Călător cu transportul public de suprafață din București

Metrou spaniol Bucuresti transport comun Călător cu transportul public de suprafață din București

Dincolo de o aglomerație rutieră greu de imaginat, Bucureștiul are una dintre cele mai mari rețele de transport în comun din Europa, toate cartierele fiind acoperite în prezent de linii de transport în comun de suprafață. Poți călători prin Capitală cu autobuze, troleibuze și tramvaie pentru care poți cumpăra bilete de la numeroase puncte de vânzare amplasate în general în stații și semnalate cu sigla Societății de Transport – Primaria Municipiului București. Cum și-n ce condiții, cât aștepți prin stații și cam în cât timp ajungi acolo, unde ți-ai dorit, rămâne de văzut!

Conform datelor oficiale, rețeaua de transport este a patra după mărime de pe continentul european transportând zilnic 2.15 milioane de pasageri și integrand 130 linii de autobuz, 17 linii de troleibuz și 26 de linii de tramvai.

Majoritatea autobuzelor, troleibuzelor și a tramvaielor, în special cele care circulă în zonele centrale ale Bucureștiului sunt prevăzute cu încălzire… naturală (vara), unele chiar și-n sezonul rece, cât și cu aer condiționat, cam tot de la mama natură! Cel mai mare avantaj pentru transportul în comun din Capitala României este îndeosebi acela că poți folosi cartele de călătorie, un fel de portofele electronice, valabile atât pentru autobuze, cât și pentru tramvaie sau troleibuze. Acestea însă nu pot fi folosite și pentru metrou. Sistemul avantajează atât pe bucureșteni dar în mod deosebit pe provinciali, scutindu-i astfel de un zbucium în plus.

În București nu există posibilitatea achiziționării de bilete sau de achitare a contravalorii călătoriei după începerea acesteia la șofer sau alt personal auxiliar. După încărcarea cu bani a portofelelor electronice, cartela de călătorie trebuie validată la fiecare urcare într-un mijloc de transport, de fiecare dată când este folosită. Mai există și posibilitatea achitării contravalorii biletelor de călătorie prin SMS, reîncărcare on-line sau de la un ATM bancar. În cazul în care acest lucru nu se întâmplă, riști să fii amendat de către personalul de control (mulți dintre aceștia, cam necivilizați, optuzi și neinstruiți corespunzător) care circulă prin oraș și inspectează aleatoriu pe tot parcursul zilei valabilitatea instrumentelor de plată ale călătorilor.

Transportul în comun începe odată cu ora 5 dimineața și se termină în jurul orei 23:30. Există totuși și anumite trasee pe care circulă autobuze de noapte, special semnalizate. Este recomandată însă evitarea transportului în comun la orele de trafic intens în timpul săptămânii de lucru, dimineața între orele 7-9:30 și după amiază între orele 16:30-19:30 când bucureștenii merg către sau revin de la serviciu. Majoritatea liniilor de autobuz nu beneficiază din păcate de culoare de circulație rezervate și prin urmare viteza lor este la orele de trafic intens foarte slabă.

Din păcate, pentru cei care vin din alte localități dar chiar și pentru localnici, în București există acum foarte puține hărți cu traseele și rutele pe care circulă mijloacele de transport în comun. În lipsa acestora poți folosi aplicațiile disponibile pe Internet pentru a-ți planifica o călătorie agreabilă. Pe net există mai multe aplicații privind transportul în comun, dar poți folosi și sugestiile oferite de Google Maps. O la fel de bună sursă de informare este și personalul de la chioșcurile de vânzare a cartelelor de călătorie pe care îi poți întreba care sunt autobuzele, troleibuzele sau tramvaiele care te pot duce acolo unde dorești să mergi.

