul “Dalvik vs ART – Galaxy S5”

  1. Spanac

    am citit articolul si n-am inteles nimic. ai umblat la el si ce-ai rezolvat? de i-ai fi lungit viata cu vreo 2-3 ore ar fi fost ceva, dar din cate citesc eu, degeaba l-ai gadilat sub coada.
    eu habar n-am cum sa-mi schimb singur rom-ul, dar nu ma stresez. ce diferenta e intre versiunile astea de android, tot nu stiu. ce, se misca mai repede? n-am cu ce sa-l compar. cu htc desire hd sau a5 smiley? sa fim seriosi.
    apropos de reparat telefoane, mi-am scutit 150-200 lei in repararea htc-ului.
    i-am curata butoanele cu spirt (nu mai functionau) si acum merg fara probleme
    si i-am curata cu un ac subtire mufa de incarcare/ date. ca nu statea firul infipt decat intr-o anumita pozitie, abia il incarcam. daca se misca nitel, cadea firul… Operatiune de schimbare a mufei ma costa 100 lei si rar am gasit om care sa se bage in el.
    acum tre sa-l fac sa se auda tare cand suna, ca nevasta-mea tinandu-l in husa apoi in geanta, degeaba sun, ca nu aude nimic.
    la pariu ca reusesc si asta? e rootat si am vazut pe unde se schimba pitch si decibelii. sa vedem, zilele astea ce-oi reusi.

  2. Dan

    Evident că era vorba de viteză, de performanţă. Diferenţa între Dalvik şi ART este aceea că, Dalvik decompilează fiecare aplicaţie în momentul execuţiei pe când ART le decompilează în momentul instalării aplicaţiei iar informaţia pe “hard disk” (adică, pe memoria telefonului) este păstrată gata decompilată, drept urmare în momentul lansării aplicaţiei nu mai avem timpii de decompilare în plus, de aici şi sportul de viteză la ART. Dezavantajul ar fi că ocupă mai mult spaţiu în memoria telefonului, dar la cum sunt dotate mai nou telefoanele, nu cred să mai fie asta o problemă …

    Şi n-am reuşit să fac ce vreau, deoarece versiunea de ART de pe KitKat nu este o versiune “finală”. Versiunea “finală” de ART va fi introdusă în Android L care apare în această toamnă.

    Cât despre modificările de care spui tu, orice vei încerca să faci d.p.d.v software, o să fii totuşi limitat de două dintre componentele hardware: etajul final de amplificare audio şi difuzorul. Nu ai cum să depăşeşti aceste bariere hardware. Punct.

RSS

Adaugă un comentariu

Autentifică-te pe site și nu va mai trebui să completezi căsuțele de mai sus.

:) :( :d :"> :(( :dancing: :x 8-| /:) :o :-? :-" :-w ;) [-( :peace: arata toate iconitele »

 

Acum poți adăuga pe site, propriile tale articole. Click aici !



Anunturi Gratuite