Când putem suna la 112 ?

112 romania telefon pentru situatii de urgenta Când putem suna la 112 ?

Când putem suna la 112 ?

Potrivit informaţiilor şi statisticilor existente până în acest moment, o bună parte dintre români nu ştiu să utilizeze serviciul special naţional pentru situaţii de urgenţă înfiinţat în urmă cu ceva ani de zile în urmă şi care poate fi apelat la numărul de telefon 112. Din statisticile oficiale reiese faptul că, dacă o bună parte dintre români habar nu au că există acest serviciu ori chiar dacă au auzit de el, nu au apelat niciodată serviciul de urgenţe 112, exista şi un număr destul de mare de români care cu bună ştiinţă ori din necunoaştere (ca să fiu elegant şi să nu spun “prostie”), abuzează de acest serviciu.

Drept urmare, am să postez aici câteva “îndrumări” pentru cei care nu ştiu când ar trebui să apeleze serviciul special pentru situaţii de urgenţă 112 şi când nu.

În primul şi în primul rând, ar trebui să analizaţi situaţia şi încercaţi să trageţi o concluzie: este oare această situaţie, o situaţie de urgenţă, sau nu? Abia după aceea, dacă aţi ajuns la concluzia că, da, este o situaţie de urgenţă, puteţi pune mâna pe telefon să apelaţi serviciul special pentru situaţii de urgenţă la numărul de telefon 112.

Cum recunoaşteţi o “situaţie de urgenţă” ? Poate fi o situaţie de urgenţă, atunci când se impune intervenţia Poliţiei, Pompierilor şi Salvării pentru a salva viaţa, proprietatea şi mediul.
Iată şi câteva exemple de “situaţii de urgenţă”:

ACCIDENTE DE AVIAŢIE
ACCIDENTE LA METROU
ACCIDENTE FEROVIARE
ACCIDENTE RUTIERE CU VICTIME, PERSOANE BLOCATE
ACCIDENTE NAVALE
ACCIDENTE MONTANE
ACCIDENTE ÎN PEŞTERI CANIOANE
ACCIDENTE DETERMINATE DE FACTORI DE MEDIU
AVARII SAU ACCIDENTE INDUSTRIALE
EXPLOZII
INCENDII
ARSURI TERMICE – ELECTRICE – CHIMICE
CUTREMURE
FENOMENE HIDROLOGICE/METEO PERICULOASE
FULGERAŢI/TRĂSNIŢI
PRĂBUŞIRI UTILAJE – CONSTRUCŢII – ARBORI
AGRESIUNI ANIMALE CU VICTIME
PERICOL DE AGRESIUNE INSECTE, ANIMALE
MUŞCĂTURI/ÎNŢEPĂTURI ANIMALE/INSECTE
PERSOANĂ INCONŞTIENTĂ
PERSOANE CONŞTIENTE CĂZUTE ÎN LOCURI PUBLICE
INTOXICAŢII
PROBLEME RESPIRATORII SEVERE
HEMORAGIE GRAVĂ
FEBRĂ
LEŞIN
CONFLICTE ŞI AGRESIUNI FIZICE
LOVIRE SAU ALTE VIOLENŢE
OMOR/PRUNCUCIDERE
RELE TRATAMENTE APLICATE MINORILOR
LIPSIRE DE LIBERTATE
TÂLHĂRIE
FURTURI
ÎNŞELĂCIUNE
FOLOSIRE ARMAMENT
DISTRUGERI DE BUNURI
DROGURI CONSUM/TRAFIC
EVADARE
TENTATIVĂ SUICID
TULBURAREA LINIŞTII ŞI ORDINII PUBLICE
PERSOANE DISPĂRUTE/GĂSITE
CERŞETORIE/SPĂLARE PARBRIZE

Drept urmare, consultaţi lista de mai sus pentru a vă asigura că nu abuzaţi de serviciul naţional pentru situaţii de urgenţă, sunând aiurea la 112.

112 romania telefon pentru situatii de urgenta Când putem suna la 112 ?

Categorie articol [ Legislaţie ]
Ţi-a plăcut acest articol ? Atunci votează-l, aici:
   

5 comentarii la “Când putem suna la 112 ?”

  • ... a scris la 15 mai 2014, 15:36   [#1]

    Inainte sa infierezi cu manie proletara nestiinta, ai incercat sa cauti pe net “Politia orasul X”? Eu am facut-o cand am avut nevoie, mai ales ca nu obisnuiesc sa sun la Politie. Ia ghici, ce rezultate da? 10 rezultate cu 112! Nu era urgenta, decat un vecin tampit care trezea bebelusii din bloc la 12 noaptea dand gauri in beton cu percutantu’, dar nu am reusit la cautari sa gasesc alt numar de telefon..

  • ... a scris la 15 mai 2014, 16:18   [#2]

    Păţania ta se încadrează la “Tulburarea liniştii şi ordinii publice“, deci poţi suna liniştit la 112 :)

  • ... a scris la 15 mai 2014, 16:57   [#3]

    Spune-le si lor… M-au luat tare din prima ca asta nu e urgenta si ca “risc amenda” si cand le-am replicat ca nu au numerele publicate niciunde de la politia locala, au batut in retragere. Apoi m-au pasat din birou in birou si din centrala in centrala de vreo 4-5 ori, la fiecare trebuia re-explicat.. pana la Dumnezeu te mananca sfintii..

  • ... a scris la 15 mai 2014, 17:51   [#4]

    Stai liniştit ca şi eu sunt sătul până peste cap de experienţele negative cu angajaţii unor instituţii publice. Când dai peste câte un deştept din asta, trebuie “loviţi” acolo unde-i doare cel mai tare, respectiv să-i aminteşti dobitocului că, TU, CETĂŢEANUL, este cel care-i plăteşte lui salariul şi EL, FUNCŢIONARUL ÎMPREUNĂ CU INSTITUŢIA sunt ÎN SLUJBA CETĂŢEANULUI.
    Iar cireaşa de pe tort, eu o las întotdeauna pentru finalul conversaţiei: “Discuţia telefonică a fost înregistrată integral şi o voi prezenta atât conducerii instituţiei dumneavoastră cât şi publicului larg (sau presei, după caz). La revedere.“. Iar afirmaţia mea este cât se poate de corectă şi reală, toate convorbirile mele sunt înregistrare -- Just in case.
    Ultima frază este de obicei momentul în care dobictocul realizează că, DA, într-adevăr, el ar trebui să fie în slujba cetăţeanului care-i plăteşte lui leafa de bugetar.
    Şi uite-aşa, încet, încet, poate că până la urmă vor pricepe şi ei cum stau lucrurile …

  • stafida adrian
    ... a scris la 18 mai 2014, 7:25   [#5]

    Unii au sunat la 112 pentru ca pe deasupra proprietatii sale zboara albine si improasca cu fecale autoturismul de lux.
    Altii ca ii deranjeaza latratul cainelui lor si nu se pot odihni, etc.

Adaugă un comentariu