Bucureștiul este singurul oraș din România care are și linii de metrou. Transportul cu metroul este de departe cel mai rapid mod de a vizita Bucureștiul. Este adevărat că și metrourile pot fi aglomerate în perioadele de vârf, dar eficiența acestui mijloc de transport depășește acest dezavantaj. Pentru toți călătorii, fie locuitori ai capitalei, din afara orașului sau turiști străini, am creat Harta Metrou București, ghidul pentru călătoriile subterane. Cu ajutorul hărții de metrou București puteți afla cu ușurință unde doriți să ajungeți și ce linie trebuie să urmați până la destinație.

es8nQQQ Călător cu transportul public de suprafață din București

Ca o concluzie: în transportul public bucureştean, ca și-n multe alte domenii, este o vraiște generală și sub toate aspectele! Fie că-i vorba de punctualitate, de dotări și programări, fie de ținută și comportament civic a multor salariați din domeniu față de pasageri (călători). Biletele de călătorie le poți găsi doar în cca. 10% din stațiile existente, iar promisiunea că plata călătoriei o poți achita prin aparatele automate de taxat din autobuze, a rămas doar un simplu proiect… pe hârtie! C-așa-i la români, să fie!…

Autor: Marc Ciubotaru – (Guest Post)


Categorie articol [ Guest Post ]
Tagged with: [ , , , ]
Ţi-a plăcut acest articol ? Atunci votează-l, aici:
   

4 comentarii la “Călător cu transportul public de suprafață din București”

  • ... a scris la 9 noiembrie 2019, 2:33   [#1]

    Off topic: colegul nostru de blog, Marc, se plânge că nu poate scrie comentarii de pe telefonul mobil. Eu am încercat atât de pe telefon cât și de pe tabletă (amândouă Samsung) de pe diferite browsere web și la mine merge fără probleme. Dacă mai sunt situații în care nu puteți scrie comentarii de pe telefon ori tabletă, v-aș ruga să-mi spuneți deoarece câtă vreme la mine funcționează nu pot să-mi dau seama dacă este sau nu vreo problemă!?

    @Marc, ce eroare îți afișează pagina?

  • EU, Bucur Esteanu
    ... a scris la 9 noiembrie 2019, 6:22   [#2]

    Transportul in comun din Bucuresti este printre putinele lucruri bune din Romania zilelor noastre, inscriindu-se in partea superioara a standardului din capitalele europene, avand in vedere si faptul ca pensionarii bucuresteni au acces gratuit si nelimitat la intreg transportul in comun de suprafata. Turistilor, fie ei straini, sau “din tara”, mai la-ndemana le este metroul, sau chiar taxi-ul, care in Bucuresti este foarte convenabil, la jumatate de pret fata de provincie si sub un sfert fata de “civilizatia europeana”(sic!)! Cat despre “spatiul verde” din Bucuresti si posibilitatile de promenada, chiar nu merita sa mai deschidem o discutie comparativa in spatiul european.

  • marc
    ... a scris la 9 noiembrie 2019, 8:32   [#3]

    Draga Dan,topic,ne topic,asta-i realitatea!Am apelat SI la acest mijloc de comunicare intrucat orice alta incercare s-a dovedit a fi ineficienta.Fara raspuns.Acum scriu de pe laptop si precis ca ma poti citI si ajuta,da?Daca as scrie de pe telefon,raspunsul e mereu acelasi:ERROR!De ce,eu nu pot sa stiu si tocmai de aceea te-am solicitat..ilegal! Profit de..ilegalitate si-ti doresc de ziua ta ,toate gandurile bune de sanatate,succese ,impliniri si LA MULTI ANI!…

  • ... a scris la 9 noiembrie 2019, 13:52   [#4]

    @Marc, de pe telefonul tău mobil da click pe acest link: http://dan-blog.ro/utile/ip

    Apoi, trimite-mi cifrele acelea care apar scrise cu roșu.

Adaugă un comentariu

:) :( :d :"> :(( :dancing: :x 8-| /:) :o :-? :-" :-w ;) [-( :peace: arata toate iconitele »

Anti-Spam: Ce culoare are iarba?