Combina frigorifică SAMSUNG RL60GZGIH – Full NoFrost

Combin frigorifica FULL NoFrost SAMSUNG RL60GZGIH Combina frigorifică SAMSUNG RL60GZGIH   Full NoFrost

Ieri după amiază mi-a sosit noua combină frigorifică, un Samsung RL60GZGIH. Am făcut comanda la unul dintre magazinele FLANCO, am plătit în avans iar după două zile mi-a sosit acasă combina frigorifică, trimisă de către cei de la FLANCO, prin curier.

Cum vechea combină frigorifică ARCTIC KS35N a început să mă enerveze (s-au dezlipit garniturile de la uşi şi a început să facă gheaţă în congelator şi în frigider, de zici că era Poul Nord pe-acolo…), am hotărât că e cazul să o schimb, iar asta după a doua experienţă neplăcută pe care am avut-o cu combinele frigorifice de la ARCTIC. După îndelungi căutări, după câteva zile de colindat magazinele din oraş şi după zile de scormonit internetul în căutare de informaţii despre combinele frigorifice, am decis să achiziţionez acest model de combină frigorifică, respectiv SAMSUNG RL60GZGIH, o combină frigorifică modernă, cu tehnologie No-Frost atât pe partea de frigider cât şi pe partea de congelator.

Ce înseamnă tehnologia No-Frost ? No-Frost înseamnă “fără gheaţă” ! Sătul de câtă gheaţă am văzut la frigiderele anterioare ARCTIC, am ţinut neapărat să cumpăr o combină frigorifică TOTAL NO-FROST.
FULL No-Frost sau TOTAL NO-Frost este acelasi lucru şi înseamnă că atât partea de frigider cât şi partea de congelator sunt construite cu tehnologie No-Frost. Practic, conductele şi radiatoarele de răcire din interiorul frigiderului, nu mai există la combinele frigorifice No-Frost. Răcirea se face cu ajutorul unor curenţi de aer rece care intră prin nişte fante. Frigiderele şi congelatoarele care au fante de răcire pentru fiecare compartiment în parte, se numesc Multi AirFlow. Adică, fiecare compartiment în parte este răcit independent, lucru de mare ajutor ţinând cont că putem “grupa” alimentele în mai multe categorii: fructe şi legume, mâncare gătită, etc …
SAMSUNG RL60GZGIH este o combină frigorifică, care înglobează toate aceste tehnologii: TOTAL NO-Frost şi Multi AirFlow.

Cum vă spuneam, deja a doua combină frigorifică ARCTIC mi s-a defectat, imediat după ce a ieşit din garanţie. Ultima combina frigorifică a fost un ARCTIC KS35N cu un volum total de 331 litri şi cu dimensiunile de 200×60x59 cm. Am cumpărat până acum, 2 combine frigorifice ARCTIC, pe ideea că … deeeeh, să sprijinim industria românească. Erau şi mai ieftine ce-i drept, comparativ cu mărcile concurente, renumite. Cum au ieşit din garanţie, POC !!! S-au defectat!
La prima combină ARCTIC, am zis că … poate am avut eu ghinion … Hai că mai încerc o dată … şi cu o ultimă doză de “patriotism” rămasă, am cumpărat tot un ARCTIC.
Ce să vezi?!?! Cum a ieşit din garanţie, cum … POC! S-a defecat şi a doua combină frigorifrica ARCTIC!
Aşadar, m-am evervat şi mi-am băgat picioarele-n el patriotism şi-n toată industria românească de rahat şi am cumpărat o combină frigorifică de la un brand renumit: SAMSUNG.

Iniţial am vrut să cumpăr o combină frigorifică de la LG, mai precis LG GB5240AVCZ sau LG GB5240AVAZ. Am citit tot felul de review-uri despre ele şi se pare că cei de la LG fac combine frigorifice foarte bune, în pofida faptului că sunt “Made în China” (deeh, probabil au mai evoluat şi chinezii…)
Însă în Korea, tara de origine a celor două mari branduri (Samsung şi LG), Samsungul este mult mai bine cotat, este privit de către coreeni ca fiind semnificativ peste LG. M-am gândit că, or fi ştiind ei mai bine decât românii, de ce … Mai mult decât atât, ştiind că toate combinele frigorifice LG sunt “Made în China”, nu prea reuşeam să mă împac cu ideaa de a cumpăra un produs “Made în China”. Drept urmare m-am decis să cumpăr acest SAMSUNG RL60GZGIH.

SAMSUNG RL60GZGIH

Combin frigorifica FULL NoFrost SAMSUNG RL60GZGIH Combina frigorifică SAMSUNG RL60GZGIH   Full NoFrost

Detalii tehnice Samsung RL60GZGIH:
Volum total (net): 400 litri
Volum congelator (net): 115 litri
Volum frigider (net): 285 litri
Clasă energetică: A++
Consum: 277 kWh / an
Tehnologii: Total No-Frost & Multi AirFlow
Dimensiuni (HxLxA): 201 x 60 x 70.2 cm (Înălţime x Lăţime x Adâncime netă cu mânere uși)

Preţ: 3500 RON (cumpărată la promoţie de la FLANCO, cu 3200 RON).

 

Am avut emoţii, deoarece am auzit că Samsungul face combinele frigorifice în următoarele 3 ţări: Korea, China şi Polonia. Deşi logica îmi dicta faptul că, odată ce produsul se vinde în Europa, ar fi trebuit ca el să vină din Polonia (taxe de transport mai mici, produs în interiorul UE, etc…), am făcut comandă oarecum cu reţinere, deoarece am auzit că totul depinde de … noroc, mai precis de lotul din care face parte combina şi că nu este o regulă ca Samsungurile care se vând în România, să fie fabricate în Polonia, cică pe piaţa din România exista atât combine frigorifice Samsung fabricate în Polonia cât şi combine frigorifice fabricate în Korea, Thailanda sau China, totul depinde de lot.

Am avut noroc: combina mea este “Made în Poland” şi în plus, cică ar avea 10 ani garanţie pe compresorul de tip “Digital Inverter“:

SAMSUNG RL60GZGIH Made in Poland Combina frigorifică SAMSUNG RL60GZGIH   Full NoFrost

SAMSUNG RL60GZGIH Made in Poland Combina frigorifică SAMSUNG RL60GZGIH   Full NoFrost

Combin frigorifica FULL NoFrost SAMSUNG RL60GZGIH Combina frigorifică SAMSUNG RL60GZGIH   Full NoFrost

Samsung Digital Inverter Compressor


 

O altă chestiune: am citit pe net că, modelele “serioase” de combine frigorifice, au spatele acoperit cu o tablă de inox şi că nu se vede nimic în spate. Am avut plăcută surpriză să constat că Samsung-ul RL60GZGIH cumpărat de mine, aşa era:
Combin frigorifica FULL NoFrost SAMSUNG RL60GZGIH SPATE Combina frigorifică SAMSUNG RL60GZGIH   Full NoFrost

Iată şi o prezentare a combinei frigorifice Samsung RL60GZGIH:

Sper să fi făcut alegerea corectă. Materialele din care este construita combina, par sa fie de foarte buna calitate, designul (atât cel exterior cât şi cel interior) este unul foarte reuşit, elegant, de clasă PREMIUM.

 

Ce nu-mi place la frigider: suportul din inox, pentru sticle, unde în afară de sticle de vin de 700 ml, nu intra nimic altceva. Aş fi preferat să pot pune acolo, peturi cu apă minerală Borsec de 1.5 litri.
De asemenea, aş fi preferat să am doar o singură cutie pentru legume şi fructe (respectiv cutia de jos), iar în locul cutiei de sus să fie incă un raft simplu din sticlă.

Combina frigorifica FULL NoFrost SAMSUNG RL60GZGIH FRIGIDERUL Combina frigorifică SAMSUNG RL60GZGIH   Full NoFrost

 

Ce nu îmi place la congelator: compartimentarea congelatorului. Acesta are 4 sertare, două sertare mai mari în partea de jos şi două mai mici în partea de sus. Ei bine, aş fi preferat ca în locul celor două sertare mai mici din partea de sus a congelatorului, să fie un singur sertar mare, identic ca volum cu volumul celor două sertare de sus:

Combin frigorifica FULL NoFrost SAMSUNG RL60GZGIH CONGELATORUL Combina frigorifică SAMSUNG RL60GZGIH   Full NoFrost

Deocamdată, la a doua zi de funcţionare, pare că totul este în regulă. Combina frigorifică este foarte silenţioasă… Vom vedea, cât va rezista în timp, cât de fiabilă este combina frigorifică Samsung RL60GZGIH.

Categorie articol [ Electronice / Electrocasnice ]
Ţi-a plăcut acest articol ? Atunci votează-l, aici:
   

40 comentarii la “Combina frigorifică SAMSUNG RL60GZGIH – Full NoFrost”

  • doru
    ... a scris la 20 iulie 2013, 12:57   [#1]

    S-o folosesti sanatos, Dane !!! ;)

  • ... a scris la 20 iulie 2013, 12:58   [#2]

    Merci, merci … :D

  • nakes
    ... a scris la 20 iulie 2013, 13:18   [#3]

    Vezi unde il pui, fiindca jos o sa iti faca condens .. am si eu din asta si l-am pus in bucatarie pe parchet si nu a fost ok, cel mai bine e pe gresie. Oricum e o scula ff buna, sa te bucuri de cei 10 ani de garantie :))

  • ... a scris la 20 iulie 2013, 13:23   [#4]

    Pai, e pus in bucatarie sa fie “la indemana” :) … Iar in bucatarie am gresie pe jos. Merci de info, nu stiam de faza cu condensul …
    Astia de la FLANCO au spus ca am doar 2 ani garantie …

    LATER EDIT: -- Acum am sunat la FLANCO si mi-au spus ca, am 2 ani garantie pe intreg ansamblul si am 10 ani garantie pe compresorul Digital Inverter.

  • ... a scris la 20 iulie 2013, 13:32   [#5]

    Faina tehnologia asta No Frost. Si eu am acum tot o combina Arctic care mi s-a defectat pentru a doua oara in 2 ani (prima data s-a ars motorul, acum cateva zile mi-a venit un Dorel sa-i mai bage niste freon ca nu mai racea decat lada. Acum raceste si lada insa nu se mai opreste motorul :)) . Plus de asta se mai aude si un zgomot asa precum bolcane apa prin ea. L-am sunat din nou ziua urmatoare, numai ca nu mai putea veni..vine tocmai azi de la tara. A zis sa nu-mi fac probleme, ca a bagat el prea mult freon si vine sa mai scoata din el). Am fost intre timp sa intreb la service, insa baietii nu vor decat sa ma duc cu utilajul la ei.
    Merg tot pe mana lui “Dorel” (sau Fane, pe numele lui real) :))
    Una peste alta, ai dreptate Dane, cum ies din garantie, cum se si defecteaza.

  • Marvio
    ... a scris la 20 iulie 2013, 18:16   [#6]

    Eu cred că te-ai păcălit un pic….
    :-"

  • iuliu m.
    ... a scris la 20 iulie 2013, 20:30   [#7]

    Salut,
    S-o stapanesti sanatos si iubit! Pare a fi o adevarata bijuterie! Foarte frumos review-ul!

  • ... a scris la 20 iulie 2013, 22:15   [#8]

    @ Marvio: -- De ce spui ca m-am pacalit?

  • iuliu m.
    ... a scris la 21 iulie 2013, 4:20   [#9]

    Nu cred ca e serios comentariul lui Marvio. Este evident ca e o achizitie excelenta care ar trebui sa se gaseasca in casa fiecarui roman (dar nu suntem inca suficiet de civilizati…).
    In alta dezordine de idei, sper ca ai lasat-o in pozitia verticala (cea de lucru, adica) cel putin zece ore fara s-o pornesti. Asa trebuie lasata pentru a se “linisti” uleiul in instalatie. Cel mai probabil stiai…
    Multa bafta si sa ai noroc cu/de ea!

  • Marvio
    ... a scris la 21 iulie 2013, 9:25   [#10]

    Nu pricep… cum se adaogă link? Copy, paste? sau nu ştiu eu… :-?

    http://ideall.ro/m...GIH1/produs-23764

  • Marvio
    ... a scris la 21 iulie 2013, 9:29   [#11]

    ….şi apoi mi se pare prea mare. Dar dacă famelia e mulţi…(:)) ) atunci să
    o foloseşti cu placere!

  • ... a scris la 21 iulie 2013, 10:07   [#12]

    Mda, familia “e multi”: 2 persoane … dar nu asta-i problema ….

    3.055 RON + 105 RON transport + 29,76 RON Taxa verde = 3.190 RON
    … iar eu am cumparat-o cu 3200 RON, cu riscul transportului “pe barba” celor de la Flanco si am garantia in oras, daca apare o problema cu el, nu trebuie sa trimit eu ditamai combina prin curier … e problema celor de la Flanco.

  • alt dan
    ... a scris la 21 iulie 2013, 17:41   [#13]

    Nu inteleg, Iuliu.m, nu sunt civilizati cei care nu isi cumpara Combina Frigorifica de genul acesta (la pret ma refer ), sau … :-?

  • sake
    ... a scris la 21 iulie 2013, 21:42   [#14]

    ai dreptate Dane , e compartimentat total aiurea!

  • alergatorul
    ... a scris la 21 iulie 2013, 22:47   [#15]

    Foarte frumoasa combina…! La banii astia ar trebui sa nu prezinte probleme… nici macar dupa un termen mai lung… Adevarul e ca nici cunoscatorii nu stiu ce sa-ti recomande in ziua de azi. Piesele nu mai sunt ce erau odata… si trebuie sa te interesezi unde au fost fabricate.
    Dane, iti doresc sa te bucuri pe termen lung de noua ta achizitie… fara reparatii :)

  • ... a scris la 22 iulie 2013, 11:07   [#16]

    Merci, merci :)

  • JoinT
    ... a scris la 22 iulie 2013, 12:40   [#17]

    Dane, daca nu incap peturile de 1.5, bagi de 0.5. Nici in a mea nu incap (cand ajung acasa iti spun ce e), dar nici nu poti sa te astepti sa aiba loc cat pt o canistra de benzina. Mai mult, peturile de 0.5 sunt mai practice (asta daca nu vrei neaparat sa bei din pahar) si se racesc mai repede (normal).

  • ... a scris la 22 iulie 2013, 12:52   [#18]

    Arata bine, eu vreau sa-mi cumpar una un pic mai mare

  • ... a scris la 22 iulie 2013, 15:08   [#19]

    Astept sa-mi zici modelul :D … Nu de alta, dar in ciuda faptului ca eu mi-am cumparat deja combina frigorifica, totusi inca mai “studiez” piata, modele de combine frigorifice, tehnologii, etc :)) Asta, asa… pentru cultura mea generala.

  • ... a scris la 22 iulie 2013, 15:19   [#20]

    Arata foarte bine iar tehnologia No Frost suna excelent, mai ales ca si combina mea Electrolux imi face de o luna numai probleme cu gheata in frigider. Nu stiu ce sa-i mai fac, l-am decongelat complet ieri si azi vad iar gheata in frigider. Combina mea nu are decat 5 ani..

  • ... a scris la 22 iulie 2013, 15:28   [#21]

    @ Silvia Dan: -- Ce model de Electrolux ai ? Este posibil sa ai exact aceeasi problema pe care am avut-o eu la combina frigorifica ARCTIC: garniturile. Probabil ca nu se mai inchide usa de la congelator cum trebuie … Iar daca pe langa garnitura intra aer din afara, atunci imediat se face gheata.

  • ... a scris la 24 iulie 2013, 9:41   [#22]

    Eu am Arctic cu no frost cica, face gheata la greu

  • ... a scris la 24 iulie 2013, 13:17   [#23]

    @ Sorin: -- Poate e ceva model cu “Low-Frost”, nu cu “No-Frost”. Este diferenta mare intre cei doi termeni …

    “Low-Frost” inseamna ca frigiderul face gheata mai putina comparativ cu modelele clasice de frigidere, pe cand un “No-Frost” nu face gheata deloc.

  • ... a scris la 7 august 2013, 0:22   [#24]

    Total no frost-ul face toti banii, crede-ma!

  • cosmin
    ... a scris la 12 august 2013, 19:50   [#25]

    Salut, am si eu Samsung Total No Frost din decembrie anul trecut, super bun are si dispersor de apa. Pana acum 3 zile cand nu ma raceste frigiderul, congelatorul e fara probleme. Naspa, bine ca e in garantie dar totusi la banii astia nu ma asteptam sa cada asa repede. Am dus la parinti Articul pe care il aveam de 6 ani cu congelatorul in interior care merge si acum perfect la ei.
    Ei mai au un Artic de vreo 10 ani si la fel functioneaza, perfect, dar a ruginit .

  • cosmin
    ... a scris la 12 august 2013, 19:52   [#26]

    Poate sa aiba garantie si 50 de ani odata ce isi baga Dorel mana in el eu nu mai cred ca va mai merge in parametrii normalii. :((

  • Marilena
    ... a scris la 20 noiembrie 2013, 12:00   [#27]

    Nici o combina sau frigider nu mai functioneaza mai mult de maxim 10 ani.
    Am avut un frigider Arctic 30 de ani si l-am schimbat cu o combina din dorinta de a avea ceva mai sofosticat marca Gorenge(2 compresoare,afisaj electronic), a functionat 7 ani si s-a defectat sistemul de racire, pe cand articul fabricat in 1980 functioneaza si acum(l-am dat altcuiva).
    Am chemat pe cei de la reprezentanta si mi-au dat vestea proasta ca nu mai poate fi reparat, i-am intrebat ce marca de frigidere sa-mi iau si mi-au spus ca nu i-mi pot recomanda nici o marca, ca fiind mai buna!

  • Mina
    ... a scris la 30 mai 2014, 0:56   [#28]

    Salut. Multumesc intai pt articol. Foarte folositor. Acum dupa 1 an de functionare, pot sa te intreb Dan daca a meritat banul? In functie de raspunsurile pe care le primesc, saptamana aceasta voi cumpa o combina. Asa ca va rog sa-mi da-ti cat mai multe detalii si daca aveti alte sugestii despre combine care-si fac banii, va multumesc anticipat pt informatii.

  • ... a scris la 30 mai 2014, 8:28   [#29]

    A trecut deja 1 an ??? Aoleooooo, cum trece vremea … :|

    Ei bine, după 1 an de utilizare pot să spun că sunt FOARTE mulţumit de achiziţia făcută, combina mea frigorifică funcţionează ireproşabil, la fel ca în prima zi. N-am avut absolut nici o problemă cu ea, funcţionează cu precizia unui ceas elveţian … Nu-mi pare rău deloc pentru alegerea făcută.

  • Mina
    ... a scris la 30 mai 2014, 9:03   [#30]

    Stii cumva daca Hotpoint-urile merita atentie si comparare cu Samsungul?

  • ... a scris la 30 mai 2014, 12:36   [#31]

    Ţi-am şters link-ul din postul anterior, deoarece nu era bun… eventual postează alt link.
    Între Samsung şi Hotpoint, eu aş alege tot Samsung, însă … fiecare cu preferinţele lui.

  • Ionut
    ... a scris la 18 iulie 2014, 22:10   [#32]

    Ma bate si pe mine gandul sa-mi iau ceva de la Samsung cu tehnologie inverter. Pentru mine e foarte important consumul de electricitate. Acum am un Whirpool de cca 15 ani, merge perfect insa din pacate consuma cam mult, cca 3kW pe zi, adica se apropie de 1000kW pe an (Am masurat cu power meter).
    Tu ai facut vreo masuratoare in privinta consumului?
    Multumesc!

  • Paul
    ... a scris la 31 decembrie 2014, 9:43   [#33]

    Si eu am cumparat in septembrie 2014 un Samsung RL cu tehnologia Total No frost, cu inverter digital… cu programarea electronica a temperaturilor pe frigider si congelator-display…

    Am avut o problema pe care am reusit sa o rezolv din aproape in aproape, pentru ca niciunde nu se pomeneste de ea, si anume: alarma de “usa deschisa”….
    Dupa fiecare deschidere a usii la circa 10 secunde incepea sa sune alarma… Trebuia sa re-deschid usa firgiderului si sa o reinchid si sa o apas cu mana… Apoi am facut rost de o nivela si am repozitionat combina perfect orizontala si de atunci nu mai porneste alarma… In rest, inca aud pocnituri din cand in cand si le asimilez pornirii sigurantei de dezghetare ce asigura functionarea sistemului no frost (deci m-am linistit)…

    Ce mi se pare in neregula este ciclul de porniri/opriri cam rapid, fapt care ar duce la un consum mai mare, insa nu-l pot determina cu exactitate… Astfel, generez o intrebare pentru cunoscatori: la acest system exista/porneste vreun ventilator care preia aerul din congelator, intre ciclurile de functionare ale compresorului? Ce se intampla cu consumul de electricitate? Functionarea acestui ventilator in plus fata de reglajele facute pe display, nu mareste consumul?

  • florin
    ... a scris la 22 ianuarie 2015, 18:40   [#34]

    pisici. Am luatb samsung acum vreo 7 ani si face gheata in congelator desi e no frost

  • Alexa
    ... a scris la 7 august 2015, 16:15   [#35]

    Dan, acum la mai bine de 2 ani de functionare esti in continuare multumit de acest produs? La capitolul consum electricitate cum se situeaza? Ms

  • ... a scris la 7 august 2015, 17:45   [#36]

    @Alexa, sunt FOARTE mulțumit de combina frigorifică, n-am avut absolut nici o problemă cu ea, funcționează ireproșabil și în ziua de azi, în condițiile în care congelatorul este mereu “full”, frigiderul de asemenea … și țin congelatorul la -24 de grade Celsius (producatorul recomanda -20), iar frigiderul la 1 grad Celsius (producatorul recomanda 2 sau 3 grade).
    Consumul de curent este foarte mic, sunt foarte mulțumit de achiziția pe care am făcut-o la vremea respectivă …

  • Xar
    ... a scris la 30 septembrie 2015, 18:47   [#37]

    Salut Dan, salut lume,

    Detin si eu o combina frigorifica Samsung NO-FROST si imi face gehata in congelator… Muuulta. Mentionez ca e NO-FROST, nu LOW FROST si mentionez ca garniturile de la congelator sunt etanse.
    Care este explicatia?

  • Geo
    ... a scris la 5 noiembrie 2015, 17:58   [#38]

    Cu scuzele de rigoare, nu am vazut nicaieri scris in instrutiuni ditanta, pt. partea de spate, fata de perete. Cati cm? Din alta ordine de idei, am constatat ca pe partea de spate este rece, iar lateralel sunt calde. Sincer nu cunosc tehnologia de constructie.

  • Simona
    ... a scris la 21 decembrie 2016, 19:45   [#39]

    Am comandat si eu o combina Samsung no-frost și am pus-o în funcțiune în aceasta seara. Am constatat ca lateralele (marginile unde se închide ușa) sunt calde. Oare e ok ?

  • Reghina
    ... a scris la 18 septembrie 2018, 18:35   [#40]

    Am o combina frigorifica Samsung de 11 ani
    Din anul acesta a inceput sa crape carcasa din plastic din interiorul frigiderului.Nu stiu de ce se intampla aceasta dar au aparut crapaturi de 10cm lungime.El functioneaza dar de ce crapa carcasa in interior.

Adaugă un comentariu

:) :d :)) =)) :| :( :(( #-o :-? :-w /:) :o :-j :peace: :x :-bd :-q :yes: :no: arata toate iconitele »

Anti-Spam: Ce culoare are iarba